سرانجام پس از مدتها انتظار فورد برانکوی جدید رسماً معرفی شد و یکی از مشهورترین نامها در تاریخ خودروسازی آمریکا زنده شد. برانکوی جدید علاوه بر نسخهٔ دودر معمول برای اولین بار در نسخهٔ چهاردر هم ارائه شده درحالیکه فورد یک برادر کوچکتر و شهریتر بنام برانکو اسپرت را هم برای آن تدارک دیده است. به گفتهٔ فورد، نسل جدید برانکو برای عملکرد و نه مُد طراحی شده و این شرکت برای فهمیدن آنچه که خریداران از یک برانکوی جدید میخواهند سالها بیسروصدا فرومهای مختلف را زیر نظر داشته است. فورد حتی خودروهای آفرودی بسیار غیرمتعارف مثل پولاریس RZR را موردبررسی قرار داده است تا مطمئن شود برانکوی جدید رهبر بخش اسیوویهای آفرود خواهد بود.
برانکوی جدید با ۲۹۴ میلیمتر فاصله از سطح زمین از این لحاظ در کلاس خود بهترین است و همچنین از لحاظ توانایی حرکت در آب نیز بهترین کلاس خود است زیرا میتواند تا عمق ۸۵۱ میلیمتری آب حرکت کند. حداکثر زاویهٔ خروج این ماشین ۳۷.۲ درجه و زاویهٔ شکست آن ۲۹ درجه است. علاوه بر این، برای اولین بار امکان سفارش لاستیکهای ۳۵ اینچی مستقیماً از کارخانه وجود دارد و برای کسانی که میخواهند از اعداد مذکور بهرهمند شوند سفارش این لاستیکها ضروری است.
برانکو مدل ۲۰۲۱ با دو پیشرانهٔ اکوبوست مختلف عرضه میشود. موتور پایه یک نمونهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور است اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند موتور ۲.۷ لیتری V6 توربو با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور را انتخاب کنند. برای انتقال نیروی موتورها هم دو گیربکس مختلف شامل هفت سرعتهٔ دستی جدید با دندهٔ کرال بهصورت استاندارد فقط در مدلهای چهار سیلندر و یک نمونهٔ ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک میشود.
علاوه بر این، خریداران میتوانند از بین دو سیستم ۴×۴ مختلف هم یکی را انتخاب کنند. سیستم پایه به یک گیربکس کمکی دو سرعتهٔ الکترونیکی مجهز است درحالیکه سیستم پیشرفتهٔ سفارشی از گیربکس کمکی الکترومکانیکی سود میبرد. بنابراین کسانی که خواهان بیشترین توانایی آفرود و همینطور بهترین ضریب کرال در این کلاس هستند باید برانکوی چهار سیلندر با گیربکس دستی و سیستم ۴×۴ پیشرفته را انتخاب کنند.
علاوه بر این، فورد برای برانکو طیف گستردهای از تکنولوژیها را هم برای کمک به ماجراجوییهای آفرودی ارائه کرده است. این تکنولوژیها شامل تریل کنترل که یک کروز کنترل سرعتپایین برای رانندگی در مسیرهای ناهموار است، دستیار چرخش تریل که با کمک سیستم کنترل بُرداری گشتاور شعاع چرخش را در مسیرهای آفرود کاهش میدهد و سیستم رانندگی با یک پدال که به راننده کمک میکند در هنگام بالا رفتن از صخرهها دقت بیشتری داشته باشد میشود.
هردو نسخهٔ دور و چهاردر برانکو به درهای بدون فریم منحصربهفردی مجهز هستند که جدا کردن آنها آسانتر از جیپ رانگلر است. در نسخهٔ چهاردر حتی میتوان درهای جدا شده را در کیسههای محافظ ویژهای گذاشته و در صندوق بار قرار داد. همچنین آینههای جانبی هم روی ستونهای A نصب شدهاند که این یعنی برخلاف رانگلر، هنگام جدا کردن درها، در جای خود باقی میمانند.
نسخههای دودر برانکو از سقف سخت سهقسمتی جداشونده برخوردارند درحالیکه نسخههای چهاردر بهصورت استاندارد به سقف نرم با چهار قسمت جداشونده مجهز شدهاند. البته برای نسخهٔ چهاردر امکان سفارش سقف سخت هم وجود دارد. به گفتهٔ فورد، هر پانل از سقف خودرو صرفاً با باز کردن چفتها از داخل بهراحتی توسط یک نفر قابل برداشتن است. علاوه بر این، گزینههای شخصیسازی زیادی مثل مدلهای مختلف درها، سپرهای فولادی ماژولار با وینچ یکپارچه، طراحیهای مختلف جلوپنجره، ریلهای روی سقف، نوار چراغ LED و حتی طیفی از گِلپخشکنها هم برای برانکو ارائه شده است.
کابین برانکوی جدید نیز مثل بیرون آن از برانکوی اولیه الهام گرفته است زیرا طراحی داخلی آن ساده و درعینحال بسیار کاربردی است. در اینجا کنترلها و آمپرها بهراحتی قابلمشاهده هستند و دستگیرههایی هم در طرفین داشبورد و همینطور روی کنسول مرکزی تعبیه شده است. علاوه بر این، کابین برانکو ضد آب هم هست و از کف لاستیکی با پیچ تخلیه، دکمههای ضد آب و تودوزی مقاوم در برابر آب بهره میبرد. روی داشبورد خودرو نیز میتوان وسایل مختلفی مثل گوشیهای هوشمند، دوربینها و… را نصب کرد.
یکی دیگر از ویژگیهای داخلی برجستهٔ برانکو برخورداری از صفحهنمایش ۱۲ اینچی لمسی با جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC4 فورد است که از ویژگیهایی مثل بهروزرسانی اینترنتی و ناوبری آفرود هم سود میبرد. این سیستم همچنین از دوربین ۳۶۰ درجه برای نشان دادن مسیرهای آفرود استفاده میکند تا به دید راننده در مواقعی مثل بالا رفتن از صخرهها کمک کند. البته نمایشگر ۱۲ اینچی بهصورت سفارشی ارائه میشود و نمایشگر استاندارد برانکو از نوع ۸ اینچی است. فورد برای برانکو همچنین یک سیستم اختصاصی مدیریت مسیر را هم در نظر گرفته که از حالتهای رانندگی مختلفی شامل معمولی، اکو، اسپرت و لغزنده به همراه حالتهای شن و ماسه، گلولای، باجا و کرال برای رانندگیهای آفرود برخوردار است.
برانکوی جدید مثل اسیوویهای سنتی روی ساختار بدنه روی شاسی ساخته شده که از یک شاسی فولادی مستحکم استفاده میکند. این ویژگی موجب شده میزان جابجایی سیستم تعلیق برانکو بهترین در کلاس خود و ۱۷ درصد بیشتر از نزدیکترین رقیب خود باشد. در جلوی خودرو برای کنترل و راحتی بهتر از سیستم تعلیق کاملاً مستقل با دیفرانسیل Dana AdvanTEK استفاده شده درحالیکه عقب هم بهمنظور استحکام و کنترل آفرود به تعلیق پنج اتصالی با فنرهای پیچشی مجهز شده است. برای هردو محور قفل دیفرانسیل هم قابل سفارش است. علاوه بر این، امکان سفارش کمکفنرهای Bilstein با قابلیت جابجایی طولانی و نوار تثبیتکنندهٔ هیدرولیکی نیمه فعال با امکان قطع کردن هم برای خودرو قابل سفارش است.
فورد برانکو مدل ۲۰۲۱ در هفت تیپ مختلف ارائه میشود که البته یکی از آنها نسخهٔ اولیه یا First Edition بوده و تولید آن به ۳۵۰۰ دستگاه محدود خواهد بود. علاوه بر این، چهار پکیج مختلف همراه با آپشنهای فراوان و بیش از ۲۰۰ نمونه لوازم جانبی گوناگون هم برای برانکو ارائه میشود تا خریداران بتوانند خودروی خود را شخصیسازی کنند. فورد هنوز جزئیات کامل و دقیق قیمتگذاری برانکوی جدید را اعلام نکرده اما گفته است قیمت پایهٔ آن برای مدل دودر چهار سیلندر از ۲۹,۹۹۵ دلار آغاز میشود. تولید برانکو از اوایل سال آینده آغاز و اولین نمونههای آن در بهار آینده راهی نمایندگیهای فروش خواهند شد.
Moein
۲۴ تیر ۱۳۹۹به به
عجب مشخصاتی
عجب ابهتی
افسوس که دست ما از رسیدن بهش کوتاهه
رانگلر دیگه تنها نیست??
ADAK
۲۵ تیر ۱۳۹۹نظرسنجی
رانگلر : لایک
برانکو : دیسلایک
حمیدرضا
۲۹ تیر ۱۳۹۹چقد خوشگله، کف کردم??
حسین
۲۴ تیر ۱۳۹۹فلسفه ی برانکو و رانگلر نسبت به بقیه خودرو ها جداست ولی به نظر من هنوز خیلی کار دارن به دفیندر جدید یا حتی اف جی کروزر برسن . آمریکایی بودن و حتی پیشینه داشتن نشان به بهتر بودن نیست
کیفیت اطاق حتی از تو عکس هم مشخصه کیفیت به مراتب کمتری داره نسبت به خودرویی با قیمت پایه ۳۰ هزارتا
رامین
۲۴ تیر ۱۳۹۹دوست عزیز برو ببین دیفندر جدید چه دست گلی آب داده با اون قیمتش و واقعا FJ ؟؟ سوار FJ شدی که میگی بهتره ؟؟ با 30 هزار تا یه دریا امکانات میده که برای یه ماشین آفرودر فوق العادس. عالم و آدم می گن با این قیمت عالیه داداشمون این گوشه دنیا نشسته (البته جزو دنیام حساب نمی شیم) از رو عکس کیفیت کابین تحلیل می کنه.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ تیر ۱۳۹۹رامین جان
شما همیشه برای من قابل احترام هستین و کامنتتان را دنبال میکنم که منطق مکاتبه دارید .
دوست من ، هر از گاهی که به شهر دوبی میرم ، سری به نمایندگیهای نزدیک دوبیمال میزنم که از کنار ایستگاه مترو شروع میشه به امتداد اتوبان شیخ زائد از هر خودرویی که فکرش را بکنید در نمایندگیها و نمایشگاهها خواباندند که میتوانید حتی اگر زرنگ باشید ، تست جادهای هم بگیرید .
بله من سوار شدم ولی رانندگی باهاش نکردم و برای نمایندگی خود جیب بوده ، اگر سوار جیپ رانگار بشید ، متوجه متریال و پلاستیکهای خشک و مضخرفش میشوید ، من خودم استایل جیپ را دوست دارم اما نمیشه منکر کیفیت پائین متریال داخلیش شد .
برانکو از داخل عکس هم کیفیت بالاترش نسبت به رانگلر پیداست و مطمئناً در بررسیهای آینده مجلات خودرویی متوجه میشوید .
البته دیفندر رقیب این خودرو هست ولی در برابر برانکو و رانگلر ، لوکس و بسیار با کیفیتتر به حساب میاد و البته با تجهیزات الکتریکی بالاتر و گرانتر و جزئیات بسیار باکیفیتتر .
تویوتا fj شاید (( گفتم شاید ، چون از نظر جُسه فکر کنم کمی fj کوچکتر از رقبا باشه )) در کلاس رانگلر و برانکو باشه اما به هیچعنوان خشونت و عملکرد آفرودی این دو تا رو نداره به صورت استاندارد و باید fj را ارتقاء بدن که بتونه با اینها به آفرود سنگین بره .
رامین
۲۴ تیر ۱۳۹۹داداش شما این مدل ماشینارو برای کیفیت کابینش که نمی خری. می خوای بری تو گل و لایو کثافت. پس عملکرد که مهمه.
NAVID۰۰۹۸
۲۴ تیر ۱۳۹۹رنگ رخساره خبر میدهد از سِر درون .
شاید درست میفرمایید شایدم نه ، واقعاً نمیدونم ، اما چیزی که برای من مهم هست ، جدتی از مسائل دیگر ، کیفیت متریال هم مهمه که در داخل باید هروز احساسش کنم .
مهرداد
۲۴ تیر ۱۳۹۹شما احتمالا تجربه چیپ JK رو داشتی و خب همه هم معترف هستن و دفاعی وجود نداره و همه مجلات خودرویی هم میگفتن ولی جیپ تمرکز زیادی روی این موضوع در نسل JL گذاشت که کابین فوق العاده با کیفیت شد(نسبت به قبل) و همه هم معترف. حتی در مقایسه JL با تویوتا 4Runner (که خب داخل خیلی باکیفیت تری نسبت به FJ داره) اکثرا کیفیت و طراحی JL رو برتر میدونن. این برونکو که بازی رو کلا تغییر داده و از روی عکس ها به نظر میاد کیفیت و طراحی در حد دیفندر (اگر نه بالاتر) باشه اونم تو این قیمت !
حسین
۲۴ تیر ۱۳۹۹رامین جان من از رو هوا حرف نمیزنم و اتفاقا اصلا هم جانبدار هیچ برندی نیستم و برام خود ماشین مهمه نه برندش . طبق تجربه و کیفیتی که از ماشین های آمریکایی منطقه آزاد دارم ( منطقه آزاد ارس ) و اکثر برند هارو تجربه کردم به قطع میتونم بگم کیفیت کابین خیلی بده . کیفیت داشبورد اکثر نویوتا ها هم پلاستسک خشکه ولی بیکیفیت نیست . انشالله روزی برسه همه برندا ها با قیمت معقول وارد ایران بشن و این حرف من یادت بمونه
رامین
۲۴ تیر ۱۳۹۹شما هر ماشینو با قیمتش در نظر بگیر. میای دیفندر جدید مقایسه می کنی که سه برابر قیمت این ماشینه درسته تو یه کلاسن ولی از لحاظ قیمت خیلی فاصله دارن که البته اصلا ارزش اون قیمت رو نداره. اما در مورد FJ خودم توسط یکی از دوستان تجربه داشتم به جرات می تونم بگم بدترین سواری زندگیم تو شهر با این ماشین بوده از بس خشک و بی حس بود انگار داشتم یه 18 چرخ می روندم و از لحاظ کیفیت داخلی کابین هم فاجعس نسبت به یه تویوتا از لحاظ آفرودم واقعا هیچی نیست بخوای با رقباش مقایسه کنی. شما یه نکترو در نظر نگرفتی و اون موتور این ماشین هست که یکی از بهترین موتورای قرن 21 هست که به مراتب ارزش بیشتر می کنه. تنوع و امکانات این ماشینم دیونه کنندس که واقعا خیلی کمه تو دنیای خودرو. همه چیز که کیفیت کابین نیست که مطمئنم فورد کم کاری نکرده اونم برای ماشینی که بعد 30 سال احیاش کرده.
Sajjad
۲۴ تیر ۱۳۹۹اف جی کروز فقط تو ایران در برابر پاترول و پاژن 20 سال پیش شاخه وگرنه در برابر رانگلر هیچی نیست
MAHDI
۲۴ تیر ۱۳۹۹من خیلی دیفندر جدید رو دوست دارم و یکی از بهترین آفرودر های دنیاست.
اما تویوتا FJ کروزر واقعا در این سطح نیست، حداقل در سال 2020 دیگه حرفی واسه گفتن نداره، نکته دیگه کیفیت کابین FJ کروزر هستش که از پلاستیک خشک و خشن درش استفاده شده البته کیفیت مونتاژ خیلی خوبی داره.و البته امکانات خیلی محدودی هم داره و همینطور سواری خشک و خشنی هم داره.
در مورد فورد برانکو هم از نظر طراحی جذابه، مشخصات قوی هم داره، اما بابد منتظر تست ها و رقابت هاش موند با دیفندر جدید، پس الان نمیشه قضاوت کرد.
Solid Snake
۲۴ تیر ۱۳۹۹دیفندر انقدرا قدرت آفرود نداره یعنی در حد جیپ رنگلر و فورد برانکو نیست شاید در حد برانکو اسپرت یا جیپ کامپس تریل هاوک باشه بیشتر نیس هر چی باشه کراس اوور هس و ت آفرود محدودیت هایی داره
Mad.z.Max
۲۴ تیر ۱۳۹۹پیشنهاد میکنم برید از سایت فورد اکسسوری ها و کلا صفحه ی برانکو رو ببینین..
واقعا حرف نداره این ماشین، دیوانه کنندس…
نمونه دو در چهار سیلندر ۲۷۰ اسبی و ۳۱۰ نیوتون متری با گیربکس ۶+۱ دندش (اون یه دنده واسه خزیدن صخره ای یا همون کراول هست) قوی ترین نسبت و کشش رو توی آفرود داره، توی همین متن هم اشاره شده، که جالبه توی این مورد از نمونه شیش سیلندر سر تره..
یه گزینه ی جالب دیگه که ازش دیدم توی سایت، گرم کنه بلوک موتور از راه دور هست که فرضا شما شب چادر زدی روی برفا و صبح میخوای روشن کنی ماشینو، اول گرم کن میزنی بلوک موتور گرم شه، بعد از همون توی چادرت ماشین رو روشن میکنی و بخاری هم میزنی، بعد شیک و مجلسی سوار میشی میری :)
Mad.z.Max
۲۴ تیر ۱۳۹۹عذر میخوام، ۲۷۰ اسب و ۴۲۰ نیوتون..
حسین
۲۴ تیر ۱۳۹۹اون پاراگراف آخر چقدر رویایی و قشنگ بود
Elmiraj
۲۴ تیر ۱۳۹۹دیفندر جدید با اون ساختار کراس اوریش همین که بتونه از پس پرادو و گرند چروکی بربیاد شاهکار کرده….
.
از لحاظ متریال داخلی هم این قیمته که تعیین میکنه از چه جنس و موادی باشه نه برند سازنده .
دانیال_Surrey،England
۲۴ تیر ۱۳۹۹اتفاقا کار بزرگ رو اونا کردن.
این نوع ماشین ها رو به آریل هم بدی میتونه بسازه.
تک کاره.
یا همون شرکت تازه تاسیس با ماشین Grenadier.
به جز زاویه حمله و اون فاصله از سطح زمین که بسیار بسیار ناچیزه هیچ برتری نسبت به دیفندر نداره.
تعجبم از متن که گفته تو عمق آب بهترین کلاس خودشه با 851 میلیمتر غوطه وری!!!!
لابد دیفندر هم با بیش از 900 میلیمتره آخره کلاس خودشه.?
..
اگه فورد میتونست همچین مشخصاتی رو مدل اسپرت پیاده کنه اونوقت کار بزرگی بود.
..
فورد جی تی هم دیدیم که با با قیمت نجومی چطوری از رقباش شکست خورد.
پس قطعا برند سازنده خیلی مهمه.
چه تو متریال چه……..
Mad.z.Max
۲۴ تیر ۱۳۹۹شما یخورده احساسی نظر دادی الان دانیال، البته نظراتتو دنبال میکنم و درباره مک لارن همیشه ازت چیز یاد میگیرم، ولی واقعا الان یکمی احساسی میگی..
تیپ بالارده برانکو قیمتش ۴۸ هزارتاس (امروز توی وبسایت فورد دیدم) ولی تیپ بالارده دیفندر فک کنم ۷۰ هزارتا یا حتی بیشتره. ضمن اینکه توی آفرودهای متوسط و سنگین، فریم نردبانی به فریم یکپارچه برتری محسوس داره.. چندوقت پیش مقاله ای از سایتای خارجی میخوندم که خیلی از آنرود و آفرود دیفندر جدید تعریف میکرد، از سطوح شنی و گلی تا سنگ لاخ و جنگل نوردی، کاملا عملکردش رو عالی میدونست، اما درنهایت میگفت توی بالاکشیدن از سنگ و صخره ها که همون کراول یا خزیدنه و همچنین آفرود های سنگین (مثلا جاهایی مثل موآب) اون رو نسبت به رنگلر ضعیف تر میدونست و«صرفا از این لحاظ» احتمالا در پسه برانکو هم قرار میگیره.
مورد دبگه هم پیچیدگیه بسیار بالای سیستم های الکتریکی و الکترونیکی دیفندر جدید هست که با ماهیته جان سختی و سادگی نسبی آفرودر ها همخونی نداره. این مورد دربارش مطلب زیاد هست.
در نهایت خوشحال میشم اگه جایی رو اشتباه گفتم، برام توضیح بدی و انتقاد کنی :)
Amir Machine
۲۴ تیر ۱۳۹۹دانیال_Surrey،England
تو اون مطلب رانگلر V8 هم گفتم، حساب برانکو اسپرت کلاً از برانکوی اصلی جداس، شما چرا هی برانکو اسپرت رو با دیفندر مقایسه میکنی؟ بابا برانکو اسپرت فقط یک کراساوور سابکامپکته با یه کمی تواناییهای آفرود بیشتر نسبت به کراساوورهای معمول این کلاس، فقط همین و نه بیشتر
برانکو اسپرت نه قراره مثل رانگلر از صخرهها بالا بره نه مثل دیفندر تا 90 سانت تو آب شناور بشه، برانکو اسپرت اصلاً همکلاس دیفندر هم نیست، یه کلاس کوچیکتره و رقیب جیپ رنگید
رقیب اصلی دیفندر، برانکوی اصلی هست که با ساختار بدنه روی شاسی، تو آفرود برتری داره نسبت به دیفندر یکپارچه، از لحاظ قیمت هم که دیگه نیازی به گفتن نیست
دانیال_Surrey،England
۲۴ تیر ۱۳۹۹((برانکو اسپرت نه قراره مثل رانگلر از صخرهها بالا بره نه مثل دیفندر تا ۹۰ سانت تو آب شناور بشه،))
امیر جان منم این مشخصات رو کاملا با برانکوی معمولی مقایسه کردم نه اسپرت.
دیفندر بالای 900 میلیمتر غوطه وری داره و برانکوی اورجینا 851 که متن به اشتباه گفته بهترین کلاس خودش.
..
Mad.z.Max عزیز خود لندرور اعلام کرده فریم یکپارچش 7 برابر فریم قدیمی نردبانی مقاوت داره.
در مورد بقیه حرفاتون هم اجازه بدیم یه تست جامع صورت بگیره ببینیم چه خبره.✌
Mad.z.Max
۲۴ تیر ۱۳۹۹دانیال جان این مورد مقاومت ۷ برابری دقیقا در مقایسه با فریم نردبانی نسل قبل دیفندر هست. نه فریم نردبانی نسل جدید رنگلر و برانکو..
درسته منم واقعا منتظر یه تست منصفانه از عملکرد برانکو، دیفندر و رنگلر هستم..
مهرداد
۲۴ تیر ۱۳۹۹شاسی دیفندر جدید از لحاظ استحکام قابل مقایسه با body on frame هاست اگر قویتر نباشه. اینطور طراحی شده که وزن کمی داشته باشه و سواری روی جاده ای خوبی. در اینکه دیفندر جدید خیلی خوبه شکی نیست فقط زیادی گرون دراومده. نقطه قوتش این بود که در کنار گرونتر بودن کابین لوکس تر و کیفیت بالاتر نسبت به رانگلر داشت که با اومدن برونکو بازی تغییر کرد. این ماشین فوقالعاده به نطر میاد
ضمنا پرادو BODY ON FRAME و بسیار تواناست. در واقع یه لنکروزر کوچیکتره و گرند چروکی حتی اگه ساختار بدنشه mono باشه در کنار هموئن دیفندر پیشرفته ترین سیستم 4WD دنیا رو داره
Mf1
۲۵ تیر ۱۳۹۹هرکی بخواد دیفندر خوشکل لوکس بخره فکر برانکو وجیپ نمیکنه
Sina
۲۴ تیر ۱۳۹۹در واقع نه تنها این ماشین بلکه اکثر ماشین های آمریکایی تمرکز بیشتری روی عملکرد به جای کیفیت دارن. اول مطلب هم گفته که عملکرد رو اهمیت دادن.
محمد
۲۴ تیر ۱۳۹۹جیپ کش وارد میشود
ممد ژانگولر
۲۴ تیر ۱۳۹۹خداییش عالیه
امکانات و رفاهش از جیپ سر تره و قیافش سادگی خاصی داره
ولی جیپ اصیلتر و وحشی تره
NAVID۰۰۹۸
۲۴ تیر ۱۳۹۹از اصالت حرف میزنی …
برانکو از کل مجموعه شرکت هیوندای که عاشقشی به عنوان یک خودرو قدیمیتر و باارزشتره .
برانکو برای فورده و نه هیوندای که میای میگی جیپ اصیلتر و وحشیتره .
برانکو تو عکس نشون میده حتی کیفیتمتریالش هم بالاتر از رانگلره .
جزئیاتی که در طراحی و کیفیت برانکو پیداست ، تو هیچ رانگلری پیدا نمیشه .
ارتفاع از کف ، شیب خروج و ورود ، دنده دستیش در این کلاس و در نمونه پایه بیرقیبه .
موتور ماشین ۴ و ۶ سیلندره ، یعنی تو آفرود دست بالاتر را داره به این دلیل که هم وزن کمتر و هم تعادل بیشتره .
برانکو اومده خون رقبا را بکنه تو شیشه ، چون فورد با محصولی همچون رپتور ثابت کرده اگر بخواد وارد آفرود بشه ، کسی به گرد پاش نمیرسه ، چه چیپ باشه چه تویوتا چه شورولت چه لندرور .
فورد یعنی اصالت ، اصالت چیزی نیست که به راحتی به دست بیاد و باعث میشه هر محصولی ارائه بدی ، چشم بسته فروش بره چون اعتبار اصالتت را میخوری .
به جرئت میگم ، برانکو اول خودشه ، جیپ و بقیه رقبا رو برای گزینه دوم شدن میکشونه به پشت خودش .
رامین
۲۴ تیر ۱۳۹۹آقا شما دوتا ول کن نیستین :)) ؟؟؟
جواد خطر
۲۴ تیر ۱۳۹۹مَمَدو نوید واس اینکِ هَمدیگرو مُقَصِر کُونین باهم دَعوا نَکُنینو زِندِگیتونو تَلخو سیا نَکُونین چون اون چیزی کِ آخَرِش میمونه عِشقو دوستیِ پَس باهَم آشتی کُونین تا دُنیا باتون آشتی کُونِ ………. سَردَبیر بیا دَسِ این دوتا رو بِذار تو دَسِ هم آشتیشون بده
Sajjad
۲۴ تیر ۱۳۹۹بنظرم نمیشه با مشخصات پیشبینی کرد که آفرود این بهتره یا رانگلر چون رانگلر واقعا یه افسانس و خودرو هایی با دوبرابر قدرت خودش رو هم حتی در آفرود شرمنده کرده.
ولی چیزی که واضحه ارزش خرید بالای برانکوس چون از دو ایراد اساسی رانگلر یعنی ایمنی بسیار ضعیف و کیفیت ساخت پایین فیات کرایسلر و حتی جگوار لندروور برای دیفندر رنج نمیبره
مهرداد
۲۴ تیر ۱۳۹۹رانگلر عالیه ولی این فوق العادست. گشتاور موتور 6 سیلندر (542 نیوتن متر) در مقابل 347 نیوتن متر برای جیپ و گیربکس 10 دنده یا 7 دنده دستی فوق العاده عالیه و هر نوع آفرودی رو ممکن میکنه. به اینها کیفیت ساخت و دوام خوب فورد و کیفیت و طراحی داخل کابین رو هم اضافه کنیم و قیمت رو درنظر بگیریم یه برنده واقعی داریم
رامین
۲۴ تیر ۱۳۹۹KING IS BACK
محمد
۲۴ تیر ۱۳۹۹خوبیش اینه که با رانگلر و دیفندر کاملا متفاوته و بخش دیگری از سلیقه بازارو هدف قرار داده
جای اف جی تو این سگمنت خالی حس میشه
NAVID۰۰۹۸
۲۴ تیر ۱۳۹۹فقط به اون چرم قهوهای طبیعی ، کار شده در دنده فرمان و… توجه بکنید ، این ماشین استاندارد کارخونست و نشون میده که برای فورد چقدر اهمیت داشته جزئیات با این قیمت .
دنیای خودروهای آفرود با ورود برانکو ، وارد فاز تازهای شده که مجبور میکنه بقیه رقبا به خودشون بیان جهت به روزرسانی ، مثل تویوتا fj که اگر یه دستی به سروگوشش بکشند ، رقیب توپی میشه .
جیپ هم خوبه ولی باید روی متریال داخلیش و کیفیت زیاد کار بکنه ، خیلی پلاستیک خشک درش بکار رفته با کیفیت مضخرف .
دیفندر هم که دو برابر اینها قیمت داره و واسه پولداراس و نه عموم جامعه .
منتظر فیلمهای هالیوودی جدید باشید که با این برانکو چه ماجراجوئیهایی بکنند دیدنی ??? .
OMID
۲۴ تیر ۱۳۹۹پلاستیک داخل کابین رانگلر به خاطر مقاومت هست بیشتر
شما میتونی راحت شلنگ بندازی بشوری داشبورد رو
ولی کیفیت اون پلاستیک ها میتونست بهتر باشه
Hadi
۲۴ تیر ۱۳۹۹خیلی خوشحالم که دوباره برگشت…
با این مشخصات و قیمت گذاری به راحتی میتونه دیفندر و G کلاس رو به چالش بکشه ?
واقعاً آفرود بدون G کلاس، دیفندر ، رانگلر ، لندکروز و همین برانکو جدید معنایی نداره…
javad
۲۴ تیر ۱۳۹۹به به
جون میده بری کویر
Sajjad
۲۴ تیر ۱۳۹۹تمام ماشین یه طرف
اون سردنده چوبی هم یه طرف
شاتگان تو این ماشین نزاری حیف و میل کردی ماشینو
NAVID۰۰۹۸
۲۴ تیر ۱۳۹۹سردنده دستی آفرودیه ، چوبی نیست ، چرم هست .
pouyan
۲۴ تیر ۱۳۹۹تعریف کلمه “گولاخ” در صنعت خودروسازی
Solid Snake
۲۴ تیر ۱۳۹۹این ماشین فوقالعادس این ماشین یه آفرودر واقعیه و تنها ماشینی تو کل دنیاس که از نظر آفرود میتونه با جیپ مقایسه بشه و احتمالا مثل جیپ از صخره ها مثل عنکبوت بالا بره
قبلا چنین ماشینایی زیاد بودن اما الان فقط فورد و جیپ هستن که اینجورین و فکر میکنم برا نیاز بازار هم کافی باشن
یه چیز جالب در مورد این ماشین بگم که
اولین خودرو آفرودی و عملکردی فورد در زمان جنگ جهانی دوم ساخته شد یعنی دقیقا همزمان با متولد شدن ویلیز(اولین جیپ) فورد هم یه ماشین آفرود ساخت که در رقابت با ویلیز ارتش آمریکا ویلیز رو انتخاب کرد و باعث شد جیپ به اولین آفرودر عملکردی دنیا تبدیل بشه یعنی اگر ارتش آمریکا فورد رو انتخاب میکرد ما همه این سالها به جای جیپ رنگلر فورد برانکو داشتیم
meysam
۲۴ تیر ۱۳۹۹قطعا
حتما
به رانگلر ترجیحش میدم
Solid Snake
۲۴ تیر ۱۳۹۹دیشب به صورت لایو داشتم معرفیش رو توی یوتیوب از کانال یوتیوب فورد میدیدم خیلی توپ بود
Hadi
۲۴ تیر ۱۳۹۹برانکو لایک
رانگلر دیس
Solid Snake
۲۴ تیر ۱۳۹۹قضیه جایی باحال میشه که فورد رنجر هم بخواد از رو استایل برانکو ساخته بشه
Mohammad
۲۴ تیر ۱۳۹۹چقد زیباست فورد جدیدا طراحیاش عالی شده بخصوص توی بخش لوکس سازی لینکلن
نامجو
۲۴ تیر ۱۳۹۹خیلی وقته خودرویی به این اندازه منو جذب خودش نکرده
Joseph
۲۴ تیر ۱۳۹۹خیلی با حساب و کتاب کار کرده برای رانگلر سخت شد
از اون ماشینایی هر کسی دوست داره داشته باشه
- A M I R -
۲۴ تیر ۱۳۹۹طراحی بسیار جذاب و گیرایی داره، اما به نظرم فورد برای رقابت با رانگلر باید به فکر معرفی نسخه های قدرتمندتری باشه.
ATa
۲۴ تیر ۱۳۹۹مدل Wildtrak بایستی دید با چه سطح از اکسسوری و قطعات استوک عرضه خواهد شد… در کل پلت فرم نتراشیده و خالص جیپ در نگاه اول گیرا تر بود تا بخش های پلیمری برانکو. پلتفرم محافظه کارانه ای در قیاس با رانگلر داره. هر چند نسبت به دیفندرِ بدون سگمنت آفرودر قابلی از کار دراومده بلحاظ ساختار بدنه و قیمت.
کوروش
۲۴ تیر ۱۳۹۹لذت بردیم
بعد از مدت ها طراحی واقعا اصیل از امریکایی ها دیدیم
حسن
۲۴ تیر ۱۳۹۹فورد برانکو
https://www.ford.com/suvs/bronco/2021/?intcmp=hp-bb-bronco
حسن
۲۴ تیر ۱۳۹۹عالیه جای هیچ حرف و حدیثی را باقی نذاشته
مهرداد
۲۴ تیر ۱۳۹۹عجب هیولایی ساخته فورد. این ازون تولیداتیه که هیچ نقطه ضعفی نمیشه توش پیدا کرد که کسی روش ایرادی بذاره. فورد همه کار رو در مورد این محصولش درست انجام داده طراحی خارجی و داخلی کیفیت متریال مورد استفاده موتور و گیربکس و همه چی عالیه و قیمت از همش عالی تر
شاید رانگلر بتونه زنده بمونه چون جیپ هم طراحی اصیل خاص خودش رو داره قیمت خوبی هم داره ، قابلیت های زیاد آفرود و طرفدار زیاد ولی با وجود اینکه من خودم دیفندر جدید رو دوست دارم چه دلیلی وجود که با قیمت خیلی بالاتر کسی اون رو انتخاب کنه… کلا از رده خارج شد دیفندر
doubt
۲۵ تیر ۱۳۹۹فقط کلیپ اخرو ببینین پراتون بریزه. حرف دیگه ای ندارم. آه رپتور جدید آه برانکوی جدید آه توربواس جدید و آه…….
ارشیاsvj
۲۵ تیر ۱۳۹۹با هاش حال نمی کنم
رانگلرم همینطور کلاس جی هم
کلا با طراحی رترو حال نمیکنم???