تویوتاشورلتفورد

مقایسه نسل جدید تویوتا تاکوما با شورلت کلرادو و فورد رنجر

با توجه به اینکه نسل جدید شورلت کلرادو، فورد رنجر و تویوتا تاکوما تقریباً هم‌زمان معرفی شده است، مقایسه‌ای بین ویژگی‌ها و مشخصات آن‌ها ترتیب داده‌ایم.

شاید این مشیت الهی بوده که کل بخش پیکاپ‌های میان سایز بازار آمریکا به‌یک‌باره نونوار شده است. این بخش برای مدتی طولانی پر از مدل‌های سالخورده و فرتوت بود اما شورلت کلرادو، فورد رنجر و تویوتا تاکوما تقریباً هم‌زمان همگی وارد نسل جدید خود شده‌اند؛ بنابراین، وقت آن رسیده که این سه پیکاپ جدید را به‌صف کرده و مشخصات آن‌ها را باهم مقایسه کنیم.

قوای محرکه

تاکوما پایه با یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود که ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود. در تیپ‌های بالاتر خروجی پیشرانه به ۲۷۸ اسب بخار و ۴۳۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند اما در صورت انتخاب گیربکس دستی این ارقام به ۲۷۰ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن متر کاهش خواهند داشت. علاوه بر این، یک نسخهٔ هیبریدی هم برای تاکوما ارائه می‌شود که قوای محرکه آن از ترکیب همان پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده و ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسخهٔ آفرودی TRD Pro به‌صورت استاندارد به این پیشرانهٔ هیبریدی مجهز است.

شورلت کلرادو با یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود که ابتدا در سینهٔ سیلورادو ۱۵۰۰ قرار گرفت و در اینجا در سه سطح قدرت قابل انتخاب خواهد بود. نسخهٔ پایهٔ این موتور ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۱ نیوتن متر گشتاور دارد، در نسخهٔ میانی ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در بالاترین نسخه که در مدل آفرودی ZR2 به‌صورت استاندارد و در دیگر مدل‌ها به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود، قدرت بدون تغییر است اما گشتاور به ۵۸۳ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند. انتقال نیروی هر سه نسخهٔ این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

فورد رنجر غیر از رپتور با دو پیشرانه ارائه می‌شود. موتور پایه از نوع ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که موتور ۲.۷ لیتری V6 توربو ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور را به راننده هدیه می‌دهد. رنجر رپتور هم با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو ارائه می‌شود که با ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نیوتن متر گشتاور، از دو رقیب آفرودی خود قوی‌تر است. نیروی هر سه پیشرانه نیز توسط یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

پیشرانه

قدرت

گشتاور

کلرادو ۲.۷ لیتری I4 توربو ۲۳۷ اسب بخار ۳۵۱ نیوتن متر
کلرادو ۲.۷ لیتری I4 توربو ۳۱۰ اسب بخار ۵۳۰ نیوتن متر
کلرادو ZR2 ۲.۷ لیتری I4 توربو ۳۱۰ اسب بخار ۵۸۳ نیوتن متر
رنجر ۲.۳ لیتری I4 توربو ۲۷۰ اسب بخار ۴۲۰ نیوتن متر
رنجر ۲.۷ لیتری V6 توربو ۳۱۵ اسب بخار ۵۴۲ نیوتن متر
رنجر رپتور ۳.۰ لیتری V6 توربو ۴۰۵ اسب بخار ۵۸۳ نیوتن متر
تاکوما ۲.۴ لیتری I4 توربو ۲۲۸ اسب بخار ۳۳۰ نیوتن متر
تاکوما ۲.۴ لیتری I4 توربو ۲۷۸ اسب بخار ۴۳۰ نیوتن متر
تاکوما TRD ۲.۴ لیتری I4 هیبریدی ۳۲۶ اسب بخار ۶۳۰ نیوتن متر

حمل بار و یدک کشی

تمام تیپ‌های شورلت کلرادو غیر از ZR2 می‌توانند تا ۳۵۰۰ کیلوگرم را یدک بکشند درحالی‌که ظرفیت حمل بار در تیپ‌های WT و LT برابر با ۷۶۵ کیلوگرم و در تیپ Z71 و تریل باس ۷۲۰ کیلوگرم خواهد بود. نسخهٔ آفرودی ZR2 اما توانایی‌های حمل بار کمتری دارد زیرا ظرفیت یدک کشی آن تنها ۲۷۲۰ کیلوگرم و ظرفیت بار آن ۵۲۰ کیلوگرم است. همین داستان در مورد رنجر هم وجود دارد. نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک این پیکاپ هردو می‌توانند تا ۳۴۰۰ کیلوگرم را یدک بکشند اما ظرفیت بار در نسخهٔ محرک عقب ۸۲۰ کیلوگرم و نسخهٔ چهارچرخ محرک ۷۷۵ کیلوگرم است. ظرفیت یدک کشی و حمل بار رنجر رپتور هم به ترتیب ۲۵۰۰ کیلوگرم و ۶۴۰ کیلوگرم است. تویوتا اما فعلاً ظرفیت بار نسخه‌های بنزینی نسل جدید تاکوما را اعلام نکرده و صرفاً میدانیم که نسخهٔ هیبریدی می‌تواند تا ۲۷۲۰ کیلوگرم را بکسل و ۷۷۵ کیلوگرم را حمل کند. ظرفیت یدک کشی نسخهٔ بنزینی قوی‌تر ۲۷۸ اسب بخاری هم ۲۹۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

ظرفیت بار ظرفیت یدک کشی
کلرادو WT و LT ۷۶۵ کیلوگرم ۳۵۰۰ کیلوگرم
کلرادو Z71 و تریل باس ۷۲۰ کیلوگرم ۳۵۰۰ کیلوگرم
کلرادو ZR2 ۵۲۰ کیلوگرم ۲۷۲۰ کیلوگرم
رنجر ۴×۲ ۸۲۰ کیلوگرم ۳۴۰۰ کیلوگرم
رنجر ۴×۴ ۷۷۵ کیلوگرم ۳۴۰۰ کیلوگرم
رنجر رپتور ۶۴۰ کیلوگرم ۲۵۰۰ کیلوگرم
تاکوما بنزینی ؟ ۲۹۵۰ کیلوگرم
تاکوما هیبریدی ۷۷۵ کیلوگرم ۲۷۲۰ کیلوگرم

داخل و تکنولوژی

تیپ‌های پایینی تاکوما با یک صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸ اینچی ارائه می‌شوند درحالی‌که در تیپ‌های بالاتر این نمایشگرها به ترتیب با نمونه‌های ۱۲.۳ اینچی و ۱۴ اینچی جایگزین می‌شوند. در کابین این پیکاپ ژاپنی کنترل‌های فیزیکی هم جذاب و هم منطقی هستند و صندلی‌ها و متریال داشبورد نیز جذاب به نظر می‌رسند. نسخهٔ TRD Pro هم با صندلی‌های منحصربه‌فرد ایزومتریک عرضه می‌شود که جذب‌کنندهٔ ضربه هستند.

در رنجر پایه صفحه آمپر دیجیتالی ۸ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۰.۱ اینچی هستند اما در تیپ‌های بالاتر هردو به نمونه‌های ۱۲.۴ اینچی افزایش پیدا می‌کنند. بااین‌حال، نمایشگر مرکزی بزرگ با فرم عمودی، توسط کنترل‌های فیزیکی کمتری از آنچه ما دوست داریم احاطه شده است. از سوی دیگر اما کابین پیکاپ میان سایز جدید فورد در جلو و عقب به‌اندازهٔ کافی جادار است.

برخلاف دو رقیب قبلی، تمام تیپ‌های کلرادو به‌صورت استاندارد با نمایشگر لمسی اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱.۳ اینچی ارائه می‌شوند. در اینجا بیشتر کنترل‌ها منطقی هستند اما چند مورد عجیب به چشم می‌خورد مثل کنترل چراغ‌های جلو که فقط از طریق نمایشگر لمسی صورت می‌گیرد. کابین کلرادو در جلو جادار است اما در عقب فضای پای کمتری از چیزی که انتظار می‌رود دارد. همچنین متریال داخلی این پیکاپ هم خیلی چشمگیر به نظر نمی‌رسد اما در ZR2 شرایط بهتری دارند.

آفرود

برای بررسی آفرود این پیکاپ‌ها سراغ نسخه‌هایی می‌رویم که برای این کار ساخته شده‌اند یعنی رپتور، ZR2 و TRD Pro که همگی از سامانهٔ چهارچرخ محرک با گیربکس کمکی ضریب سنگین و صفحات محافظ زیرین بهره می‌برند. کلرادو و رنجر هردو به قفل دیفرانسیل جلو و عقب مجهز هستند درحالی‌که تاکوما فقط یک قفل دیفرانسیل عقب دارد. بااین‌حال، این پیکاپ ژاپنی از آنتی‌رول قابل قطع کردن بهره می‌برد که دو رقیب آمریکایی فاقد آن هستند. با قطع کردن آنتی‌رول بار انعطاف‌پذیری تعلیق تا ۱۰ درصد بهتر می‌شود. فاصله از زمین و زوایای آفرودی پیکاپ‌ها را هم در جدول زیر مقایسه می‌کنیم.

کلرادو ZR2

رنجر رپتور

تاکوما TRD Pro

فاصله از زمین ۲۷۲ میلی‌متر ۲۷۲ میلی‌متر ۲۷۹ میلی‌متر
زاویهٔ حمله ۳۸.۳ درجه ۳۳.۰ درجه ۳۳.۸ درجه
زاویهٔ فرار ۲۵.۱ درجه ۲۶.۴ درجه ۲۵.۷ درجه
زاویهٔ شکست ۲۴.۶ درجه ۲۴.۲ درجه ۲۳.۵ درجه

قیمت

قیمت نسل جدید کلرادو در مدل پایهٔ محرک عقب از ۳۰,۶۹۵ دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ رنجر ۳۵,۷۵۵ دلار خواهد بود. پرچم‌دار خانوادهٔ کلرادو یعنی ZR2 با قیمت ۴۸,۲۹۵ دلار به فروش می‌رسد که بسیار از رنجر رپتور با قیمت ۵۸,۵۵۵ دلار ارزان‌تر است. اختلاف قیمت ۱۰ هزار دلاری بین این دو پیکاپ آفرودی رقم چشمگیری است. قیمت تاکومای جدید اما هنوز اعلام نشده است ولی برای مقایسه، نسخهٔ TRD Pro نسل قبلی ۴۹,۸۹۰ دلار قیمت دارد و در نسل جدید قطعاً شاهد افزایش قیمت خواهیم بود که آن را به رنجر رپتور نزدیک می‌کند. درنتیجه، کلرادو ZR2 از هردو رقیب خود با اختلاف قابل‌توجهی ارزان‌تر خواهد بود.

کدام پیکاپ میان سایز را بیشتر می‌پسندید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۴ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. net

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3397 ديدگاه)

      ای کاش در این رنجر ۲۰۲۲ از چراغ باریک جلو و جلوپنجره زیبا نسل قبلی استفاده شده بود. چراغ جلو c شکل و جلوپنجره این رنجر ۲۰۲۲ بد هست

      موافقم 23
      مخالفم 6
  2. R/T

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    هر سه خوبن

    موافقم 27
    مخالفم 3
  3. AMIN JAFARI

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (150 ديدگاه)

    رپتور

    موافقم 18
    مخالفم 12
  4. .MOSTAFA.

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    هر ۳ تا شون عالی هستن
    واقعا به نظر خودم انتخاب سخته

    موافقم 18
    مخالفم 3
  5. Camaro ZL1 427

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    کلرادو

    موافقم 29
    مخالفم 10
  6. Alan.r

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    به نظر من تاکوما و رنجر تو یه سطحن و انتخابشون بسته به سلیقه خریدار داره ولی شورولت به اندازه دو رقیب دیگه انتظارات رو برآورده نمی‌کنه

    موافقم 24
    مخالفم 26
  7. HKS

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    چند تا چیز دیگه
    هر سه تا تایر ۳۳ اینچ آل ترین دارن
    رنجر و تاکوما از شاک های ۲.۵ اینچی تنظیم شونده فاکس استفاده میکنن و شوی از شاک های DSSV که یه پله پایین تره
    رنجر و تاکوما از تعلیق عقب ۴ اتصالی استفاده میکنن ولی شوی همچنان از فنر شمشی
    رنجر و تاکوما اتصالات تعلیق فورج کاری شده و محکم تر از تریم های پایه دارن
    و ‌….

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. HKS

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      تو آفرود رنجر و تاکوما تقریبا برابرن … بعضی جاها تاکوما بهتره و بعضی جاها رنجر .
      ولی شورولت یه سطح پایین تره چون نسل جدیدش در اصل یه فیس لیفت سنگین روی فریم قدیمی هست با موتوری که از سیلورادو اومده. شورولت تجربه کمتری هم نسبت به تویوتا و فورد تو ساخت ماشین آفرود داره .

      موافقم 9
      مخالفم 14
    2. IMAN1199

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      هنوز تاکوما آزمایش و مقایسه نشده شما نتیجه نهایی رو میگی صد بار گفتیم یه چیزی رو قطعی نگید و از روی اون نتیجه گیری نکنید
      تو نسخه های آفرودی فورد رنجر یعنی نسخه رپتور تا الان رنجر رپتور بهترین بوده
      از الان به بعد هم وضعیت فقط در مقایسه‌ی های تخصصی مشخص میشه اونم نه تو یک مقایسه بلکه باید از زوایای مختلف و در مقایسه های مختلف و مقایسه در عمل باشه

      موافقم 22
      مخالفم 12
      1. HKS

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (26 ديدگاه)

        من بر اساس اطلاعات و شواهد موجود نتیجه گیری کردم که کاملا منطقی و واقع گرایانه بود و دلیلی برای این جبهه گیری نمیبینم مثل بعضیا که نام نمیبرم! مدام نمیام دیکته کنم آمریکا اروپا فلان هستن و بقیه بدن

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. IMAN1199

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          خوبه که منطقی گفتی و قبول داری که نظر متعصبانه نادرسته
          ولی همین اطلاعات و شواهد موجود هم هنوز در اون حد نیست که نتیجه خیلی دقیقی داشته باشند برای همین گفتیم

          موافقم 8
          مخالفم 6
    3. R@min

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      چیزی که خانواده رپتور از رقباش جدا می کنه صرفا تعلیق نیست که اون هم تفاوت داره به طور خیلی خیلی خلاصه سیستم رپتورها Live valve هست و اختصاصی فورد. تاکوما و تاندرا سیستم IFP (سیستم پیستون شناور داخلی) که رو نسل قبل F-150 رپتور هست. این دو سیستم توسط یه کمپانی ساخته شده اما دو سطح متفاوت هستن. پلتفرم TNGA GA-F که هم در تاندرا و سکویا استفاده شده هم نباید فراموش کرد و عملکرد ضعیف و پر محدودیتش رو تو تاندرا و سکویا دیدیم. نسل جدید موتورهای کم حجم تویوتا هم خروجی خوبی ندارن و مجبور به استفاده از هیبرید شدن. باید دید تاکوما جدید چطوره !!! من باشم همه جوره تاکوما فعلی رو به نسل جدید ترجیح میدم.

      ترکیب شاسی بسیار بهتر و منعطف تر محصولات فورد نسبت به همه رقبا اضافه گیربکس 10 سرعته و البته موتور اکوبوست چیزی هست که رنجر رپتور رو تو یه لیگ دیگه قرار میده.

      موافقم 19
      مخالفم 8
      1. IMAN1199

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        درود بر تو رامین
        منظور منم همین بود
        با اینکه این نسل جدید تاکوما پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته
        ولی مقایسه صرفا به دیدن مشخصات فنی نیست
        متغیر های مختلفی برای مقایسه هست که به ظاهر در مشخصات فنی اولیه قابل دیدن نیستن
        فورد رنجر رپتور هم که در این چند سال اخیر تو نسخه های آفرودی این کلاس برتری واضحی داشته این برتری تو فول سایز ها خیلی بیشتر هم شده و میشه با این وجود در عمل بطور کلی باید مقایسه های بیشتری ببینیم

        موافقم 12
        مخالفم 8
      2. HKS

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (26 ديدگاه)

        شاک های تاکوما مدل QS3 هستن که که مثل لایو ولو رپتور تنظیم شونده هستن تنها تفاوت اینه که رپتور با تعویض مود های رانندگی شاک ها تنظیم میشن و برای تاکوما سوییچ دستی داره
        مال رپتور پیشرفته تر هست و حرفی نیست.
        در مورد ایرادات هم وقتی یه ماشینی کاملا از نو طراحی میشه طبیعی هست در یکی دو سال اول مشکل داشته باشه همین فورد برانکو که جدید بود کم مشکل نداشت اما بخوایم منصف باشیم ایرادات پلتفرم و موتور های جدید تویوتا خیلی کمتر از فورد و شوی بوده بگذریم که من ندیدم کسی بگه پلتفرم جدید تراک های تویوتا بده! استاندار دوگانه داشتن چیز خوبی نیست عزیز

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. IMAN1199

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          درسته کسی نمیگه تاکوما بده تو این نسل جدیدش خیلی بهتر از قبلی شده
          ولی واقعا رنجر رپتور از لحاظ پکیج آفرودی و پیشرفته تر بودن تا الان واقعا یه سرو و گردن بالاتر از رقبا بوده و هنوزم تا خلافش اثبات نشه همین برتری رو داره
          تو نسخه های عادی هم تاکوما محبوبیت و فروش مناسبی داشته
          ولی منم مثل رامین حدس میزنم فورد رنجر رپتور هنوزم تو نسخه های مخصوص آفرودی این کلاس یعنی رنجر رپتور هنوز میتونه برتری رو داشته باشه ولی بازم حتما باید مقایسه ها و بررسی های مختلف رو ببینیم

          موافقم 9
          مخالفم 4
        2. R@min

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (2054 ديدگاه)

          نه اتفاقا استاندارد دو گانه ای دوست عزیز اصولا تو این چند ساله از همون خط اول می فهمم کی با اطلاعات حرف می زنه و کی پرت و پلا می بافه شما جز دسته اولی و برای همینم ریپلای زدم. راجب تولید نسل جدید کاملا درسته حرفت و هر برندی این مشکل رو داشته و داره و خواهد داشت. مشکلات پلتفرم و موتور تراک های تویوتا به احتمال خیلی زیاد برطرف میشه اما ما در مورد حال صحبت می کنیم که خب اصلا اون چیزی که از برند 1 دنیا تو فروش و کلی سرمایه و … انتظار میره نبوده حداقل تا الان آینده رو کسی نمی دونه.

          موافقم 6
          مخالفم 2
        3. IMAN1199

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          دقیقا درست گفتی رامین جان اینجا هم خوب گفتی همین مورد رو به دوستمون HKS گفتیم خودش هم متوجه این موضوع شد به نظر من مشکلاتی هم که داره حل میشه اینم درسته

          موافقم 5
          مخالفم 2
        4. HKS

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (26 ديدگاه)

          لطف داری عزیز
          چند ساله کامنتا رو میخونم و چیزای زیادی یاد گرفتم از شما
          صبر میکنیم تا بررسی هر سه از چندین منبع بیاد خودم به شخصه خیلی مشتاق دیدن رقابت این سه تا هستم .

          موافقم 6
          مخالفم 1
  8. ARMAN سابق

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (491 ديدگاه)

    انتخابم رنجر به دلیل داشتن موتور V6 و فیس جذاب تر از نظر من

    موافقم 9
    مخالفم 11
  9. Behi

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    تاکوما واقعاً زیباست هم داخل و هم خارجش، برخلاف خودرو‌های عادی تویوتا خودروهای آفرودی و پیکاپ‌هاشون واقعاً طراحی داخلی و خارجی چشم نوازی دارن

    موافقم 15
    مخالفم 3
  10. داوود

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    برای پیکاپ صفحه ی نمایش تاکوما از بزرگی تو ذوق میزنه و امکان آسیب پزیریش هم زیادتره

    موافقم 2
    مخالفم 10
  11. shayandn

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    1.تاکوما
    2.کلرادو
    3 رنجر
    تاکوما که عالیه.تنها نقصش قفل دیف جلو هست
    بین کلرادو و رنجر هم با وجود قدرت بیشتر رنجر کلرادو طراحی داخلی و بیرون و ظرفیت یدک‌کشی بهتری داره

    موافقم 1
    مخالفم 7
  12. IMAN1199

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    ۱.فورد رنجر
    ۲.شورلت کلرادو
    ۳.تویوتا تاکوما
    تاکوما که بعد از اینهاست نقص آنچنانی نداره تو این نسل جدیدش هم نسبت به قبلی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و با شرکتهای امریکایی و استرالیا یی برای قطعات و طراحی و تکنولوژی ها همکاری زیادی داشته مثلا در سیستم تعلیق و صندلی های ایزومتریک و.. و هر مشکلی هم داشته باشه حل میشه
    رنجر و کلرادو هم علاوه بر برتری کلی قدرت و ظرفیت یدک کشی بیشتری دارند

    موافقم 6
    مخالفم 2
  13. mobin

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    1کلرادو
    2رنجر
    3تاکوما
    از نظر طراحی ترتیب بندی کردم

  14. حسین کاظمی

    ۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    کیفیت مهمه که اونم توی ماشینای آمریکایی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا