برای فهم بهتر فورد موستانگ بولیت شما باید با فیلم استیو مک کوئین در سال ۱۹۶۸ آشنا شوید. صحنهی اکشن و هیجانانگیزی که در آن شاهد پرشهای پیدرپی این هنرپیشه افسانهای از خیابانهای عجیب سانفرانسیسکو هستیم قطعاً از یاد هیچ فردی نمیرود. فورد به منظور گرامی داشت پنجاهمین سالگرد تولید این فیلم اقدام به تولید نسخه ویژهای از خودروی عضلانی محبوب خود کرد.
بولیت پیش از این به عنوان مدلهای سال ۲۰۰۱ و ۲۰۰۸ هم تولید شده بود اما هیچیک وارد بازار بریتانیا نشده بودند. معمولاً اینگونه خودروها دارای نشانهای متفاوت و رنگ بدنه سبز تیره یا مشکی بوده درحالیکه پیشرانهای با کمی قدرت بیشتر ارائه میکنند. تولید این خودرو محدود بوده اما میزان محدودیت آن به ظرفیت تولید و فروش فورد در یک سال بازمیگردد.
موستانگ بولیت ۲۰۱۹ از همان پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری مدل GT استفاده میکند اما دارای سیستم ورود هوای خنک متفاوتی میباشد. دریچه گاز هم از ۸۲ به ۸۷ میلیمتر ارتقا یافته و منیفولد ورودی هم از مدل GT350 قرض گرفته شده است. این تغییرات به همراه برنامهریزی ویژهی پیشرانه باعث شدهاند بولیت نسبت به GT حدود ۱۴ اسب بخار قویتر باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو همان ۴.۶ ثانیه باقی مانده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر در ساعت میباشد.
بالاتر از همهی اینها باید به دامپرهای فعال مگنه راید فورد اشاره کنیم که سواری روان اما سفت را به همراه چسبندگی بالا تضمین میکنند. شما واقعاً این تفاوت را مخصوصاً در جادههای ناهموار میتوانید حس کنید. به نظر ما این دامپرها ارزش ۱۶۰۰ پوند اضافه پرداخت را دارند.
موستانگ بولیت با صندلیهای اسپورت ریکارویی عرضه میشوند که دارای دوختهای ویژه میباشد؛ اما این صندلیها احساس سفتی داشته و حداقل حمایت از بدن را به عمل میآورند. بزرگسالانی که جثه کوچکی دارند این صندلیها را دوست خواهند داشت اما افرادی با هیکل بزرگتر در آنها ناراحت خواهند بود. در مقایسه باید گفت صندلیهای موستانگ GT استاندارد بهتر بوده و تنظیمات و حمایت بهتری از بدن نشان میدهند. جای شرمساری است که بولیت را نمیتوان با صندلیهای استاندارد GT سفارش داد. پیشنهاد ما این است که اگر به دنبال خرید موستانگ بولیت هستید حتماً یکبار در صندلیها بنشینید و سپس در صورت پسند آن خودرو را بخرید. در بخش عقب نیز فقط فضایی برای کودکان وجود دارد.
تمامی مدلهای بولیت با سیستم اطلاعات سرگرمی SYNC3 فورد عرضه میشوند. این مدل ویژه دارای صفحهنمایش تیز و مناسب ۱۲ اینچی بوده و فشار روغن و منیفولد را نیز نشان میدهد. نهایتاً باید به فرمان این خودرو و اهرم تعویض دندهای اشاره کرد که ما را به یاد همان موستانگ ۵۰ سال قبل میاندازد.
موستانگ بولیت در جاده تلاشهای خود برای خاص بودن را نشان میدهد. هر خودروی اسپورت قوی و دیفرانسیل عقب میتواند جذاب باشد اما در کل موستانگ خودرویی با توازن بالا و هیجان رانندگی است.
بولیت در پیچها بهطور سورپرایز کنندهای چابک و پاسخگو است. سیستم تعلیق اشاره شده در بالا به انتقال مناسب نیروها کمک میکند و بنابراین خودرو به همان جایی که میخواهید میرود. ترمزهای برمبو نیز قدرت توقف بالایی ایجاد میکنند.
مهندسان فورد به صدای اگزوز موستانگ بولیت افتخار میکنند. واقعاً هم صدای فوقالعادهای را شاهد هستیم. در زمان شتاب گیری سنگین غرشهای پیشرانه به هوا میرود و در زمان رها کردن پدال گاز هم صدای خفهی جذابی به گوش میرسد. این صدا در کوتاهمدت کاملاً جذاب است اما شاید در سفرهای طولانی کمی خستهکننده باشد.
مهندسان و بازاریابان فورد تأکید داشتهاند که موستانگ بولیت خودرویی ویژهی پیست نیست و یک پورشه ۷۱۸ کیمن با قیمت مشابه برای رانندگی در پیست بسیار بهتر است.
قیمت موستانگ GT از ۴۲۱۴۵ پوند آغاز میشود. اگر دامپرهای مگنه راید را انتخاب کنید باید ۴۸۷۴۵ پوند برای موستانگ بولیت بپردازید که شاید ارزشش را داشته باشد.
فورد موستانگ بولیت ۲۰۱۹ یک خودروی پرفورمنس لذتبخش است که در کلاس آمریکاییهای کلاسیک کاملاً جا میگیرد. این خودرو دارای گشتاور زیاد، گیربکس دستی و ظاهر سنتی عضلانیهای آمریکایی بوده و اگرچه قیمت آن در مقایسه با نسخه استاندارد GT زیاد است اما اگر خواهان یک خودروی عضلانی سنتی باشید قطعاً موستانگ بولیت را دوست خواهید داشت.
مشخصات فورد موستانگ بولیت
- قیمت: 47145 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۵ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: ۴۵۸ اسب بخار/۵۲۹ نیوتون متر
- گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۱۲.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
mahdy
۲۲ مرداد ۱۳۹۷موستانگ : لایک
کامارو : دیس لایک
کاری هم به مدل هاشون (کامارو اس اس یا موستانگ شلبی و … ) ندارم کلا موستانگ یا کامارو؟
فرهاد
۲۲ مرداد ۱۳۹۷هزار درصد موستانگ
در برابرش کامارو به چشم نمیاد انقد خوبه این ماشین
mahdy
۲۲ مرداد ۱۳۹۷اخ اخ
دیسلایکات نشون میده اونایی که به موستانگ هم رای دادن با وجود علاقه به کامارو موستانگو انتخاب رد
emad1990
۲۲ مرداد ۱۳۹۷شاید به خودت دیسلایک دادن نه به نظرسنجیت
mahdy
۲۳ مرداد ۱۳۹۷عماد جان عزیزم من چه ظلمی در حق تو کردم ؟
نه واقعا چه مشکلی با من داری؟ اختلاف نظر باید باعث اینجور چیز ها بشه به نظرت ؟
نابغه مگه یکی مثل تو بیاد دیسلایک بده به خودم وگرنه هر لایک و دیسلایکی که به اون کامن داده میشه به منزله شرکت در رای گیری محسوب میشه
علی
۲۳ مرداد ۱۳۹۷تواین نسل موستانگو به کامارو ترجیح میدم اونم به دلایل فنی
چون موستانگ از لحاظ تکنولوژی (تعلیق . شاسی . موتور) داره همگام با متد های روز پیش میره اما کامارو هنوز موتور اسمال بلاک ۶.۲ لیتری داره که با تکنولوژی چندان آشنا نیست یا بدنه های آلومینیومی مدل های جدید فورد که کمتر توی کامارو دیده میشه
البته بهترین رقابت بین اون بنظرم با موتور ۳.۵ اکوبوست روی موستانگ و ۴.۲ تویین توربوی کادیلاک روی کاماروئه
(Ali (Chevy nova
۲۲ مرداد ۱۳۹۷موستانگ که اىن روزا تو اوجه خودشه با امار فروش خىره کنندش
Behrooz dodge
۲۲ مرداد ۱۳۹۷باو gt 500 و معرفی کن دیگه!
عرفان
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ای وای ک چقد خوشگله
کاش مام میتونستیم حداقلش از نزدیک ببینیمش
علی
۶ شهریور ۱۳۹۷دوست عزیز بیا اهواز ببین ریخته ک هیچ میتونی سوارم شی
مهدی
۲۲ مرداد ۱۳۹۷به همین زودیا تو خیابونای تهران کم کم سرکله این خشگلای امریکایی پیدا میشه اولش ولی یکم درد داره
امیر.عارف
۲۲ مرداد ۱۳۹۷عجب عشقیه این ماشین . یه جاده دوطرفه سرسبز با پیچهای زیاد سوار این ماشین هم باشی واییییییییییییییییییییی
شایان
۲۳ مرداد ۱۳۹۷من برعکس تو دوست دارم تو جاده های مرکزی آمریکا مثلا تگزاس که یه جاده طولانیه دور تا دور بیابونه کوهای عجیب اون منطقه کاکتوسای بلند جاده خالیه خالیه فقط برای خودته
سید
۲۳ مرداد ۱۳۹۷دلم میخواهدش…کاش بدست آورمش…چکنم که ندارم توانش???
:::pooriya:::Bmw::: Germany
۲۳ مرداد ۱۳۹۷کادیلاک اسکالید
فورد F150
فورد موستانگ
این سه تا اسطوره های خودروسازی آمریکا هستند
من به عنوان طرفدار آلمان بخصوص ب ام و این سه تا آمریکایی رو خیلی دوست دارم
با احترام به خودروسازان آمریکا
رامین
۲۳ مرداد ۱۳۹۷فقط اون رینگای کلاسیکش چه دلبری می کنه این موستانگ لعنتی