فورد

فورد هات راد با پیشرانه 18.6 لیتری V16، هیولایی روی چرخ

این هیولا با استفاده از شاسی کامیون فورد ۹۰۰۰، اکسل‌های اسکانیا، سقف سیتروئن ترکشن آوانت و پیشرانهٔ ۱۶ سیلندر دیترویت دیزل با ۸۷۵ اسب بخار قدرت ساخته شده است.

در آمریکا خودروهای هات راد منحصربه‌فرد زیادی ساخته می‌شود اما خودرویی که در اینجا می‌بینید، با پیشرانهٔ V16 توئین توربوی دیزلی، یک هیولای واقعی است. فورد بیگ هات راد ۱۹۳۴، توسط «مارتین کویست» و «فرانس ون تاتنهوو» ساخته شده است. در سینهٔ این هیولا، یک نیروگاه ۱۸.۶ لیتری V16 توئین توربوی از سری ۷۱ دیترویت دیزل قرار گرفته که به یک گیربکس اتوماتیک آلیسون ۷۵۰ متصل است. این موتور از چسباندن دو پیشرانهٔ V8 به هم ساخته شده است.

سری ۷۱ حتی در نسخهٔ V24 هم ساخته شد. این نیروگاه‌های عظیم به گشتاور و صدایی باورنکردنی شهرت دارند که غرشی شبیه رعدوبرق ایجاد می‌کند. موتور سری ۷۱ دیترویت دیزل که در سال ۱۹۵۷ برای استفاده در کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و تانک‌ها معرفی شد، یک موتور دو زمانه بسیار ساده است و به همین دلیل قابلیت اعتماد بالایی دارد. این پیشرانه با قدرت‌های مختلفی از ۶۳۵ تا بیش از ۸۰۰ اسب بخار ارائه می‌شد. نمونهٔ توئین توربویی که در اینجا می‌بینیم قدرت خیره‌کنندهٔ ۸۷۵ اسب بخار را در ۲,۲۵۰ rpm تولید می‌کند. این موتور دو زمانه همچنین صدایی فراموش‌نشدنی را برای کسانی که از نزدیک شاهد هستند فراهم می‌کند.

پشت این پیشرانهٔ قدرتمند هم گیربکس HT750 DRD آلیسون نصب شده که متعلق به یک کامیون TFT بوده و انتقال نیروی مستحکم و قابل‌اطمینانی را فراهم می‌کند. گیربکس‌های آلیسون ملاک و معیاری برای انجام کارهای سخت محسوب می‌شوند و در پیکاپ‌های سنگینی مثل شورلت سیلورادو HD هم مورداستفاده قرار می‌گیرند. شاسی و فرمان این هات راد ۱۶ سیلندر از یک کامیون فورد ۹۰۰۰ گرفته شده و محورها متعلق به اسکانیا هستند. برای مهار کردن این هیولا هم ترمزهای دیسکی قدرتمندی تدارک دیده شده درحالی‌که سیستم تعلیق جلو به‌صورت اختصاصی توسط فرانس و مارتین ساخته شده است.

بدنه نیز تقریباً به‌طور کامل اختصاصی ساخته شده به‌جز سقف که از یک سیتروئن ترکشن آوانت گرفته شده است. روی این سقف تغییرات گسترده‌ای برای هماهنگی با بدنه صورت گرفته است. توجه سازندگان به جزئیات در جلوپنجرهٔ اختصاصی و طراحی کلی بدنه مشهود است. این هات راد جذاب و هیجان‌انگیز هم‌اکنون در موزهٔ تکنیک در آلمان برای تماشای عموم به نمایش گذاشته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ۰۰۹۸سامورایی

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    عجب چیزی شده هیولا 😍

    موافقم 54
    مخالفم 2
    1. Cyber truck punk

      ۳۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (142 ديدگاه)

      یا حضرت ٱسطوخودوس گلاسه.
      گاد شده .

      موافقم 18
      مخالفم 4
    2. ALI.S

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (223 ديدگاه)

      یک لحظه سراغ ماشین‌های بچگیم رفتم و فهمیدم واقعاً فرقی با ماشین‌های هات‌ویلز نداره!👌🏼💪!

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. ‌ ‌

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    پشمانم

    موافقم 16
    مخالفم 3
  3. مازیار

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (819 ديدگاه)

    نه ظاهر اینطور ماشینها رو می پسندم و نه اون قدرتی که هیج سنخیتی یا خصوصیات دیگه اش نداره

    موافقم 27
    مخالفم 56
    1. ALI.S

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (223 ديدگاه)

      سلیقه‌ای هست این چیزا، هر کی علاقه‌ای داره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. mohammad

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هات رود💎💎

    موافقم 23
    مخالفم 3
  5. OM.01

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    تصور من از مطلب احتمالی هات راد در پدال
    https://inthegaragemedia.com/highboy-deuce-coupe-triple-play/

    مطلبی که پدال درباره هات راد میزاره :/

    تو 10 سال گذشته این ششمین مطلب درباره خودروهای هات راد بوده😀 انشاالله بعدی 2 سال دیگه منتشر میشه😂

    پ.ن=
    https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/jay-leno-admits-32-ford-roadster-drives-like-a-corvette-dislikes-its-cutdown-windshield_7.jpg
    با آدم حرف میزنه😍

    هات راد یه کلاس و سبک خودرویی نیست بلکه جهانی هست ورای تصور که نه ورودی داره و نه خروجی…تنها محدودیتش میزان خلاقیت ذهن ما برای ساختش هست

    البته آقای اشتری معتقده این ماشینا دکوری هستن و بدرد نمیخوره🤣
    واکنش مالکان و سازندگان و من(😁)= ما داریم زحمت میکشیم…

    موافقم 39
    مخالفم 4
  6. MAJking2

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (350 ديدگاه)

    فکر کنین اگر بنزین تولید آلایندگی نمی‌کرد و منابعش محدود نبود الان شاهد همچین انجین هایی بزرگی چقدر زیاد می‌بودیم. اگر اینطور بود حداقل v12 شیش و نیم لیتر الان شوخی بود

    موافقم 27
    مخالفم 3
  7. King viper ACR

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    واقعا یه هیولا ی رام نشده هست

    موافقم 13
    مخالفم 3
  8. amir

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2461 ديدگاه)

    سلطان ایده های دیوانه وار عجب موتور کوچولویی
    ۱۸ لیتر…

    موافقم 16
    مخالفم 1
  9. amir-mr

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    فوق العادست واقعا جذابه 🔥

    موافقم 12
    مخالفم 2
  10. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    خیلی خفنه اما رینگ کامیون بهش نمیاد

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. pezhman

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    یاد فیلم مد مکس افتادم

    موافقم 9
    مخالفم 1
  12. حسن

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1371 ديدگاه)

    مسابقات NHRA نام مخفف «اتحادیه ملی هات‌راد» بوده و به رقابت درگی اطلاق می‌شود که در آمریکا و کانادا برگزار می‌شود و بیش از 40 هزار راننده را برای شرکت جذب می‌کند. این رقابت‌ها که توسط Wally Parks و در ایالت کالیفرنیا در آمریکا پایه‌گذاری شده، از 1951 تاکنون در حال برگزاری است.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  13. ابوالفضل

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    حجم موتور ۱۸ لیتر ؟؟
    هیولا تویی بقیه اداتو در میارن

    موافقم 6
    مخالفم 1
  14. یکی

    ۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خیلی عذر میخوام ولی همه یکم گیر کردن بزارید بگم ۸۰۰ اسب در ۲۲۵۰ rpm؟ خب اون اقا حق داشت بگه پخی نیست معمولا اسب رو در 5000 rpm میگن ینی تو اون دور پایین ۸۰۰ اسبه دیگه تو ۸ هزار چه هیولاییه حداقلش منم اولش گیج شده بودم لطفا وقتی از رو منبع میبینید یکم دقت کنید یا توضیح بدید درموردش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. Scorpion

    ۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    این هیولا بوقم داره😆😂🤣

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا