اگرچه خودروهای اسپرت معمولاً با قیمت بالایی عرضه میشوند اما یک خودروی اسپرت خاص بیشترین قدرت تولیدی را در برابر مبلغ پرداختی ارائه میکند.
افتادن در تله ماشین بازی راحت است. در عین اینکه نمیخواهید زندگی خود و دیگران را به خطر بیندازید اما دوست دارید سریع برانید و همچنین مبلغ زیادی را برای خودروی خود خرج کنید. ماشین بازها دوست دارند به همه نشان دهند که از چه تواناییهایی در زمینه رانندگی و تیونینگ خودرو برخوردار هستند و خودروهای اسپرت تولید میشوند تا همین چیزها را فراهم سازند؛ اما زمانی که بحث برخی خودروهای خاص مطرح میشود، هیجان رانندگی با قیمت بالا ارائه خواهد شد و شاید همین موضوع دست افراد زیادی را از رسیدن به خودروی موردعلاقه خود کوتاه کند.
اما یک خودرو وجود دارد که بیشترین قدرت تولیدی را در برابر مبلغ پرداختی ارائه میکند و تولید کشور آمریکاست. این خودرو فورد موستانگ GT مدل ۲۰۲۵ است که قیمت پایه آن حتی از برخی کراس اورهای تولید انبوه و مجهز بازار نیز کمتر خواهد بود. به علاوه شما میتوانید از غرش پیشرانه ۸ سیلندر موستانگ لذت ببرید، چیزی که دیگر به ندرت دیده خواهد شد. به این موضوع باید هیجان سواری با یک خودروی عضلانی را نیز اضافه کنید. همانطور که میدانید فورد موستانگ در قلب میلیونها نفر جای دارد و صرفنظر از اینکه فردی علاقهمند به خودرو باشید یا خیر، قطعاً موستانگ را میشناسید و برای آن احترام زیادی قائل هستید. این خودرو جزو همان محصولاتی است که اکثر افراد جایی در زندگی خود آرزوی راندنش را داشتهاند. هماکنون که فورد موستانگ GT مدل ۲۰۲۵ معرفی شده شاهد تغییر هویت آن نسبت به چند دهه قبل هستیم به گونهای که موستانگ بیش از آنکه خودرویی عضلانی باشد محصولی اسپرت است و مهمترین دلیلش را میتوان توانایی حضور در پیست دانست.
به خاطر قیمت بسیار خوب و هندلینگی در حد خودروهای اسپرت مشهور، موستانگ GT گزینهای عالی برای افرادی است که علاقهای به خالی کردن حساب خود نداشته و درعینحال میخواهند سواری هیجانانگیزی را تجربه کنند. موستانگ GT مدرن برای افرادی ساخته شده که هم ماشین باز هستند و هم میخواهند هزینه زیادی نکنند. برخلاف اکثر خودروهای سریع بازار، موستانگ GT برای هر اسب بخار خود کمتر از ۱۰۰ دلار طلب میکند. برای مقایسه باید دانست تویوتا GR سوپرا ۲۰۲۵ که به پیشرانه ۳ لیتری مجهز است قیمت پایه ۵۷,۳۴۵ دلاری و قدرت ۳۸۲ اسب بخاری دارد. با یک حساب سرانگشتی میتوان فهمید ژاپنیها برای هر اسب بخار خودروی خود حدود ۱۵۰ دلار میخواهند که در مقایسه با ۹۸ دلار درخواستی فورد بسیار بیشتر است.
موستانگ GT مدل ۲۰۲۵ به پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت با ۴۸۰ اسب بخار قدرت مجهز است و در عرض ۳.۹ یا ۴.۳ ثانیه (بسته به نوع گیربکس) به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. جدای از پرفورمنس بسیار خوب، تنظیمات شاسی و سیستم تعلیق نیز به گونهای بهینه شده که موستانگ بتواند در سر پیچها بهتر از نسلهای پیشین عمل کند. نسل جدید این خودرو که با کد S650 شناخته میشود بهبودهای زیادی را به ویژه در بخش شاسی تجربه کرده تا هندلینگ بهتری داشته باشد. دیفرانسیل لغزش محدود استاندارد به همراه فرمان برقی و دیسکهای ترمز خنک شونده در هر چهار چرخ جزو دیگر ویژگیهای این خودروی محبوب هستند.
نسخه دیگری از موستانگ با پسوند دارک هورس رونمایی شده که حتی اسپرت تر از مدل GT است. این خودرو در واقع نسخه پیست محور و ارتقا یافته از GT به شمار میرود و پیشرانه ۵ لیتری آن ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتری تولید میکند. دارک هورس همچنین اولین خودروی کلاس خود با ویژگی ترمز دریفت است که به رانندگان اجازه میدهد دریفت های راحتی را تجربه کنند. این مدل بهصورت استاندارد از دیفرانسیل لغزش محدود تورسن با نسبت ۳.۷۳ سود میبرد و فقط با گیربکس ۶ سرعته در دسترس است. سیستم تعلیق مغناطیسی فورد نیز بهصورت استاندارد وجود دارد.
اما شاید برخی طرفداران خودروهای ژاپنی به عدم حضور نیسان Z جدید در این مقاله خرده بگیرند. اگر فورد موستانگ GT را در نظر نگیریم، نیسان Z بیشترین قدرت تولیدی را به ازای ۱ دلار پرداختی ارائه خواهد کرد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی این خودرو ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. Z جدید به خاطر هندلینگ و قیمت پایه مناسب خود تحسین شده هرچند به اندازه موستانگ GT مدل ۲۰۲۵ سریع نیست. این خودروی ژاپنی در صورت تجهیز به گیربکس اتوماتیک صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیهای خواهد داشت. قیمت Z جدید هم از حدود ۴۳ هزار دلار شروع میشود و بنابراین ژاپنیها برای هر اسب بخار خودروی خود ۱۰۷ دلار طلب میکنند. با اینکه نیسان Z از جنبههای بسیاری یک خودروی اسپرت قابلاحترام است اما نمیتواند با قیمت خود هیجان موستانگ را فراهم کند.
نیسان Z خودروی زیبایی است اما موستانگ هم چهره خوبی دارد و اگر فقط به دنبال قدرت مطلق و ارزش در برابر مبلغ پرداختی باشید، موستانگ GT همان خودروی اسپرت با بیشترین قدرت به ازای ۱ دلار پرداختی است.
Cehx
۱۰ آذر ۱۴۰۳اگر خارج بودم در جوانی یا سوپرا می گرفتم یا موستانگ و در میانسالی که تشکیل خانواده دادم یدونه لکسوس Is میگیرم دیگه تا تهش همونو نگه میدارم
سعید غلامیان مقدم
۱۲ آذر ۱۴۰۳ایشالله همینجا تو ایران بخری وسوار بشی ،،،کار نشد نداره اوضاع درست میشود
آریا
۱۰ آذر ۱۴۰۳واقعا موستانگ خیلی دوست داشتنی هست چون قیمتش خیلی مناسبه همیشه گفتن هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری ولی انگار واسه موستانگ با پول کمتر اش بیشتر
پوریا
۲۰ آذر ۱۴۰۳قیمت دوج از اون هم منطقی تره ولی تو ایران باید 1000 برابر پولش رو بدی
Taha Ayoobi
۱۰ آذر ۱۴۰۳موستانگ یک ماشین نیست، یک تاریخچه است.
وقتی میگی موستانگ، فقط یه ماشین نمیاد تو ذهنت.
(Ali(chevynova
۱۰ آذر ۱۴۰۳ماشالاه موستانگ
ماشالاه با پشتوانه
۶۰ ساله با قیمت مناسبش داره دلبری میکنه
این ماشین ساخته شده که با پرفورمنس خوب و قیمت مناسبش دلبری بکنه
پرفروشترین کوپه اسپرت جهان غیر این ازش بعیده
یوسفی
۱۰ آذر ۱۴۰۳عالی عالی
اما دریغا….
مردیم از خوشی
۱۰ آذر ۱۴۰۳و در دنیای واقعی قیمت مهم ترین معیار انتخاب است
مگر اینکه جزو ۱۰ درصد پولدار جامعه باشید
پیام
۱۰ آذر ۱۴۰۳زیبایی و صداش هم عالیه
Mr. gt c
۱۰ آذر ۱۴۰۳مطمعنم c8 zr1 سلام خواهد داشت
Taha Ayoobi
۱۱ آذر ۱۴۰۳موستانگ GTD هم همینطور
hosen
۱۰ آذر ۱۴۰۳اوایل که اومده بود با چهرش حال نمیکردم
ولی کم کم داره به دلم میشینه
تو بحث فنی هم که فورد هیچوقت کم نمیزاره
JDM سابق
۱۰ آذر ۱۴۰۳کسی که میخواد یه ۸ سیلندر با قیمت معقول بگیره حتماً باید نگاهی به موستانگ و C8 استینگری بندازه
SMS
۱۰ آذر ۱۴۰۳موستانگ واقعا جذبه داره
من تو بچگیم چیز زیادی از داستان ماشین ها و… نمی دونستم ولی با دو تا عکس موستانگ قدیم و جدید دیوانه وار عاشقش شدم
BlackWing
۱۰ آذر ۱۴۰۳چلنجر SRT هم میتونست نزدیک اینا باشه اما حیف که دیگه تولید نمیشه
amirboss
۱۰ آذر ۱۴۰۳غیر از این نمیتونه باشه.
ماستنگ یه دنیاست.
تنها خودروییه که واقعا دست و پام از دیدنش میلرزه.
shetab-car
۱۰ آذر ۱۴۰۳جذابه ولی من چهره نسل قبلشو بیشتر دوست داشتم تو این نسل چراغ های جلو صاف شده مثل بوگاتیه نسل قبلی شیب دار بود موجب میشد خشن تر باشه
M power
۱۱ آذر ۱۴۰۳کاشکی ۱۰۰۰۰ کیلومتر اونورتر بدنیا میومدیم حداقل این ماشین ها واسمون ارزو نمیشد
سعید
۱۲ آذر ۱۴۰۳ایشالله تو ایرانم سواره چنین ماشینهایی میشویم…
arash
۱۱ آذر ۱۴۰۳یاد زمانی به خیر که جوانان سرخورده و نامید ایرانی در آمریکا و اروپا در بهترین و برترین دانشگاههای جهان درس میخواندند و سوار بر شورولت و بیوک و پنتیاک و بنز و بی ام و میشدند و حسرت میخوردند که چرا آزادی ندارند و بخاطر گرانی بنزین 10 ریالی و سوپر 12 ریالی بجای خریدن ماشینهای آمریکایی 8 سیلندر باید به یک 4 سیلندر اروپایی مثل پژو و فورد و فیات اکتفا کنند و الان خوشحال هستند که آزادند و میتوانند آزادانه با دلار 70 هزارتومانی درپیت ترین خوردوهای چینی چون چانگان و هایما و مایما را به چندین برابر قیمت جهانی خریداری کنند.
سعید
۱۲ آذر ۱۴۰۳ایشالله همچین روبراه میشه و همه سواره ماشینهایی مناسب با شان وشخصیته خود میشوند
گاس فرینگ
۱۳ آذر ۱۴۰۳حال ایران رو نباید با گذشته ایران قیاس کرد چون وضعیت دنیا تو این ۵۰ سال خیلی فرق کرده
باید با حال کشورهای عربی قیاس کرد که چه شد که اونا آسمان خراش های نجومی و رونالدو و … رو تو دل کویر اوردن