فورد

اولین استارت پیشرانه 8 سیلندر 7.3 لیتری توئین توربوی گودزیلا!

پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری گودزیلا فورد در حالت استاندارد نیز قدرت فوق‌العاده‌ای دارد اما در این نوشتار می‌خواهیم نگاهی به نسخه توئین توربوی آن با برخی بهبودهای دیگر داشته باشیم پس همراه ما باشید.

قرار دادن پیشرانه‌ای قدرتمند روی خودروهای قدیمی موضوع جدیدی نیست و تاکنون خودروهای کلاسیک زیادی را با قوای محرکه مدرن و پرقدرت دیده‌ایم. البته موضوع موردبحث ما کمی متفاوت است زیرا برخی شباهت‌ها بین پیشرانه استوک این موستانگ فاکس بادی و پیشرانه جدید آن وجود دارد زیرا هر دو توسط فورد تولید شده‌اند و هر دو از نوع ۸ سیلندر هستند.

به تازگی ویدئویی در یوتیوب منتشر شده است که یک دستگاه موستانگ فاکس بادی با پیشرانه حجیم ۷.۳ لیتری گودزیلا را نشان می‌دهد. البته نیروگاه آهنین موردبحث در حالت استوک قرار ندارد و از دو توربوشارژر و برخی بهبودهای دیگر سود می‌برد. در این ویدئو شاهد اولین استارت پیشرانه یاد شده خواهیم بود. پس از بررسی‌های انجام شده، پیشرانه گودزیلا آماده بیدار شدن از خواب است و به نظر می‌رسد کار نسبتاً راحتی خواهد بود. پس از تنها دو بار تلاش، گودزیلا از خواب بیدار می‌شود و صدای تولیدی فوق‌العاده‌ای نیز دارد. مکانیک‌ها می‌گویند صدای تولیدی شبیه پیشرانه LS و با کمی چاشنی فورد است. زمانی که پیشرانه گرم شد و خبری از نشتی نبود آماده حضور در داینو می‌شود.

پس از برخی تنظیم‌ها، موستانگ سفیدرنگ راهی تست داینو می‌شود و در اولین تست راننده خودرو را تحت‌فشار نمی‌گذارد؛ اما در تست دوم تمامی پتانسیل‌های پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری آزاد می‌شود و قدرت آن با بنزین استاندارد به حدود ۶۰۰ اسب بخار می‌رسد. در نهایت می‌توانیم رسیدن دور پیشرانه به حدود ۶۸۰۰ و ثبت قدرت ۷۳۱ اسب بخار و گشتاور ۷۸۱ نیوتون متر را تماشا کنیم. تیم دست‌اندرکار این پروژه که با نام مک فلوری شناخته می‌شود کاملاً آماده هفته خودرویی Sick Week 2023 شده است. در این رویداد می‌توانیم حضور ۳۵۰ نمونه از سریع‌ترین خودروهای خیابانی آمریکایی را تماشا کنیم که با یکدیگر مسابقه نیز می‌دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. بی خیال اسم

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (790 ديدگاه)

    عالی بود

    به نظرم کاری به این ویدیو هم ندارم
    کایوت از ال اس بهتره

    و در کل فورد از جی ام بهتر انجین می سازه(اگر LT ها رو فاکتور بگیریم)

    موافقم 27
    مخالفم 6
    1. JDM سابق

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (712 ديدگاه)

      ببخشید کی گفته کایوت از ال اس بهتره؟
      از لحاظ فنی و تیونینگ و افتر مارکت و ریلایبلیتی و قیمت و قطعات افترمارکت ال اس یه سروگردن بالاتره

      موافقم 4
      مخالفم 17
    2. viper2

      ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      ال اس رو شما تو هر کشوری پیدا میکنی ولی کایوت چی؟

      موافقم 4
      مخالفم 4
    3. رامین

      ۷ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      کرایسلر رو میگفتید بازم یه چیزی ولی فورد و جی ام در بحث ساخت قطعات تقریبا در حد و اندازه همدیگه هستن همه چی قدرت بیشتر نیست اونم ۱۰ یا ۲۰ اسب دوام همیشه حرف اول رو میزنه نه اینکه موتورهای فورد بی دوام باشن خیلی هم با کیفیت و عالین ولی جی ام هم دست بسته نیست و موتورهای وی هشت عالی داشته و دارد

  2. Kato

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (469 ديدگاه)

    گودزیلا فقط نیسان اسکای لاین GTR

    موافقم 41
    مخالفم 14
  3. علیx76

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    والا فکر نمیکنم این حداکثر قدرتش باشه، در غیراینصورت خب به جای این‌همه زحمت، میرفتن یه انجین پردیتور (GT500) با ۷۵۰ اسب و گارانتی و سیف شهری میخریدن.
    اگر هم میخواید بگید اون انجین سرچرخ قدرت کمتری میده (حدود ۶۵۰ اسب) باید بگم انجینی که تو فیلم بود فیلتر هوا نداشت و اگزوز هم مستقیم از توربو خارج شده بود.
    همین دوتا آیتم میتونه ۵۰ اسب قدرت پردیتور رو بیشتر کنه.

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. R@min

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2054 ديدگاه)

      اصلا نباید این موتورو با پردتر مقایسه کرد. پردتر یه شاهکار مهندسی هست و قدرت سر چرخ هم بالای ۷۰۰ میده.

      این پروژه صرفا نمایشی هست و واسه دیده شدن.

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. بی خیال اسم

        ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (790 ديدگاه)

        آقا رامین اون مقایسه ال اس و کایوت بقیه مقالتون
        چی شد؟

  4. HAMID

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (309 ديدگاه)

    با این حجم موتور و دوتا توربو به این هیکل، 730 اسب؟

    موافقم 22
    مخالفم 2
  5. مهران

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    گودزیلا!!!!!!
    فورد!!!!!!!!

    این حجم موتور ۷۳۰!!!!
    اینو راحت میشه با حجم ۴ در آورد.

    نمیدونم….

    موافقم 28
    مخالفم 2
  6. زیزیگولو

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    عجب صدای لذت بخشی👍👍

  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    نکته اصلی نداشتن اینتر کولر هستش که موجب محدودیت میشه.احتمالا تو آبدیت بعدی با اینترکولر که باعث میشه بوست بیشتر گرفت بالای 1000 بگیرن.این انجین به راحتی بالای 4000 اسب رو هم میده.نکته دیگه گیربکس لنکو بود چه حالی میده تعویض دنده باهاش.

    موافقم 21
    مخالفم 4
  8. Hamid3x

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    امریکایی ها خدای حجم و ابعاد و توان، حدو مرزی ندارند

    موافقم 14
    مخالفم 1
  9. شاهین

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    بنظرم موتور های ال اس بهتر هستن
    قدرتی که از ال اس ها میگیرن معروف هستن و عرب ها روی پاترول ها و تویوتا ها ال اس میبندن
    البته از حق نگذریم صدای این قشنگ تر بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا