با فورد رنجر رپتور آشنا شوید، خودرویی که درسهای خوبی از برادر بزرگتر خود یعنی F-150 رپتور گرفته است. رنجر خودروی شناخته شدهای در بازار بریتانیا بوده چراکه پرفروشترین پیکاپ این کشور است؛ اما فورد تصمیم گرفته دستی بر سر و روی پیکاپ قابلاعتماد خود بکشد و نسخهی پرفورمنس آن را بسازد.
بازار پیکاپ ها در بریتانیا کاملاً سرراست است. اکثر خریداران به دنبال گزینههای ۶ سیلندری همچون فولکسواگن آماروک و مرسدس X 350d و دیگر مدلهای سرسخت و آفرود هستند. البته فورد میگوید هیچ رقیب دیگری ترکیب تواناییهای آفرود جذاب با هندلینگ روی جاده را ارائه نمیکند و رنجر رپتور از این نظر محصولی کاملاً منحصربهفرد است.
بازار این خودرو در روی کاغذ هم بسیار محدود به نظر میرسد. فورد پرفورمنس فنرهای تخت رپتور استاندارد در عقب را کنار گذاشته و از سیستم تعلیق بکار گرفته شده در فورد فیستای رالی جهانی استفاده کرده است؛ بنابراین حالا فنرهای پیچشی و دامپرهای موتور اسپورت فاکس را میبینیم. در واقع کل شاسی ارتقا یافته تا هم در آفرود و روی جاده عملکرد بهتری داشته باشد و هم برای رانندگی داکار مانند توانایی داشته باشد. البته فکر نمیکنیم که خریداران خیلی به فکر رانندگی در چنین مکانهایی باشند.
رنجر رپتور ۴۴ میلیمتر پهنتر، ۱۶۸ میلیمتر طویلتر و ۵۲ میلیمتر قدبلندتر بوده و ارتفاع آن از سطح زمین نیز ۵۱ میلیمتر افزایش یافته و طبیعی است که زوایای حمله و فرار آن نیز بهبود یافتهاند؛ اما این بدنهی رنجر است که در نسخهی رپتور خودنمایی میکند. قوسهای چرخ گیراتر رینگهای ۱۷ اینچی مشکی را در خود جای دادهاند و تکمیل کنندهی این بخش لاستیکهای بزرگ BF گوودریچ است. سپر جلو نیز به شاسی وصل شده و زیر آن فلاپ و قلابهای بکسل جدید نصب شدهاند. جلوپنجرهی این خودرو درست همانند F-150 رپتور نوشتهی بزرگ فورد را در خود جای داده است.
داخل کابین نمیتوان تغییرات را فوراً تشخیص داد. یک جفت صندلی چرمی وجود دارد که بهصورت برقی تنظیم شده و از نوع گرم شونده هستند. غربیلک فرمان اسپورت، چرم با دوخت آبی روی داشبورد، پشت آمپرهای متفاوت، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی ۸.۸ اینچی و… از دیگر ویژگیهای کابین رنجر رپتور هستند.
کاری به تصمیم خریداران در پرداخت این میزان پول برای رنجر رپتور نداریم اما اگر شما خواهان یک پیکاپ آفرود گیرا باشید قطعاً نظرتان به این خودرو جلب خواهد شد. سواری خودرو در جاده خوب بوده و سیستم تعلیق عقب جدید هم نسبت به فنرهای تخت سنتی عملکرد بهتری دارد.
فرمان این پیکاپ سبک بوده و بهطور سورپرایز کنندهای دقیق است. بدنه هم در پیچها خیلی تلوتلو نمیخورد. ۶ حالت رانندگی برای تغییر شخصیت رانندگی این پیکاپ در نظر گرفته شده که حالت اسپورت باعث میشود صدای مصنوعی ۸ سیلندر مانند به کابین تزریق شود که ما آن را خیلی دوست نداریم.
یک حالت ویژه که ارزش توجه را دارد حالت “باجا” است. فورد میگوید این حالت رالی داکار است که پیشرانه و شاسی کاملاً آمادهی رویارویی با زمین های خشن و ناهموار میشوند. مسیر تست آفرود ما نشان داد که رپتور مشکل خاصی با عبور از موانع سخت ندارد.
با چنین ظاهر عصبانی و سواری شگفتانگیز، شما باید انتظار داشته باشید که رنجر رپتور از پیشرانهی فورد GT استفاده میکند یا حداقل در بطن آن پیشرانهی ۶ سیلندر دیزلی قرار گرفته است اما متأسفانه اینگونه نیست چراکه فورد از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی با قدرت ۲۱۰ اسب بخاری استفاده کرده است.
به لطف وجود دو توربو، این پیشرانه قطعاً قدرتمند ظاهر میشود و قدرت بیشتری در مقایسه با پیشرانهی ۵ سیلندر ۳.۲ لیتری سایر مدلهای رنجر دارد؛ اما خب این پیشرانه با تصویر ذهنی از رنجر پیکاپ هماهنگ نیست.
مشخصات فورد رنجر رپتور
- قیمت: 47982 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توئین توربوی دیزلی
- قدرت/گشتاور: 210 اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 10 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 10.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
net
۱۰ مرداد ۱۳۹۸این مدل سقف ریلی اتاق بار وانتهای امریکایی خیلی عالی هست و زمانی که وسایل میخوای بگذاری در اتاق بار باد اذیت نمیکنه و خیلی خوبه ایا وانتهای ایرانی هم میشه همچین سقف ریلی براش درست کرد؟
همان فورد رنجر معمولی زیباتر از فورد رنجر رپتور هست و این جلوپنجره رپتور که بزرگ نوشته فورد جالب نیست و سپر پلاستیکی مشکی اطراف لاستیک جالب نیست و اگر بدون سپر پلاستیکی بود زیباتر میشد
Elmiraj
۱۰ مرداد ۱۳۹۸در اوج خشونت زیبایی بینهایتی داره….!!!!
یعنی بدون شک فورد پادشاه بلامنازع پیکاپ سازی در دنیاست…
.
.
این موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری کوچک به ظاهر خیلی کوچکه…ولی دقت کنید ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور داره…!!!!!!!!!!
یعنی هایلوکس و سری هفتادو درسته قورت میده…
.
در حالی که تنها ۸.۹ لیتر مصرف می کنه…!!!!!
H
۱۱ مرداد ۱۳۹۸هایلوکس ۲.۴ لیتری با یک توربو ۷۰۰ نیوتون گشتاور میده
NAVID۰۰۹۸
۱۰ مرداد ۱۳۹۸عجب ماشینیه
رقیب مستقیم تاکوما به حساب میاد
اما تاکوما برای من چیز دیگریست .
خودرو پلیس افغانستان هم هست و دقیقاً پا به پای هایلوکس در حرکته .
اما این خودرو در آسیا جا نیفتاده و بیشتر در آمریکا و اروپا دوستار داره ، با اینکه حتی از بهترینهای آفرود هست .
net
۱۰ مرداد ۱۳۹۸فورد رنجر معمولی رو بیشتر دوست دارم و زیباتر هست و این مدل جلوپنجره و لاستیک بزرگ و سپر پلاستیکی اطراف لاستیک و ارتفاع زیاد از سطح زمین بخاطر افرود ، رپتور دوست ندارم
اسم این سقف ریلی رول شدنی اتاق بار وانتهای امریکایی چی هست؟خیلی خوبه زمانی که در حال حرکت هست ماشین و وسایل میزاری در اتاق بار دیگه بخاطر باد نیاز به چادر نیست و باد وسایل رو خراب و به بیرون پرتاب نمیکنه
اگر سقف سانروف بزرگ فورد رنجر داشت زیباتر میشد
کافر مقدس
۱۰ مرداد ۱۳۹۸فنی ش جز خدایان یونان هست
ایمان
۱۰ مرداد ۱۳۹۸اصلی ترین رقیبش جیپ گلادیاتور هست تو آفرود
مچ اندازی به سبک آمریکایی ??
منتظر یک مقایسه درست و حسابی بین این دو هستیم تا ببینیم رئیس کیه ؟؟؟؟
highlxu
۱۰ مرداد ۱۳۹۸هایلوکسه
حتی با وجودی که فورد رنجر تو افریقای جنوبی تولید میشه ولی فروش هایلوکس تو افریقای جنوبی و باقی کشورا خیلی بالاتره
فورد بدرد جاده های اسفالته ی بریتانیا و امریکا میخوره نه افریقا
تو افریقا و کشورهای جهان سومی که جاده هاشون حتی اسفالته نیست شما به یه جون سخت نیاز داری نه یه سوسول شهری به اسم رنجر
اون رنجرهاییم که تو افغانستان استفاده میکنن با این رنجرا فرق داره. اون رنجرا عکساشو ببینی قشنگ معلومه اونقدر قطعاتشو عوض کردن که شده شبیه هایلوکس
ایلیا
۱۱ مرداد ۱۳۹۸فیلم تست مقاومت وانت های فورد رو ببین تا دیگه از این حرفا نزنی
خود پدال هم چند سال پیش یه مقاله در مورد سخت ترین تست های اف 150 نوشت، ده مورد بود اگه اشتباه نکنم، من هنوزم گاهی به اون مقاله سر میزنم و لذت میبرم، اونو هم میتونی پیدا کنی
highlux
۱۳ مرداد ۱۳۹۸یک. شما چه کاره ایی میگی نباید این حرفا رو بزنم؟
دو. درست گفتی. نباید حرفشو بزنم. همینکه تو کشورای جهان سومی که اسفالت ندارن همشون میرن هایلوکس میخرن دیگه حرفی باقی نمیزاره که من بزنم. منم دیگه حرفی درباره رنجر و هایلوکس نمیزنم چون مردم به عمل نشون دادن کدومش تواناتره.
ایا تستهای هایلوکسو گذاشته؟ یا تنها اف ۱۵۰ رو مقایسه کرده؟ بعدم ۱۵۰ چه ربطی به رنجر داره؟
منم همیشه از دیدن هایلوکس لذت میبرم اما هیچوقت نیومدم به یکی بگم تو غلط میکنی رنجر میخری. هیچوقت نیومدم به یکی که از فورد رنجر تعریف میکنه بگم غلط میکنی این حرفا رو میزنی.
اره ما با عمل نشون دادیم. شما به حرف.
ما به عمل نشون دادیم مردم هیچوقت تو کشورای جهان سوم رنجر نمیخرن. شما به حرف داری میگی. جالب اینه قیمت فورد رنجر تو افریقا کمتر از هایلوکسه اما مردمشون بازم رنجر نمیخرن.
تو کشورای اطراف خودم سلیمانیه رفتم. اونجا تو وانتهای سبک همه هایلوکس داشتن
اگه خبر پدالو خونده باشی فروش رنجر تو اروپا بیشترین رشد رو داشته. چون خود دنیا میدونه رنجر برا مناطق جهان سومی و جاده های بدونه اسفالت ساخته نشده
شما بهتره به همون رنجر بچسبی و کمتر برا بقیه تعیین تکلیف کنی چی بگن چی نگن.
همین مونده زیر یه پست ماشین غیر امریکایی یکی یه کامنت بزاره تعریف کنه بعدش یه عده شهروند اصیل امریکایی با چماق و چوب و سنگ بریزن سرش
همونطور که گفتم به شما هیچ ربطی نداره من طرفدار هایلوکسم. هیچ ربطی
Mahdi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰فورد رنجر از همه نظر بهتر از تویوتا هایلوکس و تاکوما هست از همه نظر فورد رنجر هم سر سخت تره و هم آفرود و آنرود و درتمام زمینه ها برتری کاملی داره استفاده هایلوکس تو کشورای جهان سومی هم ملاک و معیار حساب نمیشه که بعضیا از سر نادانی میگن چون تو افریقا بوده فلان و فلان درصورتی که همه چرته چون برتری بطور علمی و مهندسی مشخص میشه که واضح و مشخصه که فورد رنجر از همه نظر بهتر از هایلوکس و تاکوماست
فورد رنجر برتره از همه نظر.
Mahdi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خود افریقایی ها نهایتش تو جاده های خاکی و جایی که آسفالت نیست استفاده میکنن از هایلوکس
ولی ببین این فورد رنجر چقدر برتر و از همه نظر بالاتر از هایلوکسه که تو جاده خاکی و غیر آسفالت که واسه خودت تو رالی های داکار هم قابل استفاده هستش که خیلی خشن و در بالاترین سطح های آفرود صحرایی و خشنه این یعنی جایی خود افریقایی هم با هایلوکس نمیتونن برن این فورد رنجر میتونه بره
فورد رنجر از همه نظر بهتر و برتره
Mahdi
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰خود افریقایی ها نهایتش تو جاده های خاکی و جایی که آسفالت نیست استفاده میکنن از هایلوکس
ولی ببین این فورد رنجر رپتور چقدر برتر و از همه نظر بالاتر از هایلوکسه که تو جاده خاکی و غیر آسفالت که واسه خودت تو رالی های داکار هم قابل استفاده هستش که خیلی خشن و در بالاترین سطح های آفرود صحرایی و خشنه این یعنی جایی خود افریقایی هم با هایلوکس نمیتونن برن این فورد رنجر میتونه بره
فورد رنجر از همه نظر بهتر و برتره
net
۱۰ مرداد ۱۳۹۸خوب هست که امریکاییها یواش یواش دارن میرن سمت وانتهای میان سایز و وانتهای فول سایز امریکایی ابعادش خیلی بزرگه
Omid622
۱۳ مرداد ۱۳۹۸خوبه اما زیادی گرون
۴۷ هزار پوند