فورد

سفری به مایورکا با فورد C-MAX

در نمایشگاه پاریس سال گذشته فیس لیفت فورد C-MAX / گرند C-MAX و نسل جدید S-MAX برای اولین بار به نمایش عمومی درآمدند. این مقاله بررسی کامل فورد C-Max در سفری دو روزه همراه با مدل S-Max به شهر پالما د مایورکای اسپانیا است.

2015 Ford C-MAX
۲۰۱۵ Ford C-MAX
فورد C-Max
نسل دوم این مینی ون کامپکت در دو مدل ۵-درب با صندلی‌های عقب معمولی و مدل گرند با دو صندلی اضافی عقب طراحی‌شده که درب‌های کشویی باعث شده که دسترسی بهتری به صندلی‌های عقب داشته باشیم. این خودرو با داشتن جلوپنجره ی مشبک مرسوم فورد که مشابه جلوپنجره فورد فیستا، فوکوس ویا موندئو است کاملاً قابل‌تشخیص است. فورد اعلام کرده است که کابین این خودرو مثل طراحی بیرونی آن بهینه‌سازی شده است.
2016 Ford C-MAX and Grand C-MAX
۲۰۱۶ Ford C-MAX and Grand C-MAX
طراحی داخلی
داشبورد فیس لیفت جدید C-MAX طراحی مینیمالیستی دارد و این طرح بهبودیافته با محوریت راننده ساخته‌شده است. به وسایل درون کابین با مواد باکیفیت باعث شده که این کابین بهتر از کابین رنو سینیک و هم‌سطح خودروهای سری ۲ بی ام و اکتیو تورر و مرسدس بنز کلاس B باشد. کمپانی فورد سیستم SYNC2 را در این به‌روزرسانی به مینی ون اضافه کرده است که شامل سیستم کمکی برای پارک خودرو، سیستم کمکی ماندن و خروج از لاین، نوربالای هوشمند، دوربین عقب خودرو، سنسورهای التراسونیک برای پارک خودرو، سیستم کمکی ترمز، سیستم ترمز هوشمند فورد (که Active City Stop نام دارد و در سرعت‌های پایین بسیار کارآمد است) و تکنولوژی‌های دیگری است که باعث شده این خودرو با مدل قبلی تفاوت زیادی داشته باشد.
2016 Ford C-MAX Interior
۲۰۱۶ Ford C-MAX Interior
ویژگی جالب دیگر این خودرو، MyKey نام دارد. این سیستم با محدود کردن سرعت ماشین و تنظیم صدای اتوماتیک ضبط خودرو وقتی به‌کارتان می‌آید که فرزند نوجوان شما هم با این خودرو رانندگی می‌کند. این خودرو در فضای داخلی ۲۰ اپشن روبروی شما گذاشته است. اگر خانواده ای پرجمعیت دارید می‌توانید مدل گرند C-MAX را سفارش دهید چراکه صندلی اضافی این خودرو با درب کشویی عقب، فضای مناسبی را برای شما فراهم می‌کند. طبق گفته ی فورد این دو صندلی اضافی تاشو به‌صورت الکتریکی قابل تنظیم هستند. یکی دیگر از پیشرفت‌های خوب این خودروی خانوادگی، بهبود عملکرد عایق صدای خودرو است.
2016 Ford C-MAX Interior
۲۰۱۶ Ford C-MAX Interior
قدرت و سیستم انتقال قدرت
موتور بنزینی اصلی این خودرو موتوری EcoBoost با حجم ۱.۰ لیتر است که ۱۰۰ اسب بخار نیرو و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور و در مدل ارتقا یافته ۱۲۵ اسب بخار نیرو و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این موتورها با گیربکس شش سرعته دستی جفت شده‌اند. موتور EcoBoost دیگری با حجم ۱.۵ لیتر برای این خودرو در نظر گرفته‌شده که در حالت پایه ۱۵۰ اسب بخار نیرو و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور و در حالت ارتقا یافته ۱۸۲ اسب بخار نیرو و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل پایه با این موتور با گیربکس ۶ سرعته دستی و اتوماتیک جفت می‌شود درحالی‌که مدل ارتقا یافته با این موتور تنها با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود.
2015 Ford C-MAX
۲۰۱۵ Ford C-MAX
فورد موتور دیزل TDCi را نیز برای این خودرو در نظر گرفته که در نوع اول با حجم ۱.۵ لیتر در مدل پایه با ۹۵ اسب بخار نیرو و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور به گیربکس ۶ سرعته دستی متصل است. در حالت ارتقا یافته نیز این خودرو ۱۲۰ اسب بخار نیرو و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که با دو گیربکس شش سرعته دستی و نیمه اتوماتیک PowerShift جفت می‌شود. فورد موتور دیزل TDCI حجیم‌تری را برای این خودرو در نظر گرفته که با ۲.۰ لیتر حجم ۱۵۰ اسب بخار نیرو و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که در حالت ارتقا یافته این اعداد به ۱۷۰ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. موتور ۱۵۰ اسب بخاری در حالی با سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دستی و نیمه اتوماتیک PowerShift ارائه می‌شود که موتور قوی‌تر تنها با گیربکس ۶ سرعته نیمه اتوماتیک PowerShift به بازار عرضه می‌شود.
2015 Ford C-MAX
۲۰۱۵ Ford C-MAX
درنهایت اگر مصرف سوخت و گشتاور خودرو اولویت شماست موتور TDCi با حجم ۱.۵ لیتر برای شما مناسب است اما مطمئناً بهترین انتخاب موتور ۲ لیتری TDCi با گیربکس PowerShift خواهد بود. این خودرو یک مینی ون کامپکت است و حتی با انتخاب موتور ۱.۵ لیتری EcoBoost با ۱۸۲ اسب بخار نیرو نمی‌توان این خودرو سواری اسپرت را انتظار داشت.
2015 Ford C-MAX
۲۰۱۵ Ford C-MAX
سواری
در کنار تغییر کابین و طراحی بیرونی، فورد سیستم تعلیق این خودرو را به‌روزرسانی کرد و باید قبول کنیم که تفاوت زیادی بین دو خودروی C-Max و گرند C-MAX وجود دارد. اگر به‌صورت اسپرت رانندگی می کتید بهتر است مدل بزرگ‌تر را انتخاب کنید، در کمال تعجب تمام مدل‌های این خودرو مشکلات قبلی را پوشش دادند، بعد از تست بی‌ام‌و سری ۲ می‌توان گفت فورد C-MAX به همراه مرسدس بهتر کلاس B در لیگ بالایی قرار دارد لیگی که رنو سینیک در آنجایی ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. behdad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    جلوش با کمی تغییر در چراغا خیلی شبیه فورد فیستاس

  2. امیر

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (392 ديدگاه)

    فورد همه طراحیاش عالی شده فقط اکسپدیشن چرا انقد بد طراحی شده ولی بنظرمن زیباترین ماشین حال حاضرموستانگ فوق العادست قیمتشم بینظیره

  3. کافر مقدس

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    کولن این کلاس تو اروپا بازار خوبی داره لیکن خوشا ب حالشان اروپایی ها هم دقیقا مثل ایرانی ها رفتار میکنن:D

    یادش گرامی باد اولین بار سی مَکس در تبلیغات دور زمین جام باشگاه های اروپا رونمایی شد:P

  4. احسان(احسان سابق)

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    ماشینای فورد برای بازار ایران خیلی مناسبه

  5. احمد باقری

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فورد ماشینهای خوبی میسازه مخصوصا فورد موستانگ ابهت بی نظیری داره.

  6. رضا

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    چه عجب فورد یه جی پی اس تو مدلهاش گذاشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا