فورد در سال ۲۰۲۰ پیشرانه ۸ سیلندر ۷.۳ لیتری گودزیلا را به عنوان جایگزین نمونه ۱۰ سیلندر ماژولار قدیمی معرفی کرد. این خودروساز پیشرانه جدید خود را بهصورت آزاد هم ارائه میکند و حالا به نظر میرسد در حال کار روی نسخه توئین توربو از پیشرانه یاد شده نیز میباشد.
Ford Authority مدعی شده نسخه توربوی این پیشرانه حداقل در دو محصول سوپر دیوتی فورد تست شده است. این منبع خبری مطمئن نیست که آیا این پیشرانه تولید خواهد شد یا خیر اما تستهای آن به منظور سنجش تواناییها در دنیای واقعی صورت گرفته است. همچنین اگرچه فعلاً تصاویری از این نیروگاه آهنین در دست نیست اما گفته می شود مدلهای تست شده دارای پیشرانه توئین توربوی مجهز به سپرهای گرمایی در بخش جلو و کاپوتی متفاوت بودهاند.
در ماه دسامبر بود که گفته شد فورد در حال کار روی نسخه قویتری از پیشرانه گودزیلا با نام مگازیلا بوده و شاید این نسخه توئین توربو همان مگازیلا باشد.
پیشرانه گودزیلا در ابتدا روی پیکاپ های سوپردیوتی فورد نصب شده و در بهترین حالت قدرت ۴۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۴ نیوتون متری تولید میکند. البته کمپانیهای افترمارکتی به راحتی قدرتهای فراتر از ۷۰۰ اسب بخار را از این پیشرانه گرفتهاند بنابراین استفاده از تنظیمات توئین توربو میتواند قدرت این نیروگاه را بهشدت افزایش دهد.
هنوز مشخص نیست که کاربرد چنین پیشرانهای در چه محصولی خواهد بود اما قطعاً در صورت دریافت چراغ سبز تولید توجهات زیادی را به خود جلب خواهد کرد.
rezars pc
۱۲ خرداد ۱۴۰۰۷.۳ لیتر هیچ حرفی نمی مونه ابر قدرت
Saipa
۱۲ خرداد ۱۴۰۰موتور فقط موتور سه سیلندر تیوان با حجم یک لیتر که ۱۴۸ اسب بخار قدرت میده، دیگه اروپا جماعت به این موتورهای حجیم نگاه نمیندازن
rezars pc
۱۲ خرداد ۱۴۰۰چه جوابی v12 شش لیتر مرسدس amg دارید ؟
Saipa
۱۲ خرداد ۱۴۰۰خیر یک ۴ سیلندر دارم
mahan
۱۲ خرداد ۱۴۰۰یحتمل با چندتا اسب بی بخار!
ارشیاsvj
۱۲ خرداد ۱۴۰۰یکی بیاد اینو بن کنه
♦Shahrukh♦
۱۲ خرداد ۱۴۰۰یکی جلو این متعصب رو بگیره
نکنه رامین با یه اسم دیگه وارد شده😒
hssn
۱۲ خرداد ۱۴۰۰هر رووززز یه فیک جدید، نمیدونم چخبره اینجا:/
رامین میره سایپا میاد
رستمی نژاد میره ایرانخودروشون میاد:/
محمد مختاری آذر
۱۲ خرداد ۱۴۰۰بابا کونیگزگ با موتور 3 سیلندر 2 لیتر 600 اسب بخار تولید می کنه اونوقت سایپا باید با 0.9 لیتر 3 سیلندر 270 اسب بخار تولید کنه با توجه به تناسب بندی چی میگی ؟؟؟؟
Nima
۱۲ خرداد ۱۴۰۰شاید اینجا جاش باشه راجع به اون موتور 350 تقویت شده کمى صحبت کنم.
براى بدست آوردن 750 اسب بخار از یه موتور اتمسفریک ۶ لیترى . تا جایى که پیدا کردم این موارد بوده که جزئیاتش الان یاذم نیس. ولى پیدا میکنم و دقیقش رو توى یک مقاله یا پست میزارم براى دوستان.
اول از همه انجین با تغییر سر سیلندر از حالت OHV خارج میشه و ۴ سوپاپ میشه.
با استفاده از میل سوپاپ و فنر سوپاپ ریسینگ ایدلبروک.
منیفولد هوا با ایدلبروک ریسینگ عوض میشه. کاربراتور با نمونه هولى (برند هولى) نمونه 750cfm عوض میشه.
کیت مکش هوا سطح بالاى K&N و پستون هاى فورج کارى شده افترمارکت خود شورولت به همراه شاتون هاى کوتاه کارخونه اى خود شورولت (قطعات آزاد افترمارکتى مخصوص شورولت) اینجاس که حجم موتور چیزى حدود ۳۰۰ سى سى افزایش پیدا میکنه و به ۶ لیتر میرسه.
دینام ۱۲۰ آمپر و کیت تک تسمه شورولت سرى موتور هاى LS نصب میشه.
پولى فورج کارى شده ساخت ایدلبروک.
و در نهایت چیزى که هرگز فراموشش نمیکنم : هدرز لوله بلند (مشابه از نظر نوع خم و پیچش) نمونه استفاده شده در کامارو هاى بلادوین موشن سال هاى ۱۹۷۰.
انشاالله با اسم دقیق قطعات و فراید کامل اجرا براتون کاملترش میکنم.
Nima
۱۲ خرداد ۱۴۰۰یه نکته عرض کنم خدمتتون انشاالله از سرى هاى بلادوین موشن کامارو و کوروت یه سرى توضیحات براتون بزارم. واقعا هیولایى بودن زمان خودشون طورى که هیچ ماشینى ، هیچ ماشینى توان رقابت باشون رو اون زمان نداشت.
همچین کوروت zR1 1970 هم با یه پست دیگه در خدمتتون هستم
BenzSLR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰دست شما درد نکنه
BenzSLR
۱۲ خرداد ۱۴۰۰فقط یه سوال :
معمولا خودرو سازها حجم موتور ها رو عدد خاصی قرار میدن مثلا ۵.۰ یا ۶.۵ میشه حجم هایی مثل ۶.۶ یا ۲.۳ رو قرار داد ؟ چون اکثر خودرو ساز ها از یه عدد های خاصی پیروی میکنن
Nima
۱۳ خرداد ۱۴۰۰بله کاملا امکان داره
نمونه همین حجم موتور ها که گفتین الان وجود داره.
موتور هاى کامینز و اکوبوست فورد
rezars pc
۱۳ خرداد ۱۴۰۰سعدیا حب وطن گرچه حدیثیست صحیح
نتوان مرد به سختی که من اینجا زادم
آقا نیمای عزیز صبحتون بخیر با توجه به پتانسیلتون ایران برای شما کشور کوچکیه فکر میکنم سختی ترک وطن رو برای پیشرفت باید به جون بخرید
یانکی
۱۳ خرداد ۱۴۰۰دوست عزیز چجوری میخوای موتور پوشراد 350 رو 32 سوپاپ کنی.عزیز دل تمام محاسبات شما اشتباه هست.انجین مورد نظر تک میل سوپاپ هستش که میل سوپاپ داخل بلوکه موتور قرار داره که توسط میل تایپیت و تایپیت حرکت رفت و برگشت رو به راکر و رولر ها انتقال میده.انجین پوشراد رو نمیشه 32 سوپاپ کرد چونکه جا نداره و برا این کار ساخته نشده.کلا هدف از ساخت پوشرادها عمر و دوام بی نظیر و اینکه بی اندازه قابل تقویت هستند.اگر بخوای یه انجین پوشراد رو با حجم 5.7 یا همون 350 کیوبیک اینچ به شکل تنفس طبیعی به قدرت مورد نظر و بیشتر برسونی باید اقدامات فوق مهندسی انجینها نسکار رو انجام بدی وگرنه باید حجم رو افزایش داد.
محمد مختاری آذر
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ولی عجب موتور درجه یکی عجب مهندسی درجه یک
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ خرداد ۱۴۰۰عجب شکوهی!