به نظر میرسد برقی سازی صنعت خودرو با انتقادهایی هم همراه بوده و برخی کارشناسان اعتقاد دارند تولید خودروهایی همچون فورد F-150 لایتنینگ برای کارهای سنگین بیمعناست چراکه قوای محرکه آنها توانایی ارائه ویژگیهای مناسب نمونههای بنزینی و دیزلی را ندارند.
تاکنون گزارشهای متعددی درباره تأثیر منفی حمل بار روی شعاع حرکتی F-150 لایتنینگ منتشر شده و یکی از یوتیوبرهای مشهور نیز میگوید کارش با وانت برقی F-150 لایتنینگ به پایان رسیده چراکه شعاع حرکتی آن در فصل زمستان اصلاً رضایتبخش نیست.
تایلر هوور اذعان میکند وانت برقی خود را در شبی که دمای هوا زیر صفر درجه سانتیگراد بوده در بیرون از گاراژ پارک کرده است. به همین خاطر شاید افت شعاع حرکتی تخمینی از ۲۴۰ به ۶۰ کیلومتر در مسیری به طول ۱۰۳ کیلومتری خیلی سورپرایز کننده نخواهد بود. همچنین گفته شده او در بزرگراه و درحالیکه باد نسبتاً شدیدی نیز میوزیده با سرعت ۱۲۱ کیلومتر در ساعت رانندگی کرده است؛ اما یکی دیگر از مالکان فورد F-150 لایتنینگ که نویسنده مجلات خودرویی نیز هست اظهار داشته انرژی کمتری را نسبت به هوور مصرف کرده است. او میگوید در شرایط مشابه با هوور و حتی در دماهای پایینتر نیز عملکرد بهتری را با این وانت برقی به ثبت رسانده و برای این کار برخی اقدامات را انجام داده است.
جالب آنکه مالک این وانت بدون آلایندگی میگوید شاید به دنبال جلبتوجه و کسب درآمد خود از فضای مجازی بوده و پس از آنکه کارش با این خودرو تمام شود صرفنظر از مهم بودن یا نبودن شعاع حرکتیاش اقدام به فروش خودروی خود بکند. البته باید دانست همانند خودروهای درونسوز، مصرف انرژی خودروهای برقی به فاکتورهای زیادی همچون سبک رانندگی، شرایط آب و هوایی و… بستگی دارد. همچنین شعاع حرکتی این خودروها در هوای سرد کاهش مییابد. ما نمیدانیم هوور تجربه غیرعادی و بدی را با وانت خود داشته یا اینکه لایتنینگ او شرایط آب و هوایی بسیار بدی را تجربه کرده است؛ اما این گزارش نشان میدهد مالکان باید انتظار تجربه متفاوتی را در خودروهای برقی داشته باشند و پیش از باور کردن تجارب برخی منابع همچون یوتیوبرها باید تحقیقات مفصلی دراینباره داشته باشند.
green
۲۷ آذر ۱۴۰۱کاش 3 متر برف بیاد
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آذر ۱۴۰۱میگم یکی منو مُجاب کنه ببینیم قضیه چیه ؟!
همین دیروز این خودرو از بین اون همه پیکاپ درجه یک شد برتر و رتبهی یک را به چنگ آورد !
پس چرا ؟!
مگه غیر از اینه که مهمترین مسئله برای برقیها شارژ و بردشون هست ، پس عاشق چشم و ابروی این پیکاپ بودن که اول اعلامش کردند با اون دلایل مسخره که میتوانید بخونیدش و مقایسش کنید با پیکاپهای رقیب آن مقاله !!!!!
مازیار
۲۷ آذر ۱۴۰۱هر وقت تونستی مجاب کنی که این کامنت چه ارتباطی با “کاش 3 متر برف بیاد” داره اونوقت در این مورد هم مجاب میشی نویدجان😉😄
MILADZM
۲۷ آذر ۱۴۰۱😂😂😂😂
عالی بود
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آذر ۱۴۰۱هر وقت تونستی مجاب کنی که این کامنت چه ارتباطی با ((( کاش ۳ متر برف بیاد ))) چه ربطی به این مقاله داره ، اونوقت در این مورد هم مجاب میشی مازیاد جان 😉😂
مازیار
۲۷ آذر ۱۴۰۱نه دیگه
اینکه جای فعل و فاعل رو عوض کنی و پس بدی مال زیر ده ساله
احمدرضا
۲۷ آذر ۱۴۰۱برقی واسه کارای سنگین مناسب نیست
واسه کارای تو سبک توی شهر خوبه
phonix
۲۷ آذر ۱۴۰۱واقعا چرا یکی باید همچین غولی رو برای کار شهری بخره درک نمیکنم البته امریکایی ها از اینکارا میکنن
ولی برای من به عنوان کسی که بیشتر طرفدار سبک اروپایی ژاپینه و هاچبک دوست داره واقعا عجیبه
شاید توی عکس ها به نظر نیاد ولی خیلی ماشین های بزرگی هستن راحت میشه یه پراید انداخت پشتشون
مجتبی .
۲۷ آذر ۱۴۰۱بااستفاده افراد بیشتر وشرایط متفاوت محاسن وایرادات وانتها وآفرودرهای برقی به صورت واقعی ونه تبلیغاتی آشکار میشه
بهزاد
۲۷ آذر ۱۴۰۱فکر کنید این اتفاق حداقل ۴ ماه از سال گریبان گیره و نتنها افت عملکرد باتری دارن بلکه زمان شارژ هم بیش از ۳ برابر شرایط عادی زمانبر بوده و خدا به خریداران صبر و تحمل بده.
همین شرایط البته از نوع حادتر در مورد خریداران هیوندای آیونیک ۵ در آمریکا و کانادا ایجاد شده و این شرکت کلا یادش رفته سیستم گرمایش باتری بزاره و خریداران با برق خانگی عملا امکان شارژ خودرو را ندارن و ظاهرا وقتی باتری ها صفر میشه کلا از دست میرن و فعلا به خریداران گفتن نزارن میزان شارژ به زیر ۱۵ درصد برسه و تعبیه سیستم گرمایشی در باتری عملا وجود نداره مگر اینکه کل پک باتری با نوع جدید تعویض بشه.
TESLA
۲۷ آذر ۱۴۰۱از هر نظر نگاه کنی ، سایبرتراک از این یه سر و گردن بالاتر هست
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۷ آذر ۱۴۰۱خیلی دوست دارم یه مطلب کامل پیدا کنم بخونم راجب اینکه چرا راه کاری مثل شورولت ولت دیگه استفاده نشد.میشه از یه موتور بنزینی بسیار کم حجم به عن ان ژنراتور استفاده کرد و برق مورد نیاز ماشین رو تامین کرد.حداقل روی سنگینها میشه.مثل میکسرهای سیمان که یه انجین کامل دارن برا چرخوندن میکسر.میشه این انجین کوچیک رو حسابی بهینه کرد چونکه لازم نیست ماشین رو حرکت بده هر وقت ذخیره برق کم بشه روشن بشه و شارژ کنه.اصلا دارم به ماشین برقی شک میکنم انگار یه عده میخوان هر جور شده ماشین سوختی جمع بشه.
MILADZM
۲۷ آذر ۱۴۰۱اتفاقا یه تعداد باند به اسم مافیای قطعه فروشان دوست ندارن خودروهای درونسوز جمع بشن و جلوی این تغییر از هیچ مخالفت و سماجتی فروگذار نمیکنن .
خودروهای درونسوز در بهترین حالت از ۳۰ هزار قطعه استفاده میکنن در حالیکه که پیچیده ترین الکتریکی ها از ۱۵_۲۰ هزار قطعه استفاده میکنن .
من لینکش رو هم پایین میزارم امیدوارم تایید بشه.
.
.
.
اینم در نظر داشته باش که همه عناصر و مواد مورد استفاده در صنایع از کره زمین استخراج و تامین میشه
قطعه بیشتر به معنای مواد بیشتر و استخراج منابع بیشتر و زیان به محیط زیست بیشتره .
مشکل فقط آلودگی هوا نیست
حیات منابع ارزشمند کره زمین که زندگی روی کره زمین بهشون وابسته س در خطره .
بهزاد
۲۷ آذر ۱۴۰۱شما از این ۱۵ هزار قطعه ی اضافی در یک ماه میانگین روزانه ۳۰ قطعه را نام ببر و اگر شد ۹۰۰ قطعه ما دیگه تا ابد مخلص شما هستیم.
اون نادانی که رفته تعداد پیچ و مهره هارو هم جزو قطعات اضافی حساب کرده و فکر کرده اینا برای طبیعت ضرر دارن به کنار ، ۱۵ هزار قطعه ی اضافی چجوری رفته تو باورهات؟!!!
صنایع غذایی و صنعت مد صدها برابر صدمه ی بیشتری به نسبت خودرو میزنن اگر وقت داشتی یکم راجب اونا طومار بنویس.
سالانه میلیون ها تن مواد سمی و فضولات سمی روانه ی طبیعت میشه و مثال ساده کشور دانمارک که از فکر آلودگی هوا شبها خوابشون نمیبره اما با همین دفع سمومات کشاورزی و دامداری عملا یکی از بزرگترین عوامل تولید جلبک های مضر برای طبیعت هست و رتبه ی یک را در این آلودگی داره.
عارف
۲۷ آذر ۱۴۰۱رقابت و فشار سیاست مدارها باعث جلوگیری از تحقیق و توسعه ی ماشینهای تجاری شده و عواقب آن گردن مصرف کننده را میگیرد . ماشینهای برقی شاید برای تردد داخل شهر گزینه ی خوبی باشد ، اما برای ماشینهای تجاری تستهای زیاد و زمانبری را میطلبد . شاید یکی از دلایل تاخیر خودروهای تجاری تسلا هم همین باشد