در این مسابقه، هفت خودروی اسپرت ارزانقیمت شامل موستانگ اکوبوست، سوبارو WRX، هیوندای النترا N، گلف GTI، مینی کوپر S، مزدا ۳ توربو و تویوتا GR86 به مصاف هم میروند.
مسابقات درگ همیشه هیجانانگیز هستند ولی وقتی بدانید با کمتر از ۳۵ هزار دلار هم میتوان این هیجان را از نزدیک تجربه کرد، همهچیز جذابتر میشود. در این مسابقه، هفت نمونه از ارزانترین خودروهای اسپرت بازار در برابر هم قرار گرفتهاند که همگی زیر کاپوت خود پیشرانههای چهار سیلندر دارند ولی غیرازاین اشتراک، تفاوتهای زیادی بین خودروهای حاضر در این درگ جذاب دیده میشود. این خودروها فورد موستانگ اکوبوست، سوبارو WRX، هیوندای النترا N، فولکسواگن گلف GTI، مینی کوپر S، مزدا ۳ توربو و تویوتا GR86 هستند.
در ابتدا، خودروهای محرک جلوی گروه باهم مسابقه میدهند که گلف GTI، النترا N و کوپر S هستند. از بین این سه، النترا با ۲۸۰ اسب بخار قدرت از همه قویتر و مینی با ۲۰۴ اسب بخار از همه ضعیفتر است؛ بنابراین، طبیعی است که سدان کرهایها از همان ابتدا جلو میافتد و ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. هیوندای این برتری را تا پایان حفظ میکند و پیروز میشود. از سوی دیگر اما مینی با وجود قدرت کمتر، به لطف گیربکس دوکلاچه، گلفی که از گیربکس دستی استفاده میکند را پشت سر میگذارد و دوم میشود.
سپس خودروهای محرک عقب و چهارچرخ محرک برای مسابقه بهصف میشوند. کوپههای اسپرت این جمع یعنی موستانگ و GR86 نسبت قدرت به وزن تقریباً یکسانی دارند درحالیکه WRX و مزدا ۳ توربو از مزیت کشش بیشتر سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرند. با آغاز مسابقه، فورد و سوبارو شروع همسانی دارند که یکی از دلایل آن گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک فورد در برابر گیربکس دستی سوبارو است. در ادامه اما موستانگ به لطف بهرهمندی از قدرت و گشتاور بسیار بیشتر، جلو میافتد. تویوتا پس از WRX، سوم میشود و مزدا هم نمیتواند جایگاهی بهتر از آخر کسب کند. در این درگ، سوبارو تایم ۱۳.۸ ثانیه، تویوتا ۱۴.۱ ثانیه و مزدا ۱۴.۳ ثانیه را ثبت میکنند.
در آخر، برندگان دو مسابقهٔ قبلی یعنی هیوندای و فورد به مصاف هم میروند تا نهایتاً سریعترین عضو این جمع مشخص شود. این مسابقه با پیروزی موستانگ و ثبت زمان ۱۳.۲ ثانیه به پایان میرسد ولی النترا هم تنها ۰.۳ ثانیه با کوپهٔ آمریکایی فاصله دارد. همانطور که در انتها جیسون کامیسا اشاره میکند، همهٔ این خودروها سریع و جذاب هستند که این یعنی هرچند موستانگ از همه سریعتر است ولی همگی برنده خواهند بود زیرا با قیمت زیر ۳۵ هزار دلار، هیجان بالایی را برای راننده به ارمغان میآورند. از بین این هفت خودروی اسپرت ارزانقیمت، انتخاب شما کدام است؟
تنر
۲۸ آذر ۱۴۰۳النترا ازونجا که چهار دره برای خانواده هم میشه استفاده کرد که در مقایسه با موستانگ کاربردی تره اما موستانگ رو برای دلایل دیگه میخرن
مطمئنم با این قیمت تو چینی ها ۴۰۰ ۵۰۰ ,اسب هم گیر میاد ای کاش حداقل ماشین های چینی بدون تعرفه وارد میکردن ملت یکم لذت ببرن از ماشین های روز
مجید
۲۸ آذر ۱۴۰۳بدون شک موستانگ
SMS
۲۸ آذر ۱۴۰۳همونی که گفتم
موستانگ برای هر بودجه ای یه چیز خفنی تو چنته داره
JaMsHiD-B
۲۹ آذر ۱۴۰۳موستانگ خیلی دوست داشتنیه به معنای واقعی اسپرت جاده ایه
amirmohammadja79
۲۸ آذر ۱۴۰۳اون GR 86 چقد خوشگله
اگه میتونستم بخرم قطعا تویوتا رو انتخاب میکردم هرچند موستانگ هم فوقالعادس ولی حیف که…💔
محمدهادی
۲۸ آذر ۱۴۰۳بنظر من هم وقتی به ۳۵ هزار دلار برای یک ماشین صفرکیلومتر فکرمیکنی،تویوتای تند و تیز و سبک یا مینی کوپر تیز و بز و کوچولو خیلی بیشتر جذابیت داره
عملکردشون هم واقعا عالی بود
Car love
۲۸ آذر ۱۴۰۳رکورد النترا چقدر خوب بود،فقط ۰/۳ فاصله با موستانگ
رکورد جاپونیا هم خوب بود راننده فورد رسید خونه اونا تازه رسیدن خط پایان 😂😂
B2
۲۸ آذر ۱۴۰۳خوبه دیگه . مدارس تعطیل شده و دوباره اومدی پدال
amir
۲۸ آذر ۱۴۰۳نزار جی تی آر رو صدا کنم بیاد آیونیکم ضایع کنه ها🤣🤣🤣
محمدهادی
۲۸ آذر ۱۴۰۳با ۲۷۰ اسب بخار میخوای اینم نشه؟
عجیبه ها
Nismo
۲۸ آذر ۱۴۰۳کره ای حتی اگه درگ رو هم میبرد بازم کسی آدم حسابش نمیکرد
اینه که درد داره😂😂
بده شیش🤙
JaMsHiD-B
۲۹ آذر ۱۴۰۳این نسل از سوبارو رو ول کن
شما جرعت داری برو با WRX STI S209 نسل قبلش مقایسه کن
ببینم کدوم کره ای بنزینی میتونه قد علم کنه😂
C4
۲۸ آذر ۱۴۰۳جای هوندا پریلود جدید خالی بود که اونم در آینده نزدیک به این جمع اضافه میشه البته اگه سقف قیمت رو رعایت کنه
Taha Ayoobi
۲۸ آذر ۱۴۰۳🐎🐎🐎
Cehx
۲۸ آذر ۱۴۰۳توی این درگ دیگه نظرات شخصیه چرا چون اگه ماشین عضلانی بخوای صد در صد موستانگ اگه موتور تخت و پیست بخوای سوبارو (تعمیر موتور تخت سخته) و اگر طراحی زیبا چشم نواز رو بخوای النترا ان واقعا طراحیش رو دوست داشتم و مخصوصاً صدای موتورش و کسی که هاچبک دوست داشته باشه صد در صد گلف ولی خب داشبورد مینی واقعا قشنگه پس به سلیقه های هم دیگر احترام بزاریم ولی انتخابم سوبارو هستش یه اصالت خاصی داره
محمد
۲۸ آذر ۱۴۰۳تک تک این ماشین های ارزون زیر ۳۵ هزار دلار ( به قول نویسنده مقاله) آرزوی دست نیافتنی همه ماست و یه مزدا و النترای معمولی چندصد هزارتا کار رو که باید کم کم به اوراقی سلام کنه رو تو خواب هم نمیتونه بخره جا داره تو این روز هایی که شهرامون با اتاق گاز هیچ فرقی نداره و توی بی آبی و بی برقی دلار تو مرز ۸۰ تومنه یه لعنت به جد و آباد مسببین این وضعیت در طول ۴۵ سال گذشته بفرستیم عمرمون تموم شد و طعم زندگی رو نچشیدیم
مازیار
۲۸ آذر ۱۴۰۳طراحی GR86 ساده جذاب و بدون نقص
چیزی که در محصولات شرقی کمتر دیده میشه
Siyavash
۲۸ آذر ۱۴۰۳توه این قیمت .موستانگ واقعا یه نعمته..
hosen
۲۸ آذر ۱۴۰۳ماستنگ و gr86 واقعا جذابن
النترا هم به عنوان یه سدان عملکرد خوبی داشت نکته جالبی هم که داشت این بود که صدای جذابی داشت به عنوان یه ۴ سیلندر توربو
Cehx
۲۸ آذر ۱۴۰۳gt86 طراحی خیلی قشنگ تری داشت gr86 به دل نمیشینه
Taha Ayoobi
۲۸ آذر ۱۴۰۳GT86 بی نظیر بود تو طراحی
تویوتا نباید چراغ های عقبشو دست میزد
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۸ آذر ۱۴۰۳این درگ یه چیزی رو ثابت کرد اونم تایم درگ انواع موستانگه.بارها دیدیم کارواو یا امثال اون با موستانگ ۵۰۰ اسبی تایم بالای ۱۳ میزنن یا شتاب بالای ۵ اما چجوریه موستانگ ۴ سیلندر که ۱۸۵ اسب اختلاف قدرت با نمونه وی۸ داره تایم بهتر از امثال کارواو میزنه.درسته ماسل آمریکایی به دلیل گشتاور بسیار زیاد تو دور پایین دچار هرز گردی میشه و کار هر کسی نیست تایم خوب بزنه ولی اینجا چون قدرت و گشتاور کمتره هرز گردی کنترل شدست و میشه همچین تایمی زد.البته که نسل قبل موستانگ ۴ سیلندر با ۳۴۰ اسب تایم زیر ۱۳ میزد.پس تایم درست موستانگ میشه این نسخه gt با ۴۸۵ اسب تو ۱۲.۵ میزنن دارم خوری با ۵۰۰ اسب ۱۱.۸ و شلبی هم که بارها ۱۰.۵ رو زده و منتظر gtd هستیم که احتمالا میاد زیر ۱۰ ولی بعید میدونم حریف نسل قبل دیمون بشه با ۹.۶ نسل آخر دیمون هم که ۸.۹ که هیچ خودرویی نمیتونه برسه
P1800
۲۸ آذر ۱۴۰۳یانکی یه سوال. هنوز ۱.۶۶ رو باور داری یا نه ؟
سوشیانت
۲۸ آذر ۱۴۰۳خیلی وقته اثبات شده اونی که باور نداره خودش رو گول میزنه
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۸ آذر ۱۴۰۳اتفاقا شتاب ۰تا ۱۰۰ رو زیاد حال نمیکنم ولی عاشق ۴۰۰ متر هستم و شک ندارم دیمون میتونه رکورد بهتر ی هم بزنه البته دو بار زده
Taha Ayoobi
۲۹ آذر ۱۴۰۳1.66 زده شد،ثبت شد، پرونده اش بسته شد، بعضی ها هنوز توش موندن.
البته که حق دارن.
شهروند ایرانی
۲۸ آذر ۱۴۰۳از مزدا ۳ تعجب کردم که چطور با اون قدرت انقد ضعیف عمل کرد قدرت موستانگ بیشتر بود بعلاوه اینکه کوپه بود و اساسا یه کوپه اسپرت ولی خودم انتخاب کنم سوبارو برمیدارم چون هم ژاپنی هم چهارچرخ هم اینکه سرعتشم فکر نکنم از النترا کمتر باش تو درگ دوم بهتر از النترا بود به نظر
مهردادکمال
۲۸ آذر ۱۴۰۳موستانگ ارزش خرید واقعا بالایی داره از همشون یه کلاس بالاتره
Taha Ayoobi
۲۸ آذر ۱۴۰۳ماشالا اسکایاکتیو مزدا
amirboss
۲۸ آذر ۱۴۰۳اینجاست که ارزش واقعی یه ماستنگ نسبت به رقیب هاش مشخص میشه.
عملکرد عالی و طراحی جسورانه که واقعا برازنده ش هست.
گاس فرینگ
۲۸ آذر ۱۴۰۳چرا موتور تویوتا اینقدر میلرزید
وحید
۲۹ آذر ۱۴۰۳چقدر این گروه تست کننده بی مزه و لوس و خاله زنکی رفتار میکنن بابا چارتا دراگ مردونه و جذاب این فرتی بازی ها چیه
در مورد چهره خودرو بدون شک موستانگ خیلی قشنگ بود و بعدش سوبارو فکر کنم اگه سوبارو هم النترا شکست میداد و نکته عجیب قبلا هم گفتم این جاده کم عرض چگونه اجازه میدن داخلش تست بزارن
ابوالفضل
۳۰ آذر ۱۴۰۳واکنش موستانگ تو درگ آخر : 😁😁