با وجود مدلهای پر و سر صدایی مانند موستانگ و F-150 برای ۲۰۱۵، فرصت چندانی برای عرضاندام مدل فیسلیفت فورد اکسپدیشن فراهم نیامده است. ولی در همین حال، بنزین ارزانتر و بازگشت شرایط اقتصادی بر فروش شاسیبلندهای بزرگ نیز تأثیر گذاشته و بنابراین، زمان مناسبی است تا بزرگترین مدل اسپرت با نشان «بیضی آبیرنگ» مشتریان بیشتری را برای حداکثر ظرفیت سرنشین و ظرفیت یدککشی به خود جذب کند.
تغییرات ظاهری در مدل ۲۰۱۵ از اکسپدیشن شامل یک جلوبندی زیباتر با طراحی چراغهای جدید و استفاده کمتر از کروم است. درب عقب نیز برای مدل سال جدید تغییر کرده است. تغییرات مهمتر در زیر کاپوت صورت گرفتهاند. فورد با تأکید بر تکنولوژی اکوبوست، موتور V8 قبلی در اکسپدیشن را کنار گذاشته و آن را با یک موتور ۳/۵ لیتری DOHC V-6 با توربوهای دوقلو و انژکتور مستقیم جایگزین کرده است. این موتور V6 جدید به میزان ۳۶۵ اسببخار قدرت تولید میکند که ۵۵ اسببخار نسبت به مدل سال گذشته با موتور ۵/۴ لیتری V8 بیشتر است. همچنین گشتاور خروجی این موتور ۵۶۹/۴ نیوتنمتر است که باز هم نسبت به موتور قبلی افزایش نشان میدهد (۷۴/۵ نیوتنمتر). با توجه به اینکه پیک گشتاور به ۲۵۰۰ دور بر دقیقه کاهش یافته، هر فشار هرچند آرام بر پدال گاز میتواند پیشرانه خوبی ایجاد کرده و بهندرت نیازی به همکاری گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته برای رفتن به دنده پایینتر پیش میآید. با توجه به گشتاوری که در دسترس شما قرار میگیرد، عملاً حرکت در دنده بالاتر موجب کاهش مصرف سوخت و همینطور کاهش نویز حرکت خودرو میشود. تخمینهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت این خودرو در مدل جدید به اندازه ۲/۴ لیتر در شهر و ۱/۳ لیتر در جاده کاهش یافته و برای مدل دو دیفرانسیل به ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۱/۸ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیدهاند. یکی از عوامل این موضوع، در هر حال، استفاده از سیستم فرمان الکتریکی جدید است. بدیهی است که در این حالت، حس چندانی از جاده به فرمان منتقل نمیشود. در همین حال، برای راحتی بیشتر، فورد از مواردی مانند شیشههای آکوستیک، ساخت بهتر درها و عایقبندی اضافه نویزها استفاده کرده است. برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت در اکسپدیشن زمان ۶/۴ ثانیه لازم است؛ زمانی که نشان از اشتیاق و هیجان این خودرو برای گذشتن از خط پایان دارد. اکسپدیشن همچنین کشش مناسبی برای یدککشی دارد و در تست، هنگام حمل یک قایق اسکی بر روی یک تریلر را به وزن ۳۱۷۵ کیلوگرم، بدون هیچ مشکلی به وظیفه خود عمل کرده است. در همین حال، طبق گفته فورد تا ۴۱۷۳ کیلوگرم میتوان با اکسپدیشن کشید که این رقم چندان با رقبایی که استانداردهای یدککشی SAE را امضا کردهاند، قابلقیاس نیست. ویژگی خاصی که مدتهاست اکسپدیشن را از رقبای امریکایی است که در کلاس خودروهای خانوادگی بزرگ متمایز میکند، سیستم مستقل تعلیق آن در عقب است. قرار دادن دیفرانسیل عقب بر روی فریم به جای اجازه دادن به آن برای حرکت همراه با چرخها، البته موجب افزایش وزن و هزینه میشود، ولی در همین حال، برخی مزیّتهای کلیدی نیز دارد. سواری بر مسیرهای ناهموار راحتتر از قبل شده است و پایداری بیشتری را از اکسپدیشن در پیچها شاهد هستیم. مهمتر از همه فضای بزرگ داخلی اکسپدیشن است. در مقایسه با مدلهایی مانند شورولت تاهو یا جیامسی یوکون، اکسپدیشن با فاصله محوری استاندارد شرایط بهمراتب راحتتری را در ردیف سوم صندلیها ایجاد کرده است و در حالتی که تمام صندلیها در جای خود قرار گرفتهاند، ظرفیت حمل وسایلی برابر ۵۳۸ لیتر دارد. اکسپدیشنها در دو فرم معمولی با فاصله محوری ۳۰۲۳ میلیمتری و اکسترا لانگ با فاصله محوری ۳۳۲۷ میلیمتری عرضه میشوند که هر دو ورژن آن عرضی به اندازه ۲۳۲۲ میلیمتر از ترافیک را اشغال میکنند (شامل آینههای بغل) و ارتفاع آنها نیز ۱۹۶۱ میلیمتر است. تعداد تریمهای این خودرو در مدل امسال افزایش یافته و مدل پلاتینیوم تست شده در اینجا به بالای تریمهای XLT، لیمیتد و کینگ رانچ اضافه شده است. طراحی و ساخت فرانسوی چرم داخلی بخش از پکیج پلاتینیوم است که برای آن میتوان دو رنگ را انتخاب کرد؛ یکی برونلو (نوعی قرمز) و دیگری ابونی (مشکی تیره). در هر دو حالات از طرحهای خاکستری در کنار آنها استفاده میشوند. در حالی که این صندلیها برای مدت زیادی میتوانند اسباب راحتی شما را فراهم کنند، برخی مواد پلاستیکی سخت بر روی داشبورد، کنسول و پنل درها در ذوق صاحب خودرو میزنند؛ خودرویی که قیمتش از حدود ۶۰ هزار دلار آغاز میشود و نقیصهای که معمولاً در شاسیبلندهای غیر امریکایی مانند اینفینیتی QX80، لکسس LX570، مرسدسبنز GL و تویوتا سکویا دیده نمیشود. یکی از جاهایی که اکسپدیشن از رقیبهای سنتیاش جلو میزند، در تکنولوژیهای الکترونیکی است. یک جفت نمایشگر ۴/۲ اینچی مجموعه ابزارها را تشکیل میدهد که دامنه اطلاعات قابلدسترس در آن فراتر از مواردی مانند سرعت موتور و موارد مرتبط با مصرف سوخت است. همچنین صفحهنمایش ۸ اینچی که در مرکز داشبورد در بالای کنسول قرار گرفته با یک نسخه بهینه از Sync همراه با MyFord Touch برنامهریزی شده است. در همین حال، ابزارهای ساده تنظیمات و صدا نیز فراهم شدهاند و کارایی ابزارها به مراتب بهتر از نسخهای است که فورد چهار سال قبل برای مشتریانش پیچیده بود. البته یکی از نکاتی که باقی مانده، نقاط روی صفحه لمسی است که هنوز هم بسیار کوچک و انتخاب دقیق آنها در حالت حرکت با اکسپدیشن اندکی مشکل خواهد بود. در همین حال، این امیدواری وجود دارد که با عرضه Sync 3 در آیندهای نزدیک توسط فورد، مشکل سیستم اطلاعات و سرگرمی کاهش یابد.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل، ۸ سرنشین، ۴ در هاچبک.
- قیمت مدل تست: ۶۴۳۶۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۷۹۶۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC ۲۴ سوپاپ V6، با توربوشارژر دوقلو و خنککننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۳۴۹۶ سیسی.
- قدرت: ۳۶۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۵۶۹/۴۴ نیوتنمتر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۳/۰۲۳ متر.
- طول ماشین: ۵/۲۳۲ متر.
- عرض: ۲/۰۰۲ متر.
- ارتفاع: ۱/۹۶۱ متر.
- وزن کلی: ۲۷۹۲ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۴ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۸/۲ ثانیه.
- صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۳ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۲ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۵ ثانیه با سرعت نهایی ۱۴۸/۰۶ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (محدودیت قانونی): ۱۸۱/۸۵ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۸۱۶ متر.
- چسبندگی در پیچ به قطر ۳۰۰ فوت: 78g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۱/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
فورد
۴ بهمن ۱۳۹۳طراحی بدنه اش بنظر قدیمی می اد ولی فنیش عالیه
AliZeus
۴ بهمن ۱۳۹۳آره قبول دارم…ولی طراحی داخلییش قشنگه و ضمنا کیفیت مواد بکار رفته واقعا بالا عالی بنظر میرسه
MAFIA
۴ بهمن ۱۳۹۳تو این رنج قیمت خرید پت فایندر رو به این ترجیح میدم.
لوکس تر زیباتر کم استهلاک و شرقی
4MATIC
۴ بهمن ۱۳۹۳الان کادیلاک اسکالید رقیب اینه یا نه؟؟؟؟
ارمان
۴ بهمن ۱۳۹۳هردوشون لارج اس یو وی هستن اما کادیلاک لوکس و این کاربردیتر یعنی از نظر اپشن و امکانات و فضای داخلی قابل قیاس نستن
جواد
۴ بهمن ۱۳۹۳رقیبش نیست شکارچیشه هم قیافه داره هم قدرت هم لوکسه
ارمان
۴ بهمن ۱۳۹۳مقایسه غلط است پت فایندر MID SIZE SUV هست و این LARGE SIZE نه تنها از نظر بدنه یکی نیست بلکه از نظر موتوری قدرتی قیمتی و کاربردی هم متفاوتند
اما خوب به نظر شما پت فایندر بهتره دیگه ما نمیتونیم کاریش کنیم
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۴ بهمن ۱۳۹۳مافیا جان در مقایسه با پت فایندر از نظر طراحی خارجی قدیمی تر و از لحاظ طراحی داخلی تقریباً در یک سطح اند هرچند رقیب محسوب نمیشن و پت فایندر گاهی مونیتور صندلی عقب هم داره.
اگر هم بحث اسکالید بیاد وسط که اون موقع باید گفت اسکالید سرآمد شاسی بلند های هم کلاس خودشه و به مراتب جایگاه بالاتری داره.
جواد
۴ بهمن ۱۳۹۳اره ولی یه سوال چرا زمان 0 تا 96 از 8 تا 96 کمتره؟!
فریا
۴ بهمن ۱۳۹۳خب معلومه شما وقتی از 0 لانچ میکنی اول دور موتور رو بسته به ترکشن ماشین روی مقداری بیش از 2000 تا تنظیم میکنید بعد دستی رو میخوابونید ( توی ماشینای دف عقب اتومات) . ولی وقتی سرعت ماشین روی 8 تاس باید مستقیما پاتون رو روی گاز فشار بدید ؛ دور موتور هنگام شروع شتابگیری در این حالت از حالت 0 تا 96 پایینتره و همین از شروع انفجاری شتابگیری جلوگیری میکنه .
امیر
۴ بهمن ۱۳۹۳روند فروشش که خیلی خوبه فوردولی خیلی ساده کار کرده رواین ماشین چرا ولی باوقاروزیباست خدا تو هرکلاسی کلی خودروس واسه انتخاب بعد توسایتای ایرانی زدن پرفروش ترینومحبوب ترین خودروها درایران اینواونن خب پدر صلواتیا تا100 میلیون یا باید ایرانی بخریم یا چینی حق انتخاب نداریم
4MATIC
۴ بهمن ۱۳۹۳از اینفینیتیQX80بیشتر خوشم اومد
یه پسر
۴ بهمن ۱۳۹۳طراحی جلوش خیلی شبیه ماشین های دهه 90 میلادی
و به نظر من زیباست و حس ارامش به آدم می ده
یه آمریکایی و همین برا توصیفش کافیه
یعنی
یه ماشین با قدرت فوق العاده
طراحی مردونه
و امکانات و راحتی بالا و خاص بدون زینگیل پینگیل الکی
E 36
۴ بهمن ۱۳۹۳واقعا شاسی بلند های آمریکایی یه دنیای دیگه برای راننده هاشون میسازن…
نوید
۵ بهمن ۱۳۹۳دنیای مرده
البته …
Mostafa&S
۴ بهمن ۱۳۹۳تو این کلاس مدلهای بهتری هم هست
علی
۴ بهمن ۱۳۹۳بسیار عالی
mahyar
۴ بهمن ۱۳۹۳فورد یعنی اصاااالت …
TerraByte
۴ بهمن ۱۳۹۳ماشین نسبتا خوبیه ولی حیف که هیچ وقت به ایران نمیاد.
نویسنده های پدال لطفا بیشتر مطالبی درباره خودروهای داخلی و وارداتی و بازار داخلی بذارید. البته اینطور مطالب هم خوبه که باشه ولی نه اینطوری که کلا مطالب مربوط به خودروهای واردشده به ایران رو به حاشیه برونه و اکثر مطالب درباره ماشینهایی باشه که به ایران نمیاد و زیر هر مطلب یه عده فقط بیان و بنویسن یه ماشین به ماشیهایی که نمیتونم بخرم اضافه شد! :|
حالا درسته خیلی از ماشینهای وارداتی رو هم نمیشه خرید ولی لااقل میشه از نزدیک دیدشون و تا این حد رو هوا درباره ماشینه نظر نداد.
عارف
۴ بهمن ۱۳۹۳بنده هم با نظر شما موافقم،بهنظر منهم تهیه ی گزارش از ماشین های به روز وارداتی در شهر های مختلف کشور و به خصوص مناطق آزاد که تنوع ماشین ها بالاتره میتونه سایت پدال رو هر چه بیشتر جذاب و پر مخاطب کنه
کافر مقدس
۴ بهمن ۱۳۹۳اصالت نهایت جذابیت است .
بَلــــــــــــــــــــــــــــه
شلبى
۴ بهمن ۱۳۹۳طراحیه خارجیه این ماشین سنگین و با ابهت و در عین حال سادست
از نتاط قوت این ماشین مشخصات فنیشه که خیاى خوبه ، هم از نظر سیستم تعلیق و فرمان و مشخصات مربوط به موتور و قدرت موتور
جالبه که ماشینى با این ابعاد و اندازه و وزن شتاب صفر تا صد کیلومترش از در حد ماشیناى سوارى چابک و با شتاب خوب!!!
طراحیه داخلیه خوبى داره ولى میتونس کیفیت مواد داخلیش بهتر از این باشه و این میتونه یه نقطه ضعف براى این ماشین باشه ولى من با یه جاى این
متن مشکل دارم اونم اینکه اومده کیفیت مواد داخلیه این مدل از فورد رو به عنوان یک خودرو غیر لوکس با مدلایى از اینفینیتى و لکسس و بنز مقایسه
کرده که لوکس سازن و مسلما در طراحیه داخل خودرو معیار هاى متفاوتى دارن و اصلا نباید اینا با هم مقایسه شن(من خودم قبول دارم که کیفیتش
مواد داخلیش میتونس بهتر باش ولى کلى دارم میگم) از نظر کیفیت مواد داخلى باید با تاهو و سابربن و یوکون و سکویا و نیسان ارمادا مقایسه بشه
که محصولات جنرال موتورز نیسان از نظر کیفیت داخلى خبلى بهترن و در مقایسه با تویوتا اختلاف زیادى با هم ندارن کیفیت داخل تویوتا یه خرده بهتر
از اینه ولى طراحیه این بروز تره.
احسان(احسان سابق)
۴ بهمن ۱۳۹۳ظاهر جذابی نداره و خوراک خانوادس.اما مشخصات فنی خوبی داره و با همچین جثه و وزنی شتاب واقعا خوبی داره
میثم
۴ بهمن ۱۳۹۳خیلی بی ریخته،خود فورد هم زیاد بهش امیدی نداره
شلبى
۴ بهمن ۱۳۹۳طراحیه خارجى این ماشین ساده و بسیار با اصالت
نقطه قوت این ماشین مشخصات فنیشه که خیلى خوب،مشخصات مربوط به سیستم تعلیق و فرمان و همچنین قدرت موتور و مشخصات مربوط به موتور واقعا عالین،جالبه که ماشینى با این اندازه و وزن شتابش مثل خودروهاى سواریه چابک و با شتاب خوب!!!
طراحیه داخلى خودرو در عین حال بروز هستش ولى میتونست کیفیت بهترى داشته باشه و شاید نقطه ضعف این خودرو حساب بشه، ولى من با این قسمت این متن مشکل دارم که اومده این مدل از فورد رو به عنوان یه ماشین غیر لوکس با مدل هایى از لکسس و بنز و اینفینیتى که لوکس ساز هستندمقایسه کرده که معیارهاى متفاوتى براى طراحى داخلى دارن، این ماشین باید با تاهو و سابربن و یوکان و تویوتا سکویا و نیسان ارمادا مقایسه بشه که کیفیت داخلیه محصولات جنرال موتورز بهترن و تویوتا هم کیفیتش کمى بهتر از اینه ولى طراحى داخلیه این بروزتر و زیباتره
سجاد
۴ بهمن ۱۳۹۳ظاهرش تکراری است تنوع ظاهر داخل شاسی بلندهای آمریکایی کم است.
ماهان گاز
۴ بهمن ۱۳۹۳با موتور واصالتش حال کردم رادست آفروده بندازی توباتلاق با یه نیش گاز بیاد بیرون
نوید
۵ بهمن ۱۳۹۳اینو گفتی یادم افتاد به 1-2 سال پیش
تو شیراز برای لوله کشی فاضلاب کنده بودندت و بعد پرش کرده بودند و مرتب آب فراوون بهش میدادند تا بره پایین و …
خلاصه تو خیلی از کوچه های نزدیک ما باتلاق درست شده بود بدون محافظ
خیلی ماشین ها هم میفتادن توش
البته 1 چرخ یا فوقش 2 چرخ
ولی خب با همون هم گیر میکردن و باید با یه چیز دیگه میکشیدیشون بیرون
خلاصه هیچ ماشینی نبود که بتونه در بیاد
از رنو و پیکان و پراید تا بنز و بی ام و
از کوپه تا مینی بوس و کامیون
خلاصه
سرتون رو درد نیارم
تنها ماشینی که خودش تونست راحت در بیاد لند کروز بود
Archi khan
۴ بهمن ۱۳۹۳SUV فول سایز
فقططططططططططططططط آمریکایی ی ی ی ی
( بحث هم نکنین ، تمووووم )
حمید
۵ بهمن ۱۳۹۳آقا یه سوال انژکتور مستقیم منظور انژکتور تک نقطه ایه یا چی؟