تویوتاجیپفورد

مقایسه نسل جدید تویوتا فوررانر با جیپ رانگلر و فورد برانکو، نبرد در آفرود

نسل جدید تویوتا فوررانر در برابر رقبای اصلی خود از فورد و جیپ چگونه خواهد بود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیپ‌های آفرودی فوررانر یعنی TRD Pro و تریل‌هانتر را در برابر برانکو رپتور و رانگلر روبیکان 4xe هیبریدی قرار داده‌ایم.

پیشرانه

تویوتا نسل جدید فوررانر را با یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌کند که در دو نسخهٔ معمولی و هیبریدی ارائه می‌شود. نسخهٔ معمولی ۲۷۸ اسب بخار قدرت دارد اما تیپ‌های TRD Pro، پلاتینوم و تریل‌هانتر به‌صورت استاندارد با پیشرانهٔ هیبریدی ارائه می‌شوند. در این نسخه، یک موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری در گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ادغام می‌شود و در کنار پکیج باطری ۱.۸۷ کیلووات ساعتی، مجموع خروجی را به ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند.

رانگلر 4xe هیبریدی از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که با دو موتور الکتریکی با ۴۴ و ۱۳۴ اسب بخار قدرت و یک پکیج باطری بسیار بزرگ‌تر ۱۷.۳ کیلووات ساعتی همراه است و مجموعاً ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. جیپ نه‌تنها قوی‌تر از تویوتا است بلکه قابلیت اتصال به برق را دارد و می‌تواند تا ۳۵ کیلومتر را صرفاً به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. این قوای محرکه به لطف تنظیم سرعت پایین موتورهای الکتریکی و حالت رانندگی با یک پدال که به آفرود در سرعت‌های پایین کمک می‌کند، به گفتهٔ جیپ بهترین عملکرد را در آفرود خواهد داشت. البته یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی و ۲ لیتری چهار سیلندر توربو هم برای رانگلر ارائه می‌شود که قدرت کمتری دارند و پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی به‌زودی حذف خواهد شد.

در آخر هم به برانکو رپتور با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو می‌رسیم که با ۴۱۸ اسب بخار قدرت و ۵۹۶ نیوتن متر کاملاً از رقبا فاصله می‌گیرد. البته در نسخه‌های معمولی برانکو پیشرانه‌های ضعیف‌تری شامل ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو با ۳۳۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود اما فورد فعلاً هیچ نسخهٔ هیبریدی برای شاسی‌بلند آفرودی خود ارائه نمی‌کند. در بخش مصرف سوخت، رانگلر 4xe در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی به ۱۱.۷ لیتر بنزین نیاز دارد درحالی‌که برانکو رپتور ۱۵.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند. مصرف فوررانر جدید هنوز اعلام نشده اما انتظار می‌رود در نسخهٔ تریل‌هانتر هیبریدی حدود ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر باشد.

یدک کشی

برخلاف اکثر کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای معمولی، هر سهٔ این آفرودرهای ۴×۴ از شاسی نردبانی برگرفته از پیکاپ استفاده می‌کنند که یکی از مزیت‌های خود را در یدک کشی نشان می‌دهد. ظرفیت یدکشی برانکو رپتور ۲۰۴۰ کیلوگرم و رانگلر 4xe روبیکان ۱۶۰۰ کیلوگرم است درحالی‌که تویوتا حداکثر ظرفیت یدک کشی فوررانر جدید را تا ۲۷۲۰ کیلوگرم اعلام کرده اما مشخص نکرده که کدام نسخه و پیشرانه چنین ظرفیت بالایی را ارائه می‌کند. بااین‌حال، نسخهٔ تریل‌هانتر به دلیل برخورداری از تجهیزات آفرود مثل باربند، لاستیک‌های ۳۳ اینچی و… بعید است چنین ظرفیت یدک کشی داشته باشد اما نسخهٔ TRD Pro که فاقد برخی تجهیزات آفرود تریل‌هانتر است ممکن است نزدیک به این عدد باشد.

آفرود

در رابطه با این بخش تا زمانی که پشت فرمان فوررانر جدید ننشینیم نمی‌توانیم قضاوت کاملی داشته باشیم و فعلاً فقط باید اعداد روی کاغذ را بررسی کنیم. فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متری شاسی‌بلند تویوتا از برانکو رپتور با ۲,۹۶۰ میلی‌متر و رانگلر با ۳,۰۰۷ میلی‌متر کمتر است اما از لحاظ طول کلی، فوررانر با ۴,۹۵۰ میلی‌متر، در قیاس با برانکوی ۴,۸۵۱ میلی‌متری و رانگلر ۴,۷۸۵ میلی‌متری، کشیده‌ترین است که اوورهنگ‌های بزرگ‌تری را ایجاد می‌کند. برانکو رپتور از زمین ۳۳۳ میلی‌متر و رانگلر روبیکان ۲۷۰ میلی‌متر فاصله دارند درحالی‌که این رقم برای فوررانر تنها ۲۳۸ میلی‌متر است زیرا تویوتا فعلاً یک عدد کلی را برای این خودرو اعلام کرده و اشاره به نسخه‌های تریل‌هانتر و TRD Pro نداشته است.

البته به گفتهٔ تویوتا، کمک‌فنرهای ۲.۵ اینچی Old Man Emu به همراه لاستیک‌های ۳۳ اینچی تویو کانتری با افزایش ارتفاع ۵۰ میلی‌متری نسخهٔ تریل‌هانتر در جلو و ۳۸ میلی‌متری در عقب می‌شود؛ بنابراین، ممکن است این نسخه تا ۲۸۵ میلی‌متر از زمین فاصله داشته باشد. از سوی دیگر، فاصلهٔ محوری، طول کلی، اوورهنگ‌ها و فاصله از زمین روی زوایای حمله و فرار در آفرود تأثیر دارند. فورد و جیپ به لطف اوورهنگ‌های بسیار کوتاه، زوایای حمله و فرار بسیار چشمگیری را ارائه می‌کنند که برای برانکو رپتور به ترتیب ۴۷.۲ درجه و ۴۰.۵ درجه و برای رانگلر روبیکان ۴۳.۸ درجه و ۳۵.۶ درجه است درحالی‌که تویوتا برای فوررانر این اعداد را ۳۲ درجه و ۲۴ درجه اعلام کرده است.

نتیجه‌گیری

برای یک مقایسهٔ واقعی بین این سه خودرو باید تا اواخر سال جاری صبر کنیم تا بتوانیم یک فوررانر تریل‌هانتر یا TRD Pro را در اختیار بگیریم اما با توجه به اطلاعات اولیه، به نظر می‌رسد نسل جدید فوررانر در آفرود هم‌سطح یا نزدیک به رقبای اصلی خود باشد. امتیاز منفی این شاسی‌بلند ژاپنی در برابر رقبای آمریکایی اما عدم امکان رانندگی در هوای آزاد است زیرا در برانکو و رانگلر می‌توان درها و سقف را جدا کرد.

مقایسه مشخصات فنی

فورد برانکو رپتور جیپ رانگلر روبیکان 4xe تویوتا فوررانر تریل‌هانتر
پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبریدی ۲.۴ لیتری I4 توربو هیبریدی
قدرت (اسب بخار) ۴۱۸ ۳۷۵ ۳۲۶
گشتاور (نیوتن متر) ۵۹۷ ۶۳۷ ۶۳۰
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
فاصلهٔ محوری (میلی‌متر) ۲,۹۶۰ ۳,۰۰۷ ۲,۸۵۰
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴,۸۵۱ / ۲,۱۷۷ / ۱,۹۷۶ ۴,۷۸۵ / ۱,۸۷۷ / ۱,۸۶۷ ۴,۹۵۰ / ۱,۹۷۶ / ۱,۸۴۹
فاصله از زمین (میلی‌متر) ۳۳۳ ۲۷۰ ۲۸۵ (حدودی)
زاویه حمله/فرار (درجه) ۴۷.۲ / ۴۰.۵ ۴۳.۸ / ۳۵.۶ ۳۲.۰ / ۲۴.۰ (حدودی)
شتاب صفر تا ۹۶ (ثانیه) ۶.۲ ۵.۶ ۵.۰ تا ۶.۰
مصرف سوخت (لیتر ترکیبی) ۱۵.۷ ۱۱.۷ ۹.۴ (حدودی)

 

کدام شاسی‌بلند آفرودی را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۰ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4961 ديدگاه)

    تویوتا پسندمه

    موافقم 8
    مخالفم 16
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      به دور از تعصب ، تویوتا با معرفی نسل جدید فورانر عملاً بازی را برده و تنها دلیلی که کسی میتونه داشته باشه جهت خرید جیپ و فورد ، طرفدار دو آتیشه باید باشه و اگر نه هیچ توجیهی برای خرید رقیب‌های تویوتا وجود ندارد!!!

      فقط به فورانر نگاه کنید ، تویوتا شاهکاری زده که به مانند دیگر سامورایی‌ها ماندگار شد💪👑💪❤!

      دوستان ، در این لحضات حساس فقط میخوام بدونید که دوسِتون دارم ، خوبی بدی دیدید حلالم بکنید ، از فردا که هیچی ! حتی از ثانیه‌ها هم دیگه نمیشه آینده‌ای دید !
      از خدا میخوام به پیام یه هیوندای اکسنت و به من یه فورانر هدیه بده بعد ببره تا حداقل از این واپسین دقایق به عشقمان برسیم!!!

      موافقم 12
      مخالفم 15
      1. ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4961 ديدگاه)

        تویوتا واقعا بهترینه و رقیبانش رو میزنه 🖕🏻🖕🏻

        موافقم 12
        مخالفم 15
        1. ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4961 ديدگاه)

          نوید مثل داشمه

          موافقم 5
          مخالفم 11
        2. ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4961 ديدگاه)

          البته داش کوچیکم که همیشه و همه جا باهامه و پایینمه

          موافقم 4
          مخالفم 8
      2. آرمین

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        بطور قطع هیچ خودرو سازی ب پای خودروساز های آمریکایی نمیرسه، تویوتا هم ک کارشو با کپی از صنعت خودرو آمریکای شروع کرد. نباید فیک رو چسبید و اصل جنس رو رها کرد

        موافقم 6
        مخالفم 4
      3. A.m.A

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (145 ديدگاه)

        اینم بگم که نسل قبلش با اینکه چندین سال بود عملا مثل سری هفتاد داشت تولید میشد و خیلی قدیمی بود ولی هنوزم فروش خوبی داشت

    2. net

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3410 ديدگاه)

      هر ۳ ماشین افرود نیمه لوکس هست

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. net

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3410 ديدگاه)

        اگر هر سه ماشین چراغ عقب کامل قرمز بود و خطوط مشکی و سفید داخل چراغ عقب نبود قشنگتر میشد . طرح چراغ عقب تویوتا گرد هست خیلی جالب نیست

        موافقم 3
        مخالفم 10
      2. net

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3410 ديدگاه)

        رانگلر و برانکو طراحی سنتی جعبه ای دارند و سقفشون جدا میشه ولی تویوتا طراحیش فرق میکنه

        موافقم 3
        مخالفم 2
    3. A.m.A

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      یه سوال
      ظرفیت یدک کشی نسل جدید واسه تریم های مختلف منتشر نشده؟

      موافقم 4
      مخالفم 3
    4. NAVID@@98

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (775 ديدگاه)

      واقعیتش اینه که
      به دور از تعصب ، قطعاً فقط همیشه در عمل جیپ و فورد عملاً بازی را برده اند و تنها دلیلی که کسی میتونه داشته باشه جهت خرید تویوتا اینه که، طرفدار دو آتیشه اش باشه وگر نه هیچ توجیهی برای خرید رقیب‌های جیپ و فورد وجود ندارد!!!💪😎🤪
      چون تا همین الانش جیپ رانگلر همیشه پرفروش ترین خودروی این سگمنت بوده و هست
      فورد برانکو هم بهش اضافه شد دیگه نور علی نور شد خداییش مگر خودشان با خودشان رقابت کنند!!
      و اگر هم بخواهیم رقیبی اضافه کنیم که باهاشون قابل مقایسه باشه و رقابت کنه اون
      حلقه مفقوده این مقایسه یعنی لندروور دیفندر هست !!
      که باید با جیپ رانگلر و فورد برانکو مقایسه بشه
      👑🏆🥇 خدایی این ها که همیشه خوب در هر چیزی بهترین و اول هستن یعنی اروپا و آمریکا رقبای خوبی هستند همیشه که در رقابت در هرچیزی خوب بهترین و اول هستن خدایی 🥇🏆👑
      و اصلش همین سه تا هستن
      بقیه باید برن گم شن چون به گرد پای این اصل کاری ها نمیرسن و فرعی هستن!!!

      راستی دوستان
      فقط به جیپ رانگلر و فورد برانکو نگاه کنید ، جیپ و فورد شاهکار هایی زده اند که به مانند دیگر آمریکاییها ماندگار شد و شد سنگ محک کلاس خودشان🏆🥇👑💪❤♥️!!
      خدایا به من یک پورشه باکستر یا شورلت کوروت بده آمین!!!

      موافقم 14
      مخالفم 12
      1. 

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (118 ديدگاه)

        جیپ رانگر و لندروور دیفندر و فورد برانکو واقعا بهترین هستن و رقیبانشون رو میزنن👍👍

        موافقم 10
        مخالفم 7
    5. زیزیگولو

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      اگه دقت کرده باشین بیشتر کمپانیای خودروسازی تو محصولای شاسی بلند خودشون از پلتفرم مشترک با نمونه‌ های سدان استفاده میکنن ولی کمپانی تویتا داره از شاسی مخصوص توسعه‌ داده شده واسه ماشینای شاسی بلندش مثل همین فوررانر استفاده میکنه و به نظر من بخاطر همین فوررانر تونسته تو محیطای آفرودی برتری خودش رو به رخ رقیباش بکشه

      موافقم 10
      مخالفم 11
    6. MAHDI1

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (73 ديدگاه)

      به نظر من همونطور که میدونید برتری در آفرود رو جیپ رانگر که همیشه داشته و جدیدا هم با اضافه شدن فورد برانکو با شاسی و پلتفرمی که نسبت به رقبای شبیه خودش آفرودی تر توسعه داده شده تونسته به همین دلیل و دلایل دیگه تو محیطای آفرودی قطعا تونسته برتری خودش رو به رخ رقیباش بکشه و در عمل خیلی بهتر و افرودی تر باشه همیشه

      موافقم 9
      مخالفم 4
    7. Aria

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فورد و جیپ ، جدای از کیفیت و قدرتشون ، تو ایران به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارن ، چه از لحاظ تامین قطعات و نگهداری و چه از لحاظ مصرف سوخت و …

      موافقم 2
      مخالفم 3
  2. ممد ژانگولر

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    داداشا ی خبر خوب اینه که پنجشنبه ها تعطیل رسمی شد . احتمالا مرحله بعد آزادی خودروهای آمریکایی و اروپایی به افراد بالای ۱۸ سال با شرط عدم سوء پیشینه و عدم دریافت ارز مسافرتی

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4961 ديدگاه)

      ایول پس مثل مدرسه ها شد؟
      یعنی ما بدبخت بیچاره ها هم پنجشنبه تعطیلیم؟
      هورااا آقای اشتری فردا رو تعطیل رسمی اعلام کن ♥️😐

      موافقم 1
      مخالفم 8
    2. افشار

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (772 ديدگاه)

      😱😱😱

      موافقم 3
      مخالفم 2
  3. پیام

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    جیپ رو ترجیح میدم

    موافقم 10
    مخالفم 13
    1. froG-driVer

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      کاش میشد ظاهر برانکو و داخل تویوتا و آفرود جیپ رو یه جا جم میکردن می‌فروختند عالی میشد میلیونی فروش می‌رفت!!نه اینکه اینا ناقص باشنا ولی خب!!

      موافقم 14
      مخالفم 1
  4. amirboss

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (763 ديدگاه)

    قدرت و گشتاور این سه خودرو اونقدری نیست که بتونه برتری هرکدوم رو مشخص کنه چون تو آفرود عملکرد مهمتره و از همه جوانب باید به قضیه نگاه کرد.
    اما از لحاظ فنی و کاربری اعداد روی کاغذ مشخصه که برانکو نسبت به دو رقیبش توی آفرود برتری داره.
    هم ارتفاع بیشتر از سطح و هم ضرایب بیشتر دنده و البته زاویه حمله بالاتر گویای این برتری هست.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  5. 18:45

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (673 ديدگاه)

    انتخاب من تویوتا💪👍👍
    از رانگلر که هیچوقت خوشم نیومده، برانکو که نسل جدیدش خیلی دیر اومد و اونم بعد 30 سال، این وسط میمونه تویوتا که ترکیبی از همه چیز هست و منم عاشقشم با اون توان آفرود بالا و دوام جهانی…

    موافقم 14
    مخالفم 11
    1. froG-driVer

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      توان آفرود بالا؟؟رانگلر تو آفرود رودست نداره یعنی چی؟

      موافقم 12
      مخالفم 8
    2. افشار

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (772 ديدگاه)

      فوررانر جدید چهره تهاجمی و قشنگی داره👍

      موافقم 7
      مخالفم 5
  6. blackwing

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    ۱۰۰٪ برانکو رپتور

    موافقم 11
    مخالفم 9
  7. TRD

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    من عاشق تویوتا و ژاپنم اما جایی که حرف از آفروده و جیپ حضور داره ، باید چشمارو بست و انتخابش کرد
    البته این فوررانر جدید واقعا عالیه اما جیپ پادشاه بلامنازع دنیای آفروده . اولین سازنده ی آفرود دنیا و استاد ساخت آفرودرهای توانمند ‌. حتی لندکروز هم در ابتدا یه کپی از همین جیپ بوده .
    هر ۳ گزینه به شدت جذاب و پرطرفدارن و من جیپ رو انتخاب میکنم

    موافقم 10
    مخالفم 7
  8. Scuderia Ferrari

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    آفرودی ترین نسخه جیپ ، روبیکان ۳۹۲ هست با زاویه ورود و خروج ۴۴.۵ و ۳۷.۵ که بازم مغلوب برانکو رپتور میشه ولی عاشق دوتاشونم 💙❤

    موافقم 11
    مخالفم 3
  9. Taha Ayoobi

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4403 ديدگاه)

    نمیدونم چرا بین این سه تا ماشین مقایسه رو دوست ندارم.
    هر سه تارو دوست دارم.
    برتری خاصی وجود نداره به نظرم، میره تو بحث سلیقه
    بهشون میاد عملکرد های نزدیک داشته باشن

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. ehsan.fa

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1953 ديدگاه)

      اگه با عقلم تصمیم بگیرم جیپ بهترینه ، اگه با دل تصمیم بگیرم دیفندر انتخاب بهتری هست ولی در کل برای ۷۰ درصد خریدارانش هیچکدوم فرقی نداره چون کمتر از ۳۰ درصد خریداران از حداکثر توانایی های این ماشینها استفاده میکنند و خب اگه بحث حداکثر نباشه هر۴تاشون میتونند شرایط رو پاس کنند. اگه عقل و منطق و شرایط مالی بخواد تصمیم بگیره هرکدوم شرایط فروش بهتر و مالیات کمتر داشته باشند . اینو بدونید جیپ و لندرور هنوزم هست تو منطقه ما دست عشایر

      موافقم 5
      مخالفم 3
  10. سوشیانت

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    انتخابم فورد با یه نگاه به زاویه حمله و فرار میشه نتیجه گرفت حرف اول رو تو آفرود میزنه بعدش هم جیپ اون هم عالیه

    موافقم 6
    مخالفم 10
  11. مهردادکمال

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2004 ديدگاه)

    اگر فرض کنیم موانع ورود ماشینای امریکایی برداشته بشه با شناختی که از مردم ایران دارم جز ماشین امریکایی به هیچ گزینه ای فکر نمیکنن و اون وقت خیابان پر میشه از رانگلر ها و برانکو و داج و کوروت های رنگارنگ… حتی فکرشم قشنگه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  12. sina

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    تویوتا داستان یه عشقه
    تو اعداد و ارقام نمیگنجه

    موافقم 12
    مخالفم 7
  13. مازیار

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    آخه وقتی هنوز تویوتا تست نشده چه مقایسه ای؟
    اونم با تیتر نبرد در آفرود!!

    موافقم 6
    مخالفم 6
  14. samurai

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (601 ديدگاه)

    مصرف سوخت کمتر
    یدک کشی بیشتر
    کیفیت و متریال بهتر
    طراحی زیباتر
    جان سختی بیشتر
    ارزش خرید بالاتر
    تویوتا بودن بهتر :))
    ………………..:))
    اگه اینا رو نادیده بگیری ماشین باز نیستی فقط پشت مانیتور داری نظر میدی :))

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4961 ديدگاه)

      خوب من نظرم مثل تو تویوتاست ولی چرا میگی اونی که هم نظر تو نیست ماشین باز نیست😐
      شاید سلیقش فورد یا جیپ باشه

      موافقم 9
      مخالفم 6
    2. 

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      مصرف سوخت کمتر !!! ماشینی که تست نشده مصرف سوختش کجا بود ؟!
      همیشه دیدیم مصرف واقعی سوخت بیشتر از آمار اعلامی کمپانی بوده بخصوص برای این تویوتا
      که قبلا هم تو مدل های هیبریدی دیگش دیدیم مصرف سوختش تعریفی نداشته

      بجای یدک کشی بیشتر هم جیپ رانگلر و فورد برانکو آفرود بهتری دارن و طراحی و تنظیم آفرودی تری دارن
      و برای پرفورمنس آفرود بهتر بهینه شدن

      جیپ رانگلر و فورد برانکو در مدلهای جدید کیفیت و متریال بهتر هم دارن که در بررسی ها هست و اثبات شده که حتی کیفیت متریال بهتری هم دارن

      طراحی زیباتر رو هم که سلیقه ایه که به نظر خیلیا طراحی جعبه ای جیپ رانگلر و فورد برانکو همیشه بهتره

      جان سختی بیشتر هم آمریکایی ها اثبات کردن که جان سختی بیشتر هم داشتن و دارن آمریکایی ها اثبات کردن در کنار اروپایی ها رکورد دار جان سخت تریخ خودرو ها هستن

      ارزش خرید بالاتر هم که قطعا جیپ رانگلر با پرفروش ترین خودروی سگمنت و آمار کمترین افت اقمیت در هنگام فروش در چند سال بعد که در آمار پدال هم خبرش رو خوندیم قطعا ارزش خرید بالاتر هم متعلق به جیپ رانگلر هست که الان فورد برانکو هم بهش اضافه شده

      برتری در تمام پارامتر های آفرودی هم که قطعا به نام جیپ رانگلر و فورد برانکو زده شده

      آمریکایی بودن بهتر :))
      ………………..:))

      اگه اینا رو نادیده بگیری ماشین باز نیستی بخصوص اینکه افرود باز هم نیستی فقط پشت مانیتور داری نظر میدی و متعصب خالی بیش نیستی :))

      موافقم 9
      مخالفم 8
  15. علی جردن

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    پادشاه سگمنت آفرود با اخلاف می رسه به جیتور TX

    موافقم 1
    مخالفم 5
  16. گات

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    انتخابم تویوتا

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا