نام رپتور در بین وانتهای متنوع فورد با واژه پرفورمنس مترادف است اما جدیدترین نسل این خودرو در تستها خیلی خوب عمل نمیکند. مجله ادموندز اخیراً نسخههای گوناگون F-150 را در برابر یکدیگر قرار داده تا بداند کدام خودرو سریعتر عمل میکند و البته نتایج به دست آمده نیز سورپرایز کننده بودهاند. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربوی F-150 رپتور شاید قدرت ۴۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۱ نیوتون متری تولید کند اما توانایی رقابت با F-150 ترمور و F-150 هیبریدی در درگ را ندارد. ترمور خروجی ۴۰۰ اسبی و گشتاور ۶۷۸ نیوتون متری دارد درحالیکه قدرت و گشتاور مدل هیبریدی به ۴۳۰ اسب بخار و ۷۷۳ نیوتون متر میرسد.
فورد F-150 رپتور ۲۰۲۱ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۸ ثانیهای دارد اما این عملکرد دقیقاً مشابه دو برادر دیگر یعنی ترمور و هیبرید است. حتی نسل پیشین رپتور ۲۰۱۹ نیز شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۹ ثانیهای را بر جای میگذارد. اما بخش واقعاً سورپرایز کننده این تستها به عملکرد ۴۰۰ متر مربوط میشود که طی آن وانتهای F-150 ترمور و F-150 هیبریدی زمان ۱۴.۱ ثانیهای را ثبت کردهاند درحالیکه رپتور برای طی این مسافت به ۱۴.۳ ثانیه زمان نیاز دارد و این زمان درست مشابه نسل پیشین رپتور است.
حتی در دیگر بخشهای پرفورمنس همانند هندلینگ و ترمز نیز F-150 رپتور احساسبرانگیز نشان نمیدهد. این خودرو برای رسیدن از سرعت ۹۶ به ۰ کیلومتر در ساعت به ۴۵ متر مسافت نیاز دارد درحالیکه این میزان در ترمور به ۴۳ متر و در مدل هیبریدی به ۴۲ متر میرسد. این دو وانت در تست اسکیدپد نیز شتاب ۰.۷۴ جی را نشان میدهند درحالیکه رپتور به شتاب جانبی ۰.۷۱ جی بسنده میکند. به نظر میرسد وزن دشمن اصلی پرفورمنس F-150 رپتور است. این خودرو حتی سنگینتر از مدل هیبریدی بوده و نسبت قدرت و به وزن آن پایینتر از مدلهای ترمور و هیبریدی نشان میدهد.
همین تستها نشان میدهند که قدرت و اسب بخار تنها معیار برتری یک خودرو نخواهد بود و شاید فورد باید عجله کند و نسخه ۸ سیلندر سوپرشارژردار رپتور R را زودتر از برنامهریزیهای قبلی معرفی نماید.
A.M.D
۵ خرداد ۱۴۰۱بازار وانت اونارو : ماشینای خوب آمریکایی ، ژاپنی ،و… و وانتای کلاسیک و عالی و با قیمت خوب و …
و حالا ما ایران : نیسان و پیکان و رفقا خودشون یه تنه حریف همشونن 😎
واکنش مدیران داخلی به مقایسه این دو گروه : همونطور که میدانید ، این وانت ها جنبه زینتی دارند و مشتری را گول میزنن ، در واقع ، قیمت و کیفیتشان هم افتضاح است و بدرد کار نمیخورد ولی وانت های ما با قدرت کار میکنن و از همه لحاظ نمرشون تویسته و صد در صد داخلیند (اگه راس میگی چرا اسمش نیسانه ؟!🙂)
به امید اینکه با حمایت از تولید ملی کمر آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر و انگلیس خبیث را شکست دهیم . مرگ بر ضد ولایت فقیه
انفجار _ نور
mahdi-es17
۵ خرداد ۱۴۰۱اون ماشین آمریکای موتور فورد t روشه😂
دکتر استاپ
۵ خرداد ۱۴۰۱داش تازه کجاشو دیدی
پادرا دوکابین دارن میزنن دیگه وقتشه موتور نیسان آبی بیاد بالا سر رپتو
TML BN
۵ خرداد ۱۴۰۱هیبرید اسمش روشه دیگه
100%شتاب بیشتر داره
mahdi-es17
۵ خرداد ۱۴۰۱سمند هیبریدیه😂
mahdi-es17
۵ خرداد ۱۴۰۱البته رو این مدل خودرو ها شتاب مهم نیست
و این برسی از نظر کاربران اصلی وانت یا پیکاپ داران فاقد احمیت است😕
TML BN
۶ خرداد ۱۴۰۱بابا این آمریکایی ها با وانت هاشون هرکاری میکنن کورس میذارن گوسفند جابجا میکنن همه کار
MOTORE PUSHROD
۵ خرداد ۱۴۰۱فورد باید کوتاه بیاد و رو f150 موتوره پوشراد گودزیلا ۷.۳ با سوپرشارژر بندازه اینطور شانس بیشتر مقابل رم تیرکس داره
s.k.power
۵ خرداد ۱۴۰۱داداش لگو بازی هم بخوای بکنی به این راحتی نمیشه قطعا رو عوض کرد که اینجوری میفرمایید شما😂
Hamid
۵ خرداد ۱۴۰۱یک قوای محرکه اضافه
خوب شتاب بهتر
s.k.power
۵ خرداد ۱۴۰۱کسی میدونه شتاب جانبی رو چطوری اندازه میگیرن؟
Clean energy (سلام فرمانده)
۵ خرداد ۱۴۰۱سوال جالبیه
به مظرم پدال اگه یه مقاله مفصل درمورد شتاب جانبی و اینجور چیزا بره عالی میشه
Alan.r
۵ خرداد ۱۴۰۱نمیدونم چرا اینقدر رو شتاب پیکاپ ها بحث میشه اصلا یه ماشین باری که واسه کار طراحی و ساخته شده چه نیازی به سرعت و پرفورمنس آنچنانی داره؟
Jdm باز
۵ خرداد ۱۴۰۱مشخصه
چونf 150 raptor برای افرود تنظیم شده از سیستم تعلیق بگیر تا…….
ولیدو تا مدل دیگه که باهاش مقایسه کردین، برای افرود تنظیم نشدن و در ضمن اینکه نسخه هیبرید هم شتابش مشخصا بیشتر باید باشه
M
۶ خرداد ۱۴۰۱دقیقا ، البته بیشتر رپتور تمرکزش روی حرکت سریع در مسیرهای سخت هست تا آفرود سنگین
ali-mg
۵ خرداد ۱۴۰۱وای فکر کن یه روزی 206 هیبریدی دنده اتومات سقف شیشه ای بزنن با مانیتور
206: دیگه بیشتر از این من توانایی شو ندارم