اگر خودروها را از نظر ارزش در برابر مبلغ پرداختی و میزان اسب بخار تولیدی به ازای هر کیلوگرم وزن خود سنجش کنید تعداد معدودی از آنها خواهند توانست به پای فورد موستانگ GT برسند. موستانگ نماد آمریکاییها بوده و بهای آنها از حدود ۴۱ هزار پوند آغاز میشود. این خودرو قدرت آئودی RS5 را با قیمت A5 دو لیتری عرضه میکند.
با توجه به اصلاحات صورت گرفته در مدل سال ۲۰۱۸ به نظر میرسد فورد راضی نشده است. پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری هماکنون قدرت ۴۴۴ اسب بخاری دارد که ۳۸ واحد بیشتر از قبل بوده و البته این قدرت بیشتر به خاطر بازنگری سیستم سوخترسانی که ترکیبی از تزریق پورت و مستقیم بوده به دست آمده است. با استفاده از یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، موستانگ ما تنها در ۴.۳ ثانیه خود را از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرساند. این زمان برای نسخه مجهز به گیربکس دستی ۴.۶ ثانیه میباشد.
موضوع دیگر اینکه پیشرانه ۲.۳ لیتری اکوبوست موستانگ قدرت کمتری داشته و قوانین سختگیرانهتر آلایندگی باعث شدهاند قدرت آن با ۲۷ واحد کاهش به ۲۸۶ اسب بخار برسد.
اما بهروزرسانیهای این خودرو تنها به زیر کاپوت ختم نمیشوند. سپرهای جلو و عقب جدید، چراغهای جلوی نازکتر و LED به همراه چهار خروجی اگزوز از جمله تغییرات مدل ۸ سیلندر موستانگ هستند. همچنین رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی به همراه سه رنگ بدنه جدید هم در دسترس خریداران میباشند.
پلاستیکهای نرمتر روی داشبورد باعث بهبود فضای داخلی شدهاند اما بزرگترین و مهمترین داستان در این بخش تکنولوژیهای بکار رفته است. یک صفحه لمسی ۸ اینچی پذیرای سیستمهای اندروید اتو و اپل کارپلی میباشد. موضوع مهمتر وجود پشت آمپرهای ۱۲ اینچی جدید بجای نمونههای سنتی است که فوقالعاده به نظر میرسد و میتواند اطلاعات گوناگونی را نشان دهد.
سیستم تعلیق نیز دستخوش تغییر شده و همه اینها به خاطر بهبود سواری موستانگ بوده است. شوکهای بهروز شده، میلههای ضد لغزش کلفتتر باعث بهبود سواری خودرو میشوند اما موستانگ هنوز هم در شهر کمی ناراحت کننده بوده و در سرعتهای بالا نیز هرگز رام حس نمیشود. البته با استفاده از دامپرهای تطبیقی فورد موستانگ بسیار رضایتبخشتر از قبل خواهد بود.
فرمان موستانگ به عنوان یک خودروی عضلانی کاملاً سنگین بوده و اگرچه احساس چندانی به راننده منتقل نمیکند اما به اندازه کافی دقیق است. شاسی متوازن خودرو نیز کار خود را به خوبی انجام میدهد.
برخلاف تکنولوژی جدید سیستم تعلیق ما گیربکس ۱۰ سرعته را چندان نمیپسندیم. علیرغم تعویضهای نرم، این گیربکس در امر پاسخ دادن تنبل بوده و هم از نظر معکوس دادن و هم از تعویضهای پشت فرمان بد عمل میکند. گیربکس ۶ سرعته دستی با ذات موستانگ ۸ سیلندر همخوانی فوقالعادهای داشته و دقیقتر از قبل است.
موستانگ پیش از فیس لیفت در تستهای یورو انکاپ نتایج ضعیفی به دست آورده بود زیرا فاقد تکنولوژیهای ایمنی بود. مدل سال ۲۰۱۸ این خودرو به لطف سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده و همچنین دستیار حفظ خودرو بین خطوط میتواند دو ستاره قبلی را ارتقا دهد.
فورد موستانگ در بازار خودروهای اسپورت جایگاه منحصربهفردی دارد. این خودرو بسیار قویتر از تویوتا GT86 بوده و بسیار ارزانتر از ب ام و M4 است و البته ویژگیهای لذتبخش و بی حاشیهی یک خودروی دیفرانسیل عقب را با نعرههای پیشرانهای ۸ سیلندر ترکیب کرده است. اگرچه این خودرو از نظر کیفیت ساخت عقبتر از برخی رقبای آلمانی است اما از نظر قیمتی کمتر خودرویی میتواند به آن نزدیک شود.
مشخصات فورد موستانگ GT Fastback 5.0 V8 10 Speed Auto
- قیمت: ۴۳۱۶۵ پوند
- پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: ۴۴۴ اسب بخار/۵۲۷ نیوتون متر
- گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
علیx76
۱۸ تیر ۱۳۹۷۵۳۰ تا گشتاور از یه موتور ۵ لیتری
برای مقایسه هوراکان پرفورمانته از ۵.۲ لیتر ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور میکشه
البته قدرتاشون قابل قیاس نیست ولی خب ما هم ک عشق امریکا :)))
چی بگم دیگه
یاسر
۱۹ تیر ۱۳۹۷چهل سه هزار پوند پول با لامبو مقایسه میکنی بعد میگی عشق ماشینی ???
حمید
۱۸ تیر ۱۳۹۷خیابونها با این ماشین زیبا تر دیده میشه
سعید(تهران)
۱۸ تیر ۱۳۹۷غیر از نمای عقب هیچ اشکالی نمیتونم توش پیدا کنم…
net
۱۸ تیر ۱۳۹۷دریچه کولرش که شبیه دریچه کولر پراید هست جالب نیست ولی طراحی داخلی که یکپارچه مشکی هست قشنگه
ناجی
۱۹ تیر ۱۳۹۷به جز اون من چندتا تشابه دیگم پیدا کردم که ذکر میکنم
شبیه پراید چهارتا چرخ داره
اتاقک مستطیلی شبیه پراید داره
دوتا چراغ شبیه پراید داره
چراغ ترمز قرمز داره دقیقا مثل قرمزی چراغ ترمزای پراید
ول کنن بابا
من تو فکر خرید موتورم شمام حالا هرچی معرفی میشه ایراد میگیرید
مثل اون ادمایی که عروسی دعوت میشن میخورن اخر عروسی میگن نه غذاش بد بود اینطوری بود اونطوری بود اصلا چرا غذاش خورش بود و کباب نبود
emad1990
۱۹ تیر ۱۳۹۷net از تو این تحلیل سطحی بعید بود .چرا به طراحی چراغای جلوش اشاره نکردی؟!!
سعید
۱۸ تیر ۱۳۹۷این مدل ۸ سیلندرش دیوونه میکنه منو ولی توی ماسل کارها چلنجر بیشتر دوست دارم
سپهر
۱۹ تیر ۱۳۹۷بنظرم ظاهر مدل قبلیش ماسل کار تر بود یه خورده مدرن شده جلوش از ابهتش کم شده