با محبوبیت روزافزون شاسی بلندها فورد نیز دست روی دست نگذاشته و شاسی بلندهای خود را به روز کرده است. مدل اِج فورد در بازار انگلستان بزرگترین شاسیبلند این کمپانی محسوب میشود. این خودرو در جایگاهی بالاتر از کوگا و اکواسپورت قرار دارد اما جایگزینی برای ب ام و X3 و مرسدس بنز GLC نیز محسوب میشود و برچسب قیمت بالای ۳۰ هزار پوندی آن به این معناست که باید با این خودروها در برخی زمینهها رقابت کند.
در حقیقت، مدل اسپورت فول آپشن حاضر در تست بهای آغازی ۳۴۵۰۰ پوندی دارد اما اضافه شدن رنگ نارنجی خاص، دستیار پارک فعال و کروز کنترل به همراه پکیج لوکس (که دربردارندهی صندلیهای گرم و سرد شونده الکتریکی و سقف پانورامیک است) بهای خودرو را به ۳۷۸۴۵ پوند میرساند که باعث میشود اِج به خوبی در قلمرو شاسی بلندهای لوکس و ممتاز قدم بردارد.
از نظر استایل و طراحی بیرونی اِج قطعاً با رقبای آلمانی برابری میکند. نسبتهای تندوتیز و جلوپنجرهی عریض خودرو نمایی جالب را پدید آوردهاند. در تریم اسپورت شاهد رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی هستیم که نمایی گیرا دارند.
اجزای کابین به خوبی با یکدیگر چفت شدهاند و طراحی آن به خوبی طراحی خارجی خودرو است. برخی مواد با ظاهر و حس ارزانقیمت در کابین به چشم میخورند. چرم بکار رفته در صندلیها و غربیلک فرمان باعث ایجاد حسی گرانبها در خودرو میشوند اما تلاش فورد برای رقابتی تمامقد با مرسدس بنز GLC کافی نبوده است.
البته که فورد اِج لیست بلندبالایی از تجهیزات را دارد که قطعاً بیش از تجهیزات ارائه شده بنز یا ب ام و میباشد. صندلیهای اسپورت چرمی، تکنولوژی لغو نویز فعال، صفحهنمایش ۸ اینچی برای سیستم ناوبری، چراغها و برفپاککنهای خودکار، دوربین پشتی و رادیوی DAB همگی بهصورت استاندارد در تریم اسپورت وجود دارند. تشخیص بار ترافیک و دستیار حفظ خطوط نیز در اِج دیده میشوند.
فضای زیادی در کابین دیده میشود که به افزایش جنبههای رقابتی این خودرو کمک شایانی میکند. صندوق بار فضای ۶۰۲ لیتری دارد که با تا کردن صندلیها به ۱۷۸۸ لیتر افزایش مییابد. این مقدار فضا از تمام رقبای آلمانی فورد بیشتر است. این واقعاً فضای مفیدی است و درب پشتی برقی نیز به این معنی است که جابجایی وسایل به آسانی صورت میپذیرد.
در پیچها فورد اِج به اندازهی انتظاری که دارید خونسرد و گیرا نیست. عملکرد خودرو خیلی بد نیست اما مقداری تکانهای بدنه وجود دارد و شما حرکات این خودروی تقریباً دو تنی را میتوانید احساس کنید. فرمان خودرو سریع است اما میتوانست تیزتر از اینها باشد.
پیشرانهی ۲ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری خودرو نسبتاً نرم است و با وجود گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری به اندازهی کافی پرقدرت احساس میشود. شاید برای افزایش سرعت در بزرگراهها به معکوس کشیدن نیاز داشته باشید اما گیربکس دستی استفادهی آسانی داشته و لذتبخش است.
مدت ۹.۹ ثانیه طول میکشد تا این خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که اگرچه احساسبرانگیز نبوده اما مصرف سوخت ۵.۹ لیتری آن برای شاسیبلندی با این جثه بد نیست. البته ب ام و X3 xDrive با پیشرانهی ۲ لیتری خود مصرف کمتری دارد. به علاوه تنها ۸.۱ ثانیه طول میکشد تا ب ام و به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و نسبت به فورد نیز آلایندگی کمتری دارد.
مشخصات فورد اِج اسپورت ۲.۰ TDCi 180
قیمت: 34500 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری دیزل
قدرت/گشتاور: 178 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته ی دستی، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: 200 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 5.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع:
uss zumwalt DDG-1000
۳۱ شهریور ۱۳۹۵ای وای الان بحث دوباره شروع میشه
دوستان میان میگن شبیه سانتافه است
Armin
۳۱ شهریور ۱۳۹۵خداییش سانتافه خوشگلتره
uss zumwalt DDG-1000
۳۱ شهریور ۱۳۹۵من کاری ندارم کدوم خوشگل تر ولی اینم برندش فورد نباید توسرش زد
(ali (CHEVY NOVA
۳۱ شهریور ۱۳۹۵به Armin
این نظر شماس دوست گرامی و بس
فورد همیشه خودش یه مرجع بوده واسه بقیه بعد بیاد از هیوندا کپی کنه؟؟؟؟
Matador
۳۱ شهریور ۱۳۹۵اتفقا اصلا شبیه سنتافه نیست.
uss zumwalt DDG-1000
۱ مهر ۱۳۹۵والا توپست قبلی چقدر اومدن میگن فورد کپی کرده از سانتافه.
میان برند فورد رو ضایع میکنن خوشم نمیاد
کامیاب
۱ مهر ۱۳۹۵اونی که میگف شبیه سانتافس یا سانتافه رو از نزدیک ندیده،یا تعریفش از شباهت مث شباهت ایرباس با بیسکوییت موزیه.
sajjad
۳۱ شهریور ۱۳۹۵واقعا چرا مدل اسپرت با موتور 2 لیتری دیزل رو تست کردن کسی که بخواد مدل اسپرت رو بخره پیشرانه اکوبوستشو میگیره
راستی در کل یه سوال بنظرتون نمومه فول آپشن یه خودروی معمولی بهتره یا بیسیک یه خودروی پریمیوم؟
(ali (CHEVY NOVA
۳۱ شهریور ۱۳۹۵به matador
داداش همه میدونن شبیه سانتافه نیست ولی یه سری ها اینطور میگن که خوب نظرشون بسیار محترم هست
اما اگه ذره ای شبیه یه ماشین دیگه بود اون شرکت می تونست از فورد شکایت کنه
پس 2 چیز اینجا هست
یا قدرتش نمیرسه از فورد شکایتی کنه
یا اصلا شبیه ماشین کمپانی دیگه ای نیست
Matador
۳۱ شهریور ۱۳۹۵اصلا بحث شکایت و اینا نیست.
با معیار های دوستان همه ی ماشینا شبیه همن !!!
BMW در طراحی یک راه کاملا جدا و اصیل از بقیه ی خودرپساز ها داره. ولی دوستان کارشناس تو این سایت به BMW هم رحم نکردن و گفتن شبیه فلان ماشین شده.
اهمیت نده. بیخیال.
(ali (CHEVY NOVA
۳۱ شهریور ۱۳۹۵به matador
نه داداش من اهمیتی نمیدم به اینجور صحبت ها
ماشین های امریکایی پرفروش و محبوبن و همین برا من و امثال من کافی هست
این نظرات دوستان هم تو فروش بالای ماشین های امریکایی اندکی تاثیر نداره همینطور محبوبیت روز افزونشون در دنیا
uss zumwalt DDG-1000
۱ مهر ۱۳۹۵راست میگه ماتادور عزیز
امير رحيم پور
۳۱ شهریور ۱۳۹۵ماشین بدی نیس ولی اینکه بخوان با بنز و بی ام دبلیو مقایسه کنن یکم منطقی نیس
بقول دوستمون موتور اکوبوست بیشتر از موتور 2 لیتری دیزل به درد این ماشین میخوره
موتوش نسبت به هیکلش ضعیفه ولی مصرفش خوبه البته دیزلش
با این پول میشه سانتافه. مورانو. سورنتو هم خرید
Matador
۳۱ شهریور ۱۳۹۵ایراد هایی که گفتین کاملا درست.
ولی انتخاب بهتر ازین GLC و X3 هست نه سورنتو و سنتافه.
uss zumwalt DDG-1000
۱ مهر ۱۳۹۵سورنتو و سانتافه منم موافق نیستم
(ali (CHEVY NOVA
۳۱ شهریور ۱۳۹۵البته جناب رحیم پور به یاد دارید که فورد ادج مزدا رو تو تستی که خود پدال گذاشت شکست داد
البته اینرو همینجوری گفتما به بحث الان بی ربط بود
علیرضا
۳۱ شهریور ۱۳۹۵پشتش خیلی شبیه امجی جی اس شده
(ali (CHEVY NOVA
۳۱ شهریور ۱۳۹۵اقا یه چیز بگم خیال همگی راحت شه
این ماشین اصلا به قول شما کپی هست از همه ی کمپانی ها البته این نظر یه سری هاس که میگن و اونم خوب قابل احترام
حالا اگه شرکتی هست که قدرتش به شرکت فورد و امریکا میرسه بره شکایت کنه برای کپی کردن فورد از محصولشون
من که هنوزم از دست فورد خوشحالم بخاطر انتخاب موستانگ به عنوان اسپرت محبوب المان
uss zumwalt DDG-1000
۱ مهر ۱۳۹۵خودتو ناراحت نکن دوست من
بزار بگن
تمدن عرب
۳۱ شهریور ۱۳۹۵حیف در مناطق ازاد مثل اروند دیگه نمی تونیم این مدل ها رو در سطح خیابانها ببینیم
واقعا تاسف باره
ونوم
۳۱ شهریور ۱۳۹۵بعضیا ول کن شباهت نیستن شبیه اینه شبیه اونه
parham
۱ مهر ۱۳۹۵شاید سطح آگاهی من از این خودرو پایین باشد ولی از نظر وزن برندی این خودرو توان رقابت با دو برند مطرح آلمانی که درسگمنت لاکچری حرف های زیادی برای گفتن دارند را ندارد.
Mahmood
۱ مهر ۱۳۹۵اصلا اگر هم طبق گفته های دوستان بنا به کپی کردن باشه اسپورتیج جدید ابتدا عقبش رو از روی این فورد کپی کرده و بعد از اون هم ام جی GS از روی اسپورتیج عقبش رو کپی کرده چون هردوشون بعد از این فورد طراحی شدن که با عقل جور در میاد از طرفی کمپانی بزرگ و غولی مثل فورد در اون حدی نیست که بیاد از روی طراحی های مزخرف و بی اصالت کره ای و چینی(برای دل خوش کردن ام جی داران) انگلیسی مونتاژ چین کپی بزنه اون دیگران هستند که از روی فورد کپی زده اند حالا ممکنه کسانی پیدا شوند و بگویند که ام جی مدل کانسپت GS رو از چند سال پیش زده چه فرقی میکنه حالا یا ام جی از روی اسپورتیج کپی زده یا اسپورتیج از روی ام جی به هر حال واضحه که هردو عقب خودروهاشون رو از این فوردی که خیلی قبل تر از اونا طراحی شده کپی زده اند.
uss zumwalt DDG-1000
۱ مهر ۱۳۹۵والا جنسیس جدید هم توپست ها دیدیم پشتش خیلی شبیه بنز اس کلاس