شما نمیتوانید تصور کنید اولین تجربهی رانندگی من با فورد موستانگ GT و شنیدن نعرههای پیشرانهی ۸ سیلندر تنفس طبیعی آن چقدر لذتبخش بوده است.
من این خودرو را در پیست رانده و دینامیک سواری آن را برای چنین خودروی بزرگی ستودم و فهمیدم با نزدیک شدن به محدودیتهای آن چقدر میتوان از سواری موستانگ لذت برد.
اما همهی اینها در هفتهی گذشته و پس از فهمیدن نتایج تستهای تصادف موستانگ از بین رفت! فکر کردم اشتباهی در تیتر خبر رخ داده است! “فورد موستانگ تنها موفق به کسب ۲ ستارهی ایمنی شد.”
اما نه خبر اشتباه نبود. خودرویی که من هزاران نفر عاشقش هستیم در تستهای ایمنی یکی از بدترین نتایج ممکن را به دست آورده است.
اما بدتر از آن آشکار شدن این موضوع است که ANCAP (انکاپ استرالیا) در سال ۲۰۱۶ چندین بار از فورد درخواست خودرو برای تستهای تصادف را داشته است. حتی این موسسه به دنبال خرید یک دستگاه از آن بوده اما به لطف محبوبیت بالای موستانگ، لیست انتظار بسیار طولانی بوده است.
ANCAP مجبور شده از برادر اروپایی خود یعنی یوروانکاپ درخواست خودرویی برای تست را داشته باشد. این یک تست مهم بوده زیرا موستانگ خودرویی پرفروش در بازار بوده اما تست تصادفی را پشت سر نگذاشته است. موستانگ همچنین به عنوان پلیس بزرگراه استرالیا نیز انجاموظیفه میکند.
این نتایج به دست آمده تنها از نظر فنی نیز نبودهاند. کیسههای هوا بهطور صحیح باز نشدهاند و در تست برخورد کامل از جلو ریسک بالای جراحت سر، سینه و پا را برای سرنشین عقب نشان داده است. این یک نتیجهی بسیار بد است.
تا زمانی که فورد نقایص این خودرو را حل نکرده و خودرو دوباره تست نشود من پایم را داخل آن نخواهم گذاشت! آیا این نتیجه میتواند دلیل ارائهی نسخهی فیس لیفت موستانگ با تجهیزات ایمنی بیشتر و طراحی تغییر یافته باشد؟
من نمیخواهم با راندن این خودرو روی ایمنی خودم، سرنشینان و یا خانوادهام ریسک کنم. من اگر مشتریای بودم که موستانگ را سفارش دادهام، فوراً آن را لغو میکردم. من به زندگیام، سلامتیام و ایمنی دیگران اهمیت و ارزش میدهم و نمیخواهم با خودرویی که بهصورت بالقوه ناایمن است رانندگی کنم.
اگر طرفدار فورد هستید نباید سر خود را زیر برف کرده و ادعا کنید که رانندگی با این خودرو هیجان بسیاری دارد! این یک ریسک ایمنی بسیار جدی است و شما به عنوان یک طرفدار یا خریدار نباید این موضوع را قبول کنید.
از طرفی نباید ادعا کنید که موستانگ با تستهای جدید این نتیجه را به دست آورده چراکه چند خودروی دیگر نیز در این تستها شرکت کرده و به خوبی این تستها را پشت سر گذاشتهاند. همچنین نباید گفت خودروهای اسپورت دیگر نیز اینگونه ضعیف عمل میکنند زیرا دیگر خودروهای اسپورتی که تست شدهاند حداقل ۴ ستاره را به دست آوردهاند. جالب آنکه ون فورد ترانزیت در تستهای جدید این موسسه ۵ ستاره را به دست آورده است.
من به فکر مشتریانی هستم که خودروی خود را تحویل گرفتهاند. احتمالاً بهای خودروی آنها سقوط خواهد کرد و کسی خودروی آنها را نمیخرد.
الآن در سال ۲۰۱۷ هستیم و کمپانیای به بزرگی فورد نباید خودرویی را تولید کند که تنها ۲ ستاره به دست بیاورد. نیازهای این تستها جدید نبوده و فورد هم تکنولوژیهای موردنیاز را برای کسب ۵ ستاره در دسترس داشته است.
فورد جان شرمنده! حمایت و پشتیبانی ما را از دست دادی!
منبع: caradvice
فيصل.
۱۴ بهمن ۱۳۹۵یه عادتی تو ما ایرانیها هست در حالیکه هیچ گونه امکاناتی بابت تست تکنولوژیهای رنک های اول دنیا نداریم نه تنها دوس داریم صاحب نظر باشیم با دیدن عکس و مقاله پیشگویی هم میکنیم حتی بعدا که نگاه میکنیم تو کشورمون مجبوریم بریم تیوولی با 3 ستاره ایمنی ک شرکت واردکننده ش تو تبلیغاتش زده بهترین خودروس کراس اوور شهری سال اروپا رو بعنوان بهترین خودروی موجود با خفت و انتظار ۶ماهه به سود کمتر از بانک پیش خرید کنیم،
دوم اینکه وقتی یه مقاله یا مطلب راجب خودروهای امریکایی میشه چندین نفر هستن نمیدونم چرا دوست دارن بصورت تحقیر آمیز مصالبی علیه علی شوی نوا بنویسن و دیسلایک بدن بهش حتی وقتی تاریخچه خودروهای امریکایی رو مینویسه.
به شخصه وقتی فهمیدم دست به آچار دارن و عاشق خودروهای امریکایی هستن احترام فوق العاده ای براش قائلم همونطور که دوستی مثل مجید و بقیه که نمیشناسم اسماشونو اطلاعات راجب دیگر خودروها مینویسن.
تو کشورهای دیگه وقتی کسی ورزشکاری رو دوس نداره (به هر دلیلی) هیچ وقت نمیره تو پیجش فحاشی کنه و مسخرش کنه (چیزی که متاسفانه بسیاری از ایرانیها از فضای مجازی یاد گرفتن) بلکه میرن تو پیج همون که دوستش دارن و کامنت میذارن. فکر کنم سایت پدال رسیده به جایی که یه عده منتظرن مطلبی راجب ماشینای امریکایی نوشته بشه و حمله کنند به تمسخر و دیسلایک دادن،
تویوتا کمری ۲۰۱۴ هم تست ایمنی ضعیفی داشت که بلافاصله در سال ۲۰۱۵ اصلاح و ۵ستاره ایمنی شد. موستانگ هم قطعا اصلاحش میکنه. والسلام
کیوان
۱۴ بهمن ۱۳۹۵موستانگ عشقست یک کلام ختم کلام
ASTON MARTIN
۱۴ بهمن ۱۳۹۵دوستان من یک سوال بنیادی دارم
مگه تستهای ایمنی توی اروپا-امریکا-استرالیا اجباری نیست؟پس چرا بعد این همه مدت فهمیدن که موستانگ امن نیست؟
تو این زمان که یا صادر شد به کشورای مذکور یا تو خود آمریکا استفاده شد چرا به رغم وجود تست های اجباری تستش نکردن؟
احمد باقری
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ایمنی، فاکتور خیلی مهمیه.
MjM
۱۵ بهمن ۱۳۹۵من بازهم فورد موستانگ را خواهم راند( البته من نوعی)
کاش این من دیگر…..رو برای خودروهای ایرانی بکار میبردیم و متحد میشدیم ک دیگر نرانیم!
ایرانی
۱۵ بهمن ۱۳۹۵تازه شما اصل تصاویر تست را نگذاشتین تا خم شدن ستون ماشین مشهود باشه…