نسل سوم سوپراسپرت فورد به ریشههایش بازگشته است
فورد GT بازگشته است. این جمله برای علاقهمندان به خودرو میتواند بسیار خوشحالکننده باشد؛ اما این فقط یک سوپراسپرت معمولی نیست. این فورد GT است. این نسل سوم از یک سوپراسپرت بااصلونسب و با تاریخی پرافتخار است. تعدادی کمی از خودروها میتوانند احترامی را که نام فورد GT کسب کرده است را تجربه کنند. قرار است از این ماشین طی چهار سال آینده سالانه ۲۵۰ دستگاه تولید شود اما برای اینکه مالک یکی از آنها شوید باید مبلغ ۴۵۰ هزار دلار را پرداخت کنید؛ اما فورد میخواهد با این سوپراسپرت غرور و لذتی بدون تکرار را برای مالکین فراهم آوَرَد و به همین دلیل حاشیهٔ سود بسیار کمی برای آن در نظر گرفته است؛ بنابراین فورد با GT جدید بیشتر حرکتی احساسی را بجای جنبههای مالی دنبال کرده است.
علاوه بر این، این فورد GT زیبا در علت وجودی خود نیز با پدربزرگش GT40 افسانهای اشتراک دارد که آن پیروزی در مسابقات ۲۴ ساعتهٔ لمانز است و فرزند نورسیدهٔ خانوادهٔ فورد GT نیز توانست در مسابقات لمانز سال گذشته بدان دست پیدا کند. این در حالی است که فورد GT مسابقهای و نسخهٔ جادهای بسیار مشابه یکدیگر هستند. برخلاف تقریباً تمامی خودروهای تولیدی امروزی، این فورد GT به معنای واقعی کلمه از ابتدا بهعنوان یک خودروی مسابقهای طراحی شده است.
شاید علاقهمندان موافق استفاده از یک پیشرانهٔ V6 بجای یک نمونهٔ V8 سنتی در GT نباشند اما این تمام ماجرا نیست. هر میلیمتر از بدنهٔ زیبای این ماشین بسیار کاربردی طراحی شده است که بهترین سنتهای خودروهای مسابقهای نیز آنرا همراهی میکند. بدنهٔ خودرو آنقدر زیبا و محکم در اطراف پیشرانه طراحی شده که اگر موتور V6 توئین توربو اکوبوست درون آن نبود فرم ماشین کاملاً متفاوت میشد. همچنین در بخش جانبی این سوپراسپرت آمریکایی ورودیهای هوای جسورانهای برای تغذیهٔ اینترکولرها طراحی شده و در بالای آنها نیز بالههایی برای شکل دادن جریان هوا به سمت عقب تعبیه شده است؛ بنابراین هرچند موتور V8 صدای زیباتری دارد اما استفاده از آن، این استایل زیبای فورد GT را از بین میبرد.
رفتن به داخل فورد GT از بسیاری از خودروهای مسابقهای و همینطور سوپراسپرتهای معمولی راحتتر است. در اینجا رول کیج مخصوص مسابقات و با تائیدیهٔ فیا تعبیه شده است که هرگز در نگاه اول و یا حتی هنگام نشستن در GT متوجه آن نخواهید شد. این کاری است که انجام آن در بسیاری از خودروها بهسادگی امکانپذیر نیست. به دلایل قانونی و ایمنی به جهت جلوگیری از اینکه سرنشینانی با قدِ کوتاه بیشازحد به رول کیج نزدیک شوند، صندلیهای فورد GT در مکان خود ثابت هستند اما در عوض در قسمتی نزدیک به محل قرارگیری زانوها، بندی نایلونی قرار دارد که با کشیدن آن پدالها به سمت پای راننده جلو میآیند.
با فشردن دکمهٔ استارت قرمزرنگ، صدایی از نیروگاه GT برمیخیزد که یادآوری میکند این خودرو تنها برای ادای احترام به میراث خود ساخته نشده بلکه مأموریت پدربزرگ خود را هم ادامه خواهد داد. در هنگام رانندگی نیز این پیشرانهٔ V6 اکوبوست با فریادی رعبانگیز ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن متر گشتاور خود را رها میکند. در روی غربیلک فرمان کلیدی برای انتخاب حالات رانندگی معمولی، اسپرت و پیست وجود دارد که من آنرا از روی N (نرمال یا معمولی) به روی T (پیست) میبرم. بدین ترتیب هیدرولیک، کمکفنرها را فشرده میکند تا حرکت آنها کمتر شود و در کمتر از یک ثانیه ارتفاع خودرو به میران ۵۰ میلیمتر کم میشود. درنتیجه فورد GT برای آتشبازی در پیست آماده میشود.
فورد GT فقط به ماشینهای مسابقهای کلاس GTLM نزدیک نیست بلکه این هیولا در خارج از مسیر مسابقه هم کاملاً سریع است. با فشار بر روی پدال ترمز نیز بال عقب فعال خودرو به یک ترمز هوایی عمودی تبدیل میشود. سپس با فشار دوبارهٔ پدال گاز، برای افزایش داونفورس بهآرامی پایین میرود. دو فلپ هم در قسمت جلویی خودرو قرار دارد که هوا را از درون دریچههای روی کاپوت عبور میدهد.
هنگام فشردن بیشتر پدال گاز و افزایش خشونت، نعرهٔ موتور V6 بیشتر میشود. دنده را به چهار تعویض میکنم که سریعاً انجام میگیرد. موتور به فریاد باشکوه خود از طریق بالا بردن دَوَران ادامه میدهد تا اینکه به دندهٔ پنج میروم. سپس به نقطهای که نیاز به کاهش سرعت است نزدیک میشوم. در این هنگام، پدال ترمز را فشار میدهم و بال عقب همهٔ کارها را انجام میدهد درحالیکه گیربکس نیز سریعاً دندهها را کم میکند. هر زمانی که پدال گاز را میفشارم واقعاً احساس میکنم که این به یک ماشین مسابقهایِ تک سرنشینه نزدیکتر است تا یک سوپراسپرت معمولی. فرمان هیدرولیک سنتی GT نیز کاملاً دقیق و توانا است. در میانهٔ پیچها، ماشین تعادل عالی خود را حفظ میکند و پیشرانه و ترمزها نیز کاملاً تنظیم شدهاند.
این سوپراسپرتی است که رانندگان آماتور میتوانند با آن رانندگی کنند درحالیکه هنوز هم برای کسانی با مهارت رانندگی بسیار بالا مناسب است؛ بنابراین فورد GT قوانین فیزیک را نقض نمیکند بلکه از آنها در زمین بازی شخصی خود استفاده میکند. رانندگی با این خودرو در جادههای عمومی نیز چندان دشوار نیست. بااینحال غلاف اینترکولرها بسیار بزرگ بوده که در کنار گلگیرهای عضلانی عقب، GT را بیشتر از آنچه هست عریض نشان میدهند. همچنین هنگام بالا بودن اسپویلر عقب، جلوی بخش زیادی از شیشهٔ عقب مسدود میشود اما مشکلی در دید رو به عقب وجود نخواهد داشت چراکه همچنان میتوان از طریق کانالهای آئرودینامیکی بین اینترکولرها و پیشرانهٔ V6 جمعوجور، عقب را مشاهده کرد.
دوازده دکمه، دو کلید، دو کنترلر، دو پدال تعویض دنده و مجموعهای از چراغهای LED زینتبخش غربیلک فرمان فورد GT هستند اما من بیشتر به کلید سمت چپ علاقه دارم که حالتهای رانندگی را کنترل میکند. حالت عادی تا حدودی برای رانندگی در جادههای عمومی و یا رانندگی در شهرها مناسب است اما در اینجا من حالت اسپرت را دوست دارم. با عبور سرعت از مرز ۱۲۰ کیلومتر در ساعت، بال عقب بالاتر میآید درحالیکه سیستم ضد تأخیر پیشرفتهٔ اکوبوست نیز توربوشارژرها را آماده میکند که پاسخ فوقالعادهای به فشردن پدال گاز از خود نشان دهند؛ اما پاسخ سریع تنها بخشی از ماجرا است زیرا در هر زمانی که پای خود را روی پدال گاز فشار دهید، سوت باشکوه و اعتیادآوری از توربوها به گوش میرسد. به همین دلیل در ادامه ناخواسته دوست داشتم با صدای زیبای این ماشین بازی کنم. غرش اگزوز، سوت توربو، غرش اگزوز، سوت توربو.
هنگامیکه از پیست بازمیگشتم، به این میاندیشم که فورد GT واقعاً چه خودرویی است. این تلفیقی از عملکرد گذشته و آینده است. این سوپراسپرت در پیستها، یعنی همانجایی که باید باشد، واقعاً نتیجهٔ مستقیمی از یک شاهکار مهندسی پیچیده احساس میشود. در خیابانها نیز رانندگی با GT نسبتاً ساده است درحالیکه هرگز اجازه نمیدهد هدف ساخت این هیولای وحشی را فراموش کنید. همهٔ اینها در حالی است که نسل جدید فورد GT در حال حاضر در رقابتهای بینالمللی هم پیروز شده است. در پایان تنها دربارهٔ این شاهکار آمریکایی میتوان گفت که فورد GT دقیقاً همان چیزی است که باید باشد. نه ذرهای کمتر و نه بیشتر.
مشخصات فنی
Ford GT 2017 | |
پیشرانه | ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته DCT |
حداکثر سرعت | ۳۵۰ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر (ترکیبی) |
محور محرک | عقب |
وزن | ۱۳۸۵ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر |
حجم صندوق بار | ۱۱ لیتر |
قیمت پایه | ۴۵۰ هزار دلار |
منبع: Motor1
جواد
۱۰ خرداد ۱۳۹۶حیف این خودرو اینقدر کم تولید میشه
Ferrari SFXSuperFast
۱۱ خرداد ۱۳۹۶این ماشینی هست که هوراچیو پاگانی موقع رونماییش همه نمایشگاه رو ول کرد و به عشقش اومد و تا چندین دقیقه فقط نگاهش میکرد!!
چیز جالبی در مورد هوراچیو پاگانی هست اینه که اگر نخواد از ماشینای شرکت خودش استفاده کنه،از فرراری استفاده میکنه و محبوب ترین فرراری اش هم اف12تور دو فرانس(TDF) هست….
فورد یه سوپرکار فوق العاده ساخته!!
قبلا سقف سرعت تابو بود…
بعد شد شتاب صفر تا صد…
بعد شد حجم موتور…
بعد شد اسب بخار(این یکی از اول بود)…
بعد شد تایم لپ…
همشون به لطف خدا تقریبا شکسته شدند…
.
و حالاست که سوپراسپرت سازی به بلوغ میرسه….فقط لذت خالص رانندگی!!!
فورد جی تی نمونه بارزشش هستت
الف.ی
۱۰ خرداد ۱۳۹۶اسطوره……
لقبی که واقعا برازنده اش هست.
ممنون آقای دهقان
Mercede kaviani
۱۰ خرداد ۱۳۹۶با سلام به دوست بسیار عزیز امیر دهقان
وتشکر از مطلب بسیار عالی شما وتشکر از شما دوست عزیز
فورد جی تی بعد از جاگوار ایکس جی 220 دومین سوپر اسپرت است که از انجین و 6 استفاده می کنند
باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی
javad m4
۱۰ خرداد ۱۳۹۶پسر کو نداد نشا ن از پدر
آرش
۱۰ خرداد ۱۳۹۶با این قیمت فضایی که داره من لامبو و فراریو ترجیح میدم به این دیگه خیلی گرونه حداقل لامبو بخری تا آخر عمر هم بهش نگاه کنی سیر نمیشی
الف.ی
۱۰ خرداد ۱۳۹۶گرچه از قیمت لامبو ها خبر ندارم ولی فکر میکنم این مدل فورد خیلی خاص تر از لامبو باشه.
چون بعد از چندین سال و اندی نسل جدید یه خودرو پر افتخاره که فورد ساخته.و نکته دیگه اینکه تیراژش خیلی کمتراز لامبوعه.
Amir
۱۰ خرداد ۱۳۹۶.
جالبه اونتادور با موتور 6.5 لیتری 12 سیلندر در هر 100 کیلومتر فقط 1.3 لیتر بیشتر از این فورد GT مصرف میکنه !!!!
ضمنا 1000 دستگاه دیگه خاص نیست.
میدونم مصرف سوخت واسه این ماشین مهم نیست اما این مصرف سوخت واسه 1 موتور 3.5 لیتری یجورایی زشته.
مثلا پورشه 911 توربو با موتور 3.8 لیتری مصرف ترکیبیش در هر 100 کیلومتر 9.1 لیتره !!! شما 9.1 رو با 16.8 مقایسه کن. اونم با 400 سی سی حجم موتور کمتر فورد.
قبول دارم ارزش این ماشین زیاده. منم خیلی دوستش دارم اما 2 تا نقطه ضعف داره
1- قیمت زیاد
2- مصرف بنزین خیلی زیاد.
نسل قبلش هم خیلی بنزین مصرف میکرد و در یکی از قسمت های topgear جرمی هر جا توقف میکردن دنبال پمپ بنزین میگشت !!!
الف.ی
۱۰ خرداد ۱۳۹۶حرفت منطقیه.
و البته آمریکایی دیگه مصرف بنزین زیاد تو خونشه
Amir
۱۰ خرداد ۱۳۹۶.
مصرف سوخت ترکیبی چند تا ماشین رو مثال میزنم تا اختلاف رو ببینن و نگن الکی میگی
فراری 488 موتور 3.9 لیتری
11.4
لامبورگینی هوراکان 5.2 لیتری 10 سیلندر
12.5
مکلارن 720 اس
9.01 ( بی نظیره !)
مرسدس AMG GTS
13.1
فراری اف 12 موتور 6.3 لیتری 12 سیلندر
15
فورد GT موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر
16.8
Fericuda
۱۱ خرداد ۱۳۹۶داداش کسی که اینو میخواد بخره به نظرت به مصرف سوختش اهمیت میده ؟ مگه داره هاچبک میخره؟ قیمتشم به نظر من یه سرمایه گذاریه درست و حسابیه. ۱۵ سال دیگه ارزش این و اونتادور خیلی بیشتر از الان فاصله پیدا میکنه
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۱۱ خرداد ۱۳۹۶امیر جان مطمئنی مصرف سوخت 720s
9.1 لیتر در هر صد کیلومتره؟؟؟
من خیلی جاها رو گشتم همشون به مصرف سوخت ترکیبی 10.7 لیتر اشاره کردن.
که البته بازم بین سوپر اسپرت های رقیب خودش به قول شما(بی نظیره) آلایندگیشم نصبت به بقیه سوپر اسپرت های رقیبش به نظرم عالیه (249 گرم در هر کیلومتر)
فکر میکنم اشتباهی 9.1 پورشه رو به جای مک لارن نوشتی.
OMID-LAMBO
۱۰ خرداد ۱۳۹۶مت لی بلانک توی تاپگیر که روندش من واقعا عاشقش شدم مخصوصا وقتی که میزاری رو حالت مسابقه و پیست .
باله عقب میاد بالا و ماشین 5-6 سانتی کاهش ارتفاع میده خیلی جالبه !
CNA
۱۰ خرداد ۱۳۹۶صندوقش چقدر جا داره:-)))
رضا
۱۰ خرداد ۱۳۹۶اول داشتم اعداد جدولو میخوندم فک کردم مصرف سوختشو نوشته 11 دیدم حجم صندوقشه ?
CNA
۱۰ خرداد ۱۳۹۶حجم داشبورد ماشین ما بیشتره تا صندوق فورد جی تی:-))))
ونوم اف ۵
۱۱ خرداد ۱۳۹۶داداش میخوای یه کاروان هم ببند پشتش باهاش بار جابجا کن بعضی ها فقط یه چیزی میگن که ساکت نباشن
asa
۱۰ خرداد ۱۳۹۶حالا تا میتونید سعی کنید یک جوری از این ماشین ایراد بگیرید.
بابا اخه برای اینجور سوپر اسپرت دقیق و عملکردی چه احتیاجی به صندوق هست.
بعضی ها واقعا نمیدونن از یک ماشین چی میخوان یا اصلا حدف از تولید اون ماشین چی بوده!!!!
کسی که به جا برای وسایل احتیاج داره یک سیلورادو hd میگیره که کل خونش توش جا میشه، طرف نمیره که gt بگیره.
لطفا روش عیب الکی نزارید.
داخل متن هم گفته این ماشین دقیقا چیزی که باید باشه. نه کمتر نه چیزی بیشتر .
رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۶asa جان این حرفارو برا ایراد گرفتن نزدیم ما البته. فقط دوتا جمله بود درسته شما رو این ماشین تعصب داری ولی دلیل نمیشه اینطور برخورد کنی اینجوری باشه که هر کی هر چی بگه شما با تندی جوابشو میدین. چرا انقد به خاطر این چیزای کوچیک جدی برخورد میکنینم آخه تهش ماشینه دیگه ناموس آدم نیس که به خاطرش اینطور برخورد بکنیم باهم ??
Mohzen
۱۰ خرداد ۱۳۹۶شتابش خیلی بالا نیست،چیزی حدود 3.5ثانیه میشه که برای این قیمت چندان بالا نیست ولی به هر حال از خیلی از ایتالیایی ها بهتره
asa
۱۰ خرداد ۱۳۹۶این ماشین روی پیست و هندلینگ بی نظیر تمرکز داره .
شتاب میخوای کوروت z06 با 2.3 ثانیه صفر تا شست مایل بگیر .
فورد gt واقعا هیچ ایرادی نداره، لطفا سعی نکن روش نقص بزاری
asa
۱۰ خرداد ۱۳۹۶ببخشید شتاب z06
2.9 ثانیه بود.
اشتباه شد ?
ساسان
۱۱ خرداد ۱۳۹۶دوست عزیز شتابش 2.9 هست که توی چندتا از مقاله های همین پدال زده بود
Jast bentley continental
۱۱ خرداد ۱۳۹۶چی می گی داداش شتاب این ماشین ۲.۸ ثانیست از کجا در اوردی
ونوم اف ۵
۱۱ خرداد ۱۳۹۶پورشه ۹۱۸ هم با دو برابر قیمت به سختی به ۳۴۰ کیلومتر میرسه ولی این ۳۵۰ تا پر میکنه
رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۶پورشه ۹18اسپایدر 350کیلومتر برساعت سرعتش هست،نه340
Ehsan gt3
۱۰ خرداد ۱۳۹۶باسلام وبا تشکر از آقای دهقان
یکی از زیباترین و بهترین سوپر اسپرت ها من که عاشقشم به نظر من فورد جی تی برای این اومده تا یه تو دهنی برای کسایی باشه که میگن آمریکا نمی تونه ماشین پرفورمنس بسازه هر چند که نسل اولش غرور فراری رو شکوند
خدایا قسمت همه ی دوستدارای این ماشین کن که حداقل چند دقیقه بتونن این ماشینو برونن
من که آرزومه
asa
۱۰ خرداد ۱۳۹۶واقعا نمیدونم در وصف این شاهکار چی بگم.
(در پایان تنها درباره این شاهکار آمریکایی میتوان گفت که فورد gt دقیقا همان چیزی است که باید باشد .نه زره ای کمتر نه زره ای بیشتر. )
این دو جمله یعنی یک دنیا معنی های زیبا که منو وا میداره عاشق ماشین های آمریکایی باشم.
این شاهکار آمریکایی ?
این شاهکار آمریکایی ?
این شاهکار آمریکایی ❤
واااای چه جمله فوق العاده ای . دوست دارم تا صبح تکرار کنم.
بعد از حدود 10 سال غیبت آمد تمام رتبه های اول رو جارو کرد و رفت. واقعا اوسطورست این ماشین.
فکر نمیکنم دروصف زیباییش نیازی باشه چیزی بگم. اخه همه میدونند این آمریکایی خوشتیپ چه جوری ادمو جادو میکنه. ??
اگه فورد و جنرال موتورز نبودند انگار کل صنعت خودرو ناقص بود.
آمریکا ممنونم که فورد رو دادی
فورد ممنونم که gt رو دادی??
سعید(تهران)
۱۱ خرداد ۱۳۹۶داداش اینقدر هم دیگه احساساتی شدن نداره، نمیگم زشته ولی نمای عقب که کاملا شکل خوک های انگری بیرد میمونه، منم عشق ماشین آمریکایی هستم ولی یکم دقت کن، خوبه ها ولی فقط خوبه…
Jast bentley continental
۱۱ خرداد ۱۳۹۶به نظرمنم یکی از زیباترین سوپر اسپرت های دنیاست
PaRHaM
۱۱ خرداد ۱۳۹۶واقعا این موجود بی نظیره!
?❤?
http://uupload.ir/view/cdbd_mob_inc_ferrari_458_vs_ford_gt.mp4
اینو ببینید??
تازه این نسل قبله!
هیولاااااا?
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۱۱ خرداد ۱۳۹۶خوشحالیتو درک میکنم رفیق.
ولی درباره ی این جمله مطمئنی؟؟
((بعد از حدود 10 سال غیبت آمد تمام رتبه های اول رو جارو کرد و رفت. واقعا اوسطورست این ماشین.))!!!!!!!!!
البته نویسنده موتور1 هم زیادی جوگیر شده[[همهٔ اینها در حالی است که نسل جدید فورد GT در حال حاضر در رقابتهای بینالمللی هم پیروز شده است. ]]
حالا منظوره نویسنده در پیروزی در رقابت های بین المللی چیه من نمیدونم!!!
آسا جان تمام رتبه های اول که شما میگی شامل خیلی چیزا میشه.
-قیمت رقابتی
-مصرف سوخت عالی و تولید کم آلایندگی
-شتاب بی نظیر بین رقبا
-بهترین آئرو داینامیک بین رقبا
-طراحی داخلی و خارجیه عالی
-نصبت قدرت به وزن
-هندلینگ
-بهترین تایم توی پیست
و………………..
هیچ خودرویی نمیتونه ادعا کنه که تمام رتبه های اول مال خودشه چه میخواد مک لارن 720s باشه یا فورد جی تی و یا حتی بوگاتی شیرون.
asa
۱۱ خرداد ۱۳۹۶پهلوان مکلارن جان منظورم از رتبه های اول رتبه های اول و سومی هست که دو دستگاه از فورد gt توی لمانز سال پیش کسب کردند.
منظور نویسنده هم همین بود .
مقام های اول تا سوم لمانز سال گذشته به این ترتیب :
1.فورد gt
2.فراری 488
3.فورد gt
ضمنا منظورم از 10 سال غیبت فاصله رونمایی از gt سال 2006 تا این gt 2016 هست.
پهلوان مک لارن(مک دانیال)
۱۱ خرداد ۱۳۹۶بله دوست من.
راستش من خودمم شک کردم.
ببخشید من اشتباه کردم.
عام پوری
۱۰ خرداد ۱۳۹۶خوووبه اااااماااااا کاش یکم اسب بخارش بیشتر بود….. :/
ایمان
۱۱ خرداد ۱۳۹۶ماشین کم نظیریه ولی به هر حال برند فورد با این قیمت نجومی یکم عجیبه
HASAN
۱۱ خرداد ۱۳۹۶واقعا ماشین عالیه، فقط حیف که مصرفش بالاست.
فرزاد
۱۱ خرداد ۱۳۹۶اوووف چه مسابقه ای بین اینو کوروت جدید راه میوفته .
….البته کوروت یک پنجم این قیمت داره …..
همچنان منتظر کوروت جدید هستیم ……
این دوتا پیستو میخورن….
Mahdi US CARS
۱۱ خرداد ۱۳۹۶همش فکر میکردم چرا فورد v6 گذاشته روش که دلیلشم فهمیدم
افرین به فورد GT
این خبر خوبی بود
sevlan
۱۱ خرداد ۱۳۹۶اتفاقاَ بنظر من نقطه قوت طراحیش پشتشه (واسه اون دوستی که میگفت شبیه خوک انگری بیرد شده )قرار نیست که همش اگزوز از زیر سپر بیاد بیرون ،اینم یه جورشه ، عجیب و غریب و لی زیبا ، سوراخ دملغ خوک بچهرش میاد ، اگه غیر این بود زشت میشد ???
Hooman
۱۱ خرداد ۱۳۹۶چند وقتی هست که متاسفانه یه عده ای از دوستان بدون توجه به خیلی از عوامل فاکتور قیمت رو کردن یه گرز میزنن سر یه سری سوپر اسپرت ها از جمله همین Ford GT یا Lexus LFA یا آخرین موردش لامبورگینی سنتنارینو و ادعا میکنن اینا قیمتشون رقابتی نیست یا زیادی گرونن .
خواهش میکنم از دوستان تو اینترنت کمی در مورد واژه تولید محدود بودن و افزایش قیمت اون کالا حالا هر چیزی تحقیق بکنن بعد شروع کنن ایراد گیری !
حامد
۱۱ خرداد ۱۳۹۶سوپر اسپرت!!!!!!!!نماى نیم رخ مک لارن و بعد از نماى نیم رخ جلوى ماشین شبیه به مک لارن و پورشه هست؛نماى پشت که شده فرارى
دوستااااااااان بهتر نیست تعصب بیجا رو کنار بزاریم،هرچه اعداد و ارقام رو کنار هم مى زارم مى بینم نسبت به خیلى از رقبا توى همین کلاس سوپر اسپرت کار خاصى رو انجام نداده، و توى نماى کلى و پلتفرم هم که متاسفانه ،،،،،،،،،،