فورد ترانزیت گزینهای عالی برای تبدیل به موتورهوم (کاروانهایی با امکاناتی برای زندگی) محسوب میشود و حالا نسخهای آفرودی از این ون با نام تریل برای بازار ایالاتمتحده معرفی شده است. این ترانزیت تریل که در چندین نوع بدنه ارائه میشود، نسبت به همتای اروپایی خود آفرودیتر و سرسختتر به نظر میرسد و آمادهٔ تبدیل شدن به یک کمپرون برای ماجراجویی است. ترانزیت تریل در ظاهر با جلوپنجره متفاوت حاوی چراغهای نشانگر، از نسخههای معمولی متمایز شده است.
چراغهای جلوی دودی، سپرهای بدون رنگ، صفحه محافظ نقرهای در جلو، فلاپهای گلگیر، گلپخشکن و پله رکابهای جانبی هم ازجمله دیگر ویژگیهای ظاهری این ون آفرودی هستند. در ترانزیت تریل اما همهچیز فقط در ویژگیهای ظاهری خلاصه نمیشود زیرا فورد ارتفاع تعلیق را ۹۰ میلیمتر افزایش داده، فاصلهٔ عرضی چرخها را ۷۰ میلیمتر بیشتر کرده و رینگهای ۱۶ اینچی با لاستیکهای ۳۰.۵ اینچی گودیر رانگلر ورکهورس را هم برای آن در نظر گرفته است. این ویژگیها در ترکیب با سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، ترانزیت تریل را به گزینهای مناسب برای آفرود تبدیل کردهاند.
این ون با سقف کوتاه و بلند و فاصلهٔ محوری معمولی و کشیده عرضه میشود تا نیازهای افراد مختلف را پوشش دهد. نسخهٔ کشیدهٔ سقف بلند، فضای باری با طولی بیش از ۴۲۷ سانتیمتر و حجم ۱۳.۸ مترمکعب را در اختیار خریداران قرار میدهد. همچنین در نسخهٔ سقف بلند امکان ایستادن افرادی با قد ۱۹۶ سانتیمتر در عقب ون وجود خواهد داشت. هرچند ترانزیت تریل در کارخانه بهصورت یک موتورهوم آماده تولید نمیشود اما فورد آپشنهایی را ارائه میکند که تبدیل ون را به یک خانهٔ متحرک آسانتر خواهد کرد.
این موارد شامل صندلیهای چرخان جلو، قفسههای بالای سر، آفتابگیرهای چراغدار و نقاطی برای نصب کابینت، قفسه، تختخواب و تجهیزات دیگر میشود. علاوه بر این، شیشههای دودی و فقدان پنجرههای عقب باعث حفظ حریم خصوصی در داخل میشود و یک پنکهٔ سقفی هم برای تهویهٔ مناسب کابین قابل سفارش است. تجهیزات استاندارد این ون آفرودی هم شامل نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC4 و پریزهای فراوان برای شارژ انواع دستگاهها (۱۱۰ ولت، ۱۲ ولت و USB) میشود.
فورد برای نسخهٔ تریل قویترین پیشرانهٔ ترانزیت را در نظر گرفته که یک نمونهٔ ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا میکند. همچنین سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند خودرو هم از پنج حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، اقتصادی، گلولای، یدک کشی و لغزنده برخوردار است. با سفارش پکیج تریلر هوی دیوتی نیز ظرفیت یدک کشی ون به ۲۹۵۰ کیلوگرم میرسد. این ون همچنین از سیستمهای کمکرانندهٔ مختلفی مثل دستیار نقاط کور، سنسورهای عقب و جانبی و کروز کنترل تطبیقی هم بهره میبرد.
فورد ترانزیت تریل در میسوری تولید میشود و تحویل آن به خریداران از بهار ۲۰۲۳ شروع خواهد شد. قیمت این ون آفرودی از ۶۵,۹۷۵ دلار برای نسخهٔ استاندارد با سقف کوتاه آغاز میشود و با گارانتی سهساله یا ۵۸ هزار کیلومتری به دست خریداران خواهد رسید.
مازیار
۱۳ آبان ۱۴۰۱این خیلی خوبه
گاهی اوقات در طبیعت گردی موقعیتی برای عبور پیش میاد که ظاهرا دشوار نیست اما فقط دیفرانسیل دوم میتونه باعث گذر بشه و این برای یه ون کمپینگ خیلی لازمه
Habib
۱۳ آبان ۱۴۰۱چقدر خوب. برای گشت و گذار خانوادگی عالیه.
amir1400
۱۳ آبان ۱۴۰۱یه گزینه عالی برای زدن به دل طبیعت با خانواده و دوستان 😍
Sina
۱۳ آبان ۱۴۰۱چقدر گرونه نزدیک ۶۰ هزار دلار !
پاتریوت
۱۴ آبان ۱۴۰۱۶۶ هزار دلار
افشین
۱۸ آبان ۱۴۰۱البته برای ما ایرانی ها یعنی آرزو چون این ماشینو اگه بخوای وارد کنی باید یک چیزی حدود پنج میلیارد بدی تا بتونی واردکنی. وقتی یک ون هیوندا دو ونیم میلیارد قیمتشه فورد دو محور که دیگه میشه آرزو😞😞