این محصول تازه، عملکرد فورد GT را برای آفرودسواران به ارمغان خواهد آورد.
«جیم فارلی»، مدیرعامل شرکت فورد آمریکا، در مصاحبهای اختصاصی با رسانه تاپگیر اعلام کرد که شرکتش قصد دارد در آینده از یک خودروی تازه آفرودی با عملکرد سوپراسپرتها رونمایی کند. این رونمایی تازه بهعنوان بخشی از برنامه اصلی فورد برای تبلیغ زیربرند رپتور انجان شده است و برند یادشده را به شرکت در رقابتهای آفرود نزدیکتر میکند. فورد که چندی پیش وارد مسابقات رالی داکار و رده ابرخودروهای WEC شد، درحال گسترش برنامه موتوراسپرت خود است.
فارلی در مصاحبه خود گفت:
ما در میانه راه خلق یک چیز تازه هستیم؛ به این ترتیب تمام پاسخها را نمیدانیم اما سوال کنونی این است که آیا فورد باید به تولید یک سوپراسپرت آفرودی مشغول شود یا نه؟ نه نسخه قدرتمندتر یک محصول بلکه یک نمونه کاملا مجزا!
دلیل محبوبیت رنجر رپتور در بازارها، حس خوب آن است اما بهرهمندیاش از میراگرهایی که پاسخ دقیق به سطح جاده میدهند، باعث سردرگمی مردم میشود. بسیاری نمیدانند که سیستم تعلیق در مسابقات آفرودی تا چه اندازه پاسخگو خواهد بود و تجربهای کاملا متفاوت از سواری پورشه 911GT3RS را در اختیار راننده قرار میدهد.
همین مسئله دلیلی شد تا ما تصمیم بگیریم آن را برای مردم روشن کنیم. اینکه خودروی نهایی ما یک شاسیبلند سنگینوزن باشد یا یک سوپراسپرت هنوز کاملا روشن نیست.
رسانه یادشده سوالات یکسانی را از، «مارک روشبروک»، مدیر واحد بینالمللی فورد پرفورمنس (که مسئولیت واحد فروش خودروهای عملکردبالا و مسابقات فورد را برعهده دارد) هم پرسید و او هم در پاسخ گفت:
ماموریت اصلی فورد پرفورمنس این است که تا جای ممکن از عناصر مسابقهای در خودروهای تولید انبوه محبوب مردم استفاده کند. ما به محصولات سری رپتور F-150، رنجر و برانکو افتخار میکنیم اما بیشتر از اینها را میتوانیم ارائه کنیم.
رپتور T1 پلاس که در رقابتهای صحرایی داکار شرکت کرد نمونهای از یک رپتور عملکردبالا را به مردم نشان میدهد. ما هم از طریق مسابقه و نظر مشتریانمان چیزهای بسیاری را میآموزیم پس تنها چیزی که میتوانم در این مرحله بگویم این است که منتظر خبرهای بعدی باشید.
برنامهریزی جدید فورد بر آن است که قدرت خود را در حوزههای مختلف موتوراسپرت تقویت کند و به این ترتیب موج دیگری از خریداران را به سوی خود جذب کند. از شروع دوباره رقابت تاریخی فورد و فراری در مسابقات ۲۴ ساعتی لمان ۲۰۲۵ گرفته تا پیروزی رپتور در داکار و رقابت در رالی، فورد خود را برای عرضه هرچه قدرتمندتر محصولات آیندهاش آماده کند. به نظر شما، این تبلیغات که عموما با محصولات بنزینی و درونسوز انجام میشود، چه تاثیری روی فروش محصولات برقی این برند خواهد داشت؟ آیا فورد محبوبیت بالاتر خودروهای درونسوز را پذیرفته است؟
Jamshid
۲۲ بهمن ۱۴۰۳توی داکار که هم فورد گند زد هم داچیا
تمام رانندگان معروف مثل ساینز از دور خارج شدن
چون ماشین تصادف کرد و شاسی از فرم اولیه خارج شد
و درآخر تویوتا برنده شد
ali_x76
۲۲ بهمن ۱۴۰۳دوست دارم یه فورد ماستنگ GT500 رو در قالب رپتور ببینم.
معادل امریکایی هوراکان استراتو
Titanium
۲۲ بهمن ۱۴۰۳خیلی باحاله فقط عرضش یکم زیاد نیست؟