فورد F-150 جزو شاخصترین خودروهای تاریخ آمریکاست و معرفی مدل الکتریکی F-150 لایتنینگ بازی را وارد مرحله جدیدی کرد اما این پایان ماجرا نیست. میخواهیم در این نوشتار تجارب مالکان از این وانت پیکاپ الکتریکی را تقدیم شما عزیزان بکنیم پس با ما همراه باشید. شاید در یوتیوب کانال هویز گاراژ را دیده باشید که تجارب مالکیت خودروهای گوناگون را به اشتراک میگذارد. تایلر هوور چند سال پیش این کانال را تأسیس کرده و اخیراً یک دستگاه فورد F-150 لایتنینگ لاریات ۲۰۲۲ را با باتری استاندارد خریداری کرده است. البته او برای خرید این خودرو با دوستش شریک شده و در جدیدترین ویدئوی خود تجربه اولین یدک کشی با این وانت الکتریکی را به اشتراک گذاشته است.
همانطور که با دیدن تیتر مطلب میتوانید تصور کنید، یدک کشی با F-150 لایتنینگ کار خیلی لذت بخشی نبوده است؛ اما چه اتفاقی رخ داده که هوور این مطلب را بیان کرده است؟ او مجبور بوده حدود ۵۱ کیلومتر را با این وانت و به همراه یک تریلر خالی طی کند تا یکی از جدیدترین خریدهای خود یعنی فورد مدل A سال ۱۹۳۴ را حمل کند. با توجه به اینکه او در حال کشیدن یک تریلر آلومینیومی خالی با وزن کمتر از ۶۸۰ کیلومتر بوده، هوور انتظار داشته میزان کم شدن شعاع حرکتی خودرو نسبت به حالت بدون بار کم باشد اما با یک سورپرایز بزرگ مواجه شده است. هوو میگوید تخمین شعاع حرکتی در دسترس این وانت الکتریکی به طرز ترسناکی کاهش مییابد.
به گزارش پدال و به نقل از insideevs، هوور سفر خود را با شعاع حرکتی در دسترس حدود ۳۲۱ کیلومتر شروع میکند و با شعاع حرکتی تخمینی باقی مانده ۲۱۲ کیلومتری به مقصد میرسد! به این ترتیب فورد F-150 لایتنینگ دو برابر زمانی که باری را نمیکشد انرژی مصرف میکند. البته باید به این نکته اشاره داشت شرایط آب و هوایی زمان یدک کشی ایده آل نبوده و دمای هوا برابر با ۱۳ درجه سلسیوس بوده و باران باریده است. از نظر سرعت نیز باید گفت تایلر با حداکثر سرعت مجاز و مشابه نمونههای بنزینی و دیزلی رانندگی میکند.
او پس از قرار دادن فورد مدل A روی تریلر مسافت طی شده را بازمیگردد و حتی بیشتر از قبل ناامید میشود. درحالیکه او حدود ۱۶۸۰ کیلوگرم را یدک میکشد اما فورد F-150 لایتنینگ ۱۴۵ کیلومتر از شعاع حرکتی خود را از دست میدهد و بنابراین راندمان این خودرو سه برابر بدتر از زمان نرمال و بدون بار است. در نظر داشته باشید که این وانت الکتریکی حداکثر ظرفیت یدک کشی ۳۴۹۲ کیلوگرمی را دارد بنابراین تایلر کمتر از نصف ظرفیت فورد را یدک کشیده است. چیز زیادی برای گفتن نیست اما جدای از نگرانی درباره شعاع حرکتی، تایلر تحت تأثیر تجربه یدک کشی با F-150 لایتنینگ قرار گرفته زیرا خودرو بسیار راحت و آرام بوده است. همچنین گشتاور آنی پیشرانههای الکتریکی باعث شدهاند F-150 لایتنینگ در یدک کشی مشکلی نداشته باشد. متأسفانه افت شدید شعاع حرکتی تمامی این ویژگیهای مثبت را به حاشیه رانده است.
T
۸ مهر ۱۴۰۱کدوم ….. میره پیکاپ الکتریکی میخره
کسیکه پیکاپ میخره هدفش بار زدن سنگینه نه جنگولک بازی
خودرو های هاچبک شهری فقط باید الکتریکی بشن بنظر من.
سامان اذری
۹ مهر ۱۴۰۱راستش خیلی خوشحال شدم
الان مردم و خودروسازها باس بدونن که همه چیز گذاشتن به پک باتری و چند تا ارمیچر رو خودرو نیست
باس یه انجین توربو دیزل با ۱۴۰۰ نیوتن متر بذارن روش
اونوقت ببینن که چطوری باهاش یدک کشی میشه کرد
نوید AJ
۱۱ مهر ۱۴۰۱قبلا هم گفتم. بیشتر از 50 درصد افرادی ک پیکاپ استفاده میکنن، یک پیکاپ الکتریکی با برد 400 کیلومتری نیازشون رو برطرف میکنه.
هنوز مدت زیادی از عرضه ی الکتریکی ها نگذشته. به نظرم که فروششون امیدوارکننده و قابل توجه بوده تا الان.
من که یه پیکاپ الکتریکی رو به یه پیکاپ بنزینی با مصرف صدی 18 ترجیح میدم.
T
۸ مهر ۱۴۰۱پیکاپ الکتریکی بنظرم گزینه مناسبی نیست . من بنزینی انتخاب میکنم
حسین
۸ مهر ۱۴۰۱فعلا پیکاپ و کشنده و کلا هر وسیله نقلیه ای که باید چیزی رو یدک بکشه برای الکتریکی شدن مناسب نیست، برعکس سدان و SUV و اتوبوسهای برقی خوب از آب در اومدن.
احمدرضا
۸ مهر ۱۴۰۱حالا مونده تا با برقیا آشنا شین
دردسراشون کم کم معلوم میشه
نهایتا برای داخل شهر مناسب باشن فعلا
مهدی
۸ مهر ۱۴۰۱با این اوصاف فقط دوتا بز میشه باش بار زد.
پراید وانت: لایک
فورد f150 : دیسلایک
Hamilton1970
۹ مهر ۱۴۰۱نیسانو یادت رفت…
۲ تن بار به راحتی هرچه تمام تر 🗿
بی خیال اسم
۸ مهر ۱۴۰۱طبیعی هست فعلا اوله راهیم
Royal Driver UK 70
۸ مهر ۱۴۰۱گفتم برقیا چرتن دیگه
R@min
۸ مهر ۱۴۰۱نبود سیستمی برای کنترل قدرت محصولات الکتریکی در آفرود و یدک کشی ضربه های سنگینی به ماشین وارد می کنه. قطعا که این ماشین و محصولاتی از این دست مثله هامر و رم و سیلورادو و ریویان و… هیچ ارزشی در این صنعت ندارن و صرفا برای رد کردن دوران گذر هستن و در آینده نزدیک یا دور جانشینان اصلی معرفی میشن یا شایدم هیچوقت نتونن بازده محصولات احتراقی رو ارائه بدن.
مازیار
۸ مهر ۱۴۰۱برقی ها بسیار بسیار جای پیشرفت و بهینه شدن دارن رامین
با پشتیبانی سادگی تولید و انتقال نیرو
تغییرات کلی
تو تمام سگمنت ها
اونقدر که حتی باور وضعیت امروز سخت باشه
و زیاد طول نمی کشه
R@min
۸ مهر ۱۴۰۱زمان همه چیزو مشخص می کنه مازیار
مازیار
۸ مهر ۱۴۰۱آخه هیچ چشم اندازی از این جانشینان اصلی که اشاره کردی مشخص نیست (بجز هیدروژن با حواشی بیشتر از اصل)
به نظرت تو بزرگترین و فراگیرترین صنعت دنیا میشه به یکباره تغییر کلی رخ بده؟
فعلا که زمان اونم بسرعت برای برقی ها پیش میره
R@min
۸ مهر ۱۴۰۱منظور از جانشین، محصولات الکتریکی بهتر با رفع اشکالات هست و کسی هم منتظر چیزه ای دیگه ای نیست. پتنت های هیدروژنی هم در حد ایده هستن.
مازیار
۹ مهر ۱۴۰۱خوب این که میشه همون بسیار جای پیشرفت و … دارن که
کلا سوتفاهم بود مثل اینکه😀
MOHAMMAD.DEMON
۸ مهر ۱۴۰۱یعنی خود فورد متوجه نشده ممکنه این مقدار مصرف برق ماشین بره بالا ؟
اگه کشیدن بار سنگین با خودروی برقی اینقدر مشکل سازه ! چرا تسلا تریلی برقی میسازه ؟
به نظر من این ماشین این آقا یه مشکل دیگه داره
اردلان
۱۹ مهر ۱۴۰۱چون تسلا کلا هدفش جارو برقی ساختنه ولی اونم اگه به بازار بیاد فک نکنم عملکرد خوبی داشته باشه
meysam
۸ مهر ۱۴۰۱قبلا در این مورد کامنت گذاشته بودم یه سری دوستان رگ گردنشون باد کرد
محمد
۸ مهر ۱۴۰۱وانت و کشنده های برقی اول راهند نباید انتظار بنزینی و دیزلی هارو فعلا ازشون داشت
پدرام
۸ مهر ۱۴۰۱برای الکتریکی کردن ماشین های تجاری و حمل بار هنوز زوده و به نظرم اون شعاع حرکتی ایده آل تا زمانی که بدست نیاد بهتره خودروسازان روی سدان ها و هاچبک های شهری تمرکز کنن
abbas
۸ مهر ۱۴۰۱درسته حالا ماشین برقیا جدیدن بصرفه ای ولی خداوکیلی همینو نمیشد نسخه دیزلی زد؟!؟
هم قدرت داره همم دیگ قدر نسخه بنزینی هزینه سوخت نداره حداقل بهتر از این بی مصرفه که
این بیشتر به درد دور دور میخوره
۹۱۱
۹ مهر ۱۴۰۱اونوقت بیاین بگین برقی ها بهتر از بنزینی هان 😂