تویوتافورد

رویارویی فورد اورست و تویوتا پرادو، نبرد شاسی‌بلندهای آفرودی خانوادگی

فورد با نسل جدید شاسی‌بلند هفت‌نفرهٔ اورست، این بخش از بازار را تکان داده و جایگاه خود را نسبت به دیگر شاسی‌بلندهایی که بر اساس پیکاپ ساخته شده‌اند مثل ایسوزو MU-X، تویوتا فورچونر و میتسوبیشی پاجرو اسپرت ارتقاء داده است. ترکیبی از ظاهر جذاب، پیشرانه‌های توربودیزل قوی، کابین جادار و کاربردی و لیست طولانی تجهیزات ایمنی و رفاهی، اورست را برای کسانی که به دنبال یک خودروی توانمند خانوادگی با قیمتی بین ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار هستند به گزینهٔ ایده‌آلی تبدیل کرده است؛ اما اورست اگر واقعاً بخواهد پادشاه شاسی‌بلندهای آفرودی خانوادگی شود باید یک خودروی دیگر یعنی تویوتا لندکروزر پرادو را هم مغلوب کند.

پرادو در استرالیا برای خانواده‌هایی که خواهان خودرویی برای خارج از جاده، یدک کشیدن و مسافرت رفتن هستند به گزینهٔ پیش‌فرض تبدیل شده است. قیمت این خودرو از ۴۱ هزار دلار در تیپ GX آغاز شده و در تیپ فول آپشن کاکادو به ۵۸ هزار دلار می‌رسد که کاملاً هم‌سطح بازهٔ قیمتی اورست است. هرچند در آمار فروش پیروزی با پرادو است زیرا در طول سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر اورست در استرالیا فروخته است اما بخشی از این فروش به خاطر نام تویوتا است که در قلب و ذهن بسیاری از استرالیایی‌ها مترادف با قابلیت اطمینان است.

بنابراین، حقیقتاً لندکروزر پرادوی قدیمی برای حفظ تاج‌وتخت خود در برابر حملهٔ اورست تازه‌نفس کار سختی پیش رو خواهد داشت زیرا نسل کنونی پرادو در سال ۲۰۰۹ معرفی شده است. ازاین‌رو، مقایسه‌ای بین این دو شاسی‌بلند ترتیب داده‌ایم تا ببینیم کدام‌یک واقعاً شایستگی پادشاهی این بخش را دارد. برای این رقابت، نسخهٔ پرچم‌دار هردو خودرو را انتخاب کرده‌ایم که شاید قیمت گران‌تری داشته باشند اما از تمام تجهیزات ممکن بهره می‌برند.

اورست موردبررسی ما از تیپ پلاتینوم است که به‌صورت استاندارد با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربودیزل، گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک، سامانهٔ چهارچرخ محرک و سه ردیف صندلی عرضه می‌شود و از رینگ‌های ۲۱ اینچی، درب صندوق برقی با سنسور پایی و سانروف پانوراما بهره می‌برد. پرادوی حاضر در این رقابت هم از تیپ کاکادو است که قیمت آن با چند آپشن مثل رنگ برنزی به ۶۴,۴۶۰ دلار رسیده است. تمام تیپ‌های پرادو با یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل ارائه می‌شوند که ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام‌وقت متصل است اما سیستم تعلیق بادی فقط خاص تیپ کاکادو است.

داخل

هر سه ردیف صندلی‌های اورست برای بزرگ‌سالان مناسب خواهد بود و هرچند فضای صندلی‌های ردیف سوم سخاوتمندانه نیست اما بزرگ‌سالان امکان استفاده از آن را خواهند داشت. صندلی‌های ردیف دوم هم فضای پا و سر زیادی دارند و امکان کشیدن آن‌ها به جلو یا عقب تا ۲۰ سانتی‌متر وجود خواهد داشت که می‌تواند فضای پای صندلی‌های ردیف سوم را بیشتر کند.

در تیپ پلاتینوم همچنین شاهد تودوزی کاملاً چرمی به همراه گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو هستیم که فضای لوکسی را ایجاد کرده‌اند. داشبورد خودرو تحت سلطهٔ نمایشگر ۱۲ اینچی عمودی اطلاعاتی-سرگرمی است که در کنار صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۴ اینچی کار می‌کند. ظرفیت صندوق بار خودرو در حالت عادی ۲۶۰ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم این رقم به ۹۰۰ لیتر می‌رسد. هردو عدد مذکور جزء بهترین‌های این کلاس هستند.

پرادو در داخل سن بالای خود را نشان می‌دهد. هرچند کیفیت متریال خوب است اما از لحاظ طراحی در حد خودروهای جدیدتر این کلاس نخواهد بود. همچنین صندلی‌های بزرگ و راحت پرادو هم بیشتر شبیه صندلی راحتی خانه هستند تا صندلی خودرو. بااین‌حال، در جلو شاهد گرم‌کن، تهویه و دو حافظه برای صندلی راننده هستیم. سرنشینان ردیف دوم هم از صندلی‌های بسیار جادار با فضای پا و سر زیادی بهره‌مند می‌شوند که مثل فورد قابلیت حرکت به جلو یا عقب را دارند.

بااین‌حال، اگر سرنشینان ردیف دوم قید کمی از فضای پای خود را نزنند، صندلی‌های ردیف سوم با کف بلند و فضای پای محدود بیشتر برای کودکان مناسب خواهد بود. در پرادو همچنین به خاطر استفاده از درب صندوق با لولای جانبی، خبری از درب برقی نیست و در فضاهای تنگ نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد. هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی نیز فضای بار تنها ۱۲۰ لیتر است که با تا کردن صندلی‌های ردیف دوم به ۶۲۰ لیتر می‌رسد.

رانندگی

فورد اورست به‌طورکلی سواری آرام و لذت‌بخشی دارد اما در تیپ پلاتینوم شاهد سواری سفت‌تری نسبت به تیپ‌های ارزان‌تر هستیم که این می‌تواند به خاطر رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۱ اینچی یا تنظیم سفت‌تر تعلیق به‌صورت عمدی برای القای حس اسپرتی باشد؛ اما غیر این مورد، شاسی‌بلند فورد ویژگی‌های مثبت زیادی دارد. پیشرانه فوق‌العاده است و با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور فراوان هرگز کم نمی‌آورد. گیربکس ۱۰ سرعته نیز هرچند حداقل دو دنده بیش از نیاز دارد و گاهی در انتخاب دندهٔ مناسب دچار اشتباه می‌شود اما عملکرد نرمی دارد و برای کاهش مصرف سوخت خیلی زود به دنده‌های بالاتر می‌رود. کابین خودرو نیز ساکت است و سروصدای تایرها یا باد چندان در آن به گوش نمی‌رسد.

پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری پرادو در کنار وزن ۲.۳ تنی چندان قدرتمند نخواهد بود اما وظیفهٔ خود را به‌خوبی انجام می‌دهد. این موتور که چندان جدید به‌حساب نمی‌آید اما کاملاً اثبات‌شده است، با افزایش دور، گشتاور مناسب و یکنواختی را ارائه می‌کند اما انتظار سرعت بالا را از آن نداشته باشید. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که این هم چندان مدرن نیست اما عملکرد نرمی دارد. پرادو همچنین سواری بسیار نرمی را هم ارائه می‌کند ولی بااین‌حال، سن بالای خود را خصوصاً در مقایسه با رقبای مدرنی مثل اورست نشان می‌دهد. جهش رو به جلویی که در لندکروزر بزرگ‌تر سری ۳۰۰ انجام شده نشان می‌دهد که پرادو هم از لحاظ پویایی رانندگی جای زیادی برای پیشرفت دارد.

نتیجه‌گیری

نتیجه‌گیری این رقابت را با مقایسهٔ پیشرانه‌ها آغاز می‌کنیم. فورد پیشرانهٔ جدیدتر و قوی‌تری دارد که ۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می‌کند. از سوی دیگر، پرادو به لطف تعلیق بادی از سواری نرم‌تری برخوردار است درحالی‌که کیفیت سواری اورست پایین‌تر از حد مطلوب ارزیابی می‌شود. در داخل هرچند پرادو از سال ۲۰۰۹ تاکنون برای همگام شدن با رقبای مدرن خود چند بار بروز شده اما در برابر اورست تازه‌نفس حرفی برای گفتن ندارد. هردو خودرو از تجهیزات رفاهی و ایمنی قابل‌توجهی بهره می‌برند اما همان‌طور که انتظار می‌رود در اینجا هم خودروی جدیدتر پیروزی دیگری کسب می‌کند.

در فضای کابین برای سرنشینان، دو خودرو در یک سطح هستند اما در فضای صندوق بار اورست برتری واضحی دارد و ظرفیت یدک کشی آن‌هم با ۳.۵ تن از ۳ تن پرادو بیشتر است. درنهایت نیز به قیمت می‌رسیم یعنی جایی که فورد نزدیک به ۷ هزار دلار قیمت پایهٔ ارزان‌تری دارد؛ بنابراین، در این رقابت شاهد پیروزی آسان فورد اورست خواهیم بود. این شاسی‌بلندی قوی‌تر، ارزان‌تر و مدرن‌تر است که از امکانات و تجهیزات ایمنی بیشتری بهره می‌برد.

مشخصات فنی

فورد اورست پلاتینوم

تویوتا پرادو کاکادو

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توربودیزل ۲.۸ لیتری I4 توربودیزل
قدرت ۲۵۰ اسب بخار ۲۰۵ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
مصرف سوخت ۸.۶ لیتر ترکیبی اعلامی ۷.۹ لیتر ترکیبی اعلامی
مصرف سوخت ۱۰.۲ لیتر در آزمایش ۹.۸ لیتر در آزمایش
طول ۴,۹۱۴ میلی‌متر ۴,۸۲۵ میلی‌متر
عرض ۲,۰۱۵ میلی‌متر ۱,۸۸۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۸۳۷ میلی‌متر ۱,۸۸۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۰۰ میلی‌متر ۲,۷۹۰ میلی‌متر
وزن خالص ۲۴۹۲ کیلوگرم ۲۴۵۵ کیلوگرم
ظرفیت یدک کشی ۳۵۰۰ کیلوگرم ۳۰۰۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
حجم صندوق بار ۲۶۰/۹۰۰/۱۸۲۰ لیتر ۱۲۰/۶۲۰/۱۸۰۰ لیتر
ظرفیت باک ۸۰ لیتر ۸۷ لیتر
دایرهٔ چرخش ۱۱.۸ متر ۱۱.۶ متر
قیمت پایه ۵۳,۸۲۰ دلار ۵۹,۰۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۶۰,۰۵۰ دلار ۶۴,۶۶۰ دلار
امتیاز ۷.۵ از ۱۰ ۷.۲ از ۱۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
منبع
drive.com.au

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    فورد اورست انتخابم

    موافقم 143
    مخالفم 43
    1. ali(chevynova)

      ۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      انتخاب من ماشینی که برنده لمانز ۱۹۶۶ رو ساخته

      موافقم 35
      مخالفم 99
      1. Alan.r

        ۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1133 ديدگاه)

        آمریکایی ها یه بار تو یه مسابقه برنده شدن هر پنج دقیقه یک بار تکرارش می‌کنه

        موافقم 95
        مخالفم 24
        1. سوشیانت

          ۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (3518 ديدگاه)

          شاید یه بار فقط برنده شده باشن اما آمریکایی ها پرفورمنسی که دارن با هیچ خودرویی قابل مقایسه نیست

          موافقم 26
          مخالفم 71
        2. بی خیال اسم

          ۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          اگر پرفورمنس داشتن همیشه نمی باختن

          موافقم 41
          مخالفم 11
        3. سوشیانت

          ۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (3518 ديدگاه)

          منظورم پرفورمنس داخل پیست نیست فورد جی تی فقط با ۶ سیلندر ۳۴۸ تا میره اون وقت ۹۱۸ اسپایدر با ۸ سیلندر و موتور برقی ۳۴۵ تا حالا معنی مهندسی رو متوجه شدی؟

          موافقم 14
          مخالفم 24
        4. Ferrari

          ۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          سوشیانت

          پرفورمنس یه ماشین رو به حداکثر سرعتش گره میزنی که با ضریب بلندتر گیربکس، میشه بهش رسید؟

          موافقم 15
          مخالفم 4
        5. سوشیانت

          ۸ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (3518 ديدگاه)

          جناب فراری ماشین های استاندارد رو باهم مقایسه میکنن نه دستکاری شده

          موافقم 4
          مخالفم 8
      2. علی

        ۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (839 ديدگاه)

        با احترام به فورد کبیر ، انتخابم تویوتا پرادو ، عشقمه

        موافقم 78
        مخالفم 43
      3. Si

        ۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (527 ديدگاه)

        علی gm تو یه آمریکا فن واقعی هستی چون عاشق gt40 هستی
        یکدانه دنیای خودرو =gt40 افسانه ای❤️

        موافقم 19
        مخالفم 41
      4. GMA

        ۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (849 ديدگاه)

        ali(chevynova)
        تویوتا هم برنده لمانز 2019،2020،2021،2022 را ساخته…:)))
        اگر معیارت تعداد پیروزی لمانز هست برتری با تویوتاست🙃

        موافقم 54
        مخالفم 14
        1. ali(chevynova)

          ۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (7385 ديدگاه)

          معیارم تعدد برد نیست
          تو هنوز متوجه نشدی

          موافقم 10
          مخالفم 32
        2. GMA

          ۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (849 ديدگاه)

          خب توضیح بده ما هم متوجه بشیم.

          موافقم 34
          مخالفم 4
  2. زنده باد آمریکا جز کرایسلر ملعون

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    استرالیایی ها کلا سلیقه انتخاب ماشینشون خوب نیست
    بارزارشون گر شده از ماشینای چینی و تویوتا های ده سال پیش
    با احترام به نائومی واتس بنظر مردم کم عقلی هستند

    موافقم 34
    مخالفم 70
    1. Jamshid

      ۱۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2774 ديدگاه)

      ب نظرت اون بابا پولداراشون که اتاق سی صد رو نصف میکنن بعدش میکنن وانت به قدرت و کیفیت و راحتی اهمیت نمیدن؟
      الکی دور ماشین های ژاپنی نرفتن که دلیل داره اونم چه دلیلی

      موافقم 2
      مخالفم 1
  3. سعید

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    حقیقتا فورد

    موافقم 60
    مخالفم 28
  4. احمدرضا

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    منم فورد

    موافقم 57
    مخالفم 28
  5. 4wheeled

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    فورد اورست چقدر عالیه

    موافقم 59
    مخالفم 30
  6. مهران

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    بنظرم پرادو عملکرد بهتری داره و این ثابت شده هست.
    انتخابم تویوتا

    موافقم 54
    مخالفم 64
  7. امیرحسین

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    فورد اورست

    موافقم 72
    مخالفم 35
  8. مردیم از خوشی

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    ببخشید که تکرار میکنم 🙏

    دوستان از این به بعد زیر تمام نظرات خودتون تو پدال و چه هر جای دیگه #تحریم خودروسازان را حتما بنویسید (حتما تو پدال هم بنویسید )
    اندکی غیرت داشته باشید تا وضعیت درست بشه

    برای اون بچه بی گناه که تو ماشین ناامن جان خودش را از دست داد
    برای اون پدری که تو ماشین ناامن معلول شد و شرمنده خانواده اش
    برای اون بچه های که بخاطر ماشین ناامن یتیم شدند و بی سرپرست

    ایرانی با غیرت حمایت حمایت
    #تحریم خودروسازان

    موافقم 94
    مخالفم 7
    1. shayan1renault

      ۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      مجازی نمیشه که داش من
      باید باحداقل۳۰نفر برین جلوی وزارا صمت اینو بگین
      تا رسانه ای بشه
      همه مردم بفهمن شاید این کارو بکنن

      موافقم 29
      مخالفم 10
      1. کرگدن باواریا

        ۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (777 ديدگاه)

        فقط دو میلیون نفر بیان کف خیابون ، من قول میدم فرداش فورد هر شهر یه کارخانه تولید خودرو افتتاح میکنه

        موافقم 35
        مخالفم 8
      2. DoctoR

        ۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        سید چی میگی چیو تحریم کنیم من اگه ۷۰۰ میلیون نقد داشتم ۲۰۷ بخرم الان کامنت تورو نمیخوندم
        کی بهمون ماشین داده که تحریم کنیم😂

        موافقم 33
        مخالفم 6
  9. DoctoR

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    انقدر پرادو دست نیافتنی شده بوگاتی هم بیاری بخاطر عقده ای که توی ایران از داشتن پرادو صفر دارم پرادو رو انتخاب میکنم

    موافقم 54
    مخالفم 18
  10. Avan

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    یکی از مهمترین عوامل انتخاب خودرو سواری نرم و دلنشین است که در متن ، برد با پرادو بوده

    موافقم 45
    مخالفم 31
  11. Afg

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (499 ديدگاه)

    فورد

    موافقم 46
    مخالفم 17
  12. Scuderia Ferrari

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    اعلام زوایای ورود ، شکست و خروج + شاسی ، سیستم تعلیق و سایز رینگ و لاستیک در مقایسه های آفرودی خیلی مهم هستن
    بقیه موارد در اولویت های بعدی قرار دارن

    موافقم 31
    مخالفم 3
    1. R@min

      ۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      اورست برتری نرم افزاری و شاسی بهتری داره اما زوایا تقریبا در یه سطحن.

      باید صبر کرد دید تویوتا سر پرادو جدید چقدر مایه میزاره.

      موافقم 26
      مخالفم 1
  13. F22RAPTOR

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    فورد اورست قطعا خودرو بهتری هست
    پیشرانه دیزلیش هم که دیگه نیاز به تعریف نداره

    موافقم 41
    مخالفم 16
  14. حسین دهمرد

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    فورد از هر لحاظ بصرفه تره

    موافقم 39
    مخالفم 23
  15. PRPR

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    از همه لحاظ فورد برتری داره

    موافقم 33
    مخالفم 25
    1. حسین

      ۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      دقیقا از کدوم همه لحاظ؟ دوازده سال جدیدتر با این حال برتری‌ش کابین زیباتر و قیمت ارزان تره. این بیشتر شبیه شکست بود تا برد

      موافقم 20
      مخالفم 31
    2. Amir Machine

      ۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      شما کلا متنو خوندی؟!!
      موتور قوی‌تر، گیربکس مدرن‌تر، ظرفیت بکسل بیشتر، صندوق بزرگ‌تر، تجهیزات بیشتر و مدرن‌تر، پویایی رانندگی بهتر، اینا چی هستن؟!!
      و تازه همه اینا در کنار قیمت کمتر
      قطعاً مقایسه پرادوی دوازده‌ساله با اورست مدرن عادلانه نیست ولی اینکه فورد برتری نداره دیگه خیلی بی‌انصافیه
      لطفاً مرزهای تعصب رو جابجا نکنیم!!!

      موافقم 42
      مخالفم 8
      1. حسین

        ۷ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        شاید شما هم متن رو با دقت نخوندید که برتری های پرادو رو ندیدین. اون چیزی که ما خوندیم سواری نرم تر و تعلیق بهتر پرادو بود نسبت به سواری خشک و خشن اورست. اختلاف قدرت و گشتاور هم چندان قابل توجه نیست. در نهایت اگر نگاهی به جدول هم بندازین می بیینید که نهایتا 0.3 امتیاز اختلاف دارن که اگه تفاوت قیمت وجود نمی‌داشت احتمالا همین اختلاف امتیاز هم از بین می رفت.

        ((قطعاً مقایسه پرادوی دوازده‌ساله با اورست مدرن عادلانه نیست)) آره قطعا عادلانه نیست ولی اینکه با وجود وضوح متن و وضوح امتیاز داده شده با این حال از برتری مطلق حرف بزنیم، نامنصفانه تر به نظر میاد و به همین دلیل گفتم این بیشتر شبیه شکست بود برای فورد که با این اختلاف سنی این عملکرد نزدیک رو داشته باشه. حالا اینکه در نهایت توی آفرود که وظیفه اصلیشون هست بتونه برتر از پرادو باشه ( که بعید میدونم باشه) اونوقت بدتر میشه

        موافقم 18
        مخالفم 27
        1. Amir Machine

          ۷ دی ۱۴۰۱
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          بله سواری اورست خشک هست ولی تو همون متن نوشته اورست کلا سواری نرمی داره اما تو نسخه پلاتینوم بخاطر رینگ‌های 21 اینچی و تنظیم اسپرت تعلیق سواری سفتی پیدا کرده، پس مشکل سواری سفت تو تیپ‌های پایین‌تر حل میشه و این برتری پرادو رو هم کمرنگ میکنه

          تو آفرود هم اورست اصلا دست و پا بسته نیست، این ماشین ساخت همون شرکتیه که برانکو رپتور و F150 رپتور رو ساخته و پشتش سال‌ها تجربه آفرود حرفه‌ای خوابیده، در مورد یه SUV چینی که حرف نمیزنیم

          درنهایت، پرادو با این سن و سال دیگه تو این کلاس حرف چندانی برای گفتن نداره و همونطور که تو متن گفته، کسایی که هنوز برای خرید انتخابش میکنن بیشتر بخاطر نام و برند تویوتاس، اون اختلاف امتیاز جزئی هم بیشتر بخاطر همون سواری خشکه و اگه نسخه نرم‌تر اورست تو این مقایسه بود اختلاف بیشتر میشد

          موافقم 20
          مخالفم 13
  16. R@min

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    خب اینجا مقایسه درستی نبود بنظرم یه ماشین ۲۰ ساله با یه نمونه مدرن تا دندون مسلح شانسی نداره، باید با نسل جدید پرادو مقایسه بشه.

    مورد نگران کننده ای که راجب نسل بعدی محصولات تویوتا اعم از پیکاپ و SUV وجود داره حذف موتورهای قدیمی و کاهش تنوع موتور هست. اطلاعی ندارم که موتورهای دیزلی و بنزینی با دوام تویوتا تو نسل بعد هایلوکس و تاکوما و پرادو و… حفظ میشه اما با چیزی که از سکویا و تاندرا و نسل بعد تاکوما دیدیم احتمالا نمونه های توربوشارژ چهار و شش سیلندر جدید جایگزین میشن و بشخصه برام ضد حاله و امیدوارم همچین اتفاقی نیوفته.

    موافقم 13
    مخالفم 5
  17. مجتبی .

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    امادر آفرود تست نکردن واطلاعات کاملی نداده

    موافقم 7
    مخالفم 2
  18. محمد

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینهای ژاپنی از نظر استهلاک و عمر قطعات در دنیا زبانزد هستند و اکثر مصرف کنندگان تویوتا رو بخار دوام قطعات و استهلاک پائین و تعمیرات و سیستم فنی ساده انتخاب میکنن با احترام به حضرت فورد. اول تویوتا

    موافقم 19
    مخالفم 6
  19. مازیار

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    یک تجربه عینی …
    اغلب اشاره کردن به فورد متعصب هم اشاره کرد به فورد
    اغلب لایک گرفتن و متعصب دیسلایک
    البته که منظورم به اهمیت لایک و دیسلایک نیست بلکه اثری هست که تعصب بجا میزاره

    موافقم 18
    مخالفم 5
  20. زیزیگولو

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    کمپانی فورد واقعاً داره طبق بازار و خواست و سلیقه مردم رفتار میکنه و عمل میکنه و صدای مشتریاش رو میشنوه و اون ماشینیو که میخوان میسازه و اکثر تولیداتشم به‌ طور باورنکردنی دارای حس رانندگی جذابو هیجان‌ انگیز هستن ……… از ماشینای حمل بارو پیکاپ گرفته تا ماسل کارو سدانو کراس اوور و اس یو وی همشون کاربردی و قدرتمند و مانور پذیر و بادوام و سرسخت ساخته میشن و تو کلاس خودشون جزو یکی از بهترینا و برترینا هستن و بطور کلی اکثر مدلای فورد گزینه‌ی مناسبی واسه کسایی هستن که دنبال ماجراجویی و لذت بردن از رانندگی هستن

    موافقم 17
    مخالفم 4
  21. زیزیگولو

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    کمپانی فورد واقعاً داره طبق بازار و سلیقه و خواست مردم رفتار میکنه و عمل میکنه و صدای مشتریاش رو میشنوه و اون ماشینیو که میخوان میسازه و اکثر تولیداتشم به‌ طور باورنکردنی دارای حس رانندگی جذابو هیجان‌ انگیز هستش ……… از ماشینای حمل بارو پیکاپ گرفته تا ماسل کارو سدانو کراس اوور و اس یو وی همشون کاربردی و قدرتمند و مانور پذیر و بادوام و سرسخت ساخته میشن و تو کلاس خودشون جزو یکی از بهترینا و برترینا هستن و گزینه‌ی مناسبی واسه کسایی هستن که دنبال ماجراجویی و لذت بردن از رانندگی هستن

    موافقم 12
    مخالفم 6
  22. گلاب

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    تویوتا داره صبر می‌کنه یه قرن دیگه نسل جدید پرادو رو بده

    موافقم 17
    مخالفم 5
  23. بی خیال اسم

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    فورد اورست انتخابم

    موافقم 14
    مخالفم 10
  24. Peyman.JDM

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (72 ديدگاه)

    حق برتری اینجا قطعا با فورد بود اما تویوتا پرادو خیلی قدیمی هست و باید منتظر نسل جدیدش باشیم

    موافقم 6
    مخالفم 6
  25. samurai

    ۷ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    عدد روی کاغذ مفت نمی ارزه طرف با فورد بعد 5 سال تو تعمیرگاهها باید رفت و امد کنه تویوتا تا 20 سال بعدم هنوز داره مثل ساعت کار میکنه الیاژی که تویوتا کار میکنه هیچ شرکتی نداره اینه که فروش تویوتا 2009 دو برابر فورد 2022 با قیمت پایینتره

    موافقم 14
    مخالفم 16
  26. amirboss

    ۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (739 ديدگاه)

    در اینجا برتری قطعا با فورد اورست هست. تویوتا از یه پلتفرم قدیمی و با طراحی ساده و بدون هیجان و البته کیفیت نه چندان مطلوب در مقابل فورد ایستاد و سه هیچ مغلوب شد.این شگرد تویوتاست که چند نسل و چند مدل رو روی یه پلتفرم پیاده سازی می‌کنه که هم قیمت محصولاتش پایین میاد هم می‌تونه تنوع تولیداتش رو گسترش بده که یکی از بهترین سیاست ها رو تو خودروسازها داره

    موافقم 5
    مخالفم 3
  27. Nima

    ۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    درسته فورد بهتره ولی بین فورد و تویوتا هرگز فورد رو بر نمی دارم!
    عشق است تویوتا

    موافقم 5
    مخالفم 8
  28. Mehdi

    ۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2363 ديدگاه)

    من انتخابم تویوتا پرادو تو بین این دوتا صرفا به این خاطر که طراحیش با وجود جدید تر بودن فورد ولی پرادو پخته تر و جا افتاده تر و مردانه تر و از لحاظ بروز بودم فورد با اینکه جدیدتر از لحاظ بروزی خیلی تفاوتی با پرادو نداره تو این مدل شاید بعضی خودرو ها اره
    به نظرم فورد برای این مدلش کم گذاشته
    شما وقتی جیپ نگاه میکنی از لحاظ طراحی و امکانات زمین تا اسمون با پرادو و قدیمی بودنش حس میشه
    ولی این مدل فورد نه
    از لحاظ کیفیت سواری هم تجربه هیچ کودوم ندارم و فکر میکنم تو یه لول باشند
    ولی انتخابم پرادوعه بین این دو و با این قیمت انتخابم هیچ کودوم نیس
    هر چند تو ایران اصلا انتخابی وجود نداره
    فقط تو خیال خود
    هر چند همینم لذت داره اگه نه هیچ کودوم اینجا نبودیم

    موافقم 5
    مخالفم 3
  29. Farzad

    ۸ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    انتخابم فقط تویوتا پرادو ژاپن جذابیت فیس پرادو انکار ناپذیره

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. سپهر

      ۸ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (388 ديدگاه)

      تویوتا تنها چیزی که نداره جذابیته

      موافقم 5
      مخالفم 2
  30. Jamshid

    ۱۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2774 ديدگاه)

    عقده یک دونه پرادو کردم ، نمیدونم چرا ولی انگار عقده یه دونه اتاق صد و پرادو و سوپر سافاری و جمس سابربن شورلت سیلورادو و….. عشق اعراب کردم
    هنوز تو دلمه یه دونه صفر کیلومتر بخرم برم نمایشگاه تحویل بگیرم برچسباشو بکنم نه اینکه تهش بتونم پاترول صدو شصت بخرم
    #اعتصاب_خودروسازان_داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا