فورد

ساختهٔ جدید شرکت Zero to 60، نصف موستانگ نصف فورد GT!

چه اتفاقی می‌افتد اگر یک موستانگ با یک فورد GT ادغام شود؟ این سؤالی است که شرکتی بنام Zero to 60 بدان پاسخ داده است. این شرکت در پروژه‌ای یک موستانگ را تغییر داده و آن‌را شبیه به سوپراسپرت آیندهٔ فورد یعنی مدل GT کرده است. این خودرو GTT نام گرفته و بدنهٔ آن تا حد زیادی دستخوش تغییرات شده است. کاپوت به سمت جلو کشیده شده و یک لبهٔ تیز پیدا کرده است و زیر آن‌هم ورودی‌های هوای عظیمی قرار گرفته است. در روی کاپوت نیز دو ورودی هوا تعبیه شده که به نمونه‌های بکار رفته در نسل جدید فورد GT شباهت دارند و گلگیرها هم بزرگ‌تر و عضلانی‌تر شده‌اند.

zero-to-60-designs-gtt-04

در قسمت جانبی، رکاب‌ها شبیه به GT طراحی شده‌اند و دو ورودی هوای بزرگ هم درست قبل از چرخ‌های عقب قرار گرفته که بازهم فرمی شبیه به GT دارند؛ اما بیشترین تلاش جهت شبیه‌سازی موستانگ به GT در قسمت عقب خودرو صورت گرفته است به‌گونه‌ای که در اینجا شاهد تغییر چراغ‌های استاندارد موستانگ به نمونه‌هایی گرد هستیم درحالی‌که اگزوزها، اسپویلر، سپر عقب، دیفیوزر و به‌طورکلی نمای عقبی موستانگ بسیار شبیه به فورد GT درآمده است.

zero-to-60-designs-gtt-05

اما تغییرات این موستانگ تنها به ‌ظاهر آن ختم نمی‌شود چراکه Zero to 60 به زیر کاپوت آن‌هم توجه داشته است به‌نحوی‌که موتور ۵ لیتری V8 استاندارد موستانگ را مجهز به یک سوپرشارژر کرده و بدین ترتیب قدرت آن‌را به رقم فوق‌العادهٔ ۸۰۰ اسب بخار رسانده است که حتی از قدرت ۶۰۰ اسب بخاری سوپراسپرت GT هم بیشتر است. همچنین این موستانگ GTT مجهز به رینگ‌های ۲۲ اینچی پوشیده شده با لاستیک‌های پیرلی P-Zero، ترمزهای برمبو و تعلیق Eibach Pro-Street-S شده است.

به گفتهٔ Zero to 60، این موستانگ فقط یک ماشین نمایشی نیست بلکه کاملاً آماده و برنامه‌ریزی‌شده برای استفاده در پیست و خیابان‌های عادی است. GTT یک ماشین تورینگ اسپرت و راحت است. این خودرو در نمایشگاه سما امسال توسط صفر تا ۶۰ به نمایش درخواهد آمد. این شرکت که در کالیفرنیا واقع است قصد دارد GTT را اوایل سال آینده به‌صورت محدود به تولید رسانده و آن‌را از طریق فروشندگان فورد در جنوب کالیفرنیا عرضه کند.

طراح و رئیس شرکت صفر تا ۶۰ «Kenny Pfizer» دربارهٔ این خودرو گفته است:

«صفر تا ۶۰ به دنبال ارائهٔ یک خودروی آرمانی است که نشان می‌دهد عملکرد، کنترل و هیجان در یک ماشین عضلانی امکان‌پذیر است. ما با ایجاد نوآوری‌هایی در GTT برای ارائهٔ یک تجربهٔ رانندگی کاملاً شکفت انگیز تلاش کرده‌ایم».

zero-to-60-designs-gtt-02

این ادعایی جسورانه از سوی صفر تا ۶۰ است اما بااین‌حال به نظر شما GTT ترکیب موفقی از یک خودروی عضلانی و یک سوپراسپرت است یا نه؟

zero-to-60-designs-gtt-03

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Daniel

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (955 ديدگاه)

    جالب بود.
    شما رو نمیدونم ولی به شخصه دوس ندارم همچین بلایی سر موستانگ بیاد در آینده.
    موستانگ رو بخاطر موستانگ بودنش دوس دارم(عضلانی و قدرتمند).

    1. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

      ۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      عقبشو شبیه فورد جی تی کردن
      بهترین کاری هم که کردن استفاده از سوپر شارژه چون واقعا نیاز بود …..
      اسپلیتر هم خیلی زیباست و یکی از امتیاز های دیگه ش اینه که چراغ جلو رو دست نزدن
      دیدن اون رینگ های 22 اینچی چه حالی به ادم میده ……….

      1. Daniel

        ۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (955 ديدگاه)

        به نظر من
        موستانگ فقط تنفس طبیعی
        چلنجر+ سوپرشارژر = گربه جهنمی = شاتل فضایی چلنجر

  2. reza

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (311 ديدگاه)

    به نظرم ماستنگ راکت که ماله گالپینه از این خوشگل تره….ولی 800 تا خیلی حرفه….کاش رو شلبی کار می کرد که سبک تره و موتورش قوی تره…

  3. فرشاد سجادیان

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هویت ماستنگ زیر سوال رفته. هر چیزی جای خودش رو داره، قاطی کردنشون با هم ایده خوبی نیست، اصالت و پرستیژ رو فدای یه زیبایی نسبی کرده. من همچنان منتظر نسل جدید شلبیGT500 هستم تا شاهد ترکیب منطقی قدرت و اصالت باشم.

  4. آرش

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (29 ديدگاه)

    عقبش شبیه فراری شده واقعا این فیس موستانگ خیلی عالیه ای کاش نسل بعدیش اینجوری بشه درواقع یه جورایی طراحیش اروپایی تر شده تا آمریکایی! اما این اسب خشن رو ما همه جوره دوسش داریم

  5. USA & JAPAN

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    هرجوری باشه عشقه
    ولی خودش یه چیز دیگس

  6. ونوم

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    خدا کنه فورد برای جی تی جدید از موتور پنج لیتری با دو تا توربو استفاده کنه هر چند مدل شش سیلندرشم گردن کلفته ولی اونموقع دیگه دست نیافتنی میشد

  7. علیرضا

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (757 ديدگاه)

    جلوش بیشتر شبیه کاماروشده به خاطر ورودی هوا و سپر جلوش بعدا این با این ارتفاع از گلگیر اگه فرمون رو بچرخونه و کمک ها یه کم بخواد بازی کنه باید فاتحه گلگیر با لاستیک رو با هم خوند به نطر من این تیونر نسبت به باقی تیونر ها مهندسی قوی نداره

  8. یاسین

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    پس اینا از طراحی شتر گاو پلنگ که ایران خودرو کبیر در دنا رو تبعیت کردن
    فقط نکته ایناه شتر گاو پلنگ ما کجا مال اینا کجا
    اصلا لامصب با چشمات بازی میکنه
    ولی اینکارا جالب نیست هر چیزی با هویت و اصلالت خودش قشنگه

  9. Sajjad Ahmadi

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    حالا فکر کن بیان زاویه کمبر بندازن و کف خوابش کنن!
    درست عین این دخترای عملی و پلاستیکی میشه

  10. احمد باقری

    ۱۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    میشه گفت ایده خوبیه.

  11. GOD BLESS AMERICA

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    قیافه اش از موستانگ نسل فعلی قابل تحمل تره
    اما بهتره موستانگ به همون ابهت ماسل کاری خودش برگرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا