پورشهفورد

کیمن GT4 در برابر شلبی GT500، نبرد پسران اشتوتگارت و دیترویت

اگر پورشه را یک چاقوی کوچک اما قوی بدانیم، موستانگ یک چنگال خواهد بود. هردوی این‌ها کمک می‌کنند غذا به دهان شما برسد اما موستانگ علاقه‌ای ندارد که غذا را خیلی باکلاس برش داده و به دهان برساند بلکه فقط می‌خواهد یک تکهٔ بزرگ گوشت را سوراخ کند. با این مقدمه، با دو نمونه از بهترین ابزارهای پرفورمنسی که تاکنون دیده‌ایم آشنا شوید. فورد موستانگ شلبی GT500 بیش از ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد و ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۷,۵۰۰ rpm خود به راننده تحویل می‌دهد. پورشه کیمن GT4 نیز بیش از ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد و پیشرانه ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی آن ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

در اینجا یک فورد ۷۴ هزار دلاری و یک پورشه ۱۰۰ هزار دلاری داریم که تفاوت‌های زیادی باهم دارند. سوپرشارژ موتور هشت سیلندر GT500 با بوست ۱۲ psi، تقریباً سه‌چهارم از کل هوای پیشرانهٔ پورشه را داخل سیلندرها می‌فرستد. برای این خودرو پکیج کربنی پیست هم با قیمت ۱۸,۵۰۰ دلار قابل سفارش است که قطعات آئرودینامیکی، رینگ‌های ۲۰ اینچی فیبر کربنی، سیستم تعلیق قابل تنظیم با کمک‌فنرهای الکترونیکی و لاستیک‌های مخصوص پیست میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2S را به همراه دارد و نمونهٔ آزمایشی ما هم به همین پکیج مجهز بود.

کیمن GT4 هم با همین لاستیک‌های کاپ 2S ارائه می‌شود و مثل موستانگ محرک عقب است اما شباهت‌های این دو خودرو در همین‌جا به پایان می‌رسد. پیشرانهٔ کیمن اساساً نسخه‌ای حجیم‌تر شده و بدون توربو از موتور ۳ لیتری توئین توربوی جدیدترین نسخهٔ ۹۱۱ است. البته در این موتور سر سیلندرها، منیفولدها، شاتون‌ها و پیستون‌ها همگی جدید هستند. اکسل جلوی خودرو تقریباً بدون تغییر از نسل قبلی ۹۱۱ GT3 گرفته شده و درحالی‌که GT500 صرفاً با یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ بسیار توانمند ارائه می‌شود، برای GT4 علاوه بر گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ عالی پورشه، یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی فوق‌العاده هم قابل سفارش خواهد بود.

بنابراین، در یک سمت میدان این رقابت قوی‌ترین پیشرانه‌ای که تاکنون در یک فورد تولیدی ارائه شده غرش می‌کند و در سمت دیگر، یک اشتوتگارتی سبک‌وزن گران‌قیمت خودنمایی می‌کند. شما کدام‌یک از این ماشین‌های جاده‌ای متمرکز بر پیست را انتخاب می‌کنید؟ پس از مطالعهٔ ادامهٔ این مطلب شاید بتوانید بهتر به این سؤال پاسخ دهید.

پورشه کیمن GT4

کیمن GT4 یک ابزار دقیق و حساس است. درست مثل چاقوی جراحی. این خودرو از درخواست‌های بی‌رحمانه متنفر است و دوست دارد آن را با نوک انگشتان خود برانید. البته نمی‌توان از GT4 صحبت کرد بدون آنکه اشاره‌ای به برادر قوی‌تر و الهام‌بخش آن یعنی ۹۱۱ GT3 داشت. این نسخهٔ مخصوص پیست خانوادهٔ ۹۱۱ حدود ۶۲ هزار دلار از GT4 گران‌تر و همین‌طور سبک‌تر بوده و بیشتر به سنت‌ها پایبند است. مثل همهٔ ۹۱۱ها، GT3 هم خودرویی موتور عقب است و بیشتر وزن آن روی چرخ‌های عقب قرار دارد که این پایبندی به سنت دیرینه، همه‌چیز از طراحی گرفته تا تنظیم سیستم تعلیق را پیچیده می‌کند. مطمئناً GT3 خودروی بی‌نظیری است ولی…

آنچه در اینجا داریم، نسخه‌ای شش سیلندر و مخصوص پیست از محصول اسپرت پایه‌ای چهار سیلندر پورشه یعنی ۷۱۸ کیمن است. GT4 نسخه‌ای کم‌ارتفاع‌تر، سفت‌تر و سریع‌تر است و پیشرانهٔ آن در وسط قرار گرفته تا به چابکی خودرو کمک کند. GT4 در سال ۲۰۱۵ با پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت متولد شد اما نسل جدید آن به همان پیشرانهٔ ۴ لیتری GT3 مجهز شده است. مثل GT500، لاستیک‌های کاپ 2S در اینجا هم هنگام رانندگی‌های تهاجمی روی مسیرهای خشک بسیار عالی هستند اما در هوای سرد روی جاده‌های عمومی کمی لیز می‌شوند. بازهم مثل GT500، در این پورشه هم چسبندگی و انطباق کمک‌فنرها بسیار زیاد است.

اما برخلاف GT500 که در مسافت‌های طولانی مفاصل و گوش‌های راننده را خسته می‌کند، پورشه همیشه راننده را سرحال نگه می‌دارد. فرمان GT4 در بزرگراه‌ها سنگین است اما در پیچ‌ها واقعاً احساس و بازخوردی عالی را ارائه می‌کند. پورشه نسخه‌های زیادی از گیربکس PDK خود را ارائه می‌کند اما نسخه‌ای که در GT4 ارائه شده از همه وحشی‌تر و خشن‌تر است تا جایی که سخت می‌توان باور کرد این همان گیربکسی است که در سدان‌های لوکس پورشه تعویض دنده‌های فوق‌العاده نرمی دارد. البته هرکسی که از این موضوعات گلایه داشته باشد احتمالاً یک وکیل بی‌حوصله در ترافیک لس‌آنجلس است که باید یک ۹۱۱ پایه بخرد.

GT4 بازخورد فوق‌العاده‌ای دارد تا جایی که حتی کوچک‌ترین حرکات راننده را هم مثل یک استعداد جلوه می‌دهد. این یعنی کسانی که رانندهٔ حرفه‌ای نیستند در این خودرو احساس حرفه‌ای بودن خواهند داشت و این یکی از دلایل خرید پورشه است. رفتار خودرو در پیست نیز قابل‌پیش‌بینی است، یعنی دقیق و مرتب مگر اینکه راننده چیزی غیرازاین بخواهد. وقتی لاستیک‌ها به دمای مناسب برسند، خودرو در پیچ‌ها دقیقاً به همان‌جایی می‌رود که راننده بخواهد. GT4 شاید در کرنومتر خودروی کندی باشد اما رانندگی‌های سریع با آن اعتیادآور است.

بااین‌حال، شاید قدرت پیشرانهٔ GT4 روی کاغذ کافی به نظر برسد اما در عمل چندان کافی نیست زیرا خودرو چسبندگی بسیار زیادی دارد که آن شش سیلندر تخت را به پیشرانهٔ تراکتور تبدیل می‌کند. البته این حالت تراکتوری را افراد بسیار کمی احساس خواهند کرد زیرا برای دستیابی به آن سطح از چسبندگی باید خیلی حرفه‌ای با GT4 رانندگی کرد. بااین‌وجود، برای اینکه تعلیق باشکوه خودرو بهتر کار کند به ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری نیاز است. همچنین هرچند گیربکس دوکلاچهٔ پورشه از لحاظ سرعت تعویض دنده عالی است اما گویی پیشرانه را عقیم می‌کند درحالی‌که گیربکس دستی باعث می‌شود موتور سرحال‌تر احساس شود.

فورد موستانگ شلبی GT500

GT500 یک موستانگ خوب نیست بلکه یک موستانگ عالی است. این پادشاه تمام موستانگ‌های استاندارد است. این هیولایی است که چهره‌اش بچه‌های کوچک را به گریه می‌اندازد. مثل نسل قبلی GT500، این خودرو هم در رانندگی‌های معمولی عالی است بدون سواری ناخوشایند و کابین پرسروصدا، اما کاری که این نسل انجام نمی‌دهد، تعلل در ورود به پیچ‌ها برخلاف تمام GT500های قبلی است. کابین خودرو نیز جادار و راحت بوده و دید رو به بیرون آن مناسب است مگر در جایی که آن برآمدگی کاپوت کمی از شیشهٔ جلو را مسدود می‌کند. صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی GT500 اما می‌تواند کمی درهم و گیج‌کننده به نظر برسد خصوصاً در مقایسه با صفحه آمپر سادهٔ کیمن.

نعرهٔ وحشتناک موتور موستانگ باعث می‌شود صدای پورشه مثل یک ناله به نظر برسد و گیربکس دوکلاچهٔ آن ۹۵ درصد از توانایی‌های گیربکس کیمن را دارد هرچند که در برخی شرایط خاص کمی گیج و دیرفهم احساس می‌شود. البته گشتاور موتور آن‌قدر زیاد و بی‌وقفه است که در جاده کمتر به تعویض دنده نیاز خواهد بود. در سرعت‌های پایین، کمک‌فنرهای شلبی سفت احساس می‌شوند و فرمان هرچند احساس خوبی دارد اما به پورشه نمی‌رسد. همچنین GT500 در ابتدا تنبل احساس می‌شود اما پس از یکی دو دور در پیست، خودرو توانایی‌هایش را آشکار می‌کند.

در پیچ‌های سرعت بالا، کم‌فرمانی جزئی از GT500 دیده می‌شود که این مشکل در پیچ‌های سرعت پایین بیشتر می‌شود اما کمی فشردن بیشتر پدال گاز معمولاً مشکل را حل می‌کند. این موستانگ هنگام رانندگی آن‌قدر آرام احساس می‌شود که فکر می‌کردیم پورشه بتواند در پیچ‌ها از آن فاصله بگیرد اما وقتی به دستگاه ثبت اطلاعات مراجعه کردیم و سرعت ورود به پیچ شلبی را دیدیم واقعاً شگفت‌زده شدیم. این خودرو با سرعت و چسبندگی فوق‌العاده‌ای به پیچ‌ها وارد و از آن‌ها خارج می‌شود. سیستم کنترل پایداری شلبی هم بهتر از پورشه عمل می‌کند. البته مثل GT4، در اینجا هم خاموش کردن این سیستم رانندگی را سخت‌تر نمی‌کند بلکه صرفاً راننده را مجبور می‌کند که به گرمای لاستیک‌ها فکر کند.

GT500 در پیست برای یک ماسل کار پاسخگویی فوق‌العاده‌ای به درخواست‌های راننده دارد. این ماشین واقعاً به‌خوبی می‌پیچد، پدال گاز آن واقعاً تعادل خوبی دارد و ترمزهایش زیر آن موتور سنگین واقعاً خوب کار می‌کنند. GT500 مثل کامارو ZL1 1LE یک ماسل کار تقریباً بی‌نقص و متمرکز بر پیست است که عادت‌های بد آن با استفاده از تکنولوژی و تلاش‌های فراوان از بین رفته‌اند. به همین دلیل پس از اینکه چند دور با GT500 در پیست زدیم، با خود گفتیم چطور ممکن است یک موستانگ اینقدر باهوش و توانمند باشد؟

البته می‌توان از وزن سنگین یا مصرف بالای سوخت و لاستیک GT500 گلایه کرد. همچنین عدم وجود پدال کلاچ در این خودرو شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید اما گیربکس دوکلاچهٔ فورد آن‌قدر خوب است و در جاهایی که انسان ممکن است اشتباه کند تعویض دنده‌های منظمی را انجام می‌دهد که می‌توان گیربکس دستی را به فراموشی سپرد. البته بااین‌حال برخلاف کیمن، وجود دو پدال در GT500 ممکن است کمی از جذابیت رانندگی آن بکاهد خصوصاً در یک ماسل کار که باید به سنت‌ها پایبند بماند.

نتیجه‌گیری

در آزمایش‌های مقایسه‌ای مثل این، باید مناسب‌ترین خودرو برای انجام وظایف مختلف انتخاب شود. بااین‌حال، در خودروهای مخصوص پیست، راحتی جاده‌ای و استفاده‌های روزانه خیلی در اولویت نیست و این خودروها بیشتر بر اساس علاقه و سلیقهٔ شخصی خریداری می‌شوند. همچنین روزهای پیست هم مسابقه نیستند که یعنی جذابیت کلی خودرو معمولاً بر لپ تایم برتری خواهد داشت. بااین‌حال، می‌توان برای برنده دانستن GT4 با برخورداری از سه پدال و آن ظرافت و چابکی موتور وسط، استدلالی قوی ارائه کرد اما برای اکثر کسانی که به دنبال خودرویی برای روزهای پیست هستند، GT500 با سرعت و راحتی بیشتر در کنار قیمت کمتر، گزینهٔ بهتری خواهد بود.

همچنین باید به خریداران این قبیل خودروها هم توجه داشت. بسیاری از کسانی که خودروهای پیست محور را می‌خرند، پس از ترک نمایندگی مستقیماً سراغ اقدامات افترمارکتی می‌روند. آن‌ها نرخ کمک‌فنرها را افزایش می‌دهند و لاستیک‌های تهاجمی‌تری زیر خودرو قرار می‌دهند و راحتی جاده‌ای را با سرعت عوض می‌کنند؛ اما اگر این اقدامات روی پورشه انجام شود، ظرافت کارخانه‌ای آن از دست خواهد رفت درحالی‌که همان اقدامات، GT500 را به خودرویی سریع‌تر و بی‌عیب‌تر تبدیل خواهد کرد.

مقام دوم: پورشه کیمن GT4

نقاط قوت: شاسی استثنایی با تنظیم استثنایی، رفتاری که باعث می‌شود راننده مثل یک نابغهٔ رانندگی به نظر برسد، رفتار آن در شهر راننده را شبیه کسی جلوه می‌دهد که واقعاً نوربرگ‌رینگ را دوست دارد

نقاط ضعف: سروصدا، لرزش و ارتعاش در رانندگی‌های شهری، پیشرانه می‌توانست قوی‌تر باشد، مثل همهٔ پورشه‌ها قیمت گرانی دارد و سفارش آپشن‌ها نیز قیمت آن را به عرش می‌رسانند

مقام اول: فورد موستانگ شلبی GT500

نقاط قوت: قدرت فوق‌العاده‌ای که حالا می‌داند چطور از آن استفاده کند، از لحاظ راحتی و سکوت در رانندگی‌های شهری یا جاده‌ای پورشه را مغلوب می‌کند، ترمزها و چسبندگی فوق‌العاده در ورود به پیچ‌ها

نقاط ضعف: با وجود وزن سنگین و قدرت زیاد، مدیریت لاستیک‌ها برای رانندگی آخر هفته در پیست دشوار خواهد بود، مصرف سوخت بالا و باک سوختی که خیلی زود خالی می‌شود.

مشخصات فنی

  پورشه کیمن GT4 موستانگ شلبی GT500
پیشرانه ۴.۰ لیتری H6 ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۷۶۰ اسب بخار
گشتاور ۴۳۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۴۷۵ کیلوگرم ۱۸۹۲ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۳ ثانیه ۳.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۶ ثانیه ۱۱.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر/ساعت ۲۹۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی ۱۶.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۱۰۱,۵۵۰ دلار ۷۴,۰۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۹,۴۴۰ دلار ۹۶,۹۷۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    طراحی جفتشون عالی
    پرفورمنس جفتشون عالی
    قیمتشونم هر جفت مناسبه

    من که نمیتونم انتخاب کنم

    موافقم 36
    مخالفم 7
    1. کافر مقدس

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1635 ديدگاه)

      gt4 و تایکان باید کمی از قیمت ها بکاهند . نسبت به رقبا دارن گرونتر میفروشن و چیزه جالبی هم ارائه نمیدن در قیاس با رقبا

      اینجا داره 14هزار دلار بیشتر میگیره و در مدل پایه 26هزار تا گرونتره !!! با این پول چقدر لوازم میشه بست رو ماشین رقبا دیگه. یا باهاش c8 در بالاترین تیپ های خودش خرید

      مشخصه که موستانگ بی دلیل پرفروش ترین نیست در این کلاس

      موافقم 31
      مخالفم 9
  2. AMIR / ARMI

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    (( نعرهٔ وحشتناک موتور موستانگ باعث می‌شود صدای پورشه مثل یک ناله به نظر برسد ))
    اما وقتی قضیه جالب میشه که با قیمت کیمن میشه Z06 جدید با موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی خرید
    american dream که میگن اینجاست
    فکر کنم ناراحت ترین فرد اینجا اقای sam باشه چون انتظار داره کیمن gt4 از z06 هم بهتر باشه ولی ظاهرا gt500 خیلی کافیه

    موافقم 47
    مخالفم 19
    1. ali(chevynova)

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      ناراحت نباشه
      پیروزی شلبی رو ببینه

      موافقم 37
      مخالفم 11
    2. sam

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      اینکه قویترین و سریعترین محصولات آمریکا هنوز انقد ضعیفن ک باید با پورشه های سطح پایین با نصف قدرت مقایسه بشن تقصیر من نیست😂
      حتی 911 gt3 نه کیمن gt4 rs برای هر سوپراسپرت و اسپرت آمریکایی ک ساخته شده کافیه
      برای این موستانگ ۲ تنی حتی M3/M4 م کافین
      ht•ps://www.bmwblog.com/2021/08/02/video-can-the-bmw-m4-competition-beat-a-shelby-gt500-in-a-drag-race/

      موافقم 34
      مخالفم 35
      1. AMIR / ARMI

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        ظاهرا یادت رفته موستانگ مک‌وان نه gt500 از M3 کامپتیشن در پیست ویرجینیا توی دور صاعقه car and drive سال 2022 دو ثانیه سریع تر بود
        ولی اینکه M4 کامپتیشن چهار چرخ محرک توی یه درگ از gt500 دفرانسیل عقب سریع تر بوده اینقدر خوشحالت کرده نمیتونم فازی که داری رو خراب بکنم گناه گناه

        موافقم 26
        مخالفم 18
        1. sam

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          جنسی ک مصرف میکنی خیلی قویه این M4 دف عقب بود چهار چرخ محرک از کجات در آوردی هیچکس نمیدونه اون اگه بود ک فاصله تهران تا کرج بین موستانگ و M4 میوفتاد
          .
          خیلی عجیبه زمانای تخیلی ک خودروهای آمریکایی تو پیست vir ثبت میکنن به طرز عجیبی تو پیست های دیگه تکرار نمیشه !!!موستانگ مک وان که نه gt350 تو پیست زاکسنرینگ آلمان از M4 c نسل قبل کند تر بوده تو سایت fastest lap م کنار هم مقایسه شدن تو هر پیستی ک زمان ثبت کردن موستانگ مک وان ۲ تنی از M4 نسل قبلی کندتر بوده

          موافقم 17
          مخالفم 24
        2. sam

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          حواست باشه پورشه مازراتی و آلفارومئو نیست که بیای دربارشون خوش نمک بازی در بیاری
          هر وقت یک خودروی آمریکایی ساخته شد ک تونست نوربرگ رینگ و زیر ۷ دقیقه طی کنه بدون تازه شاید رسیده باشن به محصول ۱۵ سال پیش پورشه

          موافقم 22
          مخالفم 19
        3. AMIR / ARMI

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          car and drive که زمان های تخیلی ثبت میکنه موتور ترند هم که با GT500 سه ثانیه تایم کم تری از gt4 ثبت کرد تو رقابت خودروی راننده سال احتمالا از فورد پول میگیره
          بعد یه پیست که مسابقات motogp توش برگزار میشه و تایم های خودرو ها توسط راننده های ناشناس ثبت میشن رو معیار قرار میدی
          کل معیات هم که فقط نوربرینگ ولی نمیدونی بی ام و عزیزت تو همون نوبررینگ تا رتبه 63 هیچ ماشینی نداره
          توی همون نوربررینگ وایپر acr چند سال پیش هنوز سریع تر از gt3 نسل 992 همین سال هستش
          تو نوربرینگ که به غیر وایپر هیچ خودروی امریکایی دیگه ای اقدام به رکورد گیری رسمی نکرده
          برخلاف پورشه ولی امثال داستان فرق کرده دفعه بعد باید بیای زیر مطلب رکورد شکنی z06 جدید تا ببینی اگه بخوام خوش نمک بازی دربیارم دسته جمعی میشورم پهن میکنم

          موافقم 18
          مخالفم 8
        4. sam

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          وایپر سریعتره ?? آخرین نسل وایپر قبل اینکه برای همیشه توقف تولید بخوره زمان ۷.۱ ثبت کرد و gt3 992 زمان ۶.۵۵ . امسالم gt3 rs 992 میاد تا رکورد gt2 rs نسل 991 و بزنه ‌.
          تو چی و میخوای بشوری وقتی ک کوروت با ۱۷۰ اسب بخار قدرت بیشتر حریف gt3 و gt3 rs نمیشه تا حدی که جرات نکردن زمانی ک ثبت کرده و بگن تا ی وقت هایپ و گنده …. شون از بین نره

          موافقم 18
          مخالفم 16
      2. Ap

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        متاسفانه M8 هم در رده بندی زیر شلبی
        M4 . M3 ک سهل
        چطوری حساب می‌کنی 😂
        برو مطالعه کن

        موافقم 1
        مخالفم 14
  3. Clean energy (صیانت!)

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    دو تا عشققق❤❤❤🇩🇪🇺🇸
    یکی مهندسی سطح فوق العاده بالا… یکی خوش صدا و زیبا
    من برام خیلی سخته انتخاب
    ولی فوردو بیشتر میپسندم،،،، هرچند هرچند
    با مصرف زیادش نمیتونم خوب کنار بیام🥲
    چون به شخصه آدمی هستم که اگه ماشین پیست محور بخرم فقط میرم توی پیست به نظرم فورد برام بهتره (الان مثلا من پول دارم که بخرم یکیشونو🥲😐💔)
    ولی اگه واسه داخل شهرم بخوام کیمن!

    موافقم 15
    مخالفم 2
  4. ali(chevynova)

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    موستانگ که پرفروش ترین کوپه اسپرت جهانه
    قیمتش الکی گرون نیست
    پرفورمنسش عالیه
    آمریکن هم هست

    موافقم 31
    مخالفم 14
    1. ali(chevynova)

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      ((در رانندگی‌های شهری یا جاده‌ای پورشه را مغلوب می‌کند، ترمزها و چسبندگی فوق‌العاده در ورود به پیچ‌ها))

      (( این ماشین واقعاً به‌خوبی می‌پیچد، پدال گاز آن واقعاً تعادل خوبی دارد و ترمزهای آن زیر آن موتور سنگین واقعاً خوب کار می‌کنند.))

      موافقم 22
      مخالفم 11
    2. R

      ۱۳ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      آمریکن هست نقطه مثبته؟😂😂😂

  5. محمد امین

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    به نظرم اینجا دیگه باید موستانگ رو انتخواب کرد …البته فاکتور های زیادی وجود داره و انتخواب راحتی نیست ، اما به نظرم فورد ماشینی طراحی کرده که باوجود داشتن ویژگی های همیشگی ، مثل قدرت زیاد و عظلانی بودن و قیمت خیلی مناسب .. ویژگی های پیست محور هم داشته باشه تا بتونه با رقبا رقابت کنه و برای رانندگی روزانه هم بهتر باشه و با وجود موتور جدید پاسخ بهتری به شرایط متفاوت داشته باشه..
    فقط یه نکته ی عجیب که من میبینم این هست که موتور وودو مصرف سوخت به مراتب بالاتری نسبت به موتور پوشراد داج هلکت داره نمایش میده… البته اطلاعات من خیلی زیاد نیست در این مورد و نمیدونم در واقعیت هم اینطور باشه یا نه.. البته این مصرف سوخت برای یه سوپر ماشین زیاد نیست اصلا ..ولی بهتر بود یکمی در این مورد شفاف سازی میشد

    موافقم 12
    مخالفم 6
  6. ARMAN

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (325 ديدگاه)

    جفتشون عالین
    کیمن یه پورشه هستش که نیاز به تعریف نداره.
    شلبی هم یه اسب وحشی با صدای کم نطیر

    موافقم 7
    مخالفم 2
  7. R@m!n

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    وقتی با مهندسی روز ماشین می سازی نتیجش میشه خلق یه شاهکار که پا به پای قدرتمندترین رقباش میاد و هر کسی رو وادار به تحسین می کنه.

    چند ماه قبل گفتم GT4 نسبت به قیمتش محصول شاخصی نیست و اگر کسی واقعا دنبال یه سلاح مخصوص پیست باشه اونم از پورشه فعلا GT3 بهترین گزینه هست.

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. 2311

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      قیمت GT3 بالای 140 هزار پونده ( بخوای دست دو بگیری باید بالای 200 هزار پوند هزینه کنی)
      کیمن جی تی 4 حدود 78 هزار پوند قیمت پایه داره که تو بازار فعلی نسخه 2021 با کمی آپشن های رفاهی رو حدود 98 تا 102 هزار پوند پیدا میکنید.
      کسی که توانایی خرید GT3 داشته اصلا به کیمن نگاه هم نمیندازه
      تو رده قیمتی GT4 رقبای اندکی حضور دارن، کوروت استینگری و امیرا و آلپین A110s رو بخاطر میارم
      پ.ن: 911 های پایه و ماستنگ GT500 رو جزو رقبا حساب نکردم هرکدوم به علتی، 911 کررا تو نسل جدید بیشتر یه ماشین تورینگ ودیلی درایوه تا سوپراسپرت ، GT500 هم ذکر نکردم چون وارد کنندگان عزیز قیمتش رو تا 130 هزار پوند هم میبرند و منطقی نیست که وارد این رقابت بشه.
      پ.ن: بابت اینکه هر از چندگاهی مقداری از اطلاعات خودتون رو در رابطه با انجین خودرو ها در اشتراک میگذارید ممنونم

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        من تو بازار آمریکا که هر دو هستن اشاره کردم و محل این مقاله هم تو آمریکا هست.

        پرفورمنس کیمن به هیچ وجه در حد قیمتش نیست و کوروت و لوتوس محصولات بسیار خوش قیمت تر با پرفورمنس برابر یا بهتر هستن. رقبای موتور جلو مثل M4C، کامارو، ماستنگ و… هم قیمت کمتر و باز هم پرفورمنس بهتری دارن.

        این ماشین صرفا پیوند وصله پینه ای از GT3 نسل قبل و اشتراکات اندکی با نسل جدید هست. بنظرم به هیچ وجه ارزش خرید نداره مخصوصا مدل های مثلا پرفورمنس.

        موافقم 3
        مخالفم 7
        1. 2311

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (527 ديدگاه)

          چیزی که واقعا وصله پینه ست GT4RS هست
          البته خیلی از فراری ها و مکلارن ها و حتی محصولات جی ام هم ازین قائده اشتراک گذاری قطعات استفاده میکنن
          راستش من خیلی از بازار آمریکا خبر ندارم، ولی خب ازون گذشته خبری بود مبنی بر اینکه به تولیدات خارج آمریکا مالیات خاصی تعلق میگیره، برای همینه که خیلی از کمپانیای غیر آمریکایی تو آمریکا خط تولید دارن. برای همین بازار بریتانیا رو معیار قرار دادم که هم کیمن هم ماستنگ محصولی وارداتی باشن( هرچند لوتوس رو استثنا قرار دادم، بخاطر عشقم به کالین چپمن)
          “پرفورمنس کیمن به هیچ وجه در حد قیمتش نیست” گمان میشه شما پرفورمنس رو در حد لپ تایم میبینید ولی خب این واژه فراتر از اعداده، بمعنای لذت رانندگیه که شامل جنبه های مختلفی میشه یکیش میشه بازخورد فرمان و کلی مثال دیگه هم داره
          کیمن ها هم همیشه در لپ تایم ضعیف عمل کردن ولی هیچوقت نشده کسی از احساس ماشین یا پرفورمنسش بد بگه
          مثل همین مقاله که “GT4 شاید در کرنومتر خودروی کندی باشد اما رانندگی‌های سریع با آن اعتیادآور است.”
          و اما پورشه برای عزیزانی مثل شما که لپتایم رو معیار مهمتری میدونن یه نسخه پیست محور از کیمن معرفی کرده، GT4 RS که میتونه توی جهنم سبز تایم 7:05 ثبت کنه که از خیلی ها سریعتره
          قیمت پایه ش چقدره؟ 110 هزار پوند، از قیمتی که توی بازار آزاد به فروش میرسه اطلاع ندارم ولی بخاطر کووید و مسائل زنجیره تامین باید بالا باشه
          در کل میگم لپتایم مهمترین معیار نیست وگرنه مکلارن سنا و GT2 RS میشدن بهترین سوپراسپرتای تاریخ

        2. R@m!n

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          محصولی که برای پیست توسعه داده میشه خود ب خود عملکرد در پیست معیار اصلی میشه و لپ تایم مجموعه ای از چندین معیار زیر مجموعه تشکیل میشه مثله هندلینگ و موتور و… .
          اسم پورشه همیشه با پیست تقاطع داره و محصولی که ۱۰۰k قیمت داره باید اندازه اون قیمت پرفورمنس ارائه بده که کیمن ناتوانه اما به معنیه بد بودنش نیست.

          کیمن هویت جدا از ۹۱۱ نداره و این بزرگترین مشکلش هست و همیشه یه پورشه نسل قبلی به حساب میاد.

  8. آرم@ن

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (183 ديدگاه)

    تقریبا مطمئن بودم ویژگی رانندگی راحت و ساکت مال پورشه هست اینجا! ولی برعکس شد

  9. حمید

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    نبرد ماشین حساب و کامپیوتر !

    موافقم 2
    مخالفم 10
  10. mm-yarlou

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (234 ديدگاه)

    Gt500 فعلی نظر های خوبی از اکثر مجله ها و منتقدین گرفته هم با ظاهرش اصالتش رو حفظ کرده هم با پوشش چند تا ضعف قدیمی تونسته خودش رو به همه ثابت کنه
    کاش فورد یه راه حلی برای مصرف سوختش میکرد بنزینو میبلعه

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      مصرف سوختش رسما فاجعه اس😬😬😬

      موافقم 7
      مخالفم 5
  11. 2311

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    این کلاس مال کوروته از بیشتر جهات فوق العاده س، ظاهر و پرفورمنسش تو خط مستقیم با فاصله از سایرین بهتره

    موافقم 2
    مخالفم 6
  12. محمدهادی

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2410 ديدگاه)

    جی تی ۵۰۰ والعا چهره ی مخوفی پیدا کرده
    با اینکه من عاشق پورشه م ولی اصلن از کیمن خوشم نمیاد
    یکم بی اصالته
    یجورایی یه دورگست که پورشه حدود ۱۰ ۱۲سال پیش از ترکیب باکستر و ۹۱۱ از آب گرفتتش
    پورشه ی واقعی یعنی هر ۹۱۱یی

    موافقم 4
    مخالفم 3
  13. Amoo HamiD

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    عالی بود …
    هیولاست این شلبی 500 …

    موافقم 3
    مخالفم 2
  14. Jdm باز

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    فورد واقعا شاهکار کرده
    هم پر قدرت
    هم تو پیست دست و پا بسته نیس
    قیمت خوبیم داره
    قابلیت تقویت زیادی هم داره همانند اکثر ماشینای امریکایی
    نتیجه هم کاملا عادلانه بود
    بنظرم موستانگ 51 به 49 تونست ببره

    موافقم 5
    مخالفم 3
  15. car lover

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1416 ديدگاه)

    همون رخ شلبی برای خوردن پورشه کافیه خاخام میخورتش تفش میکنه، همون صداش کافیه تا پورشه رو خفه کنه اصلا نیازی به درگ و مسابقه نیست
    پورشه اصلا در حد شلبی نیست، هیچکدوم از مدلهاش، یه ماشین کوچولو موچولو با طراحی زشت و قورباغه ای که بیشتر بدرد خانما میخوره
    در عوض شلبی یه ماشین گنده و پت و پهن با رخ مردونه و با ابهت
    زنده باد امریکن کارز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا