فورد

تولید اولین فورد موستانگ GT S550 چهار چرخ محرک در آمریکا

یک مهندس مکانیک خلاق در آمریکا اولین فورد موستانگ GT S550 چهار چرخ محرک دنیا را تولید کرده است.

تیم رومن چند سال قبل خودروی مرکور Xr4Ti را با سیستم چهار چرخ محرک تولید کرد و بعدها نیز پیشرانه ۸ سیلندر توربو را روی یکی از محصولات فورد قرار داد. او هم‌اکنون پروژه‌ای جاه‌طلبانه‌تر را به پایان رسانده و آن‌هم تولید فورد موستانگ چهار چرخ محرک ۲۰۱۷ است. طبیعتاً او برای این کار مدل ۸ سیلندر GT را انتخاب کرده است.

البته تبدیل موستانگ GT به خودرویی چهار چرخ محرک کار راحتی نبوده و رومن زمان زیادی را برای آن صرف کرده است. او کل فرایند رخ داده را تصویربرداری کرده و ویدئوی های آن را در یوتیوب منتشر می‌کند. نکته مهم اینکه تغییرات رخ داده روی موستانگ تأثیری روی قابلیت راندن خودرو و ظاهر آن نداشته‌اند و رومن می‌گوید هدف پروژه تولید خودرویی است که همانند محصولات فابریک عمل کند. در واقع این موستانگ توانایی تردد روزمره را دارد و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد.

رومن این موستانگ را در پاییز ۲۰۱۹ خرید و جست‌وجوی زیادی برای بررسی امکان‌پذیر بودن این ایده انجام داد. واضح است که قبلاً موستانگ چهار چرخ محرکی تولید نشده و بنابراین شاید برخی افراد فکر کنند چنین چیزی امکان ندارد. اگر فضای کافی برای نصب قطعات اضافی وجود نداشته باشد بنابراین کل پروژه از همان ابتدا شکست می‌خورد اما خوشبختانه رومن توانسته این مأموریت را به پایان برساند. سیستم چهار چرخ محرکی که رومن به کار برده از نظر مکانیکی بسیار شبیه همان سیستمی است که در سدان هایی با پیشرانه طولی دیده می‌شود. یک گیربکس مرسوم با جعبه انتقال در بخش پشتی قرار دارد که قدرت پیشرانه را به دیفرانسیل نصب شده در کنار کارتل می‌فرستد. محل نصب اکسل‌ها نیز شبیه همان چیزی است که در خودروی بی ام و سری ۳ مجهز به سیستم xDrive می‌بینیم.

این مهندس خلاق از قطعات برندهای مختلفی سود برده است. گیربکس ۶ سرعته دستی TR6060 در بسیاری از خودروهای پرفورمنس دیده می‌شود و دیفرانسیل جلو نیز به تویوتا هایلوکس مدل ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۵ تعلق دارد. جعبه انتقال محصول شرکت بورگ وارنر است و معمولاً در دوج چارجرهای چهار چرخ محرک قدیمی وجود دارد. تقریباً همه قطعات بین موارد یاد شده سفارشی هستند. کارهای زیادی برای ایجاد فضا و ماشین‌کاری قطعات صورت گرفته و برای مثال محل جعبه‌فرمان تغییر کرده است. نکته مهم اینکه کابین تغییری ندارد و تنها تونل گیربکس سمت سرنشین کمی بالا آمده است. طراحی ظاهری خودرو نیز دست نخورده است. در واقع تا زمانی که کسی به شما نگوید این موستانگ چهار چرخ محرک است متوجه آن نخواهید شد.

البته رومن پس از تست فورد موستانگ GT S550 به مواردی برخورد کرده و برای مثال می‌خواهد دسته‌موتورها را برای بهبود سواری روزمره تغییر دهد. همچنین باید کارهای نهایی روی اکسل‌ها انجام شود. البته مشکل بزرگ‌تر به عدم قدرت کافی موستانگ برای دود کردن لاستیک‌ها مربوط می‌شود. از آنجایی که لاستیک‌های ۲۹۵ خودرو تنظیمات متفاوتی دارد بنابراین خبری از برن اوت کردن در روی آسفالت نخواهد بود. رومن به دنبال خرید کیت سوپرشارژر یا نصب دو توربو روی پیشرانه است اما او می‌خواهد قبل از اعمال تغییرات از موستانگ چهار چرخ محرک خود لذت ببرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. P

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    نوش جونش لذتشو ببره به سلامتی

    موافقم 63
    مخالفم 4
    1. BMW

      ۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1496 ديدگاه)

      این باید بره توی تسلا کبیر رو رو دربیاره البته دلو و روده اش هست و راستی اگه چیزی هم داشته باشه لوله کبیر😂👍

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    دمش گرم

    موافقم 26
    مخالفم 1
  3. blackwing

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    یکی از جذاب ترین ترکیب‌های گیربکس و اتومبیل ، پیوند همین Tremec TR6060 با شلبی GT350 بود که ۲۰۱۵ غوغا کرده بود.

    موافقم 19
    مخالفم 1
  4. شکیبا

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (43 ديدگاه)

    چن روز پیش یکی از دوستان رو دیدم که موتور موستانگ رو گذاشته بود رو بنز گوگوشی واقعا کار سخت و طاقت فرسایی رو داشت انجام میداد منتظرم نتیجه کارشو ببینم

    موافقم 13
    مخالفم 2
  5. ابوالفضل

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    حیف که چنین ماشین هایی نسخه چهارچرخ ندارن
    فک کن یه دیمن ۱۷۰ چهارچرخ داشته باشی 😈
    همه رو رنده میکنی تو پیست

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. ابوالفضل

    ۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    شاید ویدیو اون اولدزمبیل کاتلاس رو دیده باشین که چهارچرخش کردن
    عجب هیولایی شده 💪🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا