نسل کاملاً جدید تویوتا تاندرا با پیشرانهٔ V6 توئین توربوی هیبریدی به بازار آمده است؛ اما این پیکاپ ژاپنی در برابر رقبای بسیار سرسخت دیترویتی چگونه عمل خواهد کرد؟ با توجه به طیف گستردهٔ پیشرانهها و تیپهای پیکاپهای بزرگ شورلت، فورد و جیامسی مطمئناً پاسخ این سؤال میتواند متفاوت باشد. حال در ویدئوی جدیدی از Fast Lane Truck، نسخههای مختلفی از این رقبا با پیشرانههای متفاوت در برابر تاندرا قرار گرفتهاند.
پیکاپ تویوتا از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 هیبریدی مذکور استفاده میکند که ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این اما تنها پیکاپ هیبریدی جمع نیست زیرا فورد F150 هم با نسخهٔ هیبریدی خود در تیپ کینگ رانچ به این مهمانی آمده است. قوای محرکهٔ این پیکاپ آمریکایی هم مثل تاندرا از نوع ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است و ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. جیامسی سییرا AT4X تنها پیکاپ این رقابت است که از پیشرانهٔ V8 استفاده میکند. این یک ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی است ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر گشتاور دارد؛ و درنهایت به شورلت سیلورادو تریل باس میرسیم که زیر کاپوت آن یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل قرار گرفته است. هرچند این موتور تنها ۲۷۷ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور ۶۲۴ نیوتن متری آن با سییرا برابر است.
خب حالا که با شرکتکنندگان آشنا شدیم بدون فوت وقت سراغ مسابقات میرویم. در اولین درگ، تاندرا در برابر سیلورادو قرار میگیرد. همانطور که انتظار میرفت، پیکاپ دیزلی آمریکایی به خاطر قدرت بسیار کمتر، هیچ شانسی در برابر رقیب ژاپنی ندارد. بااینحال، عجیب اینکه هرچند سییرا به میزان قابلتوجهی قدرت بیشتری نسبت به پسرعموی خود دارد اما شرایط آن در درگ با تویوتا خیلی بهتر نیست. البته باید توجه داشت که این درگ در ارتفاع حدود ۱.۵ کیلومتر بالاتر از سطح دریا برگزار میشود و در این ارتفاع که هوا رقیقتر است، پیشرانههای تنفس طبیعی بخشی از توان خود را از دست میدهند اما سه رقیب دیگر که همگی موتورهای توربو دارند چنین مشکلی نخواهند داشت.
رقابت اصلی در این ویدئو اما بین دو پیکاپ هیبریدی است. روی کاغذ تاندرا کمی از F150 قویتر است و باید مسابقهٔ نزدیکی را شاهد باشیم ولی به نظر میرسد فورد جادویی را در آستین خود پنهان کرده است زیرا F150 هیبریدی با وجود قدرت کمتر، تویوتا را بهراحتی پشت سر میگذارد. بین این پیکاپهای هیبریدی دو درگ برگزار میشود که در یکی تویوتا در حالت 2WD و در دیگری در 4WD قرار دارد اما این تفاوتی ایجاد نمیکند و درحالیکه F150 ظرف حدود ۱۴.۵ ثانیه ۴۰۰ متر را طی میکند، رقیب ژاپنی برای انجام این کار به نزدیک ۱۶ ثانیه زمان نیاز دارد.
اما مسابقات در اینجا به پایان نمیرسد زیرا برای دیدن یک رقابت خانوادگی، در پایان سییرا و سیلورادو در برابر هم صفآرایی میکنند. این رقابت اما نزدیکتر از چیزی است که فکر میکنید. مطمئناً ارتفاع زیاد از سطح دریا کمی از توان موتور V8 جیامسی را میگیرد اما آیا این برای پیروزی سیلورادو ۲۷۷ اسب بخاری کافی است؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
Reza Waffen SS
۱۱ تیر ۱۴۰۱فورد F150
Humer
۱۱ تیر ۱۴۰۱امروز یه اف ۱۵۰ یا ۲۵۰ مشکی دیدم
واقعا نگاه استیل گنگو……………………………..
TML BN
۱۱ تیر ۱۴۰۱داخل پنجره آزاد؟؟؟یا شایدم مدل های بسیار پایین
حالا من نمیدونم من چند وقته دارم جیپ چروکی های مدل بالا پلاک ملی میبینم ۲ بار دیدم تا الان
TML BN
۱۱ تیر ۱۴۰۱داخل منطقه آزاد؟؟؟یا شایدم مدل های بسیار پایین
حالا من نمیدونم من چند وقته دارم جیپ چروکی های مدل بالا پلاک ملی میبینم ۲ بار دیدم تا الان
AMD
۱۱ تیر ۱۴۰۱چه جالب منم یه آئودی a6، آلفارمئو c4، و چند مورد دیگه ماشینهای جدید دیدم.
TML BN
۱۱ تیر ۱۴۰۱نه آئودی و آلفا فرق دارن اومدن بله ولی گرند چروکی جدید آخه جیپ آمریکایی هست و داستانش با آلفا و آئودی فرق داره
Humer
۱۱ تیر ۱۴۰۱نه توی اصفهان
viper2
۱۱ تیر ۱۴۰۱نه مدلای بالا هم الان دیگه زیاد شده . تقریبا من هفته ای یک بار دوج جدید ۲۰۱۹ اینا میبینم . خیلی ماشین گذر زیاد شده تو شیراز . لکسوس lx570 و لندکروز که پاتو میذاری بیرون عادی هست دیدنش . اونم مدل ۲۰۲۱ که همسایه ما هم یکیش رو داره. نمیدونم واردات ازاد شده که اینجوری میان یا همیشه همین بود . اما اینایی که میگم از مناطق ازاد نیستنا . کلللا از دبی هست . بعضیاشونم پلاک دبی هم روشون هست
Audi
۱۶ تیر ۱۴۰۱من هم چند روز پیش یک جی ام سی 2022 دیدم مدلش رو نفهمیدم ولی خیلی زیبا بود
meysam
۱۱ تیر ۱۴۰۱تلاش تویوتا در نسل جدید تاندرا خوب بوده ولی رقبای آمریکایی خیلی گردن کلفتن.
ولی در آینده نزدیک با شدت گرفتن قوانین آلایندگی و حذف کامل پیشرانه های ۸ سیلندر، سطحشون خیلی به هم نزدیک میشن
meysam
۱۱ تیر ۱۴۰۱خیلی خوبه که بصورت متنی توضیح دادین که چی شده
واقعا برای من مقدور نیست ۲۰ دقیقه فیلم ببینم که چی شده
دم شما گرم آقای دهقان
JDM lover
۱۱ تیر ۱۴۰۱F150 کامل ترین پکیج هست ، خیلی عالیه
Peyman.JDM
۱۲ تیر ۱۴۰۱تویوتا در نسل جدید تاندرا واقعا عالی عمل کرد
چه از لحاظ ظاهر چه از لحاظ موتوری
ولی در مقابل پیکاپ های آمریکایی واقعا قدرن
بین اینا واقعا تفاوت آنچنانی نبود که بخواد چشمگیر باشه چه بسا که اصلا در پیکاپ ها درگ و سرعت کاربردی نداره و بیشتر بحث سلقیس
حبیب الله بختیاری
۱۳ تیر ۱۴۰۱باسلام ، هرچند چنین خودروهایی لوکس تجملی بحساب نمی آیند و وقتی نمی توانیم چنین وانت هایی بخریم ،لطفا در باره آنها چیزی ننویسید ،،، چون معنایش ، پاشیدن نمک به زخم است.
ملتی که خودروهای عالی سوار می شوند ،مسئولان عالی دارند.
Iman99
۱۷ تیر ۱۴۰۱اینجا دیدیم که فورد اف ۱۵۰ چقدر برتری زیادی داشت و خیلی بهتر بود
این نتیجه از این جهته که درسته که درگ برای این سگمنت در نظر گرفته نمیشه
ولی چیزی دیگه رو نشون داد
نشون داد که فورد چقدر بهتر و بهینه تر توان رو از موتور بیرون میکشه و شتاب بیشتری داره که نشون دهنده بهینه تر بوده و طراحی بهتر و تکنولوژی بالاتر و کارایی بهتره
برای هیمه که پیکاپ تراک های امریکایی پادشاه این سگمنت هستن