آیا تویوتا گرند هایلندر هیبریدی با ۳۶۲ اسب بخار قدرت و مزدا CX-90 شش سیلندر با ۳۵۰ اسب بخار قدرت حریف فورد اکسپلورر ۴۰۰ اسب بخاری خواهند شد؟
شاسیبلندهای سه ردیفه در آمریکا بسیار فراوان هستند تا جایی که باعث انقراض مینیونها شدهاند. تنوع این کراساوورهای بزرگ نیز بسیار زیاد است و خودروهایی که در ویدئوی زیر میبینید شاهدی بر این ادعا هستند. بهعنوانمثال، مزدا CX-90 یکی از خودروهای جدید این سگمنت است که با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی توربو و سیستم هیبریدی خفیف ارائه میشود. مزدا نسخهٔ پلاگینهیبریدی کراساوور بزرگ خود را هم با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو ارائه میکند.
خودروی بعدی تویوتا گرند هایلندر است که با سه پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربو، ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی هیبریدی و ۲.۴ لیتری توربوشارژ هیبریدی قابل خریداری خواهد بود. نمونهٔ حاضر در این رقابت از نوع آخری است که با نام هیبرید مکس شناخته میشود. قوای محرکهٔ این مدل از یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو به همراه یک موتور الکتریکی در عقب و یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک تشکیل شده است و مجموعاً ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
آخرین خودرو این جمع هم فورد اکسپلورر است که با قویترین و اسپرتترین نسخهٔ خود یعنی ST به میدان آمده است. زیر کاپوت این کراساوور آمریکایی یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است و با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۲ نیوتن متر گشتاور، قویترین عضو این جمع لقب میگیرد. عنوان ضعیفترین عضو گروه هم به مزدا با موتور ۳.۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو و ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور میرسد. مزدا و فورد هردو بر پایهٔ پلتفرم محرک عقب ساخته شدهاند اما انتقال نیرو در CX-90 توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و در اکسپلورر توسط یک نمونهٔ ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
در این رقابت ابتدا مزدا و تویوتا به مصاف هم میروند و گرند هایلندر در تمام مسابقهها رقیب هموطن را مغلوب میکند. سپس برندهٔ این جدال در برابر فورد قرار میگیرد و همانطور که انتظار میرفت، اکسپلورر ST با قدرت بیشتر به پیروزی رسید. کراساوور آمریکایی در ۴۰۰ متر زمان ۱۳.۹ ثانیه را ثبت کرد درحالیکه این عدد برای تویوتا و مزدا به ترتیب ۱۴.۴ و ۱۵.۲ ثانیه بود.
مشخصات فنی
تویوتا گرند هایلندر | مزدا CX-90 | فورد اکسپلورر ST | |
پیشرانه | ۲.۴ لیتری I4 توربو هیبرید | ۳.۳ لیتری I6 توربو | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۳۶۲ اسب بخار | ۳۵۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۲ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر | ۵۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۲۳۱ کیلوگرم | ۲۲۲۶ کیلوگرم | ۲۲۰۱ کیلوگرم |
قیمت | ۵۴,۳۹۰ دلار | ۴۹,۸۵۰ دلار | ۵۰,۱۰۵ دلار |
Beny GM
۲۵ فروردین ۱۴۰۳آمریکایی رقیب نداره 🇺🇲🔥
ابوالفضل
۲۵ فروردین ۱۴۰۳قشنگ نسخه تویوتا رو پیچید
باریکلا به فورد
مجتبی .
۲۵ فروردین ۱۴۰۳فکرنکنم یک درصد افرادی که میرن همچین ماشینایی میخرن موقع خرید به درگ باهاش فکر کرده باشن. یک منطق حداقلی پشت کارباید باشه.
زیزیگولو
۲۵ فروردین ۱۴۰۳جدا از نتیجه این درگ ………….. ولی گرند هایلندر از همشون خوشکلتره👌
yaghoub
۲۵ فروردین ۱۴۰۳مزدا طراحی جالبی داره مخصوصا از نمای روبرو
امیرعلی
۲۵ فروردین ۱۴۰۳اصلاً اینا برا درگ ساخته نشدن ،،، ولی باز هم تویوتا ،،،
Mr. gt c
۲۵ فروردین ۱۴۰۳مولفه تست های صفر تا صد و باب کردن این نوع مقایسه حتی در اس یو وی و کراس اور های خانوادگی که از اساس هیچ دلیل منطقی نداره بیشتر سعی داره این رو قلمداد کنه که بیننده پس ذهنش به برتری برقی ها فکر کنه، کما اینکه برقی ها هنوز به بلوغ کامل نرسیدن، اگر دقت کنید چند سالی بیشتر نیست که شتاب صفر تا صد خیلی باب شده دریغ از اینکه در یک خودرو هندلینگ، واکنش ترمزها، وزن مناسب و… داره به فراموشی سپرده میشه!
یجای کار می لنگه انگار یکی بخواد بزور ی چیز رو بهتر از اون چیزی که هست جلوه بده، حتی با تغییر ملاک های یک خودروی خوب…
Mohammad Sharifi
۲۵ فروردین ۱۴۰۳سوال مهم:
کدام از این سه ماشین:
۱.استهلاک بیشتری
۲.افت قیمت بیشتری
۳. خرابی موتوری کمتر
دارد؟
Taha Ayoobi
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ماشلا