اگر منتظر فورد شلبی S550 GT500 کانورتیبل هستید شاید بهتر باشد توجه خود را به مدل کوپه معطوف کنید. نمایندگان فورد در مصاحبه با رسانهها تائید کردهاند خبری از GT500 کانورتیبل نخواهد بود. این تصمیم یک سنتشکنی محسوب میشود و البته نگرانیهای فورد برای عدم تولید چنین خودرویی نیز قابلدرک است. S550 GT500 موستانگ قویترین موستانگ تاریخ است اما برای رسیدن به چنین دستاوردی مجبور به قربانی کردن برخی چیزها بوده است. در آغاز باید گفت گیربکس دستی سنتیای که از همان ابتدا در موستانگ GT500 ها عرضه میشد دیگر ارائه نمیشود و بجای آن گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ساخت ترمک عرضه میشود که البته عملکرد بسیار سریعی دارد.
برای اطمینان از اینکه S550 فقط خودرویی سریع در خط مستقیم نیست، فورد چیزهایی همچون استحکام شاسی، تنظیمات سیستم تعلیق و ترمزهای قوی را در اولویت قرار داده است تا کلیت خودرو بتواند قدرت ۷۶۰ اسب بخاری نیروگاه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری این خودرو را هندل کند. این سطح از توجه به جزئیات باعث شده است S550 موستانگ GT500 بجای کوپهای دیترویتی شبیه سوپرکاری ایتالیایی به نظر برسد. اما متأسفانه برخلاف اکثر سوپرکارهای ایتالیایی، فورد نسخه کانورتیبل این هیولا را تولید نخواهد کرد. دیو پریکاک مدیر خط تولید فورد میگوید دلیل عدم تولید GT500 در نسخه کانورتیبل به استحکام بدنه مربوط میشود. برای تولید یک نسخه روباز با استحکام کافی بدنه که بتواند با قوای محرکه خودرو هماهنگ باشد فورد مجبور به تغییرات مهندسی جدی خواهد بود.
نسل پیشین S197 GT500 دارای نسخه کانورتیبل بود اما قدرت این خودرو در مقایسه با نسل جدید ۱۰۰ اسب بخار کمتر بود و تنها ۶۶۲ اسب بخار قدرت داشت. به نظر میرسد قدرت ۷۶۰ اسبی پیشرانه ۸ سیلندر F550 برای رانندگی با مدل روباز خیلی زیاد است؛ بنابراین اگر به دنبال موستانگ کانورتیبل هستید پس همان نسخه استاندارد GT یا مدل S197 GT500 را انتخاب کنید و از گیربکس دستی آن نیز لذت ببرید.
mohamadreza83
۲۹ فروردین ۱۴۰۱همیشه ماستنگ واسم یه حال و هوای دیگه داشته.
تجربه تملک مدل ۶ سیلندرش رو برا یه مدت کوتاه داشتم ؛
کوپه بود و رنگ سیاه . ( البته نسل قبل ؛ نسل قبل ماستنگ یه زمان خیلی فت و فراوون توی تبریز و کلا منطقه آزاد ارس عین مور و ملخ ریخته بود )
از دوستان اینجا اگه کسی ساکن تبریز باشه ؛ شاید توی آبرسان کریم رضائی رو بشناسه ؛ یه طلا فروش بسیار معروف هستن ؛ البته مغازه توی صوفیان هست .
ماشین رو با واسطه گری اون تقریبا خریدیم ۱۴۲ تومن .( حرف مال چندین سال پیش هست ؛ من گواهینامه تازه گرفته بودم )
هنوز هم اگه کسی توی تبریز یا هر منطقه آزاد دیگه ای هست ؛ اگه یه نمونه تر و تمیز گیرش اومد اصلا توی خریدش شک نکنه .( که البته بعیده ؛ چون بیشتر دست جوونا بوده و حسابی ازش کار کشیدن )
جذاب ترین قسمتش هم اون جایی هست که وقتی توی تاریکی در ماشین رو باز میکنی لوگوی اسب ماستنگ میفته رو زمین اصلا یه حس غرور عجیبی میده بهت .
توی مرند هم جواد بابائی یه ماستنگ قرمز کانورتبل داره که میگن تیون شده هم هست .( حالا از جزئیات تیون اصلا خبری ندارم)
چندین دوره توی مسابقات درگ کشوری هم مقام آورده بود .
پارسال هم توی آسفالت کنار دامنه کوه ««یوموری تپه»» یه برن اوت مشتی زد .
من همیشه گفتم که اسب بخار زیادی واقعا لازم نیست ؛ همین ماستنگ ۳۱۰ اسبی با یذره نیش گاز راحت ۱۵۰_۱۶۰ تا رو پر میکرد .
دیگه حالا حسابش رو برید ببینید نمونه های شلبی چه وضعی هستن ….
بی نام
۲۹ فروردین ۱۴۰۱هم زیبا و هم قدرتمند
ولی مثل اینکه فورد نمی خواد اون تغییرات مهندسی رو انجام بده
و قدرتش برای یه ماشین روباز شاید کمی زیاد باشه.
R
۲۹ فروردین ۱۴۰۱موستانگ ترین فورد همین gt500 عه هم صداش زیباست هم ظاهرش اما اینم مثل بقیه اسب بخارای امریکایی طبل توخالیه و نمیتونه از قدرش استفاده بهینه بکنه و یه پورشه با دویست اسب کمتر قورتش میده با این عملکرد باید قدرتش ۵۰۰ تا باشه که با اسمشم سازگاره
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۹ فروردین ۱۴۰۱اشتباهی بهت لایک دادم.اسب بخار تو خالی.چجور دنبال کننده پدالی ولی از رکورد های موستانگ خبر نداری.هم تو شتاب هم تو پیست عملکرد معرکه داشته.الان تایم 10.6 برای 400 متر کمه.فورد هم اگر میخواست یه ماشین زشت و بد ترکیب مثل 911 بسازه و هیچ وقت هزینه طراحی نکنه شک نکن الان رکوردهای تسلا رو هم زده بود.
mohamadreza83
۲۹ فروردین ۱۴۰۱یانکی
اشتباه نکنم اسمت باید محمد باشه
این نظر تو راجب پورشه واقعا درست نیست.
هر کسی که میره نمیاندگی پورشه یه ۹۱۱ سفارش میده ؛ بخش بزرگیش بخاطر همون قیافش هست .
خدوکیلی میتونید پورشه رو بدون اون چراغ های جلویی دایره ای و خندون تصور کنید ؟
الان مطمئن باش اگه پورشه قیافه ۹۱۱ رو عوض کنه اصلا اسمش ۹۱۱ نیس
اسم ۹۱۱ عجین شده با این قیافه .
حتی تو هم نمیتونی پورشه رو بدون اون قیافه تصور کنی .
چندین بار هم گفتی که پورشه پول چی رو میگیره ؛
خب معلومه
پول این رو میگیره که با یه پلتفرم بیتل موتور عقب ؛ تونسته یکی از بهترین محصولات رو در زمینه هندلینگ و چابکی در پیست بسازه .
هر جسمی که بیشتر جرمش روی محور عقب متمرکز بشه ؛ موقع عبور از پیچ یه حالت حرکت پاندولی بهش دست میده و دچار کم فرمانی میشه ؛ اما مهندسین پورشه سماجت کردن و تونستن بهترین هندلینگ و بهترین تایم پیست نوربرگ رینگ رو با همین پلتفرم خلق کنن .
مهندسی پورشه حتی قوانین پایه ای فیزیک رو هم زیر سوال میبره ؛
پس همچین این قیافه به قول تو مضحک و بدترکیب برای پورشه خیلی هم بدون هزینه نبوده .
فقط یه ماشین ؛ تکرار میکنم یه ماشین با پلتفرم موتور عقب و هندلینگ ۹۱۱ مثال بزن .
پورشه پول مهندسی بی نظیرش رو میخوره عزیز .
seyedjavad.mercedesbenz
۲۹ فروردین ۱۴۰۱موستانگ ترین فورد همین gt500 عه هم صداش زیباست هم ظاهرش اما اینم مثل بقیه اسب بخارای امریکایی طبل توخالیه
یه مطالعه ای درمورد موتور این خودرو بکنین ، اونوقت متوجه میشین که بیش از حد انتظارتون پیشرفتس
Clean energy (صیانت!)
۲۹ فروردین ۱۴۰۱باشه نباشه هرچی باشه بازم یه عشقه بی نظیره
آمریکایی یعنی تو…
واقعا خطاب به عکسای موستانگ باید گف
نگا استیل گنگو
نگا ترکیب رنگو
نگا ابهت مردو
خش میندازه قلبو
✌😎
Jdm باز
۲۹ فروردین ۱۴۰۱فدای سرت، تو اصن فقط کوپه بزن
همین کوپه اش هم خیلیییییی عشقه
akrh78
۲۹ فروردین ۱۴۰۱همین الانشم وزن دوتا فیل رو داره وای به حال زمانی که بخوان شاسی رو تقویت کنن دیگه میره رو 2 تن
هیترا میگن اسب بخارش تقلبیه و…. ولی مشکل این ماشین وزنشه، اگه وزنش کمتر بود خاک پیستا رو به توبره میکشید (بیشتر از الان)
پدرام
۲۹ فروردین ۱۴۰۱همین که توی این اوضاع مسخره افزایش بی رویه کراس اورها این ماسل کارهایی نظیر چلنچر و کامارو موستانگ دووم آوردن خیلیه چه برسه زمانی که بخوان نسخه کانورتیبل اونا رو بسازن اگرچه جذاب هست اما مشتری خاص خودش رو داره بالاخره خیلی بهتر از ما می دونن چی رو تولید کنند و چی رو نه که براشون بصرفه!!