موتور ۵.۲ لیتری و سوپرشارژر ۳.۵ لیتری این فورد قدرتمند حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
با ورود به عصر خودروهای هیبریدی و افزایش میل بازار به حضور خودروهای برقی، فورد پس از معرفی F-150 رپتور R دیگر به توسعه آن ادامه نداد و اعلام کرد که این خودرو، پرچمدار وانتهایش باقی خواهد ماند. به همین دلیل شرکت شلبی پرفورمنس تصمیم گرفت تا از پتانسیلهای این وانت آمریکایی استفاده کرده و نسخه باها رپتور را روانه بازار کند.
شلبی از سال ۲۰۱۳ به تقویت و ارتقای مدلهای مختلف F-150 مشغول شده و حال نسخههای مختلف باها را با پیشرانههای V6 و V8 روانه بازار کرده است. هر دو مدل شلبی باها که بهترتیب بر پایه نسخه استاندارد و رپتور R وانت F-150 تولید شدهاند، پس از دریافت تغییرات ظاهری و فنی گوناگون به دست مشتریان خواهند رسید. پکیج باها برای نسخه استاندارد V6 هزینهای ۶۱,۹۵۵ دلاری را بر دوش خریدار میگذارد. این مبلغ برای خریداران باها V8 که از رپتور R بهعنوان خودروی پایه استفاده میکنند برابر ۶۴,۹۹۵ دلار تعیین شده است.
شلبی برای افزایش توان فنی این وانت قدرتمند، پکیج افزایش ارتفاع فنربندی را بههمراه رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی آهنگریشده و تایرهای ۳۷ اینچی آفرود مخصوص گلولای عرضه کرده است. مهندسان این تیونینگ آمریکایی پس از افزایش ارتفاع بدنه، کاپوت و چند هواکش اختصاصی را برای مدل باها طراحی کردهاند که درکنار جلوپنجره و سپرهای فولادی جدید ظاهری متمایز و کاربردی به F-150 داده است.
یکی از جذابترین امکانات این مدل، نوار LED 50 اینچی بزرگ و محفظه آفرود دو چرخ زاپاس در بخش بار آن به شمار میرود که نشان میدهد شلبی در کار خود جذیت کامل داشته است. مهندسان این برند به تجهیزات ظاهری بسنده نکردهاند و موتور هر دو نسخه را هم تقویت کردهاند. خریداران نسخه پایه V6 که از یک موتور ۳.۵ لیتری اکوبوست استفاده میکنند، بهلطف بهرهمندی از هواکش عملکرد بالای موتور، اینترکولر آلومینیومی و… امکان دسترسی به ۵۵۰ اسب بخار قدرت را دارند. در سوی دیگر، خریداران باها V8 هم با تکیهبر موتور ۵.۲ لیتری و سوپرشارژر ۳.۸ لیتری خود امکان استفاده از ۹۰۰ اسب بخار قدرت را دارند.
تغییرات و بهبودهای شلبی به کابین این خودروها هم رخنه کرده است؛ صندلیهای عادی فورد با نمونههایی چرمی سیاه-سرخ شلبی جایگزین و به طرح مخصوص این تیونر مزین شدهاند. شلبی برای تکمیل کار خود، از پدالهای مسابقهای و پلاکهای فلزی هم در کابین استفاده کرده است. این پکیج قدرتمند و جذاب با ۳ سال یا ۵۷,۶۰۰ کیلومتر گارانتی عرضه میشود تا نگرانی را از خیال تکتک خریداران پاک کند. نظر شما درباره شلبی F-150 رپتور باها چیست؟ آیا بزرگترین تولیدکننده وانت در آمریکا توان رقابت با ریویان R1T، هامر برقی و سایبرتراک را دارد؟
hosen
۲۱ مهر ۱۴۰۳عجب چیزی شده 900 اسب بخار!
کاش شتاب صفر تا صدشم میگفتن
SMS
۲۱ مهر ۱۴۰۳مناسب برای یدک کشی کره زمین
گشتاورش چقدره؟
Kiarash
۲۱ مهر ۱۴۰۳۹۰۰ اسب بخار قدرت !
واقعا ماشالاه به قول علی جان ماشالاه قدرت
(Ali(chevynova
۲۱ مهر ۱۴۰۳فقط کاربراتور
فقط اولداسکول
فقط فورد
فقط امریکایی
۹۰۰ اسب قدرت فقط از یه اصالتمندی مثل فورد برمیاد برای وانت
جرمی کلارکسون
۲۱ مهر ۱۴۰۳ایندفه رو با علی آقا کاملا موافقم
Kiarash
۲۱ مهر ۱۴۰۳پیکاپ واقعی اینه رفت لیست آرزوهام فقط دوست دارم غرش و صدای موتورش رو ببینم ای جان
amirkhanzadeh
۲۱ مهر ۱۴۰۳عالی شده
Scuderia Ferrari
۲۱ مهر ۱۴۰۳بهترین پیکاپ تاریخ …
Kiarash
۲۱ مهر ۱۴۰۳فقط اونایی که دیسلایک دادن واقعا چیزی از ماشین بازی و قدرت و اصالت و بنزینی بودن خودرو می فهمید؟
واقعا ماشین باز واقعی نیستید
Nismo
۲۱ مهر ۱۴۰۳احتمالا طرفدار ماشین برقی ان
Sina_carshow
۲۱ مهر ۱۴۰۳موضوع اینه خودرو های برقی هم ارزونتر هم بهتر هستن تو بحث سواری چیزی که برندای محبوب و اصیل نا توان هستن تو رسیدن کیفیت سواری با قیمت مناسب مثل تسلا یا حتی چینی ها
توجه کنید فقط بحث قیمت وسطه نمیام بگم از ماشینای دو سه برابر قیمت خودشون بهترن ولی صد درصد از ماشینای هم قیمت خودشون بی چون چرا بهترن تازه بیا واقع گرا باشیم
ماشینای برقی هم کیف سواری خودشونو دارن به خاطر گشتاور آنی که هیچ ماشین بنزینی حتی بوگاتیش هم نمیتونه این حسو بهت بده
الان یه سدان خانوادگی چینی یا پیکاپ برقی مثل ریویان و سایبرتراک راحت میتونن یه لامبورگینی رو قهوه ای کنن تو جاده های عادی غیر پیست آیا مشکل اون خودرو برقی هستن یا گشادی مهندسای لامبورگینی؟ خودتون بگید تقصیر کیه این مسئله بدون تعصب
بیخیال دست از این تفکرات پیرمرد گونه وردارید حتی همین سه تا مجری محبوب هم ماشین برقی سوار میشن مخصوصا جیمز می بعد تو برنامه هاشون دیس میدن به خودرو های برقی
اگه اینقدر بده حوصله سر بره چرا میخرن؟
یا تا حالا فکر کردین فقط کامنتای شما تو فضای مجازی علیه اوناس؟ پس چرا اینقدر میفروشن؟ چرا مثلا همین تسلا تنها شرکتی بود تونسته رشد فروش داشته باشه بین برقی ها
منظورم اینه بیخیال هرچیزی که باعث رقابت بشه که به نفع مصرف کننده تموم بشه همیشه باید استقبال کرد ازش چه خوشت بیاد چه نیاد
علی منصوری
۲۱ مهر ۱۴۰۳ماشین خوب، ماشینیه ک خون بجوش بیاره، از دیدنش از صداش از قدرتش کیف کنی و این هیولا با ۹۰۰ اسب تمام این حس بهت دیکته میکنه….
amirboss
۲۱ مهر ۱۴۰۳تنها پیکاپی که بهش اعتقاد دارم همین رپتور هست.
چه از لحاظ عملکرد و چه طراحی حرف اول رو میزنه.
حالا هم شرکت معظم شلبی با تزریق مستقیم اسب بخار به یه هیولا واقعی تبدیلش کرده.
واقعا کمتر پیکاپی توان رقابت با فورد رپتور رو داره.
nikan
۲۱ مهر ۱۴۰۳عجب هیولاییه ۹۰۰ اسب بخار!!! نکته جالب اینه حجم سوپرشارژر نسخه رپتور R از حجم موتور نسخه رپتور استاندارد بیشتره ۳/۸ لیتر سوپر شارژ!!! 😂
A.R.A.S.H
۲۴ مهر ۱۴۰۳ماشالله فورد
عجب چیزیه!!
ماشالله امریکا
اخه امریکا چقدر هیولا میسازه
هعی، دعا میکنم یک روز سوارش بشم
Am
۲۵ مهر ۱۴۰۳سوپرشارژش اندازه موتور جی تی آره
😂😂
ابوالفضل
۱ آبان ۱۴۰۳رپتور R خودش هیولاس
ببین این دیگه چیه 😎
سلطان پیکاپ هاس واقعا