پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری گودزیلا فورد در حالت استاندارد نیز قدرت فوقالعادهای دارد اما در این نوشتار میخواهیم نگاهی به نسخه توئین توربوی آن با برخی بهبودهای دیگر داشته باشیم پس همراه ما باشید.
قرار دادن پیشرانهای قدرتمند روی خودروهای قدیمی موضوع جدیدی نیست و تاکنون خودروهای کلاسیک زیادی را با قوای محرکه مدرن و پرقدرت دیدهایم. البته موضوع موردبحث ما کمی متفاوت است زیرا برخی شباهتها بین پیشرانه استوک این موستانگ فاکس بادی و پیشرانه جدید آن وجود دارد زیرا هر دو توسط فورد تولید شدهاند و هر دو از نوع ۸ سیلندر هستند.
به تازگی ویدئویی در یوتیوب منتشر شده است که یک دستگاه موستانگ فاکس بادی با پیشرانه حجیم ۷.۳ لیتری گودزیلا را نشان میدهد. البته نیروگاه آهنین موردبحث در حالت استوک قرار ندارد و از دو توربوشارژر و برخی بهبودهای دیگر سود میبرد. در این ویدئو شاهد اولین استارت پیشرانه یاد شده خواهیم بود. پس از بررسیهای انجام شده، پیشرانه گودزیلا آماده بیدار شدن از خواب است و به نظر میرسد کار نسبتاً راحتی خواهد بود. پس از تنها دو بار تلاش، گودزیلا از خواب بیدار میشود و صدای تولیدی فوقالعادهای نیز دارد. مکانیکها میگویند صدای تولیدی شبیه پیشرانه LS و با کمی چاشنی فورد است. زمانی که پیشرانه گرم شد و خبری از نشتی نبود آماده حضور در داینو میشود.
پس از برخی تنظیمها، موستانگ سفیدرنگ راهی تست داینو میشود و در اولین تست راننده خودرو را تحتفشار نمیگذارد؛ اما در تست دوم تمامی پتانسیلهای پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری آزاد میشود و قدرت آن با بنزین استاندارد به حدود ۶۰۰ اسب بخار میرسد. در نهایت میتوانیم رسیدن دور پیشرانه به حدود ۶۸۰۰ و ثبت قدرت ۷۳۱ اسب بخار و گشتاور ۷۸۱ نیوتون متر را تماشا کنیم. تیم دستاندرکار این پروژه که با نام مک فلوری شناخته میشود کاملاً آماده هفته خودرویی Sick Week 2023 شده است. در این رویداد میتوانیم حضور ۳۵۰ نمونه از سریعترین خودروهای خیابانی آمریکایی را تماشا کنیم که با یکدیگر مسابقه نیز میدهند.
بی خیال اسم
۲۶ بهمن ۱۴۰۱عالی بود
به نظرم کاری به این ویدیو هم ندارم
کایوت از ال اس بهتره
و در کل فورد از جی ام بهتر انجین می سازه(اگر LT ها رو فاکتور بگیریم)
JDM سابق
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ببخشید کی گفته کایوت از ال اس بهتره؟
از لحاظ فنی و تیونینگ و افتر مارکت و ریلایبلیتی و قیمت و قطعات افترمارکت ال اس یه سروگردن بالاتره
viper2
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ال اس رو شما تو هر کشوری پیدا میکنی ولی کایوت چی؟
رامین
۷ اسفند ۱۴۰۱کرایسلر رو میگفتید بازم یه چیزی ولی فورد و جی ام در بحث ساخت قطعات تقریبا در حد و اندازه همدیگه هستن همه چی قدرت بیشتر نیست اونم ۱۰ یا ۲۰ اسب دوام همیشه حرف اول رو میزنه نه اینکه موتورهای فورد بی دوام باشن خیلی هم با کیفیت و عالین ولی جی ام هم دست بسته نیست و موتورهای وی هشت عالی داشته و دارد
Kato
۲۶ بهمن ۱۴۰۱گودزیلا فقط نیسان اسکای لاین GTR
علیx76
۲۶ بهمن ۱۴۰۱والا فکر نمیکنم این حداکثر قدرتش باشه، در غیراینصورت خب به جای اینهمه زحمت، میرفتن یه انجین پردیتور (GT500) با ۷۵۰ اسب و گارانتی و سیف شهری میخریدن.
اگر هم میخواید بگید اون انجین سرچرخ قدرت کمتری میده (حدود ۶۵۰ اسب) باید بگم انجینی که تو فیلم بود فیلتر هوا نداشت و اگزوز هم مستقیم از توربو خارج شده بود.
همین دوتا آیتم میتونه ۵۰ اسب قدرت پردیتور رو بیشتر کنه.
R@min
۲۶ بهمن ۱۴۰۱اصلا نباید این موتورو با پردتر مقایسه کرد. پردتر یه شاهکار مهندسی هست و قدرت سر چرخ هم بالای ۷۰۰ میده.
این پروژه صرفا نمایشی هست و واسه دیده شدن.
بی خیال اسم
۲۶ بهمن ۱۴۰۱آقا رامین اون مقایسه ال اس و کایوت بقیه مقالتون
چی شد؟
HAMID
۲۶ بهمن ۱۴۰۱با این حجم موتور و دوتا توربو به این هیکل، 730 اسب؟
مهران
۲۶ بهمن ۱۴۰۱گودزیلا!!!!!!
فورد!!!!!!!!
این حجم موتور ۷۳۰!!!!
اینو راحت میشه با حجم ۴ در آورد.
نمیدونم….
زیزیگولو
۲۶ بهمن ۱۴۰۱عجب صدای لذت بخشی👍👍
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۶ بهمن ۱۴۰۱نکته اصلی نداشتن اینتر کولر هستش که موجب محدودیت میشه.احتمالا تو آبدیت بعدی با اینترکولر که باعث میشه بوست بیشتر گرفت بالای 1000 بگیرن.این انجین به راحتی بالای 4000 اسب رو هم میده.نکته دیگه گیربکس لنکو بود چه حالی میده تعویض دنده باهاش.
Hamid3x
۲۶ بهمن ۱۴۰۱امریکایی ها خدای حجم و ابعاد و توان، حدو مرزی ندارند
شاهین
۲۶ بهمن ۱۴۰۱بنظرم موتور های ال اس بهتر هستن
قدرتی که از ال اس ها میگیرن معروف هستن و عرب ها روی پاترول ها و تویوتا ها ال اس میبندن
البته از حق نگذریم صدای این قشنگ تر بود