جیپفوردلندروور-رنجروور

نبرد آفرود جذاب و چالش‌برانگیز بین برانکو، رانگلر و دیفندر

از زمانی که فورد برانکو رونمایی شد، همه منتظر دیدن یک مقایسه و رقابت آفرود بین این خودرو با جیپ رانگلر و لندروور دیفندر بودیم و حالا این امکان به لطف تیم TFL فراهم شده است. با نگاهی به شیوهٔ ساخت این سه خودرو، فهمیدن توانایی‌های آفرود آن‌ها باید بسیار آسان باشد زیرا فقط برانکو و رانگلر ساختار بدنه روی شاسی یا همان شاسی مستقل دارند و این چیزی است که لندروور مدت‌ها است از آن فاصله گرفت است.

داشتن شاسی مستقل برای یک آفرودر یک ویژگی مهم و تعیین‌کننده به‌حساب می‌آید اما لندروور اصرار دارد که دیفندر جدید را یک آفرودر صدا کند و بنابراین باید انتظار رویارویی آن با رانگلر و برانکو را داشته باشیم. در ساختار سیستم تعلیق نیز بین این سه خودرو تفاوت‌هایی وجود دارد. رانگلر تنها عضو این جمع است که دو اکسل صلب دارد درحالی‌که برانکو فقط یکی در عقب دارد. از سوی دیگر، دیفندر در هر چهارچرخ از تعلیق مستقل استفاده می‌کند که برای رانندگی روی جاده‌ها عالی است اما پس از پایان آسفالت ایده‌آل نخواهد بود.

یکی دیگر از قسمت‌های کلیدی که در آفرود باید به آن توجه شود، لاستیک است. در اینجا، برانکو که به پکیج ساسکواچ مجهز است، با لاستیک‌های آل‌ترین عظیم ۳۵ اینچی خود می‌درخشد. لاستیک‌های رانگلر روبیکان هم فقط کمی کوچک‌تر است اما دیفندر فقط می‌تواند رینگ‌های ۱۸ اینچی به بالا داشته باشد و خودروی مورد آزمایش روی نمونه‌های ۲۰ اینچی قرار گرفته است که این یعنی فضای کمی برای لاستیک‌ها باقی می‌ماند. البته این دیفندر به لاستیک‌های آفرود سفارشی کارخانه‌ای هم مجهز است اما بازهم تفاوت با دو رقیب دیگر کاملاً آشکار خواهد بود. به همین دلیل، دیفندر در کنار دو رقیب آمریکایی بیشتر شبیه یک پسر شهری با کفش‌های ورزشی تمیز و سفید به نظر می‌رسد!

در زیر کاپوت خودروها هم شاهد تفاوت‌های بزرگی هستیم. رانگلر از نوع پلاگین‌هیبریدی 4xe است که این یعنی یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک موتور الکتریکی دارد که مجموعاً ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. قوای محرکهٔ دیفندر P400 هم هیبریدی است اما از نوع هیبریدی خفیف با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی که به لطف برخورداری از توربوشارژر و سوپرشارژر، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برانکو اما از الکتریسیته بی‌بهره بوده و تنها یک موتور ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو زیر کاپوت دارد که ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

با آغاز این رقابت جذاب، خودروها در اولین چالش جدی خود در مسیری سنگلاخی با مانع بزرگی مواجه می‌شوند. دیفندر با فعال کردن حالت راک کرال و قرار دادن تعلیق بادی خود روی بالاترین ارتفاع، اول‌ازهمه وارد گود می‌شود اما گیر می‌افتد و نمی‌تواند از روی سنگ بزرگی که در مسیر قرار دارد عبور کند. بااین‌حال، پس از دنده‌عقب گرفتن و جابجایی سنگ‌ها، با هر دشواری که هست بالاخره پسر بریتانیایی از این مانع عبور می‌کند. سپس رانگلر با قفل دیفرانسیل‌های فعال و همین‌طور قطع آنتی‌رول بار به سمت مانع می‌رود و در همان تلاش اول تقریباً بدون مشکل و فقط با کمی کشیده شدن کف خودرو روی سنگ‌ها مانع را پشت سر می‌گذارد. در آخر هم برانکو به همان آسانی رانگلر از اینجا رد می‌شود.

اما کفش‌های ورزشی دیفندر بلافاصله پس از عبور از این مانع، کار دستش می‌دهند زیرا پس از تلاش برای عبور از روی یک سنگ بزرگ، چرخ جلوی سمت راست به لبهٔ تیز سنگ برخورد کرده و لاستیک را سوراخ می‌کند. سپس از چرخ زاپاس استفاده می‌شود و تیم آزمایش باد چرخ‌ها را روی مقدار توصیه‌شده تنظیم می‌کند؛ اما آن سنگ مزاحم هنوز هم همان‌جا است و اگر دیفندر دوباره به آن برخورد نکند، سنگ‌های خشن دیگری در مسیر هستند که دوست دارند لاستیک‌های این ماشین را پنچر کنند. به همین دلیل، تایر زاپاس هم تنها پس از چند ثانیه دچار همان سرنوشت می‌شود و این یعنی دیفندر باید شب را تنها در کوهستان سپری کند.

بدین ترتیب، دو خودروی دیگر به راه خود ادامه می‌دهند. رانندهٔ جیپ از قوای محرکهٔ هیبریدی خودروی خود نهایت استفاده را می‌برد و صعود به کوه را صرفاً با استفاده از نیروی الکتریکی آغاز می‌کند. بااین‌حال، برد تمام الکتریکی ۳۵ کیلومتری رانگلر 4xe در رانندگی آفرودی به تنها ۵ کیلومتر تبدیل شد که این نشان می‌دهد از پیکاپ‌ها و اس‌یووی‌های الکتریکی آینده چه انتظاری باید داشته باشیم. درهرحال، به‌جز برد تمام الکتریکی، هیچ کاری نیست که رانگلر بتواند انجام دهد و برانکو نتواند. اینکه آیا آفرودر فورد این کارها را بهتر انجام می‌دهد یا نه، بحث کاملاً متفاوتی است و می‌تواند سلیقه‌ای باشد اما آنچه واضح است و بیشترین اهمیت را دارد این است که رانگلر دیگر تنها نیست و برانکو رقیب واقعاً شایسته‌ای برای آن خواهد بود.

در مورد دیفندر اما یک شب سرد و طولانی را در پیش دارد تا با خود فکر کند که آیا هنوز هم می‌خواهد آفرودر نامیده شود یا نه. حقیقت این است که بدون چند حالت خاص و آپشن‌های سفارشی، دیفندر نمی‌تواند همپای پسران دیترویتی پیش برود و ازآنجایی‌که حتی در نسخهٔ پایه هم خودروی بسیار گران‌قیمتی است، این آپشن‌ها قیمت آن‌را حتی بیشتر افزایش می‌دهند.

مشخصات فنی

 

لندروور دیفندر P400

جیپ رانگلر روبیکان 4xe

فورد برانکو ساسکواچ

پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین شارژر ۲ لیتری I4 توربو هیبریدی ۲.۷ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۳۷۵ اسب بخار ۳۳۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۶۳۷ نیوتن متر ۵۶۳ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
طول ۵,۰۱۹ میلی‌متر ۴,۷۸۵ میلی‌متر ۴,۸۱۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۲۲ میلی‌متر ۳,۰۰۷ میلی‌متر ۲,۹۴۹ میلی‌متر
فاصله از زمین ۲۱۸ میلی‌متر ۲۷۴ میلی‌متر ۲۹۲ میلی‌متر
رینگ ۲۰ اینچی ۱۷ اینچی ۱۷ اینچی
لاستیک ۳۳ اینچی ۳۵ اینچی
زاویهٔ حمله ۳۰.۱ درجه ۴۳.۹ درجه ۴۳.۲ درجه
زاویهٔ فرار ۳۷.۷ درجه ۳۷.۰ درجه ۳۷.۰ درجه
قیمت ۷۱,۱۱۵ دلار ۶۱,۲۶۵ دلار ۶۳,۲۰۰ دلار

تماشا در یوتیوب:

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای
منبع
AutoEvolutionTFLoffroad

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    بهترین ماشینای آفرودی ماشینایی هستن که بتونن تو جاده‌ های پر از تخته سنگ یا با شیب تند یا تو زمینای شنی و سست به راحتی هرچی تموم‌ تر به راه خودشون و‌ پیمایش مسیرشون ادامه بدن ….. که هر سه تای این ماشینا از عهده این کارا بر میان

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. ممد ژانگولر

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      تا ا‌نجا که من تو فیلم متوجه شدم جیپ با اختلاف زیاد پادشاه سرزمینهای ناشناخته کشف نشدست البته بعد جی کلاس بنز
      .
      .
      اما و اما
      خبر خوب
      منتظر ورود هامر جدید و سایبر تراک باشید که ارزششو داره
      ضمنا از یک منبع ناشناس خبر دار شدم مرسدس بنز بیکار نشسته و تا دو سال دیگه از شاسی بلند جدیدش رونمایی میکنه که قلبها و نگاهارو بخودش تسخیر خواهد کرد 💪

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. Ali_x76

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1206 ديدگاه)

        تازه این آفرودی ترین نسخه جیپ نیست!
        رنگلر 392 روبیکان با 470 اسب قدرت، پکیج اکستریم ریکان و لاستیک 35 و ضریب دیفرانسیل 1 : 4.56
        هیولا

      2. زیزیگولو

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        👍👍👍

      3. Audi rs e_tron gt

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        بله ولی بیشتر سایبرتراک احساس می کنم برای جاهای کشف نشده بهتره
        G کلاس و بقیه هم می تونن تو سرزمین های کشف نشده خیلی خوب عمل کنن اما برای قدرت آفرود اما از اون ور سایبرتراک هم قدرت آفرودش خیلی خوبه هم خیلی ماشین محکم و قوی هست زد گلوله هم است
        برای همین توی سایبرتراک برای سرزمین های کشف نشده جاتون امن تر هستش
        قبلا برای سایبرتراک یه قسمت ویدئو ها دیدم که از ایلان ماسک پرسیدن چرا انقدر براتون مهمه که این ماشین زد گلوله باشه بعد ایلان ماسک همین ها را گفت بجز اون گفت کسی از آینده خبر نداره وقتی آخرالزمان بیاد می تونه بهت کمک کنه پس اینجور جاهای ناشناخته من به سایبرتراک حس بهتری دارم
        ولی جی کلاس اینا قدرت آفرودشون خوبه اما از اون طرف اندازه سایبرتراک شیشه های محکمی و بدنه محکمی نداره

        1. ممد ژانگولر

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4150 ديدگاه)

          این مدلهای بالا در مقابل سایبر تراک و هامر مثل فرزند کوتوله در مقابل پدر قد بلند و رعنا میمونه
          سایبر تراک و هامر هر سه تای بالارو به نظرم قورت میدن

          موافقم 2
          مخالفم 7
        2. ehsan fa

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1952 ديدگاه)

          چرا برای سرزمین کشف نشده ماشین ضدگلوله لازم داشته باشیم وقتی گلوله ای وجود نداره چون آدمی نیست

        3. سیاوش

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (49 ديدگاه)

          فکر نکنم اصلا با ماشین الکتریکی بشه به جا های کشف نشده رفت چون همونطور که تو کلیپ دیدین برد 35 کیلومتری جیپ شده 5 کیلومتر و هامرم بردشو گفتن 560 کیلومتره که کلا تو شرایط افرود میشه 56 کیلومتر تازه اگه باطری ها کاملا شارژ باشن درضمن اگه جایی رو هم کسف کردی دیگه نمیتونی برگردی چون شارژ نداری(مگر اینکه یه ژنراتور بزاری پشتش با خودت ببری)

        4. ممد ژانگولر

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4150 ديدگاه)

          داش سیا اگه اینی که گفتی درست باشه فاجعه میشه
          مثلا به دوست دخترت میگی من با دوستام ی توکه پا بریم تا وسط جنگل و برگردم یهو شارژ خالی کنی شب نیای خونه
          صبح گیرم ماشینت شارژ بشه
          برگردی کجا؟!!
          میکشنت برگردی 😂😂😂

  2. Silent

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    اهمیت سیستم تعلیق! هر ماشینی که 40 سانت از زمین بلندتر شد آفرودر نیست!! حتما پارت 2 ش رو هم بزارید جایی که ماشین ها به اصل خودشون رسیدن و مودیفاید شدن. حال و روز دیفندر اوونجا دیدنی تر هم هست

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. مازیار

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      در آف رود لاستیک نقش بزرگی داره و در آف رود سنگ و صخره نقشی بزرگتر ، و وقتی تفاوت در حد لاستیک خیابانی و ۳۵ اینچی باشه کری خوندن مزه چندانی نداره آقای مودیفاید😀

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. Silent

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (631 ديدگاه)

        قسمت دومش رو برا همین گفتم جایی که لاستیک نمی ترکه ولی “”دست و پای کوتاه دیفندر بخاطر شاسیش”” میره رو هوا :)) جووری که خودشون قید ادامه مسیر رو میزنن.
        دیفندر جدید در اصل بازار تویوتا لند و می گیره یکی از علل عدم نیاز به وروودش به امریکا شمالی وقتی هم قیمت هستن.

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. مازیار

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          ممکنه دست و پای کوتاه دیفندر بخاطر شاسیش بره رو هوا ، اما این نسل جدید دست و پاش به جاهایی خواهد رسید که نسل قبل هرگز نرسیده بود ، اندکی صبر
          ضمنا شما که در اولین تست منعکس شده دیفندر اول از همه ساعت زدی و استناد میکنی تو اولین تست منعکس شده از واگنییر کجا بودی ندیدمت

          موافقم 4
          مخالفم 6
        2. دانیال_Surrey،England

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          دوست عزیز اون جیپی که دیدی تو پارت2 اون مسیر رو به زحمت رفت تا خرخره تیون شده بود.
          اون دیفندر هم به جز ارتفاع و لاستیک چیزه خاصه دیگه ای نبود.
          برانکو هم اصلا نبردن با رانگلر،محض اطلاع!!
          عملکرد دیفندر تو موآب کاملا مشخص شد که آفرودر توانایی هست.

          موافقم 1
          مخالفم 15
        3. R@m!n

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          دانیال جان دلیل پدر کشتگیتو با برانکو بدونم ممنون میشم 😄

        4. دانیال_Surrey،England

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          والا چیزی نیست.
          شاید سلیقم نباشه ولی پدرکشتگی و….ندارم.
          این دوستمون که اکثرا از کامنتاش معلومه حال و روزه خوشی نداره؛کلا چیزی رو میگه که به نفعشه.
          الان دیفندر لاستیکاش ترکیده به عملکردش چه ربط داره؟
          منم گفتم برانکو و رانگلر اصلا از اون مسیر((پارت2)) رد نشدن که داری دیفندر رو زیر سوال میبری.
          به نظرم عملکرد دیفندر با توجه با ساختار شاسیش قابل توجهه.
          خوده همین کانال همون پسره((تامی بود فکر کنم اسمش)) گفتش که دیفندر بهترین سیستم 4چرخ محرک دنیا رو داره و مشکل اصلیش لاستیکاشه و خوده لندروور لاستیک مناسب تر برای آفرود ارائه نمیده و این باعث تاسفه.
          میتونی به کلیپ نجات همین دیفندر تو کانالشون مراجعه کنی و حرفش رو گوش کنی.
          ..
          حالا همین دوستمون و چند نفر دیگه ببین چطوری عملکرد تسلا و ثبت رکوردشون رو توجیه میکنن.
          منتظر باش.

          موافقم 2
          مخالفم 4
        5. Elmiraj

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          ((حالا همین دوستمون و چند نفر دیگه ببین چطوری عملکرد تسلا و ثبت رکوردشون رو توجیه میکنن.))
          .
          این تایم جدید ۷:۳۰:۹۰۹ تسلا که سریعترین تایم برای یک خودروی الکتریکی استاندارده ، تازه شروع تسلا در نوربرگرینگ هست .
          تا چند ماه آینده شاهد ورود نسخه پیست محور S plaid خواهیم بود که به اسپویلر متحرک ، دیفیوزر ، ترمز های کربنی و لاستیک های مخصوص پیست مجهز خواهد شد .

          این نسخه پیست محور زمان ۱:۲۹:۹ را در پیست Laguna seca ثبت کرده که سریعتر از لامبورگینی هوراکان پرفورمانته هست…!!!

    2. Audi rs e_tron gt

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      این سه ماشین همشونو دوست دارم 😄
      اما خب دیفندر را کمی بیشتر ولی احساس می کنم رانگلر برای آفرود جان سخت تره
      برانکو هم خیلی دوست دارم

      موافقم 1
      مخالفم 1
    3. Audi rs e_tron gt

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      بله آقای محمد قطعا همینطور است بنده هم همین نظر را دارم

  3. porsche

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    چقدر آشغال، ***و شخمیه

    مخالفم 12
    1. Ninja

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (93 ديدگاه)

      من که انتخاب اول اخرم توی دنیای افرود فقط افردد اونم صخره نوردی و سنگین برانکو و رانگلر هست بقیه هم عالی مثل لندکروز و جی کلاس دیفندر یا جیمنی ولی اونا برای کار های سنگین تر سبک تر داخل جاده جادار بودن لوکس بودن و قیمت اینا هستش که انتخابشون نمیکنم

  4. mohamadreza

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (144 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان پدالی یه سوال داشتم میخواستم یه دونه تویوتا اف جی بخرم . از کسانی که اطلاعات یا تجربشو دارن میپرسم که شما در حال حاضر خرید این ماشینو تو ایران صلاح میدونین حرف افرود شد گفتم بپرسم ممنون میشم راهنمایی کنید

  5. Sajjad

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1868 ديدگاه)

    درسته بخاطر چرخاش به مشکل خورد ولی بازم قد علم کردن جلوی رانگلر با هر تکنولوژی و هر قیمت گرونی کار ساده ای نیست
    جیپ کارشو خیلی خوب بلده
    فوردم که ترکونده دمش گرم ولی بزارن توی صخره نوردی مقایسه بشن بازم برانکو مونده به رانگلر برسه
    دیفندرم که نهایتا با ارتقا دادن در سطح بالا بتونه تا حدودی مثل رانگلر فابریک ظاهر بشه

    موافقم 5
    مخالفم 2
  6. R@m!n

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    به هر حال دیفندر به خاطر شاسی یکپارچه پشت دو رقیب قرار می گیره اما خب باز هم به کمک سیستم های کمکی عملکرد خوبی داره. البته تو قسمت بعدش دیفندر با لاستیک های آفرودی بهتر کار میکنه.

    بدون شک برانکو بهترین آفرودر حال و حاضر هست که با ارائه عملکرد تحسین برانگیز هم در آنرود و هم آفرود بهترین ویژگی های هر دو رقیب رو همزمان داره.

    جالبه که در تمام فروم ها مالکین برانکو به دیگران اصرار می کنن که حتما پکیج ساسکواچ رو خریداری کنن، چون عملکرد افرود به طرز چشم گیری افزایش پیدا می کنه. این پکیج شامل رینگای 35 اینچی با مهره تکی، کمک های تقویت شده بیلشتین، اصلاحات تعلیق برای بهبود زوایا، گلگیرهای پهن تر که فقط با قیمت 5000 هزار دلار رو تمام مدل ها قابل سفارش هست. این پکیج عملا یه تیون شرکتی هست برای کسانی که دنبال extreme offroad هستن.

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      رامین جان یه سوال
      فارغ از مسئله لاستیک ، آیا بنظرت شاسی مستقل به تنهایی و بطور مطلق میتونه تعیین کننده دست بالا در آف رود باشه؟
      و اگه جواب مثبت هست در نتیجه آیا بنظرت نویگیتور با شاسی مستقل آف رودی بهتر از رنجروور با شاسی یکپارچه داره؟

      1. OMID

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        شاسی مستقل انعطاف و قابلیت پیچش بیشتری داره ( توی جاده خاکی اهمیتی نداره ولی واسه جاهای ناهموار تر مهمه )
        همیشه نمیشه گفت که اگر یک ماشین شاسی مستقل داره پس افرودش خوبه
        اگر شرایط برابر باشه ( واسه آفرود ساخته شده باشن هر دو مدل مقایسه و در یک کلاس از لحاظ سایز باشن ) معمولا اونی که شاسی مستقل داره بهتر عمل می‌کنه
        اینم اضافه کنم که توی ماشین های آفرود معمولا به شاسی نردبانی میگن مستقل وگرنه انواع دیگه ای از شاسی مستقل موجوده

        1. مازیار

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          خوب البته اگه تمام شرایط برابر باشن شاسی مستقل بهتره ، اما عملا که هیچ دو اتومبیلی دارای شرایط کاملا برابر نیستن
          و بر هیچکس پوشیده نیست که نوع و ابعاد لاستیک هم تاثیر زیادی در عملکرد آف رود داره خصوصا گل نوردی و صخره نوردی

        2. Iman99

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          دو مورد دیگه به کامنت omid اضافه میکنیم یکی اینکه نویگیتور با هدف آفرودر بودن ساخته نشده ولی شاسی مستقل تو آفرود بهتر تاثیر داره از اون طرف لندروور با زمینه آفرود ساخته شده ولی شاسی یکپارچه داره نکته دیگه درمورد سیستم تعلیقه اونم اینکه اگه سه خودرو با شاسی مستقل داشته باشیم ولی با سه نوع سیستم تعلیق متفاوت هر نوع سیستم تعلیق در حالت پایه ویژگی های خودش رو داره و ممکنه تعلیق مستقل در حالت پایه که برای آفرود تخصصی ساخته نشده باشه معایبی داشته باشه ولی در سطح بالا و آفرود extreme و وقتی که تعلیق مستقل بطور تخصصی واسه آفرود طراحی و مهندسی و تنظیم شده باشه سیستم تعلیق مستقل هم میتونه همون کارایی رو نسبت به سیستم تعلیق های دیگه داشته باشه ولی در حالت پایه شرایط متفاوته.

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. R@m!n

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        مقایسه نویگیتور با اون ابعاد و فاصله محور با رنجروور درست نیست. منظورتم از شاسی یکپارچه رو رنجروور نفهمیدم. چون رنجروور هم نردبانی هست.

        صرف این موارد ابعاد و تقسیم وزن و تعلیق و گیربکس هم مهمه. امید جانم توضیحاتی خوبی دادن.

        1. مازیار

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          رامین جان شاسی آلومینیومی یکپارچه رنجروور جدید

          و در مقایسه هم رنجروور LWB رو حساب کن بخاطر فاصله محوری
          میخوام بدونم شاسی نردبانی چقدر تاثیر داره البته عذر میخوام که زیاد سوال می‌پرسم این عادتم هست و شما هم گزینه خوبی بنظر میرسی با اینحال هروقت حوصله نداشتی بگو😅

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. Amir Machine

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          رامین جان رنجروور شاسی مستقل‌ نداره
          یونی بادیه، نسل قبلیش هم یونی بادی بود

          However, that doesn’t mean Land Rover compromised the Range Rover’s off-road capability with its unibody construction. It’s still plenty capable

          لندروور خیلی وقته شاسی مستقل رو گذاشته کنار

        3. R@m!n

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          بله درسته بین لندروور و رنجروور و شاسی و تعلیق قاطی کردم تقصیر مازیار بود 😂😂

        4. R@m!n

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          تاثیر شاسی نردبانی زمانی بهتره که تعلیق هم متناسب با شاسی و ابعاد تقویت بشه. بارز ترین نمونه هم همین گرندواگونییر جدید که تعلیق ماشین توانایی هماهنگی با ابعاد و شاسی رو نداشت و سواری ماشین فدا شد.

          این موضوع برای ماشین های شاسی یکپارچه خیلی راحت تر و بی دردسر تر هست و از طرفی بالا بردن توانایی آفرود در شاسی یکپارچه خیلی راحت تر از بالا بردن کیفیت سواری در شاسی نردبانی هست. به همین خاطر رنجروور تصمیم گرفت با کنار گذاشتن شاسی مستقل و اضافه کردن تعلیق بادی بسیار پیچیدش نقیصه آفرودی رو برطرف کنه که موفق هم بود.
          از اون طرف نویگیتور بر اساس فلسفه خودروسازی آمریکایی ساخته شده و شاسی نردبانی و ارتفاع جز جدایی ناپذیر SUV لوکس آمریکایی هست، البته شاید آخرین نسلی باشه که شاسی نردبانی داره. خب به خاطر این موضوع در لینکلن از تعلیق بادی در کنار موتور سبک و تنظیمات خاص اکسل ها در کنار تعلیق مستقل محور عقب تلاش زیادی کرد تا کیفیت سواری رو بالا ببره که بسیار موفق بود. راجب بحث آفرودش هم خب اضافه کردن تعلیق مستقل باعث میشه تا انعطاف خودرو بیاد پایین تا پایداری حفظ شه پس نویگیتور در آفرود حرف زیادی برای گفتن نداره.

          این موضوع راجب رنجروور LWB هم صادقه چون هر چی فاصله محور بیشتر شه توانایی آفرود هم افت می کنه و مطمئن باش اختلاف فاحشی با رنجروور معمولی داره.

        5. مازیار

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          آره والا شاید بهتر بود همون اول این سوال رو از یانکی عزیز می‌پرسیدم و ایشون هم با قاطعیت می گفتن خوب مسلمه که آف رود نویگیتور بهتره
          و خلاص😅

        6. مازیار

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          ممنون رامین جان مطلب و گرفتم پس هیچ امری قطعی نیست و به اصطلاح بستگی داره
          اما بازم سوال دارم ها بقول شمالی ها فک رو پیدا کردم😆😆
          البته منظور از فک ، چونه نیست فک به جا و مکان اطلاق میشه😊

        7. R@m!n

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          مازیار جان اینجا هستیم برای تبادل اطلاعات هر سوالی هست در حد اطلاعاتم حتما جواب میدم

      3. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        منطور از (فِک،فَک؟ رو پیدا کردم) متوجه نشدم
        اگه میشه توضیح بدید یا اصلش رو بنویسید

        1. مازیار

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          همون طور که عرض کردم منظور از فَک در اینجا همون جا و مکان هست یعنی اون نقطه مورد نظر رو پیدا کردم
          و منظورم بطور خاص به رامین جان هست که بخاطر دور نشدن از منطق و همچنین اطلاعات خوب و مفید گزینه خوبی یا به اصطلاح فک خوبی برای سوال پرسیدن هست

    2. سهند

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      توانایی آفرود g کلاس در مقابل این ها چطور است؟

      1. R@m!n

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        اگر آفرودی در نظر بگیریم برانکو، جیپ و جی حد نهایی آفرودر استوک رو با روش های مختلف ارائه میدن و نمیشه گفت برتر مطلق کدوم هست.

        دیفندر هم در پشت این سه ماشین قرار میگیره. اما اصلا ضعیف نیست.

        موافقم 2
        مخالفم 3
        1. سهند

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (670 ديدگاه)

          به خاطر پاسخ ممنون
          توانایی آفرود رنجرور در مقابل g کلاس چطور است؟

  7. مهراب

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (41 ديدگاه)

    چی تو سر لندروور میگذره؟
    منظورم اینه چرا باید شاسی مستقل و نردبانی رو حذف کنه؟ایا سیستمی یا راه کاری برای جبرانش داره؟

  8. Twin H Power

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (272 ديدگاه)

    یادمه اوایل که دیفندر معرفی شده بود در همین سایت پدال و جاهای دیگر من و برخی از دوستان به این اشاره کردیم که نبود شاسی مستقل و تعلیق یکپارچه یک نکته منفی برای دیفندر هست . و واکنش برخی کاربر ها به ما از این دسته حرف ها بود که “نکشیمون کارشناس” ، “لندروور بیشتر میفهمه یا تو” ، “دوره شاسی مستقل و … گذشته ”

    حالا باید بگم تحویل بگیر کارشناس … ;)

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      دوست عزیز
      این نکته به زعم شما منفی قطعا از نظر مهندسین کمپانی بدور نبوده و حتما دهها نکته مثبت شاسی یکپارچه رو بهش ترجیح دادن و این تصمیم رو گرفتن

      1. Twin H Power

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (272 ديدگاه)

        صد در صد نکات مثبت زیادی وجود داشته ، مثل کیفیت سواری و هندلینگ بهتر .
        اما ماهیت یک دیفندر چیه ؟ بنطرم وقتی اسم دیفندر میاد قابلیت آفرود بر راحتی و هندلینگ ارجحیت داره .

        همینطور فکر میکنم یکی از دلایل اصلی استفاده از این ساختار کاهش هزینه های توسعه و طراحی باشه .
        تمامی مدل های رنجروور و لندروور بر پایه چنین ساختاری بعنی شاسی یکپارچه هستن . پس استفاده از اون یعنی استفاده از پلتفرم موجود و درنتیجه کاهش هزینه ها .

        به هر حال دیفندر جدید بسیار دوست داشتنی هست اما از اصل موضوع فاصله گرفته .

    2. شاهین

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      دقیقا گل گفتی
      سر همین موضوع من گفتم رانگلر کشش تعلیق بالایی داره و به راحتی سه لنگ نمیشه واسه همین به زمین میچسبه و راحت پیش میره و یکی میگفت دوره این سیستم تعلیق ها گذشته و شاسی یکپارچه و سیستم های کنترل کششی الان حرف اولو میزنن

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        من بودم اگر حرفی نکته ای راجب این موضوع داری خوشحال میشم از تو و دوستان بشنوم. دفعه قبل که کامل برات توضیح دادم جوابی ندیدم.

        1. Mad.z.Max

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          رامین جان داداش گل، همین ویدیو رو بنظرم تماشا کن. اصلا دیگه بحثی نمیمونه. دیفندر جدید آفرودر قابلی نیست، در حد رقبا که هیچ، در حد یه جیمنی هم نیست. والا نیست

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. R@m!n

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          بحث من با این دوستمون سر برانکو بود نه دیفندر که خب معلومه صرفا علاقه ای به جیپ داره و از رو همون منظور میگه یکی بهتره.

          لندروور مشخصه که با شاسی یکپارچه ضعیف تر هست اینکه نیازی به بحث نداره منم بارها گفتم.

          موافقم 1
          مخالفم 1
    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      این مورد نه فقط درمورد لندروور،بلکه از هر ماشینی انتقاد می‌کنی بازم سر و کله یه عده مثلا ماشین باز که فقط قصدشون تخریبه پیدا میشه و کلی ….. بلغور میکنن…

  9. AMIR / ARMI

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    یه سری نکته ها برای آفرود هستش
    به غیر از ارتفاع سیستم تعلیق و نوع خودرو (داشتن شاسی یا بدون شاسی ) و زاویه ورود و خروج این چیز های مرسوم
    یه چیز های مهمی مثل وزن تقسیم وزن لاستیک
    هستش
    معمولا این ایراد میگیرن که خودرویی مثل رانگلر توی جاده به راحتی یه خودرو مثل دیفندر نیست
    دلیلش رینگ و لاستیک هستش
    در عرض چند دقیقه همین دیفندر دو بار لاستیکش پنچر شد دلیلش نوع لاستیک نامناسب وزن زیاد و تقسیم وزن نامناسب هستش
    معمولا موتور های چهار سیلندر رو مناسب ترین موتور برای آفرود میدونن دلیلش وزن کمشون هستش
    قابلیت اطمینان برای یه خودرو در خارج از جاده خیلی مهمه اینکه موتور وسط ناکجا آباد توربو هاش از کار نیوفته 😂
    به قول یه دوستی حقه تبلیغاتی یه سری خودرو ها قابلیت آفرود نداشته شون هست
    و این نوع تفکر که با خرید یه ماشین با برچسب قیمتی زیاد خودروی شهری و افرود رو کنار هم میخری .

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. datsun

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      چرا مضحکه را میندازی مشکل تویوتا اونجا که با یه روشن خاموش حل شد همین برانکو و رانگلر کلی مشکل کیفی دارن مشکل اینه که پدال همه خبرها رو پوشش نمیده

      موافقم 5
      مخالفم 7
      1. AMIR / ARMI

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        مضحکه ؟؟ یه مدت پیش اون اوایل عرضه لندکروز تو کشور های حوضه خلیج فارس خریدار ها یه مشکلی از گیربکس اعلام کرده بودن
        فیلم هاش موجود منم تو بخش کامنت های سایت گفتم هیچ کس نوجه نکرد
        ظاهرا مشکل از گیربکس نبوده مشکل موتور بوده و اون صدا از گیربکس نبوده از موتور بوده
        این بخشی از اون مطلب ترجمه شده پدال هستش ( این مشکل فقط در یک لندکروزر اتفاق نیفتاد بلکه در چندین نمونهٔ آزمایشی شاهد آن بودیم ) به نظرم خیلی طول نمیکشه برای یه مشکل جدی فراخوان بدن
        البته که عادیه به هر حال حضرته دیگه باید چشم پوشی کرد

        موافقم 8
        مخالفم 3
        1. mos

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          شما ها که تا یه چیزی میگیم به اونجاتون بر میخوره بهتره ساکت باشید و بحث الکی راه نندازید.
          مشکل توربو با خاموش روشن کردن موتور حل میشه ولی یه ستاره ایمنی رنگلر و سقف برانکو رو میخوای چیکار کنی؟

          موافقم 4
          مخالفم 7
        2. Elmiraj

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3188 ديدگاه)

          یک ستاره رانگلر بدلیل نبود ترمز اظطراری و سیستم تشخیص عابر پیاده هست نه اون چیزی که تو فکر شماها میگذره….
          اگر جیپ این دو آپشن را اضافه نکرده بدلیل افزایش قیمت هست که در اون صورت رانگلر را از رقابت دور می‌کنه .
          .
          این مقاله هم ترجمه کانال حرفه ای آفرود هست نه موسسه ایمنی…!!!

          موافقم 6
          مخالفم 1
        3. AMIR / ARMI

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          عه ما بهمون بر میخوره ؟؟
          طبق اعلام سازمان ایمنی بزرگ راه های امریکا ( NHTSA ) رانگلر از پنج ستاره 4 ستاره برای ایمنی سرنشینان جلو و عقب گرفته
          طبق اعلام سازمان بیمه بزرگ راه های امریکا ( IIHS ) از هشت بخش تست تصادف 7 بخش رو با امتیاز خوب یا همون G و یک بخش رو با امتیاز متوسط M پاس کرده
          برانکو هم فکر نکنم مشکلی داشته باشه که در اندازه مشکل فنی لندکروز جدی باشه یا اینکه نصف تزئینات بدنه ریخته باشه تو افرود

          موافقم 8
          مخالفم 1
        4. mos

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          ELMIRAJ

          این تست تصادف جیپ رنگلر ۲۰۲۱ که میبینیم هیچ‌گونه ربطی به سیستم های ایمنی نداره!!!

          https://youtu.be/zNHsE1wpqb4

          تو تصادف از بغل به شدت ضعیف بود حالا فک کن درش هم جدا شده باشه دیگه چیزی از جسد راننده هم نمی‌مونه!!!

          تو تصادف از جلو بعد از برخورد به مانع علاوه بر اینکه نصف کاپوت و گلگیرش رفت ماشین چپ کرد!! واقعا تو هیچ تست تصادفی ندیدم ماشین اینجوری چپ کنه

          موافقم 3
          مخالفم 2
        5. Mohammadreza

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (870 ديدگاه)

          ا”لبته که عادیه به هر حال حضرته دیگه باید چشم پوشی کرد”

          چقد تو بامزه و کول هستی لعنتی
          نمیگی اینقد فان و کولی ما جنبه نداریم اوردوز میکنیم؟

          این رانگلر مگه همون نبود که تو اتوبان تخت و صاف لرزش فرمون های مرگبار میگرفت؟
          اونوقت اومدی به لندکروزری گیر میدی که تحت شرایط سخت و کمر شکن افرود این مشکل براش پیش اومد و با یه خاموش روشن کردن درست شد؟

          فراخوان برای مشکلات ناشی از تغییر نسل یک امر طبیعی در صنعت خودروست و نکته منفی حساب نمیشه(نکته منفی اونیه که رانگلر فقط یه ستاره ایمنی داره) .

          بعد تو با استتاد به این به این نتیجه رسیدی که کلا رانگلر و برانکو قابلیت اطمینان بهتری از لندکروزر دارن؟

          من با داتسون مخالف
          کلمه محضک برای سطح سواد و کری خونی و بحث های بچه مدرسه ایت زیادی سطح بالاست.

          موافقم 7
          مخالفم 9
        6. AMIR / ARMI

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          mohammadreza
          هیچ مشکل فنی شبیه به اینی که ادعا میکنی در مورد رانگلر نداشتیم وگرنه پیگیری میشد تا به جایی برسه
          هیچ فراخانی هم نداشتیم یه مدت پیش یه بنده خدایی یه ادعایی کرده بود
          حرف جدی داشتی بگو جواب بدیم وگرنه بزار به حرف های جدی رسیدگی کنیم

          موافقم 6
          مخالفم 3
        7. Mohammadreza

          ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (870 ديدگاه)

          “حرف جدی داشتی بگو جواب بدیم وگرنه بزار به حرف های جدی رسیدگی کنیم”

          گروه خودروسازی فیات-کرایسلر به خوبی از این تکان‌های مرگبار آگاه است. این کمپانی در بیانیه‌ای تأکید داشته این موضوع یک مشکل ایمنی نبوده و می‌تواند در هر خودرویی که بجای سیستم تعلیق مستقل جلو از اکسل سولید استفاده می‌کند دیده شود.

          با این وجود بیش از ۲۰۰ شکایت مالکان جیپ رانگلر ۲۰۱۸ به دست NHTSA رسیده است. برخی از شکایت‌ها به تکان‌های ترسناک فرمان که در سرعت‌های بالای ۱۱۰ کیلومتر در ساعت و زمان مواجه شدن با دست‌اندازها یا تغییر سطح مسیر رخ می‌دهند اشاره کرده‌اند. برخی مالکان نیز می‌گویند تنها راه رهایی از این تکان‌ها و لرزش‌ها کاهش سرعت بوده است.

          بیش از 200 شکایت رسمی تا زمان نگارش مقاله که حدود یسال پیشه از تکان های مرگبار فرمون رانگلر ثبت رسمی شده، بعد این میشه حرف غیر جدی
          ولی فقط لندکروزر یک مجله/پیچ مشکل موتور پیدا کرده میشه حرف جدی!!

          فقط میتونم تاسف بخورم که افرادی مثل تو هم وطن و هم فرهنگ ما حساب میشین.

          نکته جالبش اینه با وجود ثبت چندصد شکایت طبق معمول خودرو سازهای آمریکای تا جایی که تونستن از زیربار فراخوان دادن در رفتن
          و جالب ترش اینه فن بوی های این برند ها برای اثبات خوب و عالی بودن برند مدنظرشون به این نکته استناد هم میکنن.
          اگه فک کنین متوجه میشین کل ماجرا چقد سمه.

    2. حسین

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      بازم که شروع کردی لایک فیک به خودت بدی! ! با این چیزا نمی تونی چیزی تغییر بدی. نذار بگیم از اون تست که توی پدال هم گذاشتن رانگلر جدید در مقابل لندکروز سی سال قبل به چه فلاکتی افتاد. برف دور میله فرمانش گیر می کرد باید با دست جمع می کردن. از ایراد هم حرف نزن که ماشینی که کلی شکایت کردن ازش بابت لرزش کابین در سرعت بالای صد کیلومتر، با دو ستاره ایمنی و اون هم 61 هزار دلار قیمت واقعا کلاه برداری رسمی و علنی از مشتری ها هست به اسم ماشین آفرود!!! نمی دونم ماشین آفرود هیچوقت تو جاده نمیره که اینقدر عملکردش تو جاده افتضاحه یا چی!!!
      قبلا گفتم بازم با قاطعیت میگم کیفیت و عملکرد و سطح رفاهیی ک لندکروز و پاترول در آفرود و آنرود با هم ارائه می کنن با اون قیمت بی نظیره و هیچ رقیبی نداره. فقط میشه رنج روور و جی کلاس رو اسم برد که قیمتشون بالاتره.

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. Elmiraj

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        کسی که حرف واسه گفتن داره به مراجع حرفه ای مثل همین the fast lane car یا motortrend اشاره می‌کنه نه یه کانال دو سه هزار فالووری روسی….

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. حسین

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          شما که حرفه اهستی برید به همون teslarati ارجاع بدید بعد بیاید اینجا از حرفه ای گری صحبت کنید دوست عزیز. نظر کارشناس های وال استریت رو میاری تو سایت خودرویی مطرح می کنی، معیار شما واسه بزرگی برند ارزش سهام!!!!
          ضمنا این موتورترند و موتور وان و کار اند درایور که خود شماها بارها گفتین اینا اعتبار ندارن و بدرد نخورن و از این حرفا. ضمنا تست آفرود تسته تفاوتی نداره. . مثلا موتورترند اون تست برگزار می کرد برف گیر نمی کرد؟ خب بنده خدا موتورترند هم که یکبار لندکروز رو بالاتر از رانگلر قرار داده ک البته اون رو هم قبول ندارید. جای گفتید که علت تک ستاره بودن رانگلر این هست که ترمز اضطراری و تشخیص عابر پیاده نداره! این ها جزو آپشن های ایمنی بسیار ضروری این روزهای صنعت خودرو به حساب میان. ترمز اضطراری در برخی برندها حتی جزو تیپ پایه به حساب میاد. حالا رانگلر با قیمت بالاش چرا نباید همچین آیتمی رو داشته باشه؟
          سطح حرفه ای گری شما اون روزی مشخص شد که سخت افزار hw3 تسلا رو فرمودید 7 نانومتری هست!!! در حالی سخت افزار کد هفت سامسونگ داره و با این همه ادعا باید میدونستید که پردازنده کد هفت سامسونگ 14 نانومتری هست نه هفت نانومتری!!!

          موافقم 5
          مخالفم 6
      2. AMIR / ARMI

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        لندکروز و پاترول فقط به درد افرود توی دشت های پهن هلند میخورن نه افرود واقعی
        چون تو افرود واقعی نباید موتور هر 5 دقیقه یکبار خاموش روشن کنی تا توربو هاش دوباره به کار بیوفتن
        دفعه قبل هم گفتم تویوتا همون کمپانی هست که کلا سه چهار سال فهمیده توربو چیه قبلا میگفتن پوف پوف توربو استهلاک داره
        مارک تویوتا به بالای 40 هزار دلار نمیخوره وگرنه جیپ ماشین 110 هزار دلاری با برند خودش میسازه که لکسوس با این قیمت کسی سراغش نمیره

        موافقم 9
        مخالفم 5
        1. حسین

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          دوست عزیز مارم تویوتا که هیچ اسم تویوتا کل جیپ رو می‌خره میذاره توی جیبش! بهتره بری آمار فروش خانواده لندکروز در بیاری بعد بی سوادی خودت رو اینجا داد بزنی.
          تویوتا همونیه که سی سال قبل هیبریدی ساخت که واسه جیپ تکنولوژی روز به حساب میاد🤣 دوره توربو شارژر گذشته این چیزا مال عهد بوق.
          راستی اون زمانی که سوپرا 2jz که توربو هم بود به راحتی تا هزار اسب تقویت میشد جیپ چیکار می کرد؟ 🤫🤫 هنوزم تکنولوژی ساخت انجین در حد 2jz ندارن

          موافقم 5
          مخالفم 8
        2. datsun

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3953 ديدگاه)

          داداش اینا یه زمانی یاماها میرفت براشون موتور v6 و v8 طراحی میکرد الان ادعای تکنولوژی میکنن😂😂

          موافقم 6
          مخالفم 6
        3. mos

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          جالبه همه چی برعکس شده 😂😂
          فقط از یه جیپ فن بر میاد که توربو رو تکنولوژی حساب کنه!
          اولین انجین توربو تویوتا 3T GTEU بود که سال ۱۹۷۰ ساخته شد دقیقا همون زمانی که اوج تکنولوژی جیپ موتور ۶ لیتری ۸ سیلندر با ۱۵۰ اسب بخار و گیربکس ۳ سرعته بود!! 😂

          موافقم 5
          مخالفم 6
        4. AMIR / ARMI

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          اول اینکه بیسواد رو از نوع حرف زدنش میشناسن
          اینو همیشه در نظر بگیر بعد حرف بزن ( لندکروز در اصل یه نسخه مهندسی شده از روی جیپ بوده )
          اگه اون جیپ دست ژاپنی ها نمیافتاد الان لندکروزی هم در کار نبود )
          اینم ویکیپدیا ( هنگامی که ارتش امپراتوری ژاپن فیلیپین را در سال 1941 اشغال کرد ، آنها یک جیپ آمریکایی پیدا کردند و بلافاصله آن را به ژاپن فرستادند. مقامات نظامی ژاپن به تویوتا دستور دادند خودروی مشابهی تولید کند )
          به چی میخوای افتخار کنی اخه
          همه خودرو های ژاپنی داستان مشابه با همین دارن
          اون 2jz های 10 هزار اسب بخاری به اندازه کافی باعث خنده همه هست من در موردش جوک نمیسازم دیگه 😂

          موافقم 7
          مخالفم 4
        5. mos

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (715 ديدگاه)

          یه چیزی بگم
          دو هفته پیش یه LFA نوربرگرینگ ادیشن با قیمت ۱.۶ میلیون دلار فروش رفت!
          حالا برو با رنگلر ۲۵ هزار دلاری خوش باش 😂

          موافقم 2
          مخالفم 5
        6. حسین

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          پس ببین تو چقدر چیپ و سطح پایین هستی که باید اینطوری جوابت رو بدیم جناب بی سواد😉
          تو کامنت قبل هم گفتم دوباره هم میگم دوره عهد بوق گذشته. الان چندین دهه هست که صنعت خودروی آمریکا هیچ حرفی برای گفتن نداره.
          صنعت خودروی آمریکا همیشه وابسته بوده . از جمله پیشرانه شیش سیلندر برای تاروس که به یاماها رو انداختن. یا همین اکوبوست که مال آلمانه. جدیدا هم که کرایسلر چون نمی تونه برقی بسازه میخواد از فرانسوی ها عاریه بگیره
          حالا بیا با ده تا اکانت لایک و دیسلایک بزن😂

          موافقم 4
          مخالفم 3
        7. مازیار

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          والا ژنرال مک آرتور و امپراطور هیروهیتو بعد از پایان جنگ کنار هم ایستادن و عکس یادگاری گرفتن شما هم یکم کوتاه بیاین😆

      3. یانکی

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        یه چیزی بگم پودر بشی.fj برو ببین اون j یعنی چی.نمیخواد بری یعنی جیپ.حالا بدو بدو بدو

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. datsun

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3953 ديدگاه)

          اصلا قبل از وجود کمپانی جیپ هم به ماشینهای بیابان گرد ارتش میگفتن جیپ اصلا نام این کمپانی بر گرفته از هم اصطلاحه تا دهه شصت هفتاد هم این اصطلاح رایج بوده به همه بیابان گردها میگفتن جیپ حالا تو برو تاریخچه جیپ رو بخون اگه به همین نرسیدی

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. مازیار

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          من راجع به کلمه جیپ اینطور شنیدم

          دوتا روایت هست
          اولی اینکه جیپ مخفف دو کلمه GENERAL POSITION به معنی همه منظوره هست که البته جای سوال هست که چطور G تبدیل به J شده
          و دومی اینکه JEEP اسم یک شخصیت سگ انیمیشن بوده که همه کار ازش بر میومده و به همین جهت روی ماشینهای جیپ گذاشته شده
          بهرحال هرچی که هست چون زمان زیادی ازش گذشته نمیشه با قاطعیت راجع بهش نظر داد مثل نام جایزه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا یعنی اسکار که اون هم چند روایت رو بهش نسبت میدن

        3. Sina10

          ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          کلی بحث بدون منطق اینجا دیدیم
          از یه طرف آمریکایی فن ها ، شروع به تخریب میکنن ، در حالی که خودرو های ژاپنی تمام بازار های امریکا رو تسخیر کردن😂
          از یه طرف ژاپنی فن ها هم شروع به تخریب رقیب میکنن ، در حالی که پایه شروع موفقیت های خودروسازی ژاپن ، به کمک امریکا بوده😂
          بخواین قبول کنید یا نکنید تمام خودرو ها بی نقص نیستن رانگلر شاید ایمنیش بالای نباشه و درصدی لوکس بودن توش دیده نشه ولی افرودر فوق العاده توانمندیه ، لندکروزر تمام ویژگی های یه ماشین عادی رو به طور کامل داره ولی الکی گرونه و از فلسفه اولیه اش فاصله گرفته ، یعنی بیشتر اسم افرودر رو داره تا خودشو ، افرودر بدی نیست ولی نه بیشتر از این
          دیفندر هم تقریبا وضعش همینجوریه ، فکر میکنم بیشتر داره با لندکروزر رقابت میکنه تا برونکو و رانگلر
          برانکو از همه کامل تره ، هم افرودر خوبیه و هنوزم کمبود کیفیت یا ایمنی توش مشاهده نشده ، یکم نمای کابینش شاید جالب نباشه ، فقط همین
          یوکان هم تقریبا همه چیزش متوسطه ،هر چیزیو در حد متوسط فراهم میکنه
          G کلاس توی همه زمینه ها فوق العاده است ولی وحشتناک گرونه و کسی که میخرش بعید میدونم باهاش آفرود بکنه ، البته مردم کشور های حاشیه خلیج فارس تنها گروهی هستن که فکر کنم افرود انجام بدن با G کلاس
          من خودم اگه بودم ، با بودجه پایین حتما یه برانکو میخریدم ، و اگه بودجه بالایی داشتم قطعا یه G کلاس داشتم ولی تمام ماشینای این کلاس خودرو های خوبین ،
          هامر برقی هم در راهه البته بعید میدونم با برقی شدنش انچنان توانایی افرود داشته باشه
          گزینه های دیگه ای مثل فورد F-150 یا رم هم میشه در نظر گرفت

  10. Amard

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (832 ديدگاه)

    هدف این کلیپ نشون دادن برتری ماشین آمریکایی خب بجای دیفندر پرادو یا فورچونر که محصول اقتصادی مقایسه میکردن دیفندر خیلی افرودی نیست اونم خشن سنگین

    موافقم 3
    مخالفم 2
  11. یانکی

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    خوب طرفدارهای لندروور میرید تو غارتون دیگه.گفته بودم لندروور دیگه رفت برا رقابت با جیپ کامپاس و رنگید.البته اگر رنگید ارتقا داده بشه دیفندر بی عرضه بازم بهش نمیرسه.لندکروز هم که هنوز نصف اتاقش تو جزیره مونده.ناراحت نباشید اگه آفرود دوست دارید کلی کلیپ از جیپ و برانکو هست برید لذت ببرید.

    موافقم 2
    مخالفم 5
  12. حسین

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    همه اینا جلو سوزوکی جیمنی 2020 سوسکن چون اون ماشین همه این قابلیت ها رو داره با قیمت 15 هزار دلار

    موافقم 3
    مخالفم 6
  13. ARMAN

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    من رانگلر 392 رو دوس دارم چون هم موتور V8 داره هم کلا برا آفرود ساخته شده
    با دیفندر اصلا حال نکردم
    برانکو هم خوبه ولی جیپ یه چیزه دیگس

  14. OMID

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    بین اینا برانکو به نظرم بهتره
    داخل شهر سواری بهتری داره از چیپ و توی آفرود هم پا به پاش میاد
    قابلیت باز کردن در و سقف رو هم مثل جیپ داره ، کابینش هم کمی بهتره و سیستم های الکترونیکی بهتری هم داره
    ظاهری هم به نظرم برانکو از بقیه بهتره
    در کل ماشین خیلی جذابیه به نظرم
    این مشکلات خط تولیدش هم حل بشه ماشین کاملی میشه

    1. R@m!n

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      همین الانشم فورد دست به کار شده و مشکل سقف رو به زودی حل می‌کنه با یه فراخوان. مهم اینه که ماشین از لحاظ فنی بسیار عالی هست و ایرادی نمیشه بهش گرفت.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Sina10

        ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        یکی از کاملترین ماشینای بازاره
        بجز چندی تا خودروی محدود من ماشینی به کاملی این ماشین نمیشناسم
        واقعا با ارزشه

  15. Elmiraj

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    ماشاالله به این انعطاف رانگلر…
    .
    ترکیب شاسی نردبانی با دو اکسل یکپارچه و ۸۰ سال تجربه آفرود…. ترکیبی ساخته که هرگز رو دستش نمیاد…

    موافقم 8
    مخالفم 2
  16. Karl Benz

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    جیپ و برانکو از دیفندر بهترن

  17. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    من کاری به این بحثای بی مفهوم آمریکایی فنا و ژاپنی فنا ندارم ، خودم توی این جمع برانکو رو برای آفرود تررجیح میدم چون هم خوشگلتر از جیپه ، هم ایمن تره ، هم جدیدتره ، هم تو آفرود زیاد چیزی از جیپ کم نداره البته میدونم درست نیست اینو بگم ولی آپشناشم بیشتره که بالاخرع هرچند ملاک اصلی نیست اما یه برتریه ، در کل انتخابم برانکوعه

    1. Amir Machine

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      کلا پیشنهاد میکنم هیچکس محل به این چند نفر نذاره، کل کامنت‌های سایت شده بحث‌های چرت اینا
      کاری ندارم که کی بحثو شروع میکنه و کی مقصره
      صد بار گفتم وقتی میدونید کامنت‌های یکی دو نفر هیچ منطق و ارزشی نداره جواب ندید، اصلاً نخونید، ولی کو گوش شنوا، تو پست رانندگی لندکروزر کلی روضه خوندم، یه نفرشون توجه نکرد
      بذار اینقدر تو سر و کله هم بزنن تا خسته شن
      چیزی که کاملاً مشخصه اینه که برانکو یه آفرودر فوق‌العاده و یه رقیب جدی برای همه آفرودرهای بازاره
      این ماشین قابلیت‌های آفرود فوق‌العاده رو در کنار راحتی سواری روی جاده، کیفیت و ایمنی بالا با قیمت مناسب یه جا ارائه میکنه و این بی‌نظیره
      چرت و پرت‌های چارتا به اصطلاح آمریکایی فن و ژاپنی فن هم این واقعیت رو عوض نمیکنه، این حرفا نه سر سوزنی از اعتبار و توانایی‌های خودروسازی آمریکا کم میکنه نه ژاپن

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        گل گفتی برادر، یه زمانیم اون جیمز باند ایرانی می‌گفت شرکتای کره‌ای یک یا دوسال دیگه ورشکست میشن و بازم جریان درگیری همین ژاپنی فن ها و کره‌ای فن ها بود،ایکاش مدیر یه فکری به حال این چندتا ترول بکنه خسته شدیم بخدا…

  18. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ضعف شدید تعلیق مستقل کاملا نمایانه!
    ولی احتمالا همچنان برخی ضعف دیفندر رو انکار میکنن.

  19. امیر

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    رانگلر ک دیگه نیاز به اثبات خودش نداره و تقریبا همیشه حرف اول رو میزنه
    برانکو هم واقعا رقیب خوبی برای رانگلر هست
    دیفندر اما …. البته انصافا انعطاف پذیری خوبی داشت ولی بهرحال تو این کلاس سالهاست ک همه به دنبال رانگلر هستن و توقعی نیست ک حتی بهش نزدیک بشن

  20. Hemichan

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (719 ديدگاه)

    فقط اومدم بگم
    Mopar or No Car
    🇱🇺🇱🇺🇱🇺🇱🇺🇱🇺🇱🇺🇱🇺

    موافقم 2
    مخالفم 1
  21. samurai

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (598 ديدگاه)

    اینا یه 60 70 سالی باید کار کنن تا به لندکروز برسن
    تویوتا کجا این بی کیفیتای یو اس کجا :)

    موافقم 2
    مخالفم 5
  22. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    قشنگ مشخصه لندروور تصمیم بدی گرفته و دیفندر جدید بیشتر یه ماشین شهری شده تا یه آفرود،من اینجا از همه بیشتر جیپ رو دوست دارم خیلی انعطاف پذیری بالایی توی آفرود داره و راحت موانع رو رد کرد برانکو این اسب وحشی هم شونه به شونه جیپ داره میتازونه عالیه👌

  23. یوسف

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    راننده دیفندر واقعا ضعیف بود….. عمدا این کارو کرد

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      عمدا نکرد ماشین نمیکشه، فیلمو ببین میدونم برات تلخه!🤣

  24. Reza Waffen SS

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    انتخابم دیفندر

  25. حسن

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    دیفندر داغونم کرد. خیلی تبلیغات خفنبراش میکردن . یه عکس ازش دیدم تا گردن کرده بودنش تو اب یه ذره از چراغاش را گذاشته بودن از اب بیرون یه حالتی مثه چراغای داج چلنجر زیر کاپوت نوشته بودن کروکودیل رودخانه ی نیل . واقعا ناراحت شدم برا کروکودیل

  26. حسن

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    تارزان در جنگل میخوابد واقعیت انکار نشدنی.

  27. یوسف

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    مطمئنا با یک فیلم که معلوم نیست چه هدفی داره و چرا دیفندر رو با لاستیک معمولی بردن و بقیه لاستیک 35 آفرود دارن…. نمیشه قضاوت خوبی داشت…. اما به همه میگم…. گذر زمان خیلی چیزها را ثابت خواهد کرد….

  28. آریا ماشین

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    دیفندر بیشتر لوکس هست و قیمت بالایی داره بیشتر بهش شهری میخوره تا آفرود
    انتخاب خودم رانگلر که هم ارزون ترینه هم آفرودش حرف نداره هم با تجربه ترینه
    فقط اینکه ۹۹ تا کامنت گذاشتین زیر این پست خداوکیلی چه خبره😂
    یکی بیاد به حق پنج تن ۳ رقمی کنه دیدگاه ها رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا