خریداران سوبارو WRX معمولاً به خاطر پرفورمنس و هندلینگ سراغ این خودرو میروند و مصرف سوخت برای آنها خیلی در اولویت نیست. بااینحال، در دوران امروزی انتظار میرود یک پیشرانهٔ ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو در یک سدان کامپکت مصرف سوخت نسبتاً مناسبی داشته باشد. این یعنی هیچکدام از خریداران WRX انتظار ندارند که مصرف سوخت یک فورد F150 با خودروی آنها برابر باشد اما دقیقاً همین موضوع در رابطه با مصرف سوخت نسل جدید سوبارو WRX صدق میکند.
طبق اعلام سازمان EPA آمریکا، مصرف سوخت WRX جدید با گیربکس CVT در هر صد کیلومتر در شهر ۱۲.۴ لیتر، در بزرگراه ۹.۴ لیتر و در سیکل ترکیبی ۱۱.۲ لیتر است درحالیکه فورد F150 با پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری V6 اکوبوست هم در هر صد کیلومتر در شهر ۱۲.۴ لیتر، در بزرگراه ۹.۸ لیتر و بهصورت ترکیبی ۱۱.۲ لیتر بنزین میسوزاند. این یعنی مصرف سوخت این دو خودرو فقط در بزرگراه آنهم کمتر از نیم لیتر باهم اختلاف دارد. همچنین حتی در صورت استفاده از گیربکس دستی بجای CVT هم مصرف سوبارو فقط کمی بهبود پیدا کرده و به ۱۲.۴ لیتر در شهر، ۹ لیتر در بزرگراه و ۱۰.۷ لیتر در سیکل ترکیبی میرسد.
البته سوبارو گفته است که EPA نسل جدید WRX را در حالت رانندگی اسپرت آزمایش کرده که مطمئناً روی مصرف سوخت پیشرانهٔ تخت ۲۷۰ اسب بخاری آن تأثیر میگذارد ولی بااینحال برای مقایسه، فولکسواگن گلف R که آنهم چهارچرخ محرک است و ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به سوبارو دارد، با مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر در شهر، ۸.۴ لیتر در بزرگراه و ۱۰.۲ لیتر بهصورت ترکیبی، بهراحتی سدان ژاپنی را مغلوب میکند. در همین حال، هوندا سیویک تایپ R محرک جلو هم با ۱۰.۷ لیتر در شهر، ۸.۴ لیتر در بزرگراه و ۹.۴ لیتر بهصورت ترکیبی، به میزان قابلتوجهی از WRX کممصرفتر است.
GMA
۱۷ بهمن ۱۴۰۰نسبت به رقبا هیچ برتری ای نداره
سوبارو با دست پر نیومده
عاشق پدال
۱۷ بهمن ۱۴۰۰واقعا؟
تو این سبک سوبارو بهترینه
شما هنوز کل کل های خیابونی ندیدی.
تو زندگیت نهایتا رفتی کرج و کل کل پژو پارس و پراید دیدی و تموم.
کل کل اوو ها و سوبارو ندیدی اصلا تو عمرت. سانتی متری رد میکنن مانعو. با سرعت ۷۰ تا ۹۰ درجه میچرخن و گازشو میگیرن.
به خدا زندگی نکردی تو عمرت که این حرفا رو میگی.
کسی که حتی ۱بار تو عمرش ریس دیده باشه میگه سوبارو خدای ریسه.
اگه میتسو اوو رو ذکر نکنیم. اگه ذکر کنیم اینجا میشه جنگ خدایان.
اصلا رقیبی نداره که بگیم دست پر اومده.
یه نیسان و میتسو هستش که هردوتاش تو رده های دوم و سوم هستن.
به همون پارس و پراید خوش باش فکر کن دنیا هموناست.
پارسا
۱۷ بهمن ۱۴۰۰آروم باو جنگ که نی
GMA
۱۷ بهمن ۱۴۰۰بیا منو بخور🙂
عزیز چرا اوقات خودت را تلخ میکنی!
ولش کن الکی حرص این چیزا را نخور، اینقدر سخت نگیر
https://www.pedal.ir/subaru/%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d9%86%d8%a7%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%af%da%a9%d9%86%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%b3%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%88-wrx-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af/
دیگه پدال که دروغ نمیگه!👆
کوشا
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ظاهرا شما در دهه نود میلادی گیر کردی! دیگه خبری از اون میتسو و اون شاهکاراش نیست و حتی دیگه سدان هم تولید نمیکنه! ترند های صنعت خودرو در حال حاضر مسائل زیست محیطی و طراحی و گارانتی و ایمنی هستن. به غیر از مورد آخری سوبارو چندین سال هست که داره درجا میزنه!
جناب ایکس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰اون impreza ۱۹۹۸ کجا و این کجا.
جناب ایکس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰شما خودتم نهایت رفتی کرج و کل کل پژو پار س و پراید دیدی، از کجا میدونی
is that a.........Supraaaa
۱۷ بهمن ۱۴۰۰گردنش کلفته مصرف میکنه
میثم
۱۷ بهمن ۱۴۰۰یکی باید به داد سوبارو برسه واقعا
همین فرمون بره جلو به سرنوشت میتسو دچار میشه
Mad.z.Max
۱۷ بهمن ۱۴۰۰کراس اوورای بسیار محبوبی داره سوبارو، فارستر و اوت بک خیلی خوب میفروشن. ولی این بلایی که سر wrx اوردن اصلا عجیب غریب بود
Mad.z.Max
۱۷ بهمن ۱۴۰۰خیلی عجیبه واقعا! چقدر انجینای اکوبوست فورد عملکرد عالی ای دارن
من هنوزم با گذاشتن سی وی تی واسه WRX کنار نیومدم، چرا واقعا!
NAVID۰۰۹۸
۱۷ بهمن ۱۴۰۰کسانی که نیسان مورانو و حتی ایکستریل و تیینا دارند میتوانند درک کنند که این گیربکس cvt چیز مضخرف و به درد نخوریه که اتفاقاً مصرف سوخت را کم که نمیکند هیچ ، بلکه بیشتر هم میکند و برایم جای سوال هست که با چه پارامترهایی میگویند مصرف سوخت را کم میکند !
نیسان باید این گیربکس مضخرف را به آشغالدانی تاریخ بیندازد !
در مورد سوبارو موضوع اینه که به هندلینگ و چهارچرخ کارآمدش معروف هست و فقط در بازارهای خاصی مشتری دارد و من فکر نمیکنم به مانند میسوبیشی نابود شود ، چرا ؟!
چون هدف تولید خودرو برای سوبارو ، عرضهی جهانی نیست و مشتریهای خاص خودش را دارد که حتی میشه گفت وفادار هم هستند !
Arman
۱۷ بهمن ۱۴۰۰راجع به بوگاتی یا مک لارن و بنتلی صحبت نمیکنیم که دنبال مشتری های خاص میلیونر باشن،راجع به یه برند اقتصادی با بارع قیمتی ۲۰ تا ۴۰ هزار دلار صحبت میکنیم که قطعا مثل تمام برندهای اقتصادی دیگه هرجا که بدونه میتونه فروش کنه وارد میشه
سوبارو چند ساله که توی رقابت حرفی برای گفتن نداره با توجه به فروش پایینش،میتونست با WRX جدید یه طورایی دوباره توجه هارو به خودش جلب کنه که ظاهرا این ماشین پایین تر از انتظارات بود و اصلا یه موفقیت نسل قبل نزدیک هم نشد
Nima
۱۷ بهمن ۱۴۰۰درواقع فورد کم مصرفه ( به لطف اکوبوست) وگرنه الان گلف و هوندا هم به نسبت مصرف بالایى دارن.
AMIR / ARMI
۱۷ بهمن ۱۴۰۰Wrx حدود ۱۵۰۰ کیلو وزن داره با موتور چهار سیلندر
فورد ۱۵۰ حدود ۲۶۰۰ کیلو وزن داره با موتور شش سیلندر اونم در حالی که ۳۷۵ اسب بخار قدرت داره مقابل ۲۷۰ اسب سوبارو
تازه سوبارو با گیربکس cvt هستش
بعد مصرف هر دو برابر ؟؟ مسخرس که
چقدر مزخرف موتور های سوبارو و خبر نداشتم
کافر مقدس
۱۷ بهمن ۱۴۰۰سوبارو موتورهای مصخرف نیست تکنولوژی اکوبوست رو خوب نمیشناسیم بیخود فورد چندسال جوایز بهترین انجین سال رو نگرفت
Sina10
۱۷ بهمن ۱۴۰۰این مصرف سوخت غیر بهینه توی سدانای اسپرت ژاپنی قبلا هم وجود داشته ؟ با اینکه همشون موتور های بزرگی نداشتن
نسل قبل میتسوبیشی اوو رو یادتون بیارین
viper2
۱۷ بهمن ۱۴۰۰سلام دوستان . من (viper2) همون viper سابق هستم
Voting max
۱۸ بهمن ۱۴۰۰خوش اومدی
genius
۱۷ بهمن ۱۴۰۰واقعا کسی هست که حتی دو ترم درس مهندسی خونده باشه و ندونه تکنولوژی مهندسی امریکا همیشه سی چهل سال از بقیه جلوتره؟؟!!آسیاییا کارشون خوب فروختنه اما امریکاییها هنرشون به جلو بردن قطار دانشه
عاشق پدال
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ببین هرکی که مهندسی خونده باشه میدونه ۸ کشور تو دنیا هست که قطار دانشو جلو میبره.
امریکا بریتانیا المان فرانسه ژاپن سوئیس سوئد ایتالیا. تمام دانشهای فعلی و اینده دست این ۸ کشوره.
باقی کشورا معمولا مصرف کننده ی دانش هستن یا تکمیل و بهینه کننده ی دانشی که این ۸ کشور تولید میکنن.
و ژاپن یکی از این کشورا هستش.
AMIN (M.A.S)
۱۷ بهمن ۱۴۰۰شاید قضیه به بوست انجین ها بستگی داشته باشه
توی این تست ها یه شرایط خاصی درنظر گرفته میشه و نتایجش با رانندگی واقعی یه کم فرق داره
درواقع مصرف سوخت خیلی ارمانی میشه
توی انجین های توربو برای رانندگی دوتامنحنی قدرت و گشتاور وجود داره
یکی زمانی که توربو درگیر هست و اون یکی زمانی که اونقدر دورپایین رانندگی کنید که توربو وارد مدار نشه که بسیاری از تستای مصرف سوخت رسمی از حالت دوم هستن و معمولا کم پیش میاد راننده ها درحالت واقعی تو اتوبان با یه دنده خیلی سبک و سرعت حدود 70KPH رانندگی کنن
یعنی به زبان ساده در حالت دوم عملکرد انجینتون درحالتی بررسی میشه که توربو دراومده باشه یا مثلا نباشه
در این حالت موتوری که با بوست بیشتر (و احتمال خیلی زیاد حجم کمتر) داره قدرت ((مشابه))میده مصرف کمتریو ثبت میکنه چون وقتی توربو هاش درگیر نباشن یعنی قدرت تحویلیش کمتره و مصرف سوخت کمتری هم داره
بوست انجین اکوبوست تا جایی که میدونم خیلی بالاهست و درباره سوبارو با وجود اینکه از عدد تقریبی بوست توربو اطلاعی ندارم ولی میدونم موتورFA24D یعنی همون که روی BRZ جدید نصبه حدود 228HP قدرت میده و FA24F یعنی نسخه توربوچارجر که موتور همین WRX هست حدود 270HP(البته این نسخه توربو یه تفاوتای دیگه ای هم با تنفس طبیعیه داره )
یعنی احتمالا بوست توربو سوبارو خیلی کمتر از فورد هست و زمانی که توربو ها درگیر نیستن و موتور به شکل تنفس طبیعی کار میکنه قدرت سوبارو بیشتره و در دنیای واقعی با این تفسیر مصرف فورد خیلی بالاتر میشه
اما از فاکتور وزن که خودش میتونه روی کاغذ به شکل قابل توجهی به نفع سوبارو باشه ولی در دنیای واقعی مزیتی ایجاد نکرده هم نمیشه به سادگی گذشت
درنهایت اینا صرفا احتمال هستن
شایدم واقعا FA24 درزمینه بازده گرمایی اینقدر عقب تر از اکوبوسته!! …
R@m!n
۱۷ بهمن ۱۴۰۰موتور اکوبوست بسیار پیشرفته تر و پربازده تر هست و از طرفی گیربکس 10 سرعته اتومات که با همکاری فورد و جی ام ساخته به طرزه خیره کننده ای کارآمده چه در رانندگی شهری چه در یدک کشی و حمل بار و در دورهای پایین از هدررفت قدرت با کمک توربوها جلوگیری می کنه.
قدرت مهندسی همیشه در سوپراسپرت ها پیدا نمیشه.
مهردادکمال
۱۷ بهمن ۱۴۰۰عملکرد فورد عالیه با این هیکل و ارتفاع و جرم به این میزان مصرف سوخت دست پیدا کرده
امیر
۱۷ بهمن ۱۴۰۰سوبارو یه برند بسبار خاصه
موتور بسیار عالی و سیستم چهارچرخ محرک خاصش یه ترکیب بی نقصه
درسته رقباش قوی ترن اما هیچ کدوم صدای باحال سوبارو رو ندارن(البته سوبارو با گیربکس دستی!)
mm-yarlou
۱۷ بهمن ۱۴۰۰اصلا من نمیدونم چرا ژاپنی ها با نام های معروفشون این کارا رو میکنن