پسازاینکه تسلا سایبرتراک توانست لامبورگینی اوروس و جیامسی هامر EV را مغلوب کند، حالا به مصاف قویترین پیکاپ بنزینی بازار رفته است.
تبلیغات تسلا برای سایبرتراک تمامی ندارد و به نظر میرسد مت واتسون در مدتی که برای رونمایی از این پیکاپ الکتریکی در آمریکا بوده، تا توانسته به سفارش تسلا درگهای مختلف برگزار کرده است! آخرین خودرویی که واتسون در برابر سایبرتراک قرار داده، فورد F150 رپتور R است که با توجه به خاتمهٔ تولید رم TRX، هماکنون قویترین پیکاپ بنزینی بازار محسوب میشود. زیر کاپوت این سوپر پیکاپ که بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد، نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ شلبی GT500 قرار گرفته است که ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیروی عظیم، رپتور R را با وزن ۲.۷ تن، ظرف تنها ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند.
در سمت دیگر میدان، نسخهٔ پرچمدار سایبرتراک را میبینیم که سایبربیست نام دارد. این پیکاپ به سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۸۴۵ اسب بخار قدرت و ۹۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. هرچند پیکاپ تسلا با وزن بیش از ۳ تن، از فورد سنگینتر است اما به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. به همین دلیل، در درگ اول، سایبرتراک بهراحتی رپتور را مغلوب کرد. مت واتسون که پشت فرمان فورد نشسته بود، با اینکه میدانست در برابر تسلا شانسی ندارد، میخواست در درگ دوم شروع بهتری داشته باشد اما این لانچ عالی هم بیفایده بود و رپتور با ثبت زمان ۱۲.۴ ثانیه که ۱.۲ ثانیه کندتر از تسلا و دقیقاً با هامر EV یکسان بود شکست خورد.
در مسابقات رولینگ هم شرایطی فرقی نکرد و سایبربیست بدون هیچ زحمتی پیروز شد اما عجیب اینکه در آزمایش ترمز، پیکاپ تسلا با وجود وزن سنگینتر، فورد را شرمنده کرد. برخلاف دیگر درگهای کارواو که در اینجا به پایان میرسید، در این ویدئو رقابت دیگری هم برگزار شد که جالب بود. این یک مسابقهٔ ۱۰۰ متری بود با این تفاوت که تسلا باید روی مسیر خاکی حرکت میکرد درحالیکه فورد روی آسفالت بود. در مسابقهٔ اول، سایبرتراک پیروز شد درحالیکه رپتور نهایتاً اولین پیروزی خود را در مسابقهٔ دوم به دست آورد اما خوشحالی وانت فورد خیلی دوام نداشت زیرا در مسابقهٔ سوم بازهم تسلا زودتر به خط پایان رسید.
مقایسه مشخصات فنی
تسلا سایبرتراک | فورد رپتور R | |
پیشرانه | الکتریکی سه موتوره | ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۸۴۵ اسب بخار | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۳۰ نیوتن متر | ۸۷۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۳۰۸۴ کیلوگرم | ۲۷۰۳ کیلوگرم |
قیمت | ۹۶,۳۹۰ دلار | ۱۰۹,۲۵۰ دلار |
ممد ژانگولر
۲۱ آذر ۱۴۰۲تسلا فوردو یک لقمه کرد رفت . حرف نداره این تسلا سایبر تراک . فقط وزن زیادش و ارتفاع کمش نسبت به فورد خیلی رو مخه .
سبحان
۲۱ آذر ۱۴۰۲ارتفاع سایبرتراک تو حالت درگ که این قدر پایین میاد
میره تو حالت چیتا
وزنش هم فقط ۳۸۱ کیلو سنگین تر از رپتور R هستش که چون پنل های بدنه سنگینی داره
وگرنه فکر کنم با بدنه معمولی تفاوت وزن بینشون خیلی کم تر بشه
اصلا سنگین نیست سایبر تراک
ممد ژانگولر
۲۱ آذر ۱۴۰۲دمت گرم نمیدونستم 🙏
ممد ژانگولر
۲۱ آذر ۱۴۰۲داداش صبحان نمیدونم چرا هر چی میگذره داره از این ماشین بیشتر خوشم میاد . تازه فهمیدم تسلا سایبر تراک زیباترین خوروی وانته که بی نهایت ساده و شیک و آینده نگرانه طراحی و تولید شده . دنیا تا به حال همچین ماشینی ندیده به خودش . خوش به سعادته خریداراش . بقیه هر چی بخوان بگن برام دیگه مهم نیست . این ماشین از نظر هوشمندی هم حرف اولو و آخرو میزنه تا به امروز.
خسته شدیم انقدر ماشینای تکراری و شبیه به هم دیدیمو و سوار شدیم .
ehsan
۲۱ آذر ۱۴۰۲آره.خسته شدیم بس که جیپ گلادیاتورو،داج رم،سری اف فوردو،تویوتا تاکوما،سیلورادو و…سوارشدیم
ممد ژانگولر
۲۱ آذر ۱۴۰۲داداش احسان باهوشیا 😂😉
ehsan
۲۱ آذر ۱۴۰۲😂
سبحان
۲۱ آذر ۱۴۰۲خب طبیعی بهش میگن ساختار شکن
ساختاری که تا الان برای پیکاپ ها و خودرو ها وجود داشت همین هوایی بود که میدیدیم
الان یه خودرو با یک ساختار جدید ساخته شده
که ایرادات خودرو های قبلی رو برطرف و کلی مزیت جدید داره یکیش آیرودینامیک
شیب شیشه جلو باعث شده سایبر تراک آیرودینامیکش اندازه هوندا سیویک باشه
منم ظاهرش خیلی دوست دارم هیچ چیز اضافی نداره که بعداً بخواد از چشم بیوفته
تا ابد جذابه
امیر ارسلان میرآقائیان
۲۱ آذر ۱۴۰۲تو که پراید سوار نشدی فقط از دور دیدی حالا میای میگی خسته شدیم انقدر سوار شدیم عجب ها عجب💔🗿
انگار بوگاتی بنزو فوردو همه رو سواره شده
ممد ژانگولر
۲۱ آذر ۱۴۰۲دقیقا موافقم
داداش صبحان از قدیم ندیما گفتن زیبایی در سادگیه درست میگفتن
الان این سایبر تراک انقدر ساده و خوب جمع شده که عاشقان تیونینگ و شلوغ بازی به راحتی میتونن شخصی سازیش کنن و لذت ببرن . ولی ی ماشین شلوغو نمیشه به همه صلیغه ها خوروند .
به نظر من اگر تسلا سایبر تراک در سگمنت خودش اول نشه و جوایزو نبره این نشون میده صنعت خودروسازی و رسانه ها بدجوری درگیر معافیا بازی هستن . واقعا رودست نداره فعلا 👌
Elmiraj
۲۱ آذر ۱۴۰۲چون F-150 در بیشترین ارتفاع خود ( ۳۳ سانتیمتر از سطح زمین ) قرار داره و سایبرتراک بدلیل فعال کردن حالت درگ در پایین ترین ارتفاع هست…
زمانی که سایبرتراک حالت extract رو فعال میکنه ارتفاعش از سطح زمین به ۴۴ سانتیمتر میرسه که حتی از مرسدس g500 4×4 با اکس های پرتال هم بیشتره…!!!
وزنش هم با وجود اسکلت بیرونی ۳ میلیمتری از تمامی رقبای الکتریکیش کمتره…
ممد ژانگولر
۲۱ آذر ۱۴۰۲اطلاعتت عالی سپاس 👌🙏
۰۰۹۸سامورایی
۲۱ آذر ۱۴۰۲نوبت به آفرود که برسه خواهید گفت فورد اف ۱۵۰ در آفرود یک لقمه اش کرد.
در این کلاس آفرود مهمه نه درگ…
فکر میکنم تجارب و مهندسی فورد بافاصله زیادی بالاتره
و قطعا خودش را در آفرود نشون می ده.
فرزاد
۲۱ آذر ۱۴۰۲تو همین ویدئو تسلا رو انداختن تو خاکی ولی بازم فورد روی آسفالت رو گرفت البت انتقال نیروی موتور الکتریکی خیلی سریعتر از موتورهای درونسوز هستش
amir
۲۱ آذر ۱۴۰۲این سایبرتراک اگه بوگاتی و جت و فرمول یک و موتور و چیتا و موشک هم تو درگ بزنه نمیدونم چرا نمیشه از قیافش خوشم بیاد
هدف جهانی
۲۲ آذر ۱۴۰۲حتی خارجی ها هم گفتند روی پونتیاک آزتک را سفید کرده آنقدر زشت هست
Puriya
۲۱ آذر ۱۴۰۲((حرف نداره این سایبرتراک))
داداش اینو خود مهندساشونم گردن نمیگرفتن خبراشم میومد که میگفت یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی بوده که کردیم
هدف جهانی
۲۲ آذر ۱۴۰۲تو پیج های خارجی سایبر تراک را زشت ترین خودرو تاریخ گذاشتند برخی از مردم آنجا حتی گفتند روی پونتیاک آزتک را سفید کرده این خودرو زشت واقعا زشت هست اصلا شبیه خودرو نیست شبیه یک جعبه هست که چرخ داره
فکور
۲۳ آذر ۱۴۰۲من فکر کنم وانت باید کارایی داشته باشه وتسلا شاید زیر فشار جواب نده
پیام
۲۱ آذر ۱۴۰۲اینجور خبرای برای امثال امیر و آدم های تاریک بین خوب هستن که تسلا مثل خوره به جونشون افتاده بود!
amir
۲۱ آذر ۱۴۰۲ولی هیچی مثل خبر هایی که در تایید تحلیل های گران بها شما کارشناس گرامی میاد و کیف میکنیم نیست
امیرحسین
۲۱ آذر ۱۴۰۲برو بابا کرایسلر توقف تولید خورده بشینیم فورد و با سیم پیچ برق نگاه کنیم
Anti BTS
۲۱ آذر ۱۴۰۲چقد زیبا در متن گفته شد . تبلیغات تمومی نداره و به سفارش تسلا درگ پشت درگ برگزار میشه . چه شوخی چه جدی کاملا حقیقت رو گفت .
راجع به این درگ ، حتی مرغ پخته هم میدونه که چی میشه تهش .
Puriya
۲۱ آذر ۱۴۰۲کل خودرو هایی که تسلا تولید کرده تنها نقطه قوتشون شتاب در مسیر ۴۰۰ متر بوده حالا بازم میگیم اشکال نداره دیگه یه معیاره ولی خدایی آیا ملاک انتخاب یک خودرو پیکاپ شتاب ۴۰۰ متره؟؟ با این کاراشون دارن میگن که ماشینی که ما ساختیم هیچ ویژگی دیگه ای جز این نداره
وی
۲۱ آذر ۱۴۰۲به جای این درگ بی معنی باید یه تست افرود ازشون میگرفت
SS
۲۱ آذر ۱۴۰۲تبلیغ همینه دیگه . اگر فرضا هزار نقطه ضعف داشته باشه و یکی نقطه قوت ، میره همون نقطه قوت رو برجسته میکنه .
sadra
۲۱ آذر ۱۴۰۲صدای اون ۸ تا سیلندر معررکست عاللللیه
با خودم فکر کردم اگر اون سایبر ترانک هرچقدر هم پرفورمنس داشته باشه من باز فورد رپتور رو برمیدارم
V8 امریکایی یک چیز دیگست
LAMBORGHINI
۲۱ آذر ۱۴۰۲سایبر تراک خیلی زشته حیف پول 🤮🤮🤮
Mr. gt c
۲۱ آذر ۱۴۰۲ماشین بنزینی حرمت داره، نگاه واسه تبلیغات سایبر جوج دارن به هر ماشینی میچسبوننش که از اعتبار بقیه بالا بره، در ضمن در خودرو تراک آخرین چیزی که اهمیت داره صفر تا صده، چیز های مهم تری هست که باید اولویت مقایسه باشه، همین سابرجوج رو بیایید یدک ببندید بش یا تا ظرفیت تعیین شده بار بزنین اونوقت که شارژرش زودی خالی شد متوجه میشید، عجیبه واقعاً معلوم نیست چه داستانی یا اشخاصی مافیا خودروهای برقی هستند که به چنین داره ازشون بولد خبری میشه؛ در آخر برگزاری درگ بین خودروهای برقی در کلاس های مختلف خودرویی، با درونسوز ها مثل این میمونه که ما به بیاییم بگیم خرگوش از تمام حیوانات بهتره چون سریعه، آیا فقط سرعت ملاک هست؟؟؟؟
Jeferson
۲۱ آذر ۱۴۰۲راننده تسلا باید یه کپِ صورتی می زاشت که روش عکس بی تی اسِ
Arshia m3csl
۲۱ آذر ۱۴۰۲حق😂😂👌🏼
مجتبی .
۲۱ آذر ۱۴۰۲حیف پول ووقتی که صرف این درگهای بی معنی میشه. این کلاس ماشین برا استفاده های دیگه هستش اونارو درست وبدون تقلب تست کنین هرکدوم برنده شد مبارکش.
Amir.z
۲۱ آذر ۱۴۰۲مسابقه درگ برای خودروهای پرفورمنس محوره. نه وانت و شاشی بلند و سدان و ون و… این مت دیوانه هم هرچی دم دستش میاد رو میزاره تو پیست درگ.
جای همچین مسابقه ای خب بهتر نبود تست یدک کشی و افرود برگزار میکرد؟
قبل از این مجله کار واو، سالی یه بار موتورترند مسابقه درگ میذاشت بین خودروهای پروفورمنس همون دیگه کافی بود الان چمن زن رو میزارن جلو هاچبک مثلا.
کلا مگه چند دفعه تو طول زندگی پیش میاد ادم به حداکثر توان ماشین نیاز پیدا میکنه؟ تو شهر که همیشه تو ترافیکی اکثر دنیا. تو اتوبان های اکثر دنیا هم همیشه محدودیت سرعت داری. نظر شخصی من این که الان با توجه به هر دسته خودرو (غیر از پرفورمنس محور) معیار های خیلی مهمتری برای مقایسه وجود داره
Arshia m3csl
۲۱ آذر ۱۴۰۲رخ رپتور عالیه واقعا کی رخ رپتور و توانایی های قوی رپتور و کابین شیک رپتور رو ول میکنه تسلا لگن تراک بخره؟
زد ایکس
۲۱ آذر ۱۴۰۲بابا تسلای برقی v4 شکست داد ؟!
با اون قیافه داغون و بیریختش؟
شکست لامبورگینی اورس رو قبول کردم
هامر رو هم همینطور
اما فورد نهههههههههه دیگه
زد ایکس
۲۱ آذر ۱۴۰۲آقای ماسک یادت رفته وانت واسه بار کردنه
نه درگ؟
زد ایکس
۲۱ آذر ۱۴۰۲با اون قیافه داغون
پیکان وانت زنگ زده از اون زیبا تره!!
Amir Ali Aventador
۲۱ آذر ۱۴۰۲از درگ خب تابلوعه که سایبر تراک میبره اما اونجاس که افرود کوهستانی و سر بالا در برابر رپتور میمونه تو قوطی. از یک طرف دیگه هم میگن سایبرتراک خیلی زیباست!! درسته سرعت و قدرت قوی ای داره ولی آخه واقعاً من موندم این کجاش زیباعه هرچی هم نگاش میکنم نمیفهمم ولی خب سلیقه ها فرق دارن اما من اصلا حال نمیکنم با این طراحی
𝐀𝐥𝐢
۲۱ آذر ۱۴۰۲یه ذره خلاقیت تو ظاهرسایبر تراک نیست،تو افرود هم که چیز خاصی نبود فقط بدرد سرعت میخوره از وانت بودن هم فقط داره اسمشو یدک میکشه آدم که وانت نمیخره که باهاش کورس بذاره برای باربری و افرود میخره
ابوالفضل
۲۱ آذر ۱۴۰۲فقط صدای رپتور 🤤
تا هزارسال دیگه هم رپتور رو انتخاب میکنم
ارسط
۲۱ آذر ۱۴۰۲فقط یه ماشین برقی دیگه هست از دید من ، بهتر شدن این نسل از ماشین ها تمام شدنی نیست ،
blackwing
۲۱ آذر ۱۴۰۲اون تسلا در مقابل رپتورR حکم BTS در برابر متالیکا رو داره !
R@min
۲۱ آذر ۱۴۰۲برای همون پیروان مکتب BTS هم ساخته شده.
blackwing
۲۲ آذر ۱۴۰۲😄👏🏼
حمید
۲۱ آذر ۱۴۰۲آخه این چیه تسلا درست کرده،بیشتر شبیه کاردستی میمونه
رضا
۲۲ آذر ۱۴۰۲همه قبل ازدیدن فیلم میدونن که برنده درگ تسلاست اما مطمئنم اکثر عشق ماشینا انتخابشون رپتور یا سیرا یا رم هستش.شما صدای اون موتور رو گوش کن.f150 فقط یه وانت نیست بلکه جزیی از تاریخ خودروسازیه دنیاست.تسلا میدونه اگه بخواد خوب بفروشه باید سعی کنه f150 رو خراب کنه.من تو دوبی این هیولا رو از نزدیک دیدم.با روحت بازی میکنه.کی تو رویاهاش برای افرود این رو ول میکنه با تسلا میره؟؟؟؟
سعید اکبری
۲۲ آذر ۱۴۰۲از این سایبر تراک اصلا خوشم نمیاد، انگار دله حلبیه، فورد یه چرخش میرزه به این، اینا ماشین کوه و بیابون هستن نه ماشین تست سرعت، بنداز آفرود مشخص بشه کی چکارس