سرانجام فورد رسماً از موستانگ مکوان جدید رونمایی کرده و این نام افسانهای پس از شانزده سال دوباره به خانوادهٔ ماسل کار محبوب فورد بازگشته است. مکوان جدید که شکاف بین مدلهای موستانگ GT و شلبی GT350 را پُر میکند، پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۴۸۰ اسب بخار قدرت، قطعات پرفورمنس شلبی GT350 و GT500 و طراحی منحصربهفرد داخلی و خارجی را در یک پکیج جذاب ارائه میکند.
خروجی پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی مکوان دقیقاً مشابه مدل بولیت یعنی ۴۸۰ اسب بخار قدرت در ۷ هزار rpm و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۶۰۰ rpm است. هرچند طرفداران سرسخت موستانگ انتظار قدرت بیشتری را داشتند اما وقتی بدانند گیربکس استاندارد مکوان همان نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی ترماک متعلق به شلبی GT350 است احتمالاً بسیار خوشحال خواهند شد. همچنین برای اولین بار فورد این گیربکس ترماک را با کلاچ دو دیسکی و دستهدندهٔ کوتاه موستانگ GT بروز کرده است.
اما گیربکس تنها چیزی نیست که مکوان از GT350 قرض گرفته است زیرا در پیشرانهٔ مکوان هم از قطعات موتور GT350 شامل منیفولد هوا، آداپتور فیلتر روغن و خنککنندهٔ روغنموتور استفاده شده که توانایی خنککنندگی روغن پیشرانه را ۵۰ درصد افزایش میدهد. در همین حال، کسانی که علاقهای به پدال کلاچ ندارند میتوانند گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک را سفارش دهند که از مبدل گشتاور ارتقاءیافته و کالیبراسیون منحصربهفرد برخوردار است.
موستانگ مکوان جدید در ظاهر به لطف عناصر طراحی منحصربهفرد بهآسانی از نسخههای دیگر موستانگ قابلتشخیص خواهد بود. در جلوی خودرو، جلوپنجرهٔ منحصربهفردی به رنگ مشکی براق با دایرههایی برای یادآوری چراغهای مه شکن نمادین مکوان اولیه به همراه ورودیهای هوایی زیر راهنماها جلبتوجه میکند. اسپلیتر بزرگ جلو که تا طرفین خودرو با رکابهای تیز جانبی ادامه یافته است به همراه دیفیوزر بزرگ عقب که از شلبی GT500 گرفته شده و از طرفین آن سر اگزوزهای دایرهای بیرون آمدهاند هم از دیگر ویژگیهای ظاهری موستانگ مکوان جدید هستند.
برای مکوان جدید رینگهای ۱۹ اینچی آلومینیومی تاریک پنج پرهای طراحی شده که مخصوص مکوان بوده و ادای احترامی است رینگهای کلاسیک مگنوم ۵۰۰. علاوه بر این، روی کاپوت و طرفین خودرو نوارهای مشکیرنگی کار شده که تریم خطی قرمز، سفید یا نارنجی برای آن قابل انتخاب است درحالیکه در قاب آینههای جانبی و اسپویلر عقب هم تریم مشکی کمرنگ کار شده است. رنگهای بیرونی مکوان نیز شامل خاکستری جت جنگنده، نقرهای، مشکی سایهای، سفید آکسفورد، آبی، نارنجی، قرمز مسابقه و زرد میشود.
برای موستانگ مکوان پکیجی بنام هندلینگ هم قابل سفارش است که صرفاً با گیربکس دستی ارائه میشود. این پکیج مواردی مثل اسپلیتر بزرگتر و منحصربهفرد جلو با داونفورس بیشتر، زه پلاستیکی در دهانهٔ گلگیرهای جلو، اسپویلر بزرگتر عقب و رینگهای منحصربهفرد آلومینیومی را شامل میشود. به گفتهٔ فورد، این مکوان جدید ۲۲ درصد داونفورس بیشتری نسبت به موستانگ GT مجهز به پکیج پرفورمنس سطح یک دارد و در صورت سفارش پکیج هندلینگ برای مکوان، داونفورس ۱۵۰ درصد افزایش پیدا میکند.
اما مهمترین بهروزرسانی آئرودینامیکی مکوان سینی جلویی آن است که ۵۰ سانتیمتر طول بیشتری نسبت به سینی موستانگ GT پرفورمنس پکیج دارد. گفته میشود این سینی جدید موجب تسریع و افزایش جریان هوا در زیر خودرو میشود. از سوی دیگر، در سیستم تعلیق موستانگ مکوان هم تغییراتی صورت گرفته و حالا فرمان و کمکفنرهای جلو سفتتر شده و خودرو به جدیدترین کالیبراسیون سیستم مگناراید مجهز شده که این اصلاحات موجب بهبود سواری و هندلینگ میشود.
در داخل مکوان جدید نیز خریداران از ویژگیهای خاصی مثل صفحه آمپر منحصربهفرد تاریک با تریم آلومینیومی، دستهدندهٔ توپی سفید (در نسخههای گیربکس دستی)، پارکابیهای جدید و نشان حکشدهٔ حاوی شماری شاسی هر خودرو برخوردار خواهند بود. فورد موستانگ مکوان مدل ۲۰۲۱ در بهار آینده بهعنوان نمونهای تولید محدود راهی نمایندگیهای فروش فورد در ایالاتمتحده و کانادا خواهد شد. فعلاً مشخص نیست تولید این خودرو به چند دستگاه محدود خواهد بود اما فورد گفته است که مکوان مدلی جهانی خواهد بود.
(suan chwan)امینMAF
۲۸ خرداد ۱۳۹۹کاش میتونستم یکیشو بخرم
یانکی
۲۸ خرداد ۱۳۹۹واقعا از طراحیش لذت بردم.ولی میگفتن قراره قویترین کایوتی باشه ولی قدرت با بولیت فرقی نداره.البته زمانی بد میشد که بخواد جایگزین gt350باشه.کاش از رنگها و طرحای بیرونی داخلشم استفاده میشد
یانکی
۲۱ مهر ۱۳۹۹ولی حصرت نبود موتور 5.2 تنفس طبیعی با دور موتور 8.500 دور در دقیقه 530 اسبی با صدای کر کنندش بر دلها میمونه.
Moein
۲۸ خرداد ۱۳۹۹سعادت و بهروزی اون دنیا رو دریاب
مثلا این ماشین رو هم گرفتی
چی شد؟!
تو بهشت رفتنت تاثیر میذاره؟!
این چیزا برای ما بد و قبیحه
ما باید تمام تلاشمون رو در راستای اعتلای فرهنگ جهش تولید انجام بدیم و سعی بر بومی سازی داشته باشیم
فکر این ماشین رو از سرت بیرون کن که خیلی سمه
خدای نکرده از نعمات این دنیا لذت میبریم اونوقت بهشت رفتنمون داستان دار میشه
???
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۹اول بگم ۲۵۰۰۰ هزار دلار تو اون کشور بهتر از ۹۰ تومن اینجاست
دوم
یجوری حرف میزنی انگار با خریدنش می ریم به جا های باریک
سوم
انسان با کار های ناشایست می ره به جهنم شما هم هر وقت ماشین دیدی که همچین بود می تونی بگه خدارو شکر که ذهن ما رو خلاق گردانید
چهار
اگه چند سال پیش این آقا زاده ها به اون فرد اجازه تولید ماشین الکتریکی می دادند
اون موقع ما جهش تولید داشتیم
Moein
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ماذا فاذا؟!؟!؟!?
OMID
۲۹ خرداد ۱۳۹۹شوخی بود چرا نگرفتی?
Mad.z.Max
۲۹ خرداد ۱۳۹۹بابا شوخی بود!!!
رامین
۲۸ خرداد ۱۳۹۹فک می کردم میره بین gt350 و gt500 اما عملا همون بولیت هست با یه رنگ جدید :((. یه ذره ناامید شدم.
آریا ماشین
۲۸ خرداد ۱۳۹۹منم اول که قدرت و گشتاورش رو دیدم گفتم همون بولیت بهتره ولی وقتی فهمیدم گیربکس دستی gt350 روشه و پکیج هندلینگ رو داره که پرفورمنس رو خیلی بهتر میکنه نظرم عوض شد و به بولیت ترجیحش دادم
رامین
۲۸ خرداد ۱۳۹۹قدرتش پایینه 50 تا 100 تا اسب بخار اضافه می کردن دیگه تکمیل بود
ممد ژانگولر
۲۸ خرداد ۱۳۹۹این طراحی تموم شدنی نیست که نیست
کلا این ماشین پایان نداره لامصب
جون میده باهاش تا خود مالیبو بزنی بری ❤️
مدیرعامل
۲۸ خرداد ۱۳۹۹باکس آب معدنی خنکو گوارا “تگری” هم همرات ببری دیگه میشه نور اعلی نور
ممد ژانگولر
۲۸ خرداد ۱۳۹۹جوجی هم کنارش با گوجه اضافه?
Sajjad
۲۸ خرداد ۱۳۹۹خراب اون ترمز دستی و دنده دستیشم
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ولی کاشکی چراغش سر بالا بود
Hadi
۲۸ خرداد ۱۳۹۹بازگشت با شکوه…
فقط آمریکا فقط ماسل
۲ تیر ۱۳۹۹به نظرم فورد داره به نسل قبلی ظلم میکنه چون نسل قبل نه مدل بولیت داشت نه مدل GT500نه مدل مک وان آقا این بیشتر شبیه یه ماست مالیه طرح زشتیه ک طراحی کرد
فقط آمریکا فقط ماسل
۲ تیر ۱۳۹۹به نظرم فورد داره در حق نسل قبلی نامردی میکنه
نسل قبلی نه مدل بولیت داشت نهGT500نه مک وان لابد چند روز دیگم مدل کینگ کبرا رو معرفی میکنن