بازگردیم به سال ۱۹۶۷، در آن سال یک فورد موستانگ فستبک معمولی ۲۵۰۰ دلار قیمت داشت اما نسخهٔ شلبی GT500 که تازه به بازار آمده و به پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 با ۳۵۵ اسب بخار قدرت مجهز شده بود، با قیمت ۴۲۰۰ دلار به فروش میرسید. حال جدیدترین نسل GT500 هم بهتازگی به بازار آمده و در مقایسه با جد خود همانند یک سفینهٔ فضایی به نظر میرسد! این ماشین به یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با قدرت عظیم ۷۶۰ اسب بخار مجهز شده که آنرا به قویترین فورد خیابانی تاریخ تبدیل میکند.
برای انتقال این نیروی عظیم به چرخهای عقب یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده که هم برای استفاده در جاده و هم در پیست تنظیم شده و میتواند دندهها را ظرف تنها ۸۰ میلیثانیه تعویض کند. به لطف این ترکیب، GT500 مدل ۲۰۲۰ ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و مسافت ۴۰۰ متر را در کمتر از ۱۱ ثانیه طی میکند. انتقال قدرت در GT500 مدل ۱۹۶۷ اما توسط یک گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد و با دندهٔ یک به سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. این خودرو برای پیمودن مسافت ۴۰۰ متر اما به ۱۴ تا ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد.
حال بهمنظور مقایسهٔ این دو شلبی که اختلاف سن آنها بیش از نیمقرن است، در طول مراسم نمایش و آزمایش رسانهای GT500 جدید، یک GT500 کلاسیک هم حضور یافته است و هردو خودرو راهی پیست درگ شدهاند. ازآنجاییکه ارزش این شلبی GT500 مدل ۱۹۶۷ چیزی در حدود ۱۱۰ هزار دلار تخمین زده شده است، برگزارکنندگان این مراسم هیچ ریسکی نکرده و برای نشان دادن تواناییهای این شلبی ۵۲ ساله، یک رانندهٔ باتجربه را پشت فرمان آن قرار دادهاند.
هرچند این دو GT500 باهم و همزمان مسابقهٔ درگ ندادهاند اما درگ تکی آنها نیز بهخوبی نشان میدهد که خودروها طی پنج دههٔ گذشته چقدر پیشرفت داشتهاند. درعینحال، با انقلاب الکتریکی و خودران که امروزه صنعت خودروسازی را فراگرفته است، نمیدانیم ۵۰ سال دیگر در خودروسازی کجا خواهیم بود. برای دیدن عملکرد این دو موستانگ شلبی GT500 میتوانید ویدئوی زیر را تماشا کنید.
GT500 مدل ۱۹۶۷ | GT500 مدل ۲۰۲۰ | |
پیشرانه | ۷ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۳۵۵ اسب بخار | ۷۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۷۰ نیوتن متر | ۸۴۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۳ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۲۰ کیلوگرم | ۱۹۱۶ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۵ ثانیه | ۳.۳ ثانیه |
[دانلود ویدئو]
MOHAMMAD.DEMON
۲۴ آبان ۱۳۹۸خبر های خوب تو راهه
عکس هایی از موستگ شاسی بلند یا همون mache e بیرون اومده
قیمت بین 46 الی 60 هزار دلار
شتاب 3.5 ثانیه
و خبر خوش تر اینکه نسخه های gt تو راهه
MOHAMMAD.DEMON
۲۴ آبان ۱۳۹۸و خبر های خوب دیگه
طبق اعلام شرکت پیشبینی صنعت خودرو LMC Automotive
سه تا بر نامه جنرال موتورز تایید شد
1 بازگشت هامر به عنوان برند الکتریکی
2 تولید GMC Sierra EV برقی
3 تولید یک ون برقی
و خبر دیگه ct6 فعلا موندنی هست
godfather
۲۴ آبان ۱۳۹۸چرا این نوستالژی انقدر ویران کنندست
چارجر1969//موستانگ 1967//ایران1350
Saeed
۲۴ آبان ۱۳۹۸چرا وقتی کامنت میدم چند روز طول میکشه تا تایید بشه؟؟ ????
کش مرورگر رو هم پاک کردم تأثیر نداشت
تازه مرورگرم Opera هستش????
لطفا پاسخگو باشید
بگید چرا اینقدر طول میکشه؟؟؟؟
Joker
۲۴ آبان ۱۳۹۸دیگه حس و حالی برا کامنت نمونده،بنزین یه شبه ۳۰۰ درصد گرون بشه و بعدش هم گرونی همه کالای اساسی مردم!!!اونم درست زمانی که یه چاه عظیم نفتی دیگه کشف کردن(البته فکر کنم منظورشون از کَشف چاه عظیم نفتی جیب ملت بوده)دیگه دلمون به چی خوش باشه تو این مملکت، نه بابای دزد و اختلاس گری داریم که با پولای دزدی بریم کانادا نه میتونیم با این فشارا از پس قسط و وام و اجاره و هزار کوفت و زهر ماری دیگه بربیایم، چی تو آب این مملکت میریزن میدم مردم میخورن که این قدر بی رگ شدیم،اول از همه خاک دو عالم تو سر خودم بعد دیگران ? دیشب تا صبح نتونستم بخوابم،واااای بر ما…
MOHAMMAD.DEMON
۲۴ آبان ۱۳۹۸شما دیگه چرا اقای جوکر شما که ایران نیستی روسیه ای
تازه زیر همچین مطلب پر انرزی
کامنت منفی نده موضوع کامنت هارو عوض نکن به سمت خودت
یانکی
۲۴ آبان ۱۳۹۸اینبار دردش با من یکیه
MAHDI
۲۴ آبان ۱۳۹۸انتظار داشتم 400 متر رو در 11 ثانیه بره اما زمانش در 11.491 ثانیه بود یعنی حدود 11.5 ثانیه اونم در آسفالت خط درگ که چسبندگی بالایی داره وبهترین عملکرد برای شتاب گیری در این مسیر هستش چون در شرایط عادی زمانش کندترهم میشه!!!
بایدصبر کرد ودیدتست های دیگه و در درگ ها چه نتیجه ای خواهد داشت!!
MAHDI
۲۴ آبان ۱۳۹۸البته یک بارم 11.33 رو فکر کنم ثبت کرد!!!
آریا ماشین
۲۴ آبان ۱۳۹۸تجربه ثبت ۱۰.۷ ثانیه رو هم داشته آقا مهدی
ولی به نظرم هنوز بهترین ماسل کار جهان نیست
دوج چلنجر ردآی و دیمن فوق العادن
البته من خودم نه طرفدار فورد هستم نه دوج
تو آمریکایی ها کامارو رو دوست دارم اما باید قبول کنم که این سال ها ضعیف عمل کرده
ولی اگه یه رده بیایم پایین تر یعنی تو رده کامارو SS و فورد GT و چلنجر R/T صد در صد این SS هست که پیروزه
البته قبل از فیس لیفتش که واقعا یه پسرفت بود
ولی قبل از فیس لیفتش در تمام مقایسه هایی که سایت ها انجام داده بودن کامارو تونست موستانگ و چلنجر رو شکست بده ، حتی یه مقایسه بود یادم نمیاد از کدوم مجله اما پدال گذاشتش که حتی بی ام و M4 رو شکست داده بود!!!!
❤CHEVROLET CAMARO SS 1LE❤