شلبیفورد

موستانگ شلبی GT500 Code Red با پیشرانه 1300 اسب بخار معرفی شد

شرکت تیونینگ شلبی که هم‌اکنون با نام تجاری شلبی امریکن شناخته می‌شود، نسخه‌ای ویژه از موستانگ GT500 رونمایی کرده است. این مدل، GT500 Code Red نام دارد و تنها به تعداد ۱۰ دستگاه با پیشرانه‌ی ۱۳۰۰ اسب بخار تولید می‌شود.

بنزین اکتان ۹۳ برای موتور توئین توربوشارژ ۵/۲ لیتر V8 نصب شده روی GT500 Code Red قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۵۸ نیوتن‌متر تولید می‌کند. اگر سوخت اتانول مخصوص خودروهای مسابقه‌ای برای GT500 Code Red استفاده شود، قدرت ۱۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵۶ نیوتن‌متر حاصل خواهد شد. این مدل، یکی از معدود خودروهای فورد با گشتاور هزار پاند فوت خواهد بود.

شلبی GT500 code red

فراتر از تجهیزات فنی، شامل اینترکولر و سیستم توئین توربوشارژ اختصاصی، کیت بدنه‌ی ویژه با تغییرات آیرودینامیک نیز، مخصوص GT500 Code Red طراحی شده است. همچنین تجهیزات مرتبط با تعلیق و فنربندی و اکسل نیز بهینه‌سازی شده‌اند. درپوش موتور، بال عقب و بسیاری از ادوات داخل کابین، فیبر کربن هستند.

موستانگ شلبی  GT500

در کابین نیز صندلی‌های اسپرت قرمز با تزئینات سیاه، کنتراست رنگ بسیار خوبی با دیگر اجزا اتاق دارند. این شرایط، حس اسپرت و تهاجمی موستانگ GT500 Code Red را برای سرنشینان افزایش می‌دهند.

موستانگ 2008

چهارده سال پیش، شلبی امریکن طی همکاری با تیم مهندسی نلسون ریسینگ، نسخه‌ای از موستانگ را با نام  GT500 Code Red عرضه کرد.  این خودرو در سال ۲۰۰۸، هزار اسب بخار قدرت داشت و یکی از قوی‌ترین کوپه اسپرت‌های دنیا محسوب می‌شد. سه خودروی دیگر، شامل سوپراسنیک ۱۹۶۷، گرین هورنت ۱۹۶۸ و لیتل رد ۱۹۶۷، موستانگ‌های تولید محدود و تیونینگ‌شده در تاریخ شلبی امریکن هستند.

آستانه قیمت فورد موستانگ شلبی GT500 Code Red جدید، ۲۱۰ هزار دلار است. این خودرو با رنگ بدنه‌ی سیاه و قرمز، تنها به سفارش خریدار تولید خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    این ترکیب فقط یک گیربکس دستی کم داره.

    موافقم 51
    مخالفم 1
  2. aMiRsHaYaN

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (454 ديدگاه)

    اینجا است که بزرگان می‌فرمایند
    گاز ورمه

    موافقم 50
    مخالفم 2
  3. Alan.r

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1132 ديدگاه)

    وحشی به توان دو
    با این بری تو پیست لاسیتکارو دود کنی🤩🤩

    موافقم 38
  4. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2345 ديدگاه)

    یادش بخیر آخرین دست ساز کارل شلبی موستانگ شلبی 1000 بود که عمرش کفاف نداد.منتظرم ببینم صداش چجوری شده با توربو.معمولا توربو صدا رو خراب میکنه.

    موافقم 38
    مخالفم 6
  5. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    wow

    موافقم 13
    مخالفم 2
  6. Taha Malek

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    وحشی 🤩

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. R@min

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2099 ديدگاه)

    اصولا این حجم قدرت بیشتر از اینکه جذاب باشه، مایه دردسر و خطر هست. همون gt500 معمولی هم آدرنالین خالص تولید می کنه.

    البته از این نکته موتور کایوت مثله آب خوردن بالای هزار اسب هم میره هم نباید گذشت.

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. seyedjavad.mercedesbenz

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (523 ديدگاه)

      اگه یادت باشه من قبلا هم دگفتم که gt رده بالا یه کایوت تویین توربو میخواد اما خیلی از دوستان گفتن که موتور گودزیلا مناسب تره ، این پست دیگه واقعا نشون میده که چقد کایوت توانایی داره ، درسته توی محفظش کایوت جا نمیگیره ولی اگر فقط یه ذره طولش رو بیشتر کنن میتونن با ترکیب کایوت و اسم و طراحی gt یه هیولای افسانه ای بسازن

      موافقم 10
      1. R@min

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2099 ديدگاه)

        بله جواد جان موتور کایوت تنها موتوری هست که بدون تعویض قطعات اصلی تا 3500 اسب قدرت میده اینو زمان رونمایی سری کایوت نشون دادن.

        نه تنها جی تی بلکه فورد می تونه چندین مدل گرن تورر و سوپراسپرت با این موتور بسازه که متاسفانه محافظه کاری برندهای آمریکایی بعضی موقع ها اعصاب برای ادم نمیزاره.

        1. seyedjavad.mercedesbenz

          ۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (523 ديدگاه)

          محافظه کاری این برند سر خود کایوت هم هست ، کایوت تواناییش خیلی بالاتر از نسخه فعلی gt500 عه ، این انجین بدون اینکه مثل ماشینای تیون شده فشاری روش باشه میتونه قدرت خیلی بالاتری داشته باشه ‌‌، این موتور پتانسیل قرار گرفتن کنار برترین انجینای مدرن رو داره ولی به قول شما محافظه کاری توی آمریکایی ها خصوصا فورد موج میزنه ، حتی حتی حتی این انجین میتونه نیاز یک هایپرکار سرعت محور ( چیزی مثل اسپیدتیل ) یا پیست محور ( منظورم پیست محوری مثل وان و والکریه ) رو برای قدرت گشتاور و عملکرد در دور بالا برطرف کنه

  8. ایلیا

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (506 ديدگاه)

    با این فقط بری تو تونل گاز بدی با صدای موتور سقف تونل رو بیاری پایین

    موافقم 16
  9. JDM lover

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (882 ديدگاه)

    به به
    خیلی وحشی شده
    نسخه فابریک اش هم خیلی خفن بود با این تیون دیگه فوق العاده شده

    موافقم 13
  10. GT500

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به به
    اینجاست که ارزوی من رو ارتقا دادن
    GT500 red code
    این ویدیوش هم تو چنل stangmode موجوده

  11. مهدی

    ۳۰ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    تایم درگش 8.5 بود با سرعت۲۶۸ یعنی خیلی بهتر از دیمن ۱۷۰💀🗿

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا