فورد

برترین پیشرانه‌های سال 2014

برای سومین سال متوالی، فورد با موتور اکوبوست خود در صدر بهترین موتور خودروها در جهان قرار گرفت. جایزه بین‌المللی بهترین پیشرانه سال توسط هیئت داوران با ۳۵۱ امتیاز به موتور سه سیلندر ۱.۰ لیتری اکوبوست فورد با توربوشارژر تعلق گرفت. این موتور ۱۲۳ اسب بخار نیرو و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور خروجی دارد که البته گشتاور آن در حالت اوربوست، به ۲۰۰ نیوتن متر نیز می‌رسد. مصرف سوخت این پیشرانه در هر صد کیلومتر تنها ۵ لیتر و آلایندگی آن ۱۱۴ گرم در هر کیلومتر می‌باشد.

Ford 999cc EcoBoost engine
Ford 999cc EcoBoost engine
پس از این موتور، فراری ۴۵۸ با موتور هشت سیلندر خورجینی ۴.۵ لیتری خود و با امتیاز ۲۸۱ و فولکس با موتور ۱.۴ TSI و با امتیاز ۲۵۴ در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. موتور غیر توربوی سه سیلندر اکوبوست با حجم دقیق ۹۹۹ سی سی هم در زیر گروه موتورهای زیر یک لیتر اول شد. در این دسته نیز موتور ۶۴۷ سی سی ب‌ام‌و و موتور ۹۹۹ سی سی فولکس‌واگن، مقام‌های بعدی را کسب کردند.
Ford 1.0-liter EcoBoost engine International Engine of the Year award
Ford 999cc EcoBoost engine International Engine of the Year award
در فهرست ذیل، همه برندگان پیشرانه‌های سال در دسته‌های مختلف معرفی شده‌اند.
  • برترین موتور سال: پیشرانه ۳ سیلندر 999cc اکوبوست فورد
  • برترین موتور جدید: مرسدس بنز AMG توربوی ۲.۰ لیتری چهار سیلندر
  • برترین موتور سبز سال: پیشرانه تمام الکتریکی تسلا مدل S
  • برترین موتور با عملکرد بالا: فراری V8 با حجم ۴.۵ لیتر
  • برترین موتور زیر ۱ لیتر حجم: فورد اکوبوست سه سیلندر 999cc
  • برترین موتور ۱.۰ تا ۱.۴ لیتری: فولکس‌واگن ۱.۴ توربو TSI
  • برترین موتور ۱.۴ تا ۱.۸ لیتری: ب‌ام‌و /پژو-سیتروئن ۱.۶ لیتری توربو
  • برترین موتور ۱.۸ تا ۲.۰ لیتری: مرسدس AMG چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو
  • برترین موتور ۲.۰ تا ۲.۵ لیتری: آئودی ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو
  • برترین موتور ۲.۵ تا ۳.۰ لیتری: ب ام و ۳.۰ لیتری با توربوی دوقلو شش سیلندر
  • برترین موتور ۳.۰ تا ۴.۰ لیتری: مک لارن ۳.۸ لیتری ۸ سیلندر
  • برترین موتور ۴.۰ لیتر به بالا: فراری هشت سیلندر ۴.۵ لیتری
Ford 999cc EcoBoost engine International Engine of the Year award
Ford 1.0-liter EcoBoost engine International Engine of the Year award

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. PEUGEOT

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    ماشاالله پژو سیتروئن رتبه هفتمو کسب کردن

    1. رضا

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      البته با همکاری ب ام و!

      1. خاوری مزراتی

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1102 ديدگاه)

        رتبه هفتم رو کسب نکردن..تو گروه خودشون اول شدن… ولی واقعا این رده بندی اوج مهندسی آلمانی رو میرسونه..تو اکثر بخشا آلمانا اول شدن
        به شخصه به احترام فورد و متور999سی سی سبز قدرتمند و باحالش بلند میشم و کلاه از سر برمیدارم
        آفرین آفرین آفرین

        1. mory

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (418 ديدگاه)

          با این آمار به این نتیجه می رسم که آلمانی تو ساختن انجین ماشین تبهر دارن که ساختن انجین هم سختشه اصلا یه ژاپنی هم نبود

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود . البته لازم به ذکر است که شرکت فورد این موتور را

          با همکاریه شرکت FEV المان که در اتریش قرار داره ،

          ساخته . این شرکت زیر مجموعه ی دانشگاه اخن المان است .

          شرکت FEV همان شرکتی است که ایرانخودرو موتور ملی را

          با ان ساخت . همان شرکتی است که موتور پراید ره به

          اصرار سایپا تبدیل به موتور تیبا کرد .

        3. آرش آمار

          ۸ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (316 ديدگاه)

          International Engine of the Year:
          ***************************************

          رنکینگ سازندگان از حیث تعداد جوایز

          تعداد جایزه
          BMW/BMW-PSA Peugeot Citroen 61
          Volkswagen/Audi/Porsche 11
          Fiat/Alfa Romeo/Ferrari-Maserati 7
          Toyota 10
          Honda 8
          Daimler/Mercedes-Benz 5
          Ford 3
          Mazda 3
          GM/Saab 2
          PSA Peugeot Citroen/BMW-PSA Peugeot Citroen 1
          Subaru 2

          ***************************************

          http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

    2. Ehsan

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      البته محمد جان رتبه اول رو کسب کردند

      1. شاهین

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        دعاشو به جون BMW بکنن! :D
        غمگینم،7 گیگ ویدئوکلیپ خودرو از سیستمم پاک شد… :(

        1. PEUGEOT

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (999 ديدگاه)

          ااااااااااااا
          شایدم MBW باید بره دعا به جون پژو بکنه
          پژو یکی از سازندگان قدیمیه موتوره:-D

        2. شاهین

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          شاید! :)
          راستی کلا افتادم رو دور بدشانسی! گوشیم افتاد تو آب! فعلا راه های ارتباطی با من قطعه!!! :D

        3. حسین

          ۹ شهریور ۱۳۹۳
          سوابق: (248 ديدگاه)

          عزیزم جدول بالا غلطه تنها همکاری ب ام و در زمینۀ موتور با پژو سیتروئن همین 1.6 لیتریه فک کنم دیزله که از سال 2011 بدون رقیبه و تا امسال 8 جایزرو برای BMW/psa به ارمغان اورده بقیرو ب ام و به تنهایی بدست اورده وگرنه PSA در حدی نیست که حتی کنار ب ام و در جایگاه اول اسمش برده بشه

      2. PEUGEOT

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (999 ديدگاه)

        آره راست میگی حواسم نبود
        که همشون برنده شدن

      3. Zonda R

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        تنها امریکایی موجود در لیست
        بهترین میشه
        این موتور کارش خیلی درسته 3 سال تو این بحبوحه ی رقابت بهترین بوده
        المان هم که با هزینه تحقیقات سر سام اوری که میکنند
        یقینا نتیجش داشتن جایگاههای عالی در همچنین جدولهایی هست

    3. ساسان.م

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (338 ديدگاه)

      پژو علاقه خاصی به موتور 1600 داره انگار

      د

    4. slr722

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1347 ديدگاه)

      موتور مکلارن هم بهترین بین 3 تا 4 لیتر شده…

      1. مک میسل

        ۶ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2706 ديدگاه)

        هر لایک یک لعنت به سایپا و ایران خودرو

    5. مک میسل

      ۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      فورد در موتور پیشرفته تره.حتی از بی ام و

  2. PEUGEOT

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    درود بر تمام سازندگان این موتورها

  3. رضا

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    طی چند سال اخیر ب ام و همیشه با 3-4 موتور در میان برترین ها بود ولی امسال فقط موتور 3لیتری خطی 6سیلندرش مثل همیشه اول شد
    این نشون میده بقیه کمپانیها هم سخت در تلاشند

    1. حسین

      ۹ شهریور ۱۳۹۳
      سوابق: (248 ديدگاه)

      نمیدونم کدوم سال بود ولی 9 جایزه از 12 تا رو ب ام و برد یا سالی افتادم که ارباب حلقه ها رفت تو اسکار

  4. زیگما

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    این پیشرانه 1 لیتری فورد میتونه جایگزین مناسبی برای انجین های سمند و 405 و پارس و…. باشه.

    1. رضا

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      منم به همین فکر میکردم ولی حیف که نمیشه
      البته گیربکس و دیفرانسیل سمند و 405 هم مضخرفه

    2. Ehsan

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      دوستان کسی یک مقاله خوب در مورد این موتور اکو بوست میتونه به من لینک بده

      1. شاهین

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        احسان جون،حلال اکثر مشکلات “ویکی”! :)

        1. Ehsan

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          شاهین جان منو هم در غمت شریک بدون
          فکر کنم آخر باید برم قسمت انگلیسی ویکی و ترجمه کردن متن :-( :-/

        2. شاهین

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          ممنونم داداش
          اگه وقت داشتم خودم میذاشتم داداشی،الان جزوه به دست نشستم اینجا! نمراتم چجوری میشه خدا میدونه! :)

        3. خاوری مزراتی

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1102 ديدگاه)

          من هم گوشیم از دستم افتاد و نابود شد!!!!!!!! دیروز

          :-)

        4. شاهین

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          خاوری جان همدردیم! البته مال من نوکیا 1280 بود و باالطبع دردش کمتر!

        5. Ehsan

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          ممنون شاهین جان هر جا دیدی که نمیتونی سوالی رو جواب بدی کدهای BMW رو توضیح بده لااقل برگه سفید نباشه ! :-D

        6. شاهین

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          احسان زدی تو خال! یه بار یه امتحانی رو خراب کردم دیدم ورقه سفید مونده! خلاصه از خودم بافتم! بعد از چند روز رفتم پیش استاد،گفتش خداییش وقتی این چرت و پرت هارو مینوشتی به چی فکر میکردی؟! :)
          یعنی تا این حد چِت بودم!

    3. خاوری مزراتی

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      ای آقا ما هنوز تو این موندیم که با جهان خارج ارتباط داشته باشیم یا نداشته باشیم
      خیلی خیال خوشیه حضور و همکاری برای تولید محصولات تکنولوژیک آلمان و آمریکا در ایران
      ما هنوز داریم میزنیم تو سر امریکا که سرمایه داری هار!!! ال و بل و …
      ولی ببینید چقد سرمایه هوشمنده که حتی به فکر محیط زیست هم هست چون در غرب واقعا محیط زیست مهمه و شعار نیست..وزیر محیط زیست آقای اوباما یه سبز دوآتیشه س ..”انجین 1لیتری با 120اسب بخار قدرت،5لیتر مصرف سوخت و 140گرم تولید کربن” واقعا که شاهکاره دوستان

    4. رسول

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (66 ديدگاه)

      زیگما تو چطوری برای خودت آواتار انتخاب کردی؟

      1. زیگما

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        داداش هر وقت میخوای نظر بدی، یک سری توضیحات در زیر کادری که نظراتت رو توش می نویسی می بینی.
        “لطفاً از نوشتن بصورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیر اخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط و تبلیغاتی پذیرفته نمی شوند. برای تفییر آواتار خود می توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.”
        روی گراواتار کلیک کن
        زبان فارسی رو در قسمت تنظیمات انتخاب کن . اگر هم انگلیسیت بد نیست، این کار رو انجام نده.
        در قسمت ثبت نام سایت گراواتار، ثبت نام کن
        برای ثبت نام، از ایمیلی استفاده کن که در پدال باهاش نظر میدی.
        رمز هم باید انتخاب کنی
        سپس باید صیر کنی تا ایمیل تایید به ایمیلت فرستاده بشه
        بعد از اینکه کار های تایید رو کردی، به سایت گراواتار برو و وارد بشو
        در اکانتت میتونی عکسی که دوست داری رو انتخاب کنی و برای اواتارت بذاری
        راهنمایی خواستی بهمون بگو

        1. رسول

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (66 ديدگاه)

          ممنون

  5. کافر مقدس

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    موتور جدید پراید کو پَ؟ 3اسب بخار بیشتر داره

    این پراید سال ب سال موتور جدید و چراغ جدید براش مییاد

    اما 21ساله همش یک شکله :D

    1. فرامرز

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      یه شکل بودن همه پرایدها نشان از اصالت طراحی داره! چراغ ها رو هم عوض میکنن تا بگن ما هر روز به فکر بهتر کردن هستیم ولی چون نمیخوایم آیرودینامیک بدنه رو خراب کنیم اون رو تغییر نمیدیم (البته این یه مورد بیشتر در مورد پیکان صادقه)!!!

    2. خاوری مزراتی

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      پراید هم به سیاق هم سلفش رولزرویس چندان تغییری در کلیت طراحیاش نمیده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

  6. امین

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    دوستان یه سوال:
    بی ام دبلیو موتور 647 سی سی رو روی چه ماشینی سوار میکنه؟
    این موتور یه ماشین هیبریدیه؟

    1. شاهین

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      امین جان فکر کنم این موتور رو توی i3 به کار میبره.توی اسکوترهاش هم استفاده شده ازش.

      1. حسين

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        صادق جون، i3 که تمام الکتریکیه. راستی ب ام و امسال خیلی ضعیف کار کرد. هر سال چندتا مقام اولی کسب میکرد. امسا به نظر میاد بیشتر رو الکتریکیا تمرکز کرده

        1. حسين

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          ببخشید، شاهین جان. آواتارتو با صادق اشتباه گرفتم.

        2. زیگما

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          منم همش شاهین رو با صادق اشتباه میگیرم به خاطر اواتارتون.

        3. شاهین

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          فکر کنم به خاطر پس زمینه ی مشکی آواتارمون باشه! نمیدونم.سعی میکنم عوضش کنم.

  7. sunmartin

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    فورد دقیقا داره با کیا هیوندا همکاری میکنه بهمین علت خودروهای کیا هیوندا بازده زیادی دارند واقعا داره تولید تکنولوژی میکنه این شرکت در زمینه rdaخیلی داره خرج میکنه و به نتیجه هم میرسه

    1. شاهین

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      دوست عزیز موتورهای کیا/هیوندای کجا بازده بالایی دارن؟ تا حالا دیدی یه موتورشون توی این لیست توی سه تا قرار بگیره؟
      توی یه مجله تکنولوژی موتور بنز کلاس c رو با اسپورتیج مقایسه کرده بودن و نوشته بودن که موتور کیا چندین سال از بنز عقب تر هستش.البته من منکر پیشرفتشون مخصوصا توی مصرف سوخت و الایندگی نیستم.

      1. NASSY

        ۵ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (410 ديدگاه)

        گــــــــــــــــر صبر کنی ز غوره حلوا که قدیمیه(باقلوا)میسازن این کره ای ها!!!!(بخدا توو کاره این کره ای ها موندم, هر روز پیشرفت !!! خسته نمیشن این چشم بادومیا؟!)!!!
        (تبلیغات شون توو جام جهانی ترکونده)!!!

        شـــــــــــــــاهین جان من همه برند هارو دوست دارم اما امریکا و المان یه سر کردن پیشرفته تر هستن.

        اما در کل پیشرفت کره ای هارو دوست دارم(دارن عرق میریزن و زحمت میکشن , برعکس مــــــــــــــــــا ایرانیا)

        1. شاهین

          ۵ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          صد در صد همین جوره ناصر جان.به اندازه ی تلاش آدم بهش مزد میدن.
          برو کار کن مگو چیست کار.(چه ربطی داشت خودمم نمیدونم :) )

  8. صادق

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    بازهم فراری تونست توی موتورهای قدرتی اول بشه، وای که فراری چه هنری داری به خدا!!

    البت به BMW هم که رکورد بیشتر عنواین اولی رو توی موتور داره، باید ایول گفت.

    1. صادق

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      سال دیگه هم به احتمال زیاد رتبه ی اول موتورای قدرتی 4 لیتر به بالا مال موتور لافراری میشه ایشاا…

    2. حسين

      ۵ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1363 ديدگاه)

      طی 13 سال اول برگزاری این رده بندی (منظورم تا سال 2012) ب ام و 55 رتبه اول داشته

  9. یه پسل باهوش

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    واقعا تو استفاده خونگی و شهری همون 3 سیلندر جواب می ده بشرطی مال ام وی ام نباشه :)

  10. مهدی ف

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    عشقست فراری هشت سیلندر 4.5 لیتری

  11. شلبى

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (705 ديدگاه)

    واقعا فورد با این سیستم اکوبوستش در زمینه موتورهاى پر بازده داره عالى عمل میکنه.

  12. امید

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    موتور سه سیلندر 1.0 لیتری اکوبوست فورد …….. به اندازه یه ماشین هیبریدی مصرف میکنه خیلی عالیه هر وقت موقع بازیها این زیر نویسو میبینم که کمتر بنزین مصرف کنین کفرم در میاد لعنتیا نمیفهمن گاریهاشون اشغال و پرمصرفه همین اشغالهای مونتاژی مصرفشون به اندازه یه شاسی بلند امریکایی البته با نصف وزنش و یک چهارم قدرت موتورش بازم المانها پرتعدادن درود برشرف این المانها واقعا ادمهای سخت کوش و شریفی هستن

  13. hrf

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (381 ديدگاه)

    فکر کنم این سومین یا چهارمین سالی هست ک موتور 458 تو گروه خودش اول میشه. عشق است فراری

  14. محمد

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    تو Engine تخصص اول دست آلمانه
    تو لیست هرساله Best Engine همیشه آلمان سرمداره و اول بوده.

  15. NASSY

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (410 ديدگاه)

    امـــــــــــــــــــریکای جهانخوار , سیر بشو نیست انگار!!!!!!!!!!

    امریکا ها با 300,400 سال تاریخ به کجا رسیدن اونوقت ما در اندر خم 2500 سال تاریخ و تمدن هستیم!!!!!!(تاریخ و تمدن داشتن بد نیست, ما تا بحث پیشرفت و … میشه یکی پا میشه و میگه ما تاریخ و تمدن داریم اونا ندارن!!!!)

    وی لاو یو امریکا :P

    1. مرتضی

      ۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      این عرض ارادت به امریکاییهای لاشخور رو از طرف کیا نوشتی دقیقا این وی!! کیا هستن؟ :))

  16. مجید

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    زمانی که بیشتر خودروسازای مطرح موتور 6 سیلندر و حجم بالا میزدند با مصرف زیاد پژو موتور 1.6 4 سیلندر توربو میزد با مصرف فوق العاده کم. حالا همه پی به کار پژو بردند و حجم موتورارو کم کردند و از توربو استفاده میکنند. آفرین به پژو و نوآوریهایش. و آفرین به آلمان و بنز و بی ام و

  17. reza

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    خبری از ژاپن نبود :(

  18. احسان آرسنالی

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1949 ديدگاه)

    من گفتم که دلیل باخت فراری تو فرمول یک موتور حجم پایینه چون فراری تجربه ساخت موتور حجم پایین نداره

  19. Saied

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    پرچم فراری بالا بالاهاست

  20. مسعود

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    فراری یه چی ساخته 5 ساله هی رتبه میاره

  21. mojtaba..designer

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    دیدین باز فراری بهترین شد….
    برترین موتور با عملکرد بالا + برترین مونور 4 لیتر به بالا

  22. احسان(احسان سابق)

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    999 سی سی و سه سیلندر و 125 اسب بخار.الن مولالی با چه افتخاری کنار موتور ساخت شرکتش ایستاده.ابهت از سر و روی ایم مرد میباره.باید خودروسازای ایران از این ادم بعد از بازنشسته شدنش دعوت کنن تا مدیریت رو یادشون بده

  23. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۵ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    مقام نیاوردن ژاپنی ها چیزی از ارزششون کم نمیکنه . هربرند در یک شاخه

    خوب عمل میکنه . ژاپن در بحث ماشین های ارزان قیمت و کم هزینه و ….

    اما خب جا داره این پست رو تقدیم کنم به کاربر عزیز پدال ، اقا فرید که

    فکر میکنه لکسس خداست .

    اینو که گفتم منظورم کوبیدن لکسس و باقثی برندهای ژاپنی نبود اما خوبه

    که در کوبیدن باقیه برندها این پست را هم در نظر بگیره .

    باز هم تأکیید میکنم که این پست چیزی از ارزش های ژاپنی ها کم نمیکنه .

    همه برندها باید نکات خوب را از هم یاد بگیرند .

    بنز از لکسس . لکسس از بنز . کادیلاک از لکسس . و …….

    1. NASSY

      ۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      افـــــــــــــــــــــــــــــرین میلاد

      یه دنیا لااااااااااااااااااااااایک

    2. مرتضی

      ۶ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (849 ديدگاه)

      اون که اسمشو اوردی بیماری لکسوس خدا پنداری داره(زبونم لال) اصلا خرد و امار و حقیقت تو کتش نمیره یه مقامی بیارن باز میاد اینجا من انم که رستم بود پهلوان راه میندازه انگار بالاسری نداشته!!!

  24. یه پسل باهوش

    ۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    اقا من خودم ماتیز دارم 3 سیلندر 800 سیسی تو این مدت احساس نکردم از پراید از لحاظ شتاب چیزی کم داره

    وجدانا راضی ام

  25. mkd

    ۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    زنده باد فورد
    تجربه ی فورد و مرسدس کار خودشو میکنه.
    واسه همینه که این دو شرکت خودرو سازی علاوه بر اینکه پدران اتومبیل سازی جهان هستند
    بلکه سایه ی ابهتشون رو سر سایر خودروسازیها هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا