گرانادا سدان میان سایزی بود که در سال ۱۹۷۵ معرفی شد و فورد بهطور عجیبی با تبلیغات فراوان آن را جایگزین ارزانقیمتی برای مرسدس بنز S کلاس میدانست.
فورد با عرضهٔ اولین خودروی تولید انبوه جهان یعنی مدل T، اساس صنعت خودروسازی امروزی را پایهگذاری کرد. بااینحال، این شرکت هرچند در طول تاریخ طولانی خود مدلهای نمادین زیادی تولید کرده است اما برخی از محصولات آن نتوانستند در بازار جایگاهی پیدا کنند و خیلی زود فراموش شدند. یکی از این خودروها، سدان گرانادا بود. این خودرو در سال ۱۹۷۵ معرفی شد و فورد آن را گزینهای سطح بالا برای قشر متوسط آمریکا توصیف میکرد که توانایی خرید یک خودروی لوکس را نداشتند.
با عرضهٔ گرانادا بهعنوان جایگزینی ارزانقیمت و درعینحال شیک برای خودروهای لوکس، تیم بازاریابی فورد در تبلیغات مختلف اقدام به مقایسهٔ این خودرو با مرسدس بنز میکرد. این مقایسه اما خیلی عجیب و جاهطلبانه بود زیرا نسخهٔ پایهٔ گرانادا زیر ۴ هزار دلار قیمت داشت درحالیکه قیمت سدان لوکسی که به آن مقایسه میشد یعنی مرسدس بنز S کلاس نسل W116 از ۲۰ هزار دلار آغاز میشد. بااینحال، فورد آنقدر به این مقایسه اعتقاد داشت که یک کمپین تبلیغاتی گسترده پر از ویدئوها و آگهیهای چاپی آماده کرد که با مقایسهٔ دو خودرو در کنار هم، به خریداران نشان میداد که گرانادا و W116 چقدر به هم شبیه هستند. حتی در یکی از این آگهیها از خوانندگان خواسته شده بود اگر میتوانند با چشم غیرمسلح این دو خودرو را از هم تشخیص دهند!
در این مقایسهها حتی فورد رسماً اعتراف کرد که در برخی قسمتهای گرانادا از مرسدس الهام گرفته است. بااینحال، همهٔ اینها فقط کلکهای تبلیغاتی بود زیرا گرانادا هرگز شباهت تمام و کمالی به مرسدس نداشت و هیچکس سدان ارزانقیمت فورد را با همتای لوکس آلمانی اشتباه نمیگرفت. در یکی از این آگهیها گفته شده بود گرانادا همسایهها را گیج میکند و باعث میشود بچهها فکر کنند مرسدس بنز خریدهاید. با عرض معذرت، باید بگوییم بچهای که این سدان آمریکایی را با مرسدس اشتباه میگرفته خیلی احمق بوده است! این دو خودرو واقعاً شبیه هم نیستند.
بله هرچند گرانادا و W116 هردو سدانهای بزرگ سه جعبهای با جلوپنجرهٔ کرومی و لوگوی ایستاده روی کاپوت هستند اما شباهتها در همینجا به پایان میرسد. همچنین تقریباً تمام سدانهای میان سایز آمریکایی در آن سالها همین ویژگیها را داشتند. غیر از تفاوت در خطوط بدنه، مرسدس چراغهای کاملاً متفاوتی هم داشت. با وجود اوورهنگهای کوتاهتر W116، حتی تناسبات این دو ماشین هم شبیه هم نبود؛ بنابراین، گرانادا و W116 بهجز اینکه هردو سدانهای سه جعبهای هستند، هیچ شباهت دیگری به هم ندارند!
آیا این تبلیغات جواب داد و کسی که قول خرید مرسدس بنز را به خانوادهاش داده بود بجای آن یک گرانادا خرید و هیچکس نفهمید که این یک مرسدس نیست؟ بهاحتمالزیاد پاسخ این سؤال منفی بوده است. البته گرانادا خودروی وحشتناکی نبود و میتوانست جایگزین ارزانقیمت خوبی برای S کلاس باشد اما آنقدر به سدان لوکس آلمانیها شبیه نبود که کسی اشتباه بگیرد. بااینحال، همین تبلیغات باعث شد نام گرانادا سر زبانها بیفتد و امروز درحالیکه بیش از چهار دهه از خاتمهٔ تولید گرانادا میگذرد، هنوز در مورد مقایسه آن با مرسدس بنز صحبت میشود.
JaMsHiD-R1988
۳ تیر ۱۴۰۳طبل تو خالی بیش نبوده
از چه لحاظ میخواد به این نسل افسانه ای S کلاس نزدیک بشه؟
بعدش جالبه این مقایسه ها ضعف فورد رو در برابر مرسدس نشون میده . انگار میخواد همش مثل مرسدس باشه و با اون رقابت کنه .
amir
۳ تیر ۱۴۰۳همونطوری که بنز نتونست اف ۱۵۰ بسازه فوردم نتونست اس کلاس بسازه
الان علی پیداش میشه میگه لینکلن کانتیننتال چی بود پس؟
عزیزم داریم میگیم فورد نه لینکلن لینکلنو با مایباخ مقایسه کن
علیرضا
۳ تیر ۱۴۰۳مثل داستان مرسدس کلاس x که نشون داد هیچ گاه اروپای ها نمیتونن پیکاپ درست حسابی بسازن
NAVID@@98
۳ تیر ۱۴۰۳🥇👑 اتفاقا اروپایی ها بهترین کامیون های جهان رو دقیقا مثل آمریکایی ها میسازند با بیشترین دوام و قابلیت اعتماد و اطمینان و استحکام و هرچیز اول پس اروپا هم مثل آمریکا اگه بخواد براحتی دقیقا مثل امریکایی ها بهترین پیکاپ ها شاسی بلند ها و آفرودر ها و پیکاپ تراک های جهان رو دقیقا مثل آمریکایی ها میسازند با بیشترین دوام و قابلیت اعتماد و اطمینان و استحکام و هرچیز اول👑🥇
پیام۲
۳ تیر ۱۴۰۳کی گفته؟
پس پژو ۲۰۷ وانت چیه؟
پیام۲
۳ تیر ۱۴۰۳یدونه ازین تو جی تی ای وایس سیتی بود فکر کنم
خیلی باحال بود🦅🦅🦅🦅
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۳کی گفته این ضعف فورد در برابر بنز رو نشون میده؟! کانتیننتال مارک ۲ رو دیدی بنز در برابرش مثل یک جوک میمونه در ضمن بنز هم نتونسته سوپر اسپرت درون سوزی در حد فورد جی تی بسازه
داریوش
۴ تیر ۱۴۰۳– project one, SLR اینا چین پس؟
سوشیانت
۴ تیر ۱۴۰۳در جواب به داریوشslr که با کمک مکلارن ساخته شده amg one هم هیبریده نه مثل فورد درون سوز
در جواب به جمشید فورد جی تی صفرتاصد ۳ میزنه در حالی که amg gt بلک سریز که بهترین سوپر اسپرت پرفورمنس درون سوزه بنزه ۳.۲ میزنه حداکثر سرعتش هم در برابر فورد مثل یه شوخی میمونه amg one هم با پنج تا موتور تازه شده ۱۰۰۰ اسب و تو کلاس خودش حرفی برای گفتن نداره و مثل پراید میمونه
JaMsHiD-R1988
۴ تیر ۱۴۰۳فورد جی تی در برابر ماشینی مثل AMG ONE مثل جوک میمونه . از رکورد هاشون توی پیست معلومه مثل مقایسه بی ام و M5 CS با سمند EF7 هست
توی پیست هم هنوز در برابر 205 turbo 16 هیچ حرفی برای گفتن نداره
خب این چه ماشینه که نسخه مسابقه ایش توی پیست راه نمیره و نسخه خیابونیش کاری جز تموم کردن لاستیک و هرزگردی نداره؟
JaMsHiD-R1988
۴ تیر ۱۴۰۳سوشیانت
برای پرفورمنس خوب توی پیست سه دهم ثانیه شتاب صفر تا صد مهم نیست
برای همینه رکورد فورد توی پیست دربرابر AMG ONE یه شوخی بیش نیست !
بعدش میشه بپرسم موتور درون سوز با هیبرید چه فرقی داره؟
یه جوری گفتی فورد درون سوزه و مرسدس هیبرید انگار مرسدس اصلا موتور درون سوز نداره ! بعدش اصلا ده تا موتور برقی ، فعلا که رکورد پیست دستشه . آمریکا عرضه داشت همین کار رو میکرد .
بعدش میگی شتاب بلک سریز فلان بوده ؟!
خب اون بخاطر داون فورس هست عزیز جان
برای چسبندگی بهتره . برای همینه تایمش خیلی خیلی خیلی بهتر از فورد جی تی هست ( بلک سریز سومین ماشین سریع شهری نوربرگ رینگ هست ) 😂
فورد جی تی MK1 که تایمش از رنو مگان RS هم بدتر بوده🤣
بعدش کدوم تاپ اسپید؟ یه ماشین ششصد اسب بخاری با یک تن و نیم وزن چطور میخواد رقیب ماشین هزار اسبی بشه؟
بعدش اصلا میگیم فورد بهتره . ولی آمریکا هنوز نتونسته یه ماشین فرمول یک بزنه چه برسه به اینکه بخواد موتورش رو بزاره رو ماشین شهری
بعدش که میگی SLR با مکلارن ساخته شده ، خب مکلارن هم اروپاییه دیگه ، یه طوری میگی انگار با کرایسلر همکاری کرده
البته که با کرایسلر همکاری کرده . فقط کرایسلر مثل مگس تو دست و پا بنز بود و ازش مفت بری پلتفرم میکرد
و باعث بدبختی مرسدس و مشکلات بسیار زیاد مرسدس میشد . همونجا بود که مشکلات برقی مرسدس شروع شد
سوشیانت
۴ تیر ۱۴۰۳اتفاقا بنز بود که مفت بری پلتفرم میکرد و پلتفرم wk2 رو گرفت و به اسم ml تولید کرد لینکش هم بار ها فرستادم ولی مثل همیشه شما ها هیچ مدرکی ندارین فرق موتور درون سوز با هیبرید هم اینه که هیبرید هم موتور درون سوز داره هم برقی از همون چهار تا موتور برقی حداقل میشه بالای ۱۵۰۰ اسب قدرت گرفت ولی بنز نتونسته🤦♂️😂 در ضمن همین که خودت قبول داری بنز و مکلارن باهم باید همکاری کنن تا حریف فورد بشن خودش نشون میده مهندسی فوق العاده فورد رو
بعدش باز هم مثل همیشه کم آوردی و بحث رو کشوندی سمت مسابقه
JaMsHiD-R1988
۵ تیر ۱۴۰۳سوشیانت SLR هیچ ربطی به فورد GT نداره
بر چه اساس همچین حرفی رو زدی؟
بعدش فقط اینو دراوردی که مرسدس از پلتفرم کرایسلر توی ماشین شهری و اقتصادی استفاده کرده؟
خب کرایسلر کراس فایر رو چی میگی که مثلا محصول پرفورمنس و اسپرت بوده؟
JaMsHiD-R1988
۵ تیر ۱۴۰۳سوشیانت الان مثلا خیلی کار شاخی کردی که SLR موتور جلو که هیچ ربطی به مسابقات نداشت رو آوردی با یه ماشین که باطنش از مسابقات بوده و موتور وسط بوده رو مقایسه کردی؟
این دوتا هیچ ربطی به هم ندارن
حالا مهندسی آمریکایی
چرا ماشین LMP1 کادیلاک حریف ماشین LMP2 نشد؟
همون فراری که آش.غال خطابش کردی اول شده . تویوتا که عددی حسابش نمیکنی دوم شده . پورشه دروغگو سوم شده
JaMsHiD-R1988
۵ تیر ۱۴۰۳سوشیانت آره
آره آلمان تکنولوژی موتور برقی نداره
فکر کنم برای همینه از هر جنبنده چهار چرخ آمریکایی توی تمامی پیست ها سریع تر بوده؟!
حالا یه سوال دارم
آمریکا اگه عرضه گذاشتن موتور برقی روی ماشین داره ، چرا نمیذاره؟
سوشیانت
۵ تیر ۱۴۰۳ببین جمشید شما اروپایی فن های متعصب خودتون تکلیفتون با خودتون مشخص نیست! بحث موتور برقی باشه که خود تسلا مدل اس پلد نشون داد با اینکه سدانه میتونه امثال فراری و لامبورگینی رو رنده کنه و لوسید ایر سافایر هم شتاب و قدرتش از بنز amg one بیشتره در ضمن شما گفتی دوج از بنز پلتفرم میگیره اصن بحث کرایسلر نبود البته خود کرایسلر هم اینطوری نبوده که برای همه ماشین هاش از پلتفرم بنز استفاده کنه مثلا مدل ۳۰۰c که یه سدان پرفورمنسه بر اساس پلتفرم lx خود کرایسلر ساخته شده در ضمن من اس ال آر رو با فورد جی تی مقایسه نکردم جناب داریوش گفتن که من جواب ایشون رو دادم
داریوش
۳ تیر ۱۴۰۳ماشالاه امریکایی متقلب
datsun
۳ تیر ۱۴۰۳از دهه هفتاد تا ۲۰۰۵ سالهای انزوای خودرو سازی آمریکا بوده
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۳ماشالاه آلمان و آلمانی فن که حتی تو متن هم نوشته این یه ماشین لوکس نبوده و انتظار دارن اس کلاس از این بهتر نباشه!
آرش
۳ تیر ۱۴۰۳بعد ها در اوایل دهه ۸۰ فورد مدلی از گرانادا ساخت که به واقع عالی بودن قدرت کافی صندلی های راحت و بزرگ و ظاهر زیبایی داشتند و به خوبی با بی ام و سری ۵ و بنز w123 و آئودی ۱۰۰ رقابت میکردن من که خیلی خوشم میآمد از این مدل .
۳ تیر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/Ford-4.jpg
بنظرتون این زنو مرد هنوز زنده هستن؟😢
حسین
۳ تیر ۱۴۰۳بستگی داره نام نیک از خودشون بجا گذاشتن یا نه؟
سجاد
۳ تیر ۱۴۰۳ایرانی= پوپولیست
Taha Ayoobi
۳ تیر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/06/Ford-6.jpg
اینا چطور به نظرت؟
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۳ تیر ۱۴۰۳دلیل اینکار این بوده که لینکلن و کدیلاک و حتی کرایسلر خیلی لوکستر از بنز بودن و میان ردها برابر یا بهتر از بنز بودن و دلیل این مقایسه همین بوده.شما به یه بیوک اسکای لارک نگاه کنید کنار بنز هم سایزش قرار بدید برابری میکنه هیچ در بعضی نقاط مثل انجین و ظاهر و امکانات سرتره در حالی که کدیلاک تو یه لیگ دیگه بازی میکرده.این تجربه شخصیه خودم هست.
آلمانی باز
۳ تیر ۱۴۰۳خب انگار ی لیگ دیگه هم افتتاح شد…
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۳لیگ کامنت هایی فضایی هم خیلی وقته که توسط آلمانی فن ها فتح شده
آلمانی باز
۳ تیر ۱۴۰۳حاجاقا من که چیزی نگفتم… چرا عصبی میشی!
۳ تیر ۱۴۰۳بنز از بوگاتی و رولزرویس هم سرتره…
JaMsHiD-R1988
۳ تیر ۱۴۰۳موقعی دارین از لینکلن و کادیلاک حرف میزنید اگه راست میگید با بنتلی و رولز رویس و آلپینا و میباخ مقایسه کنید
Taha Ayoobi
۳ تیر ۱۴۰۳جمشید بنتلی و رولزرویس بالاتر از میباخ و آلپینا هستن.
این یه کنار.
دوما به اینم توجه کن که میباخ شرکت جداگونه ای نیست که مال بنز باشه، یه اسم هست برای نشون دادن نهایت لوکسی مرسدس.
آلپینا هم مال بی ام و نیست و یه شرکت جدا گونه اس که ماشین های بی ام و رو تیون میکنه.
اگر در مورد زمان های قبل سال 2000 صحبت کنیم که رولزرویس در برابر کادیلاک اسباب سرگرمی تولید میکرده.
قبول دارم که یه دوره ای آمریکایی ها خراب کردن ولی الان کادیلاک با سلستیک، با رولزرویس رقابت میکنه.
JaMsHiD-R1988
۳ تیر ۱۴۰۳طاها جان کاری به تیونینگ ندارم ولی آلپینا بالا ترین حد لاکچری بازی بی ام و هست .
این به کنار بعدش مایباخ اصلا ربطی به ماشین های مرسدس نداره . مهم ترین تفاوت هم توی رنگ و مخصوصا اینکه در عقب ماشین به لچکی عقب وصل نیست و جدا هست بر خلاف مرسدس
کلی خواستم بگم که مقایسه مرسدس با کادیلاک مثل مقایسه تاتا موتورز با جنسیس هست ! ( میدونم خیلی اغراق شد ولی خواستم تفاوت رو نشون بدم ) کادیلاک باید با همرده فوق لوکس مقایسه بشه . کلی گفتم وگرنه شما درست میگی از لحاظ برند و مالکیت و نحوه فعالیت با هم فرق دارن اما به هر حال حد اعلا یه خودرو ساز و کشور هستن .
Taha Ayoobi
۴ تیر ۱۴۰۳بله جمشید جان،کاملا درست عرض میکنید👌
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۳مقایسه نمیخواد همین که بنز و بی ام و برای رقابت با لینکلن و کادیلاک مجبورن از میباخ و آلپینا کمک بگیرن و خود رولز رویس هم برای موتورش از بی ام و کمک میگیره بنتلی هم از فولکس واگن و نتونستن واقعا انگلیسی باشن در حالی که لینکلن و کادیلاک از کسی کمک نمیگیرن
Mohammad
۳ تیر ۱۴۰۳سوشیانت عزیز ، کمک گرفتن از کمپانی های دیگه اصلا عیب نیست بلکه نشانه پیشرفت هم هست ، آلمانی ها دارن از توربوشارژهای آمریکایی استفاده میکنن (مثل مرسدس)، امریکایی ها دارن از گیربکس المانی استفاده میکنن (گیربکسzf)، آمریکایی ها با کمک ایتالیا موتور میسازن(وایپر) ، ایتالیایی ها از فناوری های الکتروموتوری تسلا برای شتاب صفرتاصد استفاده میکنن (فراری)و…..
این اصلا عیب نیست ، این رشد محسوب میشه
درضمن رولزرویس اصلا احتیاجی به موتور bmwنداره خودش میتونه موتور بسازه ،اولا برای جلوگیری از هزینه اینکارو میکنه و دوما اینکه چون زیرمجموعه bmwهست بیشتر اون براش تصمیم میگیره ، همونطور که اشکودا داره از موتور های فولکس استفاده میکنه یا لامبورکینی که موتور مشترک با آلمانیا داره
سوشیانت
۴ تیر ۱۴۰۳جناب محمد عزیز من هم نگفتم نشونه پیشرفت نیست همکاری خوبه ولی در کلاس خودرو های نیمه لوکس اقتصادی و… من حرفم اینه که کمپانی ها تو خودرو های پرچمدارشون باید به توانایی های خودشون تکیه کنن گیربکس و توربوشارژر رو هم کلا اکثر کمپانی ها خودشون نمیسازن
Mohammad
۴ تیر ۱۴۰۳خب مگه به کس دیگه ای تکیه کردن ؟ مایباخ هم زیر مجموعه مرسدس هست
لینکلن هم زیرمحموعه فورد ، این تکیه کردن به ملیت یا کشور دیگه محسوب نمیشه
JaMsHiD-R1988
۴ تیر ۱۴۰۳سوشیانت باهوش ، لینکلن برند لوکس فورد هست
کادیلاک برند لوکس شورلت هست و از پلتفرم جنرال موتورز کمک میگیره
جیپ وابسته به استلانتیس هست
دوج که یه وانت زده عملا خود خود خود پژو هست !
که اونم وابسته به استلانتیس هست
اصلا وابسته بودن چیز بدی نیست تازه میشه پیشرفت کرد که دو سر سود هست
اما کیه که بفهمه
بعدش آقای پرچمدار
همین AMG بلک سریز رو اگه مرسدس میخواست همه چیش رو خودش درست کنه که قیمتش سر به فلک میکشید ، دیگه کسی نمیخریدش
سوشیانت
۴ تیر ۱۴۰۳محمد عزیز مایباخ میاد همون اس کلاس رو بر میداره و ارتقا میده ولی لینکلن نمیاد اینکار رو بکنه و ماشین مخصوص خودش رو داره همیشه کمپانی مالک و زیر مجموعه هم کشور از لحاظ پلتفرم و موتور اشتراکاتی دارن ولی نه اینکه همون رو برداره ارتقا بده فقط هم آمریکایی ها نیستن آلمانی ها مثل پورشه فولکس واگن و آئودی هم تو این جور موارد اشتراک دارن ولی همچین حرکتی رو نمیزنن
سوشیانت
۴ تیر ۱۴۰۳جمشید باهوش کی گفته جیپ وابسته به استلانتیسه؟! نه پلتفرمش وابسته هست نه موتورش فقط ماشین های رده پایین مثل اونجر وابسته هستن در ضمن اون slr بود که بنز با مکلارن همکاری کرد وگرنه بلک سریز رو خود بنز قسمت های مهم رو طراحی کرده بقیه جوابت هم در پاسخ به محمد دادم برو بخون
Mohammad
۴ تیر ۱۴۰۳سوشیانت جان تعصب هیچوقت راه به جایی نمیبره ،خود کمپانی ها به اندازه شما تعصب برند و کشور رو نمیکشن
شما الان به هر دری میزنی که بگی بنز تو ساختن مایباخ ناتوانه ولی لینکلن تک و تنها داره برا خودش میسازه ، اصلا هم پلتفرم ها و موتور های فورد رو توی لینکلن نمیبینی (مثلا اکوبوست)(مثلا پلتفرم های t1وt3 توی لینکلن نویگیتور که ساخت فورد)
خب درسته چینیا تو بنز نفوذ کردن ولی لازم نیست الان من خودزنی بکنم و به هر دری بزنم که اینو انکار کنم ،باید قبول کنم اون قضیه رو ، شما هم قبول کن که همین لینکلنی که شما میگی از هیشکی کمک نمیگیره داره با چین همکاری میکنه ، و به نظر من این موضوع اصلا عیب نیست
https://www.pedal.ir/lincoln/lincoln-nautilus-third-generation/
سوشیانت
۴ تیر ۱۴۰۳محمد جان شما اصلا کامنت رو خوندی؟! من کجای حرفم گفتم بنز چینیه و خودم هم گفتم پلتفرم و موتور فورد و لینکلن مشترکه ولی این یه چیز کاملا طبیعیه که یک کمپانی مالک با زیر مجموعه هم کشورش اشتراکاتی داشته باشه و مثال هم زدم و گفتم آلمانی ها هم همینطوری هستن ولی میباخ اومده همون ماشین های بنز رو ارتقا داده بعد ادعا میکنین که نه این کار خود بنزه!!! این اگه تعصب نیست پس چیه؟!
JaMsHiD-R1988
۵ تیر ۱۴۰۳سوشیانت جیپ به استلانتیس وابسته هست چون نمیتونه با فروش محصول یک دهه پیش زنده بمونه !
بعدش اصلا میباخ همون بنز باشه
بیشترین آپشن رو ارائه میکنه
بعدش شما میگی لینکلن مستقله؟
کدوم مستقلی؟
تمام برند های لوکس وابسته به برند دیگه ای هستن
لینکلن که کلا فورد هست فقط لوکس تر شده .
من نمیدونم مستقل منظورت از مستقل چیه؟ فکر کنم منظورت رم ۱۲۰۰ هست😆
JaMsHiD-R1988
۵ تیر ۱۴۰۳سوشیانت کاری به محصولات جدید بنز ندارم که بیروح شده
ولی برام سوال شده ، یه حرف هست موقعی که طرف یه کاری رو باید با تمام توان و امکاناتش انجام بده میگن طرف مثل بنز کار میکنه
حالا شما بجا بنز چی میگی؟
بگی کادیلاک که طرف بهت میخنده😅
سوشیانت
۵ تیر ۱۴۰۳جمشید من اتفاقا دارم میگم بنز با کمک میباخ وارد بخش ماشین های فوق لوکس شده اس نمونش اس کلاس میباخ که عملا همون اس کلاسه که لوکس تر شده ولی الان مثلا لینکلن نیومده همون اکسپیدیشن رو برداره و لوکس تر کنه ماشین مخصوص خودش رو داره تمام مدت دارم همین رو میگم ولی مثل اینکه دوستان متوجه نشدن در ضمن اینکه میگن فلان چیز مثل بنزه یه جور اصطلاحه اگه هر چی مردم میگن درست بود پس باید به کوییک هم بگیم شاسی بلند! در ضمن وابسته بودن از لحاظ فروش تا وابسته بودن از لحاظ طراحی خیلی فرق میکنه اگه هم امکانات برات مهمه برو کادیلاک سلستیک رو ببین
JaMsHiD-R1988
۷ تیر ۱۴۰۳سوشیانت ، نظرت چیه این بحث های بچه گانه رو تموم کنیم؟
آقا همکاری توی صنعت باعث پیشروی و پیشرفت میشه . اون صنایع جنگ افزاری هست که مهمه هر کشور مستقل باشه
چهار چرخه ای که هر کس از هر شرکت در هر کجای جهان سوار میشه ، دیگه مهم نیست چند تا شرکت همکاری کنند تا ساخته بشه
برای تمام مردم ، لذت سواری و نرمی و شتاب هست
وگرنه براشون مهم نیست توربوی ماشینشون ساخت فلان شرکت از کشور دیگه باشه
اگر قرار بر این بود که رقابت کنند ، پژو داشت هنوز دوچرخه و دستگاه قهوه ساخت درست میکرد ، تویوتا داشت لباس میدوخت ، و و و ….
اینم که میگی توی پرچمدار شرکت باید همه چی ساخت همون شرکت باشه ، خب یه ماشین با ارزش صد هزار دلار میشه ده میلیون دلار !
اصلا صرفه نداره !
آمریکا توی زمینه هایی که تا الان کار کرده موفق بوده
آلمان هم همینطور
درسته آلمانی ها وانت ندارن
ولی برای شرکتی هم مثل بنز و بی ام و ساخت وانت معنی نداره ! چون سود شرکت در اومده . و خرج کردن هزینه های بسیار زیاد توی زمینه ای که تا حالا تجربه ای نداشتن خیلی زمان بر هست و سرمایه نیاز داره
یا ساخت ماشین فرمول یک آمریکا !
براشون معنی نداره ! چون خودشون توی مسابقاتی که براشون به اندازه کافی سود بیاره هستن ! مثل نسکار و مسابقات باها ۱۰۰۰
پس بیا این بحث بی معنی رو بزاریم کنار
چون نه من سهامدار تویوتا و مرسدس هستم نه شما سهامدار کادیلاک و شورلت
والا به خدا ارزش نداره تعصب ماشینایی که قرار نیست تا موقعی از این کشور خارج بشیم سوار بشیم رو بکشیم
درضمن اینم که بگی من کم بیارم ، من کم نیاوردم . تا صبح میتونم بشینم و به بحث ادامه بدم ، ولی خب تهش به چی ختم میشه؟ هیچی
والا من که دستاورد بزرگی توی این حرف و حدیث ها نمیبینم .
بهرام
۳ تیر ۱۴۰۳ممنونم پدال خیلی عالی و جالب بود. از فورد و تویوتا بگیر تا این جینی مینیها همه میخواهند مرسدس بنز باشند. ای خدا یک بنز برای ما برسان
۳ تیر ۱۴۰۳انشالله بهت یه E350 مدل ۲۰۱۶ برسونه
FairLady
۳ تیر ۱۴۰۳کی گفته همه میخان بنز باشن ؟
بنز هم یه خودروساز مثل بقیه ست . فقط برا یه عده که حسرت و عقده دارن ، زیادی گنده شده
همین بنز الان تو زبان طراحی ، خودروهای برقی ، خودروهای پرفورمنس و غیره کلی چالش و مشکل داره و رقبای خیلی بهتری هم داره
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۳فورل میخواد مثل بنز باشه؟!😂 هیچی دیگه جوک سال هم دیدیم این ماشین اصن رقیب اس کلاس نبوده و حتی لوکس هم نبوده فورد با این کار خواسته فروش این ماشین رو افزایش بده حداقل متن رو بخونید
امیرحسین پورکند
۳ تیر ۱۴۰۳آقایون ببخشید یه سوال تقربیا غیرمرتبط به این مورد دارم
اوورهنگ یعنی چی چون از خیلی ماشین بازا شنیدم واس همون پرسیدم
حسین
۳ تیر ۱۴۰۳فک کنم فاصله سپر ماشین تا مرکز چرخ هست .
اورهنگ بنز در عکس های بالا کوتاهه ولی برای h30cross بلنده
Reza-a
۳ تیر ۱۴۰۳فاصله مرکز چرخ جلو (محور) تا لبه ی جلوی بدنه خودرو میشه اورهنگ جلو و فاصله محور عقب تا انتهای بدنه میشه اورهنگ عقب
امیرحسین پورکند
۳ تیر ۱۴۰۳مرسی ❤
امیرحسین پورکند
۳ تیر ۱۴۰۳مرسی تشکر ❤
Taha Ayoobi
۳ تیر ۱۴۰۳خیلی عجیبه اصلا معنی این کار رو نمیفهمم.
محمد امین
۳ تیر ۱۴۰۳آمریکایی ها خداییش از دهه 80 به اینور تا همین چند سال پیش واقعا ماشین های تباهی می ساختن
سوشیانت
۳ تیر ۱۴۰۳پس به همین خاطره که ایکس سون و جی ال اس توسط اسکالید و نویگیتور له شدن و نسل چهارم اسکالید هم جی ال اس رو شکست داد و سدان های پرفورمنس آلمانی حریف چارجر و ct5 نمیشن و کادیلاک با مدل سلستیک یه لول تازه ای از لوکس بودن رو نشون داده و آلمان نتونسته سوپر اسپرتی در حد هنسی بسازه و…
Taha Ayoobi
۳ تیر ۱۴۰۳درد و نفرین
البته همه همشون نه ولی خب.
JaMsHiD-R1988
۳ تیر ۱۴۰۳خیلی وضعیتشون داغون بود
مخصوصا دوج ( دودگی درست تره ) که همه بخاطر پلاستیک خشک و گیربکس با عملکرد تعطیل بهش ایراد وارد میکردن . استلانتیسه دیگه ، مثل قضیه نیسان و کارلوس هست . تا میتونن کیفیت رو میارن پایین تا سود بیشتر بشه تا شرکت رشد کنه .
سوشیانت
۴ تیر ۱۴۰۳جمشید مطمئنم تاحالا چیزی راجب ماسل کار نشنیدی چون تو اینجور ماشین ها پرفورمنس مهمه نه لوکس بودن دهه ۶۰ هم آلمان وضعیتش خیلی فاجعه بار بود و آمریکایی ها به معنای واقعی دو برابر قدرت بیشتر داشتن صفرتاصد زیر ۵ ثانیه میزدن و سوپر اسپرت های آمریکایی هم به سرعت بالای ۳۰۰ تا رسیده بودن
JaMsHiD-R1988
۴ تیر ۱۴۰۳سوشیانت کدوم پرفورمنس؟
لاستیک دود کردن هم شده پرفورمنس ما خبر نداشتیم😂
ای کاش همه چی فقط هشت لیتر موتور و قدرت بود …
بعدش کادیلاک شاسی بلند شاسی مستقله ، چه ربطی به بنز CLS داره؟
بعدش کدوم شکست؟ حتما تو ذهنت شکستشون دادی
تایم دودگی شارژر SRT HELLCAT توی پیست نوربرگ رینگ: 7:39.00
تایم بی ام و M5 CS توی نوربرگ رینگ: 7:29.570
بعدش بر اساس کدوم نظریه میای میگی دودگی بی ام و رو زده؟ له کرده؟
جالبه بدونی که رالی داکار که سنگ محک آفرودر ها هست ، بیشترین رکوردش دست میتسوبیشی هست . جایی که آمریکا زجه میزنه تا شاید یه برد داشته باشه
JaMsHiD-R1988
۴ تیر ۱۴۰۳هی نگو دهه شصت . دو دهه بعدش اوضاع ماشینای آمریکایی فاجعه بود
دف جلو ، قیافه شبیه وزغ ، موتور یک و نیم لیتری توربو ، مصرف سوخت بازم سر به فلک کشیده ، دویست و خورده ای اسب ناقابل😂
بعدش آئودی داشت با پونصد اسب و سیستم کواترو همجارو سوراخ سوراخ میکرد
پژو داشت با سیستم موتور وسط و تمام چرخ محرک رکورد پایکس پیک رو برای خودش میکرد
آئودی V8 کواترو داشت توی DTM فورد کاسورث رو سوراخ سوراخ میکرد
دیگه چی بگم؟
سوشیانت
۴ تیر ۱۴۰۳جمشید من گفتم جی ال اس نگفتم سی ال اس یه نفس عمیق بکش تا بتونی درست کامنتم رو بخونی در ضمن چارجر از کی تاحالا ماشین پیست محور بوده؟! از این لحاظ بی ام و رو له کرده که ۸۰۷ اسب قدرت و حداکثر سرعتش ۳۲۷ هست بی ام و چندین ساله مثلا داره ماشین پرفورمنس تولید میکنه ولی تا الان حتی نتونسته به ۳۱۰ تا برسه😂😂😂 در ضمن دهه ۸۰ خودروسازان آمریکا به دلیل قوانین آلاینده مجبور شدن پرفورمنسشون رو کاهش بدن ولی آلمانی ها تازه تو دهه ۸۰ داشتن به پرفورمنس آمریکایی های دهه ۶۰ میرسیدن🤣🤣🤣
JaMsHiD-R1988
۵ تیر ۱۴۰۳سوشیانت تایم چارجر SRT رو گفتم
SRT هم مخفف عبارت Street and Racing Technology هست
پس فکر نکنم ماشین پیست محور نباشه بلکه تمام تلاش دودگی برای زدن تایم پیست هست
بعدش مطمئنی که بی ام و نمیتونه تاپ اسپید دودگی رو به راحتی بگیره؟ G پاور یه بوست رو برده بالا تاپ اسپیدش به ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت رسیده
درضمن ، کاشکی همه چی به قدرت موتور بود . که نیست !
چون به عوامل بسیار مهمی مثل دیفرانسیل و گیربکس و وزن و هندلینگ و چسبندگی بستگی داره !
برای همینه همیشه یه آلپین A110 کابوس شب های یه آمریکایی ماسل میشه
JaMsHiD-R1988
۵ تیر ۱۴۰۳کیبورد صحیح کرده وگرنه خودمم میدونم CLS هیچ ربطی به اسکالید نداره
ولی بازم GLS هیچ ربطی به اسکالید نداره
JaMsHiD-R1988
۵ تیر ۱۴۰۳سوشیانت شما که میگی بی ام و شتاب ۳۱۰ به بالا ندیده همین M5 CS سی صد و پنج کیلومتر راه میره . خیلی ناراحتی برای پنج کیلومتر برو نسخه G power بخر
سوشیانت
۵ تیر ۱۴۰۳خب جمشید جی پاور یه شرکت تیونینگ هست ما دارم راجب خود بی ام و صحبت میکنیم در ضمن مسابقه به این معنی نیست که حتما باید تو پیست عملکرد خوبی داشته باشه الان بخش اس آر تی گروه کرایسلر در ساخت چارجر هلکت دخالت داشته ولی تو خود سایت دوج بری نوشته چارجر یه ماسل کار ۴ در هست و خب وقتی اسم ماسل کار به گوش میرسه اولین چیزی که آدم تو ذهنش میاد عملکرد تو خط مستقیمه و دوج تو این کار استاده در ضمن بله جی ال اس در واقع رقیب اسکالید نیست چون کراس اوور فول سایزه نه شاسی بلند ولی از اونجایی که لوکس ترین ماشین سه ردیفه بنز هست باید با اسکالید مقایسه بشه، نمیشه که جی کلاس رو با اسکالید مقایسه کرد اون اصن فول سایز نیست
JaMsHiD-R1988
۹ تیر ۱۴۰۳سوشیانت ، اگه میگی آمریکایی تو خط مستقیم تمرکز داره و اروپایی ها توی بحث پرفورمنس و پیست تمرکز دارن ، پس مقایسه اینها شبیه به مقایسه ببر و فیل هست !
jalopy
۵ تیر ۱۴۰۳حداقل آلمان فنا و آمریکایی فن ها دعوا کنن بحث مسخره کره و ژاپن تموم شه