تویوتاجیپفورد

نبرد در آفرود، تویوتا لندکروزر پرادو در برابر فورد برانکو و جیپ رانگلر

با کدام شاسی‌بلند آفرودی کارخانه‌ای می‌توان پس از خروج از نمایندگی فروش مستقیماً راهی خارج جاده شد؟ در ادامه پاسخ این سؤال را خواهیم فهمید.

هدف از برگزاری این مقایسه، یافتن بهترین شاسی‌بلند آفرودی برای آخر هفته است. خودرویی که می‌توان پس از خرید، بدون هیچ‌گونه هزینهٔ اضافی برای تجهیزات آفرود، بلافاصله با آن راهی خارج از جاده شد. به همین دلیل، برای این رقابت، بجای صخره‌های صعب‌العبور، مکان متفاوتی را در نظر گرفتیم. اینجا که در ۵۰۰ کیلومتری شمال لس‌آنجلس واقع است، با صخره‌های بزرگ و شیارهای عمیق، محافظت خودروهای از زیر بدنه را به چالش می‌کشد اما هنوز به‌اندازهٔ کافی رام و اهلی هست که خانواده‌ها از آن لذت ببرند. همچنین در اینجا هیچ کراس‌اووری نخواهید دید که حس خوب سواری با شاسی‌بلندهای واقعی را تقویت خواهد کرد.

آشنایی خودروها

موضوع اصلی این رقابت، نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو است که با نسخهٔ فرست ادیشن پای به این میدان گذاشته است. پنج ساعت رانندگی در بزرگراه نشان می‌دهد که این همان خودرویی است که می‌خواهید برای رفت‌وآمد روزمره داشته باشید. هرچند هر سه خودرو از ساختار سنتی شاسی نردبانی با حداقل یک اکسل صلب استفاده می‌کنند اما پرادو بیشتر از دو شاسی‌بلند دیگر شبیه خودروهای سواری احساس می‌شود. شاسی‌بلند تویوتا با سقف ثابت، ساکت‌ترین کابین را دارد و بهترین گزینه از بین این سه برای رانندگی‌های جاده‌ای محسوب می‌شود. پرادو همچنین کمترین مصرف سوخت را هم دارد ولی همهٔ این‌ها به قیمت کاستی‌هایی تمام می‌شود. در پرادو نمی‌توان درها و سقف را از جا درآورد و بنابراین از لذت رانندگی در هوای آزاد خبری نخواهد بود. پرادو همچنین کمترین فاصله از زمین با ۲۲۰ میلی‌متر، ضعیف‌ترین زوایای آفرود و جاده‌ای‌ترین لاستیک‌ها را دارد. البته رانندگی با این خودرو در جاده‌ها لذت‌بخش‌تر و برای خانواده راحت‌تر است ولی در آفرود به سعی و تلاش زیادی نیاز دارد.

برانکو و رانگلر دو تفسیر مختلف از یک خودرو هستند. نسخهٔ فورد که با مدل بدلندز ساسکواچ در اینجا حاضر شده، در رانندگی جاده‌ای بهتر از جیپ عمل می‌کند زیرا تعلیق جلوی مستقل آن مانع از سرگردانی‌های ناشی از اکسل جلوی صلب رانگلر می‌شود. برانکو همچنین بیشترین فضای داخلی را در بین این سه ماشین دارد و با بیشترین فاصله از زمین (۲۹۲ سانتی‌متر به لطف لاستیک‌های عظیم ۳۵ اینچی) و همین‌طور بهترین زاویهٔ شکست و خروج، در مشخصات کلی آفرود هم بهترین است.

رانگلر اما می‌تواند ادعای برتری در پرفورمنس را داشته باشد زیرا با نسخهٔ ۴XE روبیکان X به این رقابت آمده که قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی آن با ۳۷۵ اسب بخار قدرت، بیشترین خروجی را در بین سه شاسی‌بلند دارد. تویوتا با ۳۲۶ اسب بخار قدرتی که توسط پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ هیبریدی تولید می‌شود در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و رتبهٔ آخر هم به برانکو با موتور V6 توئین توربو و ۳۱۵ اسب بخار قدرت می‌رسد. به همین دلیل، رانگلر روی جاده سریع‌ترین خودروی گروه است و ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که برانکو و لندکروزر به ترتیب با ۸.۴ ثانیه و ۸.۰ ثانیه در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. در شتاب جانبی هم رانگلر با ۰.۷۴ جی برتری دارد اما به گفتهٔ تیم آزمایش، فورد لذت‌بخش‌ترین رانندگی را دارد.

آفرود

وقتی لاستیک‌های میشلین پرادو را دیدیم که شبیه لاستیک‌های جاده‌ای هستند، همگی انتظار کمبود چسبندگی و احتمال پنچری را داشتیم ولی تویوتا به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک دائمی ضریب سنگین، قفل دیفرانسیل عقب و آنتی‌رول بار قطع شونده، نه‌تنها از هرجایی که دو خودروی دیگر رفتند عبور کرد بلکه هیچ آسیبی به لاستیک‌هایش وارد نشد. البته به دلیل فاصلهٔ کم از زمین، صفحات محافظ زیرین و ریل‌های محافظ رکاب دائماً به موانع کشیده می‌شدند اما با وجودی که برخلاف دو خودروی دیگر، فاقد قفل دیفرانسیل جلو بود، از هر مانعی عبور می‌کرد.

همان‌طور که آزمایش‌های قبلی ما اثبات کردند، برانکو و رانگلر در این مسیرها عملکردی عالی و برابر دارند. در این خودروها اما بجای اینکه مناسب‌ترین مسیر را برای عبور انتخاب کنیم، یعنی همان کاری که در تویوتا انجام می‌دادیم، عمداً احمقانه‌ترین مسیرهایی که می‌توانستیم بدون آسیب رساندن به بدنهٔ خودروها طی کنیم را برگزیدیم فقط برای اینکه ببینیم می‌توانیم برانکو یا رانگلر را گیر بیندازیم که هیچ‌گاه موفق نشدیم!

بااین‌حال، متوجه تفاوت‌هایی کلیدی بین دو خودرو شدیم. به‌عنوان‌مثال، برانکو کمتر سرنشینان خود را به این‌سو و آن‌سو پرتاب می‌کند. اکسل‌های صلب جیپ انعطاف بسیار زیادی را فراهم می‌کنند اما همین ویژگی باعث می‌شود همهٔ سرنشینان در داخل کابین بشدت تکان بخورند. از سوی دیگر اما همهٔ ما پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی جیپ را تحسین کردیم زیرا اجازه داد تا کیلومترها با پیشرانهٔ بنزینی خاموش پیش برویم و در عوض به صدای طبیعت گوش دهیم. برانکو نیز هرچند هنگام آفرود سروصدای بیشتری داشت اما سریع‌تر هم بود. به لطف بیشترین فاصله از زمین و کمک‌فنرهایی که به نظر می‌رسید هرچه سریع‌تر رانندگی کنید بهتر می‌شوند، برانکو در قسمت‌های کمتر چالش‌برانگیز مسیر به‌راحتی دو رقیب خود را پشت سر می‌گذاشت.

قیمت

طی چند سال اخیر متأسفانه آفرودرهای کارخانه‌ای بسیار گران شده‌اند و برانکو به‌عنوان ارزان‌ترین عضو گروه، ۶۹,۱۵۰ دلار قیمت دارد. بدتر اینکه لندکروزر پرادو فقط در دو مدل عرضه می‌شود و مدلی که به تمام تجهیزات آفرود مجهز هست، یعنی نمونهٔ آزمایشی ما، ۷۶,۸۲۵ دلار قیمت دارد. در جیپ هم با ویژگی‌هایی مثل وینچ و پاور باکس برای تأمین انرژی وسایل برقی هنگام کمپینگ از باطری سیستم هیبریدی، قیمت به ۷۹,۰۴۵ دلار رسیده است.

نتیجه‌گیری

با توجه به اینکه با عملکرد برانکو و رانگلر در آفرود کاملاً آشنایی داریم، شگفت‌انگیزترین موضوع در این مقایسه پرادو بود که بسیار بالاتر از مشخصات روی کاغذ خود عمل کرد. بله ما باید مسیرها را با دقت انتخاب می‌کردیم و دائماً صدای کشیده شدن فولاد روی سنگ را می‌شنیدیم ولی هرجایی که دو خودروی دیگر رفتند، تویوتا هم رفت. فورد و جیپ هم دقیقاً همان‌طور که انتظار داشتیم عمل کردند. ازآنجایی‌که در این رقابت ما فقط سعی کردیم آخر هفتهٔ خوبی را در خارج از جاده تجربه کنیم و سراغ مسیرهای خیلی خشن و سخت نرفتیم، توانایی‌های حداکثری رانگلر در آفرود به کار نیامد و در عوض، راحتی کمتر، قیمت گران‌تر و کارایی کمتر آن بیشتر برجسته شد. از سوی دیگر، برانکو هر آنچه که خواستیم را با کمترین قیمت ارائه کرد. فضای کافی برای بار و سرنشین، کیفیت سواری مناسب روی جاده و توانایی‌های فوق‌العاده برای عبور از هر مسیری زمانی که بچه‌ها در صندلی عقب نشسته‌اند. البته با هر سهٔ این خودروها به مقصد خارج جاده‌ای که در نظر دارید خواهید رسید ولی انتخاب ما خودرویی است که نشان بیضی آبی را بر پیشانی دارد.

مقام سوم: جیپ رانگلر ۴xe روبیکان X

نقاط مثبت: بهترین لاستیک‌ها، وینچ کارخانه‌ای، آفرود ساکت در حالت الکتریکی

نقاط منفی: کمترین فضای بار و سرنشین، بدترین سواری، کنترل‌هایی که فقط حرفه‌ای‌ها می‌توانند با آن کار کنند

چکیده: رانگلر هنوز هم معیار ما در آفرودرها است ولی مناسب حرفه‌ای‌هایی خواهد بود که حاضرند قید فضای داخلی و کیفیت سواری را بزنند

مقام دوم: تویوتا لندکروزر فرست ادیشن

نقاط مثبت: بهترین عملکرد روی جاده، بهترین مصرف سوخت، فضای زیاد بار و سرنشین در داخل

نقاط منفی: کمترین فاصله از زمین، ضعیف‌ترین لاستیک‌ها، کنترل‌های گیج‌کننده

چکیده: افسانهٔ ژاپنی‌ها مثل همیشه بازگشتی عالی داشته است ولی فاقد توانایی‌های آفرودی در حد بهترین آفرودرهای کارخانه‌ای است

مقام اول: فورد برانکو بدلندز ساسکواچ

نقاط مثبت: بهترین رانندگی در آفرود، راحت‌ترین سواری در آفرود، فضای زیاد بار و سرنشین در داخل

نقاط منفی: بیشترین مصرف سوخت، نیاز به لاستیک‌های آل‌ترین واقعی، دخالت بیش‌ازحد سیستم‌های الکترونیکی

چکیده: از نمایندگی فروش خارج شوید، وسایل خود را ببندید، خانواده را سوار کنید و بدون هیچ دغدغه‌ای به سمت بیابان بروید

مشخصات فنی

فورد برانکو جیپ رانگلر تویوتا لندکروزر پرادو
پیشرانه ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو هیبرید ۲.۴ لیتری I4 توربو هیبرید
قدرت (اسب بخار) ۳۱۵ ۳۷۵ ۳۲۶
گشتاور (نیوتن متر) ۵۵۵ ۶۳۷ ۶۳۰
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
فاصلهٔ محوری (میلی‌متر) ۲,۹۴۹ ۳,۰۰۷ ۲,۸۵۰
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۴,۹۶۵/۱,۹۳۸/۱,۸۷۷ ۴,۷۸۵/۱,۸۷۷/۱,۸۶۹ ۴,۹۲۲/۱,۹۷۸/۱,۸۵۹
فاصله از زمین (میلی‌متر) ۲۹۲ ۲۷۴ ۲۲۱
زاویه حمله / فرار (درجه) ۴۲.۳/۳۷.۰ ۴۳.۸/۳۵.۶ ۳۲.۰/۲۲.۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۲۳۴۴ ۲۵۲۲ ۲۵۵۹
حجم صندوق بار (لیتر) ۱۰۰۸ ۷۸۴ ۱۰۶۲
ظرفیت یدک کشی ۱۵۰۰ ۱۵۹۰ ۲۷۲۰
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۴ ۵.۶ ۸.۰
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۵ ۱۴.۲ ۱۶.۲
توقف از ۹۶ کیلومتر (متر) ۴۱.۱ ۴۱.۴ ۳۵.۶
شتاب جانبی (جی) ۰.۶۹ ۰.۷۴ ۰.۶۸
تایم پیست Figure 8 (ثانیه) ۲۹.۱ ۲۸.۸ ۲۹.۷
مصرف سوخت (لیتر ترکیبی) ۱۳.۸ ۱۱.۷ ۱۰.۲
قیمت پایه (دلار) ۵۴,۵۷۰ ۷۲,۲۹۰ ۷۶,۳۴۵
قیمت تست‌شده (دلار) ۶۹,۱۵۰ ۷۹,۰۴۵ ۷۶,۸۲۵

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۶ رای

منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. دیجی

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (404 ديدگاه)

    با اینکه همه سلطانن در حد خود ولی پرادو انتخاب میکنم

    موافقم 90
    مخالفم 49
    1. SMS

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (419 ديدگاه)

      جیپ همیشه مشکل سیستم تعلیق داشته
      درسته که لندکروز هم عالیه ولی در کل کپیه آمریکایی‌هاست
      جای دیفندر خالیه

      موافقم 18
      مخالفم 37
      1. ali_x76

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (373 ديدگاه)

        جیپ کجا مشکل تعلیق داشته؟ هدف جیپ افرود سرعت پایین و rock crawling بوده و تعلیق متناسب این هدفش تنظیم شده.
        برانکو هدفش افرود سرعت بالا و صحرا و baja بوده و اونم متناسب همین هدف تیون شده و توی صخره نوردی به پای جیپ نمیرسه.
        یه ماشینی هم مثل دیفندر با محوریت جاده و نیم نگاهی به افرود تنظیم شده.
        هرکدومشون بازار و خریدار خودشون رو دارن و همه در هدفی که داشتن کاملا موفقن.

        موافقم 36
        مخالفم 1
      2. امین

        ۶ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        طرف بهترین ماشینی که توی تمام عمرش سوار شده پژو پارس مدل هشتاد بوده اونوقت میاد میگه سیستم تعلیق جیپ مشکل داره😂
        یکی میاد از سیستم تعلیق این ماشینا ایراد میگیره و انتقاد میکنه که حداقل سه چهارباری باهاش آفرود رفته باشه و در کنارش هم سه چهار مدل از آفرودر های دیگه هم سوار شده باشه و تست کرده باشه تا بتونه به ایرادات سیستم تعلیق پی ببره نه تویی که با چهارتا مقاله خوندن عیب میزاری رو ماشین . رو هوا حرف زندن رو همه بلدن

        موافقم 6
        مخالفم 4
    2. Avan

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (402 ديدگاه)

      در این رقابت خاص که آفرود سبک بوده ، بهترین عملکرد از آن برانکو بوده .

      موافقم 26
      مخالفم 3
  2. هراکلیوس

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (178 ديدگاه)

    چقدر این اتاق جیپ زیباست

    موافقم 67
    مخالفم 11
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1397 ديدگاه)

    سخت شد اما سلیقه ای انتخابم دیفندر

    موافقم 11
    مخالفم 48
  4. MehdiTurbo

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2258 ديدگاه)

    دوستان وقتی کلیک میکنید رو عکس ها برای شما هم باز نمیشه یا فقط برای من اینطوریه ؟؟؟

    نمیدونم چقدر صادقانه نوشته مقاله ولی خب اگه پرادو بهترین عملکرد روی جاده داره و سیستم تعلیق و افرودی ضعیف داره خب چه کاری بود تویچتا پرادو به اون فوق العادگی تبدیل کنه به این کلاس برای افرود که کلی گزینه های عالی هم هست
    مثل همین برانکو و اوروست که فوق العاده است جیپ و …
    حداقل نسل قبلش منحصر به فرد خودش بود تویوتا برای تقویت افرود این تغییر نسل داد نسل قبل تو جاده قوی و تو افرود ضعیف بود همون تویوتا خودش رانر داره که دقیقا عین همین پرادو نسل جدید و یه جوری همپوشانی ظاهرشم گیراتر نسل جدید پرادوعه

    https://landcruiserprado.com/wp-content/uploads/823993.jpg

    تو رخ ببین خدایی حیف این نبود برای کسی که پول لنکروز نداشت خودش یه لندکروز بود الان خود تویوتا دیگه این مدل شاسی بلند نداره ولی الان هم رانر داره هم پرادو را

    موافقم 12
    مخالفم 6
  5. رضا نیکخواه

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ما این ماشین که هیچ ، هر ماشینه دیگه ای تو ایران بیاریم با وضع بد جاده ها نه لذت رانندگی می‌بریم ، ماشین هم سریع خراب میشه و به خرج می افته

    حداقل حمایت کنید که مسئولین به خودشان بیایند با این کارزار https://www.karzar.net/149235

    موافقم 29
    مخالفم 5
  6. R@min

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1975 ديدگاه)

    بهتر بود تریم روبیکان می اوردن، تفاوت یه آفرودر و محصولی که تو بروشور ادعای آفرود داره بودن در همین کشیده شدن زیر بندی با سطحه که دو بار اینطوری بری باید یه پولی برای تعویض گیربکس، اگزوز و تمام قطعات زیر ماشین بزاری کنار !

    موافقم 22
    مخالفم 15
  7. Kiarash

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (153 ديدگاه)

    همشون عالی هستن ولی من پرادو رو انتخاب می کنم این ۲ نسل آخر پرادو خیلی خوبن

    موافقم 33
    مخالفم 25
    1. B2

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (228 ديدگاه)

      کاش لکسوس GX جدید ، تویوتا فوررانر جدید و دیفندر هم در این مقایسه ها بیشتر حاضر باشن . من خیلی از عملکرد خوب GX شنیدم . فوررانر هم خیلی حرفا برا گفتن داره . منتظر چندتا بررسی و مقایسه درست حسابی هستم

      موافقم 29
      مخالفم 3
  8. خشایار تهرانی

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    پرادو خیلی کامل تر از بقیه به نظر میرسه برانکو و جیپ انگار فقط برای افرود طراحی شدند و برای آنروز هیچ برنامه ای ندارند

    موافقم 27
    مخالفم 26
  9. Kiarash

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (153 ديدگاه)

    تو این لیست جای خالی اف جی کروز حس میشه حیف که دیگه ساخته نشد.

    موافقم 18
    مخالفم 18
  10. 🇰🇷

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (213 ديدگاه)

    انتخابم :
    ۱- دیفندر
    ۲- برانکو
    ۳- رنگلر

    موافقم 15
    مخالفم 51
    1. car lover

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      یادم نبود کره افرودر نداره😂

      موافقم 24
      مخالفم 16
    2. Taha Ayoobi

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3570 ديدگاه)

      دیفندر قیافه که نداره هیچ، آفرودشم از اینا پایین تره.

      موافقم 31
      مخالفم 15
      1. 🇰🇷

        ۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (213 ديدگاه)

        نسخه لوکس و افرودی تر از پرادو میشه لکسوس GX . تازه لکسوس از سیستم E-KDSS هم استفاده میکنه که یه مزیته براش . با همه این ارتقاها بازم از دیفندر خورد اونم درحالیکه دیفندر تایر مخصوص افرود نداشت!!
        دیگه بعید میدونم کسی تو توانایی دیفندر شک کنه

        https://www.pedal.ir/lexus/lexus-gx550-vs-land-rover-defender/

        موافقم 8
        مخالفم 16
        1. Taha Ayoobi

          ۲ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3570 ديدگاه)

          وقتی فقط نتیجه گیری رو بخونی میشه همین، قسمت آفرود رو بخون تا ببینی برتری با لکسوسه.

          تازه این که یه تست چند ساعته اس، 1 ماه مدام این تست هارو بگیرن معلوم میشه چی به چیه.

          موافقم 14
          مخالفم 9
    3. Corrola

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      عه بی تی اس فن 😂

      موافقم 1
      مخالفم 2
  11. Mr wrong

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (260 ديدگاه)

    ماشالله اصالت
    ماشالله فورد
    ماشالله جیپ
    ماشالله کاربراتور ۴ دهنه
    ماشالله اولین افرودر جهان و سنگ محک این کلاس
    ماشالله برنده جنگ جهانی دوم
    ماشالله کوروت ۱۹۶۹ که ۵۸۰ اسب قدرت داشت اون موقع هااااا
    ماشالله فورد جی تی برنده چهار لمانز پشت سر هم
    ماشالله اصالت اینا که پشت چرم و تولید محدود بودن قایم نمیشن

    موافقم 13
    مخالفم 22
  12. آرش

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    تایم فیگور 8 راگلر خود گویای همه چیز است /

    موافقم 5
    مخالفم 7
  13. OM.01

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (516 ديدگاه)

    فورد برانکو رپتور قیمت پایه 70k
    جیپ رانگلر روبیکان قیمت پایه 80k
    😀
    دیفندر 90 و 110 هم به ترتیب 56k و 60k قیمت پایه هست البته نسخه ضعیف. نسخه معقول و راضی کننده تعلیق بادی و پکیج آفرود 90k قیمت داره

    دیگه اینارو نیاوردن با همین رانگلر هایبرید برانکو ساسکواچ کار رو راه انداختن دوستان موتورترند 😁

    موافقم 8
    مخالفم 4
    1. OM.01

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (516 ديدگاه)

      اصلاح میکنم
      *برانکو رپتور قیمت پایه 90k هست

      امسال قیمت بیشتره نسبت به پارسال :)

      موافقم 7
      مخالفم 2
  14. Ali

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    پرادو: یک مسافرت خانوادگیه مطمعنه جاده ای
    برانکو: بزن بریم بیرون شهر عشق و حال
    رانگلر: ی طبیعت گردیه بلند مدت و باحال

    موافقم 27
    مخالفم 2
  15. دیا

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (143 ديدگاه)

    در بررسی کلی تویوتا هم در نقاط منفی هم در نقاط مثبت مصرف سوخت زدی ارش نفهمیدیم مصرفش پایینه یا بالاست

    موافقم 4
    مخالفم 4
  16. ehsan

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (187 ديدگاه)

    اول قبل از اینکه متن رو بخونم بگم جیب
    قلبا هم بگم جیپ
    بعد از خوندن متن هم بگم جیپ

    موافقم 9
    مخالفم 8
  17. Elmiraj

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3178 ديدگاه)

    رانگلر برای آفرود واقعی ساخته شده نه ادای کراس اور در آوردن…..

    موافقم 16
    مخالفم 7
  18. Taha Ayoobi

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3570 ديدگاه)

    واقعا نمیشه بینشون انتخاب کرد، سه تا از بهترین ها هستند.

    رانگلر همونطور که گفته شد آفرودر خالصه و مخصوص حرفه ای هاس.

    همه شون عالین واقعا من که همه رو دوست دارم.

    موافقم 17
    مخالفم 2
  19. علیرضا

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (233 ديدگاه)

    چرا نسخه روبیکان نیاوردن انتخاب اول اخرم جیپ پدر جد همه افرودر ها دیفندر ، لندروور ، لندکروزر ، پاترول همشون کپی جیپ هستن

    موافقم 12
    مخالفم 11
    1. datsun

      ۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3841 ديدگاه)

      خیال پردازی

      موافقم 9
      مخالفم 11
      1. Amir Machine

        ۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1261 ديدگاه)

        پاترول یکی از باسابقه‌ترین نام‌ها در دنیای شاسی‌بلندها محسوب می‌شود. اولین نسل این خودرو که در سال ۱۹۵۱ معرفی شد، شباهت‌ بسیار زیادی به جیپ داشت.

        تویوتا لندکروزر هم مثل پاترول یکی از باسابقه‌ترین شاسی‌بلندهای جهان محسوب می‌شود. پیشینهٔ لندکروزر به خودرویی بنام AK10 بازمی‌گردد که در طول جنگ جهانی دوم توسط تویوتا طبق درخواست مقامات نظامی ژاپن از روی جیپ آمریکایی شاخته شد.

        مهندس ارشد شرکت روور یک جیپ داشت و احساس کرد تولید یک خودروی ۴×۴ جیپ مانند می‌تواند ایدهٔ بسیار خوبی باشد.

        موافقم 7
        مخالفم 4
        1. datsun

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (3841 ديدگاه)

          همه چیشون ساخت خودشون بود شباهت ظاهری هم تو اون دوره یه چیز عادی بود ،زمانی که اصلا چیزی به اسم جیپ وجود خارجی نداشت یکی از زیر برندهای شرکت نیسان خودرو دو دیفرانسیل برای ارتش ژاپن تولید میکرد

          موافقم 11
          مخالفم 10
        2. Amir Machine

          ۳ شهریور ۱۴۰۳
          سوابق: (1261 ديدگاه)

          بالا بری پایین بیایی، الهام‌بخش تمام شاسی‌بلندهای جهان جیپ بوده، همشون از روی جیپ الگو گرفتن
          تمام تاریخ به این موضوع اذعان داره، من نمیفهمم چرا سعی داری واقعیتی به این واضحی رو با بهونه‌های الکی کتمان کنی

          موافقم 11
          مخالفم 10
  20. یوسفی

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    با احترام به تمامی سلایق انتخابم جیپ هستش

    موافقم 8
    مخالفم 1
  21. hosen

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (265 ديدگاه)

    عجب قدرت و گشتاوری داره رانگلر!

    موافقم 7
    مخالفم 1
  22. Alimopar

    ۲ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (60 ديدگاه)

    هیچ کدوم تو آفرود واقعی، خشن و حرفه ای به گرد رانگلر هم نمیرسن چه برسه مقایسه

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۳ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (3570 ديدگاه)

      آره واقعا رانگلر همونطور که تو متن گفت برا حرفه ای ها آفرود های حرفه ایه.

      1. Alimopar

        ۳ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (60 ديدگاه)

        تو اون شرایطی که جیپ سالیانه ساله داره آفرود میکنه اینا باشن باید درجا بعد هر افرود برن پیش مکانیک من ادمین پیج داج وی هشت هستم رفیقم تو کاناداس فیلماشو میفرسته میذارم پیج میگه برای آفرود واقعی فقط رانگلر جواب میده اینجا بخاطر همینم هست قیمت دست دوم هاش افت قیمت ندارن

        موافقم 4
        مخالفم 3
  23. ابوالفضل

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (284 ديدگاه)

    برای آفرود خالص فقط جیپ
    اما برای مسیر آفرود و جاده ای انتخاب برانکو عقلانی تر با قیمت پایینه
    چون تو بحث آفرود هم دست کمی از رانگلر نداره
    خطاب به داتسون هم بگم لقب جیپ با این حرفا از بین نمیره
    «پدر آفرود جهان»

    موافقم 4
    مخالفم 2
  24. سعید رحیمی

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چقدر این فورد زیباست و اصیل.،ضمنن جای دو افسانه دیگر خالیست! لندروور دیفندر و مرسدس بنز جی کلاس

    موافقم 3
    مخالفم 1
  25. حسین دهمرد

    ۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    نکته ای که تو متن خیلی به چشمم اومد اینه که علاوه بر تمام اینها شما تو کمپ و طبیعت نیاز دارید که وسایل برقی تون رو به راحتی هرچه تمام تر استفاده کنید. و بعضی جاها هم دلتون میخواد بدون سر و صدا پیش برید. اینحاست که قدر ماشین هیبریدی رو میدونید

  26. ..Hossein

    ۴ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    سلام
    نمیدونم برای مابقی دوستان هم این مشکل وجود داره یا نه
    وقتی با موبایل وارد سایت میشم جدولهایی که اطلاعات و مشخصات خودرو رو داخلش نمایش میدید به صورت کامل نیست و ستون سوم نصفه نمایش داده میشه.

  27. پیمان

    ۶ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تویوتا یعنی پیغمبر خودروها

  28. آرش

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (168 ديدگاه)

    ماشالله فورد
    ماشالله چیپ
    ماشالله اصالت
    ماشالله قدرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست