شاید با دیدن این خودرو در خیابانهای شهر، نظر خیلیها به این تخممرغ ناآشنا جلب شود چراکه باوجود فروش جهانی بالای آن، اثری از این خوش استیل آمریکایی در خیابانهای کشور نیست. موضوعی که خیلی وقت است دل هر علاقهمند به خودرو را خون کرده. بااینوجود میتوان در مناطق آزاد این زیباروی خجالتی را پیدا کرد. بهخصوص منطقه آزاد کیش که اج (Edge) در آن بهوفور یافت میشود.
باوجود کمیاب بودن اِج در اهواز، شانس به ما روکرد و فرصت یافتیم تا این زیبارو را به چالش بکشیم. خودروی مورد بررسی ما مدل ۲۰۱۴ بیسیک یا SE بود.(به علت افت قیمت بالای خودروها در منطقه آزاد و عدم نیاز به تجهیزاتی مثل گرمکن صندلی و فرمان و از این دست، خودروها بیشتر بهصورت پایه یا Low Option وارد میشوند)
فورد، تولید اج را از سال ۲۰۰۶ در کانادا آغاز کرد و نسل دوم آن که از سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد به ترتیب امکانات در ۴ تریم SPORT, LIMITED, SEL, SE به بازار روانه شد. تریم اسپورت دارای ظاهری متفاوت است و از پیشرانه قدرتمندتری برخوردار است. اج نقش خود را بهعنوان کراساوور سایز متوسط این شرکت بهخوبی ایفا کرد و توانست با فروش بالا، محصولی موفق برای این غول خودروسازی به حساب آید.
بیرونش چطوره؟
با نگاه اول به شمایل خودرو اولین چیزی که نظرها را به خود جلب میکند، جلوپنجره حجیم و براق کروم با نشان بزرگ فورد در وسط آن است. چراغها بهخوبی با نمای پیشین هماهنگ شده و جلوه خوشنقشی به رخ خودرو بخشیدهاند.
فاصله ۲۸۲۴ میلیمتری بین دو محور تا حدودی زیاد است و پیچیدن یا دور زدن را سخت میکند همچنین اج از زمین ۲۰۱ میلیمتر فاصله دارد که در جادههای ناهموار، از این نظر مشکلساز نخواهد بود.
داخلش چی؟
هنگام ورود به داخل خبری از سوراخ قفل درب برای قرار دادن سوییچ و باز کردن آن نیست، بلکه با تعدادی دکمه در بالای دستگیره مواجه میشویم که به نوبه خود خاص و جالباند! بله، برای ورود باید رمز را وارد کنید!
با ورود به داخل، اولین چیزی که نظر ما را به خود جلب میکند، نور زمینۀی آبی رنگ چشمنوازی است که فضایی زیبا به داخل بخشیده. مواد سازنده یا متریال داخلی باکیفیت از ویژگیهای مثبتی است که مالک خودرو در مقایسه با تویوتا پرادو ۲۰۱۳ -که خودروی دیگر مالک است- از آن ابراز رضایت میکند. طراحی داشبورد ساده و دلنشین است و حسی درخور خودرویی باکیفیت به سرنشین القا میکند
در این میان این فرمان خودرو بود که پس از چند سال استفاده، رنگ و رو باخته بود و به چشم میآمد.
جادار هست؟
فضای سرنشین جلو برای شخص بنده با جثه ۱۹۰ سانتیمتری کافی است و احساس تنگی و ناراحتی سرنشین را آزرده نمیکند. فضای بار نیز به لطف قابلیت تا شوندگی صندلی عقب، همانطور که انتظار داشتیم کافی است. یکی دیگر از نکات منفی که به چشم میخورد عرض نسبتاٌ کم صندلیهای جلو است اما به لطف امکان تنظیم صندلی به حالات مختلف، مالک آن را بهتر از پرادو میدانست.
سیستم صوتی کیفیت مطلوبی دارد و دارای قابلیت Sync by Microsoft میباشد ولی از آنجا که خودرو مورد بررسی ما نمونه بیسیک بود، کمبود برخی امکانات اعم از صفحه نمایشگر لمسی و دوربین دنده عقب به شکلی احساس میشوند. ورودیهای آن نیز شامل AUX, Ipod, CD, USB بود که میتوان آن را راضیکننده دانست.
فنی چه خبر؟ مصرف؟ هزینهها؟
زیر پوست اج پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپهٔ تنفس طبیعی با ۲۸۵ اسب بخار و ۳۴۳ نیوتون بر متر وظیفه به حرکت درآوردن جثه ۲۴۴۰ کیلوگرمی آن را با کمک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بر عهده دارد. این گیربکس در همه اج ها مشابه است و عملکرد مناسب و بدون تأخیری در شتاب گیری از خود نشان میدهد
پیشرانههای ۲ لیتری چهارسیلندر توئین توربو شارژ اکوبوست با ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۶ نیوتون بر متر و همچنین ۳.۷ لیتری با ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتون متر گشتاور در نسخه اسپورت قابل سفارشاند.
مصرف سوخت نیز در نمونه ۳.۵، ۲ و ۳.۷ لیتری به ترتیب ۱۱، ۹.۸ و ۱۱.۷ لیتر درصد کیلومتر اعلام شده.
همانطور که از این اس یو وی قدرتمند انتظار داشتیم، هنگام سبقت و شتابگیری خودی نشان میداد و سرنشین را به صندلی میچسباند
سخن آخر
اج خودروییست زیبا و قدرتمند که در رقابت با حریفی همچون نیسان مورانو، حرف زیادی برای گفتن دارد و این همان چیزیست که از فورد انتظار داشتیم.
فروش بالای آن در امریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز مُهریست بر موفقیت این خودرو در فروش و رضایت مشتری. ظاهر جذاب، قیمت مناسب (البته در هر کشوری بهجز ایران!)، امکانات بهروز و استهلاک پایین را میتوان عامل این موفقیتها دانست
به هر حال مالک خودرو که آن را صفر کیلومتر از نمایندگی فورد دبی خریداری کرده، از این انتخاب راضی است و در مقایسه با دیگر خودروی خود امتیاز ۸ از ۱۰ را برای اج منصفانه میدانست. در انتها سپاسگزاریم از مالک خودرو، آقای محمدرضا سبزپوش و عکاس آقای سروش مسیحی پور که علیرغم آلودگی هوای اهواز در روز گزارش و مشغلهٔ کاری، نهایت همکاری را با ما داشتند.
حال شما بگویید که نظر شما راجع به این تخممرغ آمریکایی (لقبی که بیشتر در کیش به این خودرو میدهند) چیست؟!
نویسنده: حسین قنبری
AMERICAN
۳ اسفند ۱۳۹۶ممنون جناب قنبری خیلی خوب بود
خواهشا بجای برسی و مطلب های سطحی که در سایت زیاد میبینیم از این برسی ها بیشتر بزارید
محمد
۳ اسفند ۱۳۹۶««اثری از این خوش استیل آمریکایی در خیابانهای کشور نیست. موضوعی که خیلی وقت است دل هر علاقهمند به خودرو را خون کرده..»»
.
.
عدم ورود خیلی از خودروها دلمان رو خون کرده جناب قنبری عزیز….. حتی خودروهای مجاز واسه واردات مثل انواع خودروهای مزدا و…
حسین قنبری
۴ اسفند ۱۳۹۶خواهش میکنم دوست عزیز
به امید خدا مطالب بعدی در راهه
کارل شلبی
۳ اسفند ۱۳۹۶ماشین واقعا قشنگیه مخصوصا عقبش با اینکه سادست
رنگ سورمه ای این ماشین یه چیز دیگست??
کارل شلبی
۳ اسفند ۱۳۹۶آقا من فقط یه چیز رو نفهمیدم منظورش از رمز چی بود؟!
بهنام
۳ اسفند ۱۳۹۶بالای دستگیری درب راننده چند تا کلید داره واسه زدن رمز ورود مثل پسورد گاوصندوق ?باید کلید ماشینم نزدیک در باشه ?
کارل شلبی
۳ اسفند ۱۳۹۶عجب?
Hamid.Hellcat
۳ اسفند ۱۳۹۶ماشین آمریکایی ماشینیه برای یک عمر که با عشق و علاقه نگهش داری. پیشنهاد میکنم یک چارجر 2014 رو هم به همین سبک و سیاق بررسی کنید و بزرگی و راحتی، قدرت، ابهت و اطمینان شگفت آورش رو ببینید. وقتی پشت این ماشین نشستم و رانندگی میکردم احساس میکردم به کوه تکیه کردم. واقعا بقیه ماشینها به چشمم اسباب بازی میومد.
حسین قنبری
۴ اسفند ۱۳۹۶بله واقعاً همینطوره
حتماً انشاالله
Wrx
۴ اسفند ۱۳۹۶دو سال با این ماشین زندگانی کردیم ?تو دسته ما که سالم نموند بیچاره البته نه این که ماشین موردی داشته باشه بلکه عدم سرویس به موقع باعث یاتاقان زدن شد
ولی واقعا عالیه با وزن سنگینش ولی خیلی شتاب خوبی داره
فقط مصرف سوختش بالاست پا به گاز باشید به صدی ۲۰لیتر هم میرسه ?
حمید
۴ اسفند ۱۳۹۶اخه امریکا هم شد خودرو ساز
هیچی از خصوصیات جدید طراحی درش بکار نرفته
نه چراغ باریک
نه خطوط شبک و تیز
و …..،
mohammadali
۴ اسفند ۱۳۹۶هیچکی خودروساز نیست اصلا خوبه؟ فقط شما تو زیرزمینت خودرو ساختی و شدی خودروساز خوبه؟
تو امریکا تریم SE فورد اج مدل 2018 که خیلی هم قشنگه قیمتش 26965 دلاره. تازه مالیات بیست درصدم اضافه شده. در واقع قیمت خود ماشین از کارخونه 21752 دلاره.
عکسهای فورد اج 2018 رو تو اینترنت ببین، قیمتش به نرخ امروز دلار نود و هفت میلیون و هفتصد و نه هزار تومنه به عدد 97709000 تومن ارز رایج مملکت. اگه ما مثل امریکا جهان خوار بودیم باید این ماشینو به قیمت 26965 دلار میخریدیم یا به عبارتی صد و بیست و یک میلیون و دویست و شصت و یک هزار تومن به نرخ امروز دلار. ولی ما جهان خوار تریم. تا کور بشه چشم کسانی که نمیتونه جهان خواری ما رو ببینه
تازه تو کشورای خارج معمولا شما میتونی با نمایندگی چونه بزنی و ماشینو ارزونترم بخری، چون نماینده رسمی هستن و هرچی بیشتر بفروشن بیشتر سود میکنن تا اینکه گرونتر بفروشن.
هیوندایی اکسنت تو امریکا قیمت فروشش با مالیات و عوارض گمرک 14995 دلاره
یعنی اگه امریکایی بودی میرفتی نمایندگی با شصت و هفت میلیون و چهارصد و سی و دو هزار تومن به نرخ امروز دلار یه هیوندایی اکسنت میاوردی خونه. این قیمت خود هیوندایی هست و چون اونا نمایندگیشون رسمی هست ممکنه ارزونترم بخری. یکی از روشهای خرید یه ماشین نو از نمایندگی اینه که تو سایت شرکت سازنده ی خودرو ماشینو میسازی و بعد کد ماشینتو به نمایندگی ها میفرستی یا ایمیل میکنی و میگی اینو چقدر میتونی ارزونتر بهم بفروشی، ولی قیمت خود نمایندگی معمولا ارزونتر از قیمت خود سایت رسمی هستش
قیمت خود کارخونه 10496 دلاره. یعنی چهل و هفت میلیون و دویست و دو هزار تومن.
حالا هرچی اپشن بیشتر بخری گرونتر میشه و بعدم به کشوری که ماشینو وارد میکنی بستگی داره چقدر عوارض گمرک و مالیات بر ارزش افزوده بگیره.
یه مدل دیگه مثال میزنم
نیسان ورسا سدان رو با قیمت 12110 دلار با احتساب مالیاتو همه ی عوارض میتونی بخری. یعنی اینکه با پنجاه و چهار میلیون و چهارصد و هشتاد و دو هزار تومن به نرخ امروز ارز میتونی یه نیسان ورسا سدان همین امروز بخری و ببری خونه
حالا ما که از یه کشوری با صنعت خارق العاده ی خودروسازی که بنزم به استانداردهاش نمیرسه هستیم نباید دیگه بگیم امریکا خودروساز نیست
یا اینکه ژاپن خودروساز نیست
حتی کنیا صنعت خودروسازیش از ما پیشرفته تره
Sajjad
۴ اسفند ۱۳۹۶یعنی یه خودرو فقط با خطوط تیز اسمش خودرو میشه؟
سواد خودتو در چه حدی دیدی که خودروسازی رو بردی زیر سوال؟
mohammadali
۴ اسفند ۱۳۹۶لطفا این نظر منو تایید کنید چون واقعا لازمه
مثل وقتی که امریکا مریخ نورد کوریوسیتی یا کنجکاوی رو به مریخ فرستاد ما اینجا داشتیم مسخرش میکردیم که چرا دوربینش اینطوریه چرا موتورش اینطوریه چرا پنل خورشیدیش توانش کمه
دقیقا یادمه برای دوربینش همه متخصص شده بودیم که دوربینهای بهتریم هست
الان دقیقا مثل همون زمانه
یکی امریکا رو خوب نمیدونه یکی ژاپنو خودروساز نمیدونه یکی المانو خودروساز نمیدونه
اخه به ما چه؟ مگه ما خودرو رو به نرخ جهانی میخریم که برامون مهم باشه؟
اصلا ما که رنو ساندروی نسل قدیمو گرونتر از نسل جدیدش میخریم چرا باید بیاییم تو سر و کله همدیگه بزنیم ؟
اگه تو امریکا امار میگیرن به این دلیله که مردمشون استفاده میکنن به قیمت جهانی میخرن، از خدمات پس از فروشش بهره مند میشن، نمایندگی هاشون واقعا اصله
ما که پرایدمون از هیوندایی استانداردتره دیگه چرا باید تو سر و کله ی هم بزنیم؟
یه خبره میخونیم و به حال خودمون تاسف میخوریم تموم شد و رفت. حالا بیاییم کارشناس بشیم که چی بشه؟ اصلا مگه دستمون به لکسوس و تویوتا و هیوندایی و فورد و شورلت و بیوک و هوندا خورده که الان متخصص شدیم برا خودمون؟
تو خود امریکا اینطور یقه جر نمیدن که ما تو سر و کله ی هم میزنیم
تو یوتوب که هر مدل ماشینی که مقایسه میکنه زیر دست طرفه روزها باهاش رانندگی میکنه و بعدم نتیجه گیریش اصلا بدونه یقه جر دادن و تخریب نیست و تو کامنت خود فیلما حتی یک نفرم نمیاد یقه جر بده ولی ما که از نزدیکم ندیدیم براش میجنگیم چون فقط یه عکس از دور دیدیم و یه چند خط دربارش خوندیم وقتیم که یکی نظر مخالف بده بهش میتوپیم انگار که فحش چیز دار داده. اخه ما کی میخواییم دست از این کارا بکشیم/؟
من نه المانو نه ژاپنو نه امریکا رو و نه کل اروپا و هند و چینو روسیه رو خودروساز نمیدونم، همشون اشغال سازن، چون من پراید ندارم
هر وقت پراید داشتم اونوقت میتونم بگم ماشین چیه
حالا هی بزنید تو سر و کله ی همدیگه ببینیم اخرش به کجا میرسید. یقه ها جر بدید کتک کاریها بکنید فحش ها بدید .
هر وقت دست یکیتون به نه بنز و بی ام و به هیوندایی و رنو خورد بیایید بگید باشه ؟
F۲۲RAPTOR
۴ اسفند ۱۳۹۶کاش همه مثله شما فکر میکردن داداش
Mohsen
۴ اسفند ۱۳۹۶من که اهوازم زیاد این مدل خودرو رو می بینم زیبا شاید اخرین چیزی باشه که به این ماشین می تونم بگم به نسبت پراید زیباست ولی به نسبت ماشین های اروندی دیگه (cx 5 cr v اسپورتیج و …) حداکثر معمولی باشه
(Ali (Chevy nova
۴ اسفند ۱۳۹۶شما نظراتت رو برا خودت نگه دار محسن
اىن چند روزه اونقدر خبر موفقىتهاى خودروسازان امرىکاى رو پدال گذاشته که خىلى ها از شدت فشار شروع کردن به فکاهى گفتن
حمیدرضا
۴ اسفند ۱۳۹۶فورد خودروساز موفقی بوده همیشه و من همیشه محصولاتش رو دوست داشتم و همون طور که گفتم یکی از بهترین برندها برای بازار ایران هست به همراه هوندا و مزدا چون همشون با چیزی که یک ایرانی از خودرو میخاد همخوانی داره
ali a
۴ اسفند ۱۳۹۶من ماشین ژاپونی رو کاملا ترجیح میدم…هوندا . تویوتا . مزدا.نیسان..
.
۴ اسفند ۱۳۹۶مدل 2011 .. از تکنولوژی خوبی بهره میبره، حتی تکنولوژی موتورش هم پیشرفته بود و هنوز هم حرف واسه گفتن داره بعد 7 سال
.
۴ اسفند ۱۳۹۶تا حالا سانتافه و ادج سوار نشدم … ولی به نظر میاد ادج بهتر باشه،ولی اینو میدونم از لحاظ تکنولوژی موتوری بهتر از سانتافه اس
Mahdi cheraghi
۸ اسفند ۱۳۹۶سلام آقای قنبری من یه فورد اج اسپرت فول دارم،انزلی هستم اگه خواستید میتونیدتشریف بیارید ماشینمو بررسی کنید
حمیدرضا
۸ دی ۱۳۹۷سلام من حمید رضا هستم از جنوب شهر تهران ینی اون پایین پایینا حتی از اسلامشهر هم پایین تر والا من اینجا آدمایی با درک و فهم و علم ب فوضولی تو ماشینای خارجی زیاد دیدم ولی ازدیدگاه نظر محمد علی ک قیمت خودرو تو نمایندگی و بازار ب قیمت دلار روز با عوارض و مالیات و همش + قیمت ماشین ب تومن و داشت خیلی خوشم اومد و حال کردم دمت گرم??? محمدعلی جان من تا حالا دوروبر خودم همچین آدمی ندیده بودم خدا عمر با شرف بهت بده ننه???
آریا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸درود، من حدود ۱۲ سال بجز هوندا سوار هیچ ماشینی نشدم تا اینکه ۲۰۱۴ نمیدونم چرا فورد اج گرفتم، چند ساله دارمش و خودم باورم نمیشه که چقد نسبت به هوندا کم خرجه! من پول حداقل ۳ تا هوندا سیویک رو توی ۹ سال خرج قطعاتش کردم. ولی اج اصلا اینطور نیست، قابل مقایسه نیستن البته. فقط این فورد ۲۰۱۳ هست که رویو شده، من خودم هم ۲۰۱۴ از دبی خریدم ولی ماشین صفر ۲۰۱۳ بود چون ۲۰۱۴ تولید نشده بود و کلا نیومد تا فیس لیفت شد، دوستانی که با شاهکارهای چینی مقایسه کردن و از طراحی ایراد گرفتن توجه کنن این طراحی ۵ سال پیش هست جدیدش دیگه نمیاد بعد از اینکه گفتن ماشینای امریکایی پر مصرفن! بهرحال همچنین نفهمیدم چرا فورد و توسان یا کلا خودروهای کپی شده کره ای رو با هم مقایسه میکنین. موفق باشین…
AmirHossein
۲۰ خرداد ۱۳۹۸این ماشین خیلی توپه…
اصن سوارش که میشی انگار سوار یدونه کوه بلند شدی ?
اصن آدم خیلی حال میکنه توش…
راه که میره زمینو میلرزونه…
این تویوتا لند کروز و لکسوس LX570 رو تا میکنه میذاره جیبش ?
من مدل 2013 شو دارم…
از وقتی 20000 تا کارکرد داشت دست خودم بوده
حتی با این که باهاش آفرود رفتم و زیاد درست نگهداریش نکردم اما…
بازم عین روز اول کار میکنه. (با 180000 تا کارکرد)
من قبلا انواع تویوتا ها رو داشتم….
مث لندکروز، اف جی کروز، راو 4 و…
و لکسوس LX570 هم داشتم…
ولی این از همه شون توپ تره ??
خلاصه اگه میخواین ماشین بخرین این مورد عالیه.
من دیگه عرضی ندارم. یاعلی
ممنون از اینکه پیام مرا خواندید
Name
۲ شهریور ۱۳۹۸آقا امیرحسین من کاملا با شما موافقم خیلی ماشین بهتری از RX350 و سانتافه ۳۵۰۰ و مورانو هستش اصلا با اونا قابل مقایسه نیس…
اصن واسه خودش یه غولیهه
Mohammad
۱۹ آذر ۱۳۹۸سلام
بحث طراحی و زیبایی شناسی که باشه بالاخره آدمی که ماشین زیادی رو دیده باشه میتونه نظربده ..به داشتن و سوار شدن هم نیس ..
به دوستان حق میدم نظراتی در تقابل کاربر حمید داشته باشن چون بیان یک بیان سطحی و نازیبا بود ..
اما نظر منم در مورد این مدل فورد و شاید بیشتر خودروهای امریکایی تا حدودی شبیه به کاربر حمید خواهد بود ..
علم زیبایی از ظرافت ها سرچشمه میگیر..اما بعضی اوقات تضاد زیبا گونه تناسب ها با یکدیگر هم در ادبیات عامه (یه نوع زشتی زیبا) بکار برده میشه ..بحث شخصیت و سلایق مطرح ..
متشکر
محمد
۱۹ آذر ۱۳۹۸سلام
بحث طراحی و زیبایی شناسی که باشه بالاخره آدمی که ماشین زیادی رو دیده باشه میتونه نظربده ..به داشتن و سوار شدن هم نیس ..
به دوستان حق میدم نظراتی در تقابل کاربر حمید داشته باشن چون بیان یک بیان سطحی و نازیبا بود ..
اما نظر منم در مورد این مدل فورد و شاید بیشتر خودروهای امریکایی تا حدودی شبیه به کاربر حمید خواهد بود ..
علم زیبایی از ظرافت ها سرچشمه میگیر..اما بعضی اوقات تضاد زیبا گونه تناسب ها با یکدیگر هم در ادبیات عامه (یه نوع زشتی زیبا) بکار برده میشه ..بحث شخصیت و سلایق مطرح ..
متشکر
راهله
۱ دی ۱۳۹۸من به عنوان یه خانم نظر کارشناسی نمی تونم بدم چون اطلاعاتم مس دوستان کامل نیست اما
من هم کیا سراتو، فورد اکسپلورر، نیسان التیما روداشتم و تجربه رانندگی با ایج واقعا متفاوته کلا مسلط رانندگی میکنی
چون دید خیلی خوبه کاملا اتاق راحت طراحی شده و ضمنا بدنه خیلی مقاومی داره من یه تصادف جزیی داشتم با نیسان سنتزا با اینکه مقصر اون بود روم نمیشد پیاده بشم کلا کند رو درب شاگرد یارو رو فورد ایج یه خراش ساده? اگه یه جمله بخوام بگم همه چیش اندازس با اینکه ماشین خانوادس اماااا وقتی تخته گاز میکنی واقعا شتابش معرکس.
سامان
۱۹ بهمن ۱۳۹۸سلام
با احترام به بقیه عزیزان ، لطفا دوستانی که فقط موتور گازی نشستن و گاهی هم با پراید باباشون یه چرخی زدن، در مورد قطب صنعت خودرو سازی جهان و مخصوصا فورد “هیچ نظری ندن”
ماشین آمریکایی چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ ظاهری با هیچکدوم از ماشینای مناطق آزاد قابل مقایسه نیست.
جناب قنبری، بنده ساکن رشت هستم و 2 ساله فورد ادج دارم و خوشحال میشم برای گزارش تکمیلی و عکس های بهتر در خدمتتون باشم…
رضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹بنده از منطقه آزاد ارس یه نمونه ی ۲۰۱۳ از زمان صفر کیلومتر دارم استفاده میکنم، علیرغم معایبی که داره مثل وزن زیاد راحتی خیلی خوبی داره داخل کابین خیلی ساکت و آرومه اما اگع بخوای تخته گاز کنی موتورش خوی وحشی بودنشو کاملا نشون میده.
محمد
۱۱ شهریور ۱۳۹۹باعرض سلام خدمت دوستان لطفأ بنده راراهنمایی کنید که لوازم فورد ادج درکجای مملکتمون پیداوارزونترازجاهای دیگه هست ازیدکی گرفته تا بدنه وداخلی ممنونم
علیرضا فرجامی
۳۱ مرداد ۱۴۰۰من از ۲۰۱۳ این خودرو دارم و نمیتونم خیلی به عوض کردنش فکر کنم چون تجربه ای میده که روی خودرو های کره ای نمبینید مقاله خوبی بود دقیق و کامل
محمد بیابانی
۱۶ اسفند ۱۴۰۰سلام آقای قنبری ممنون از مطالب شما سوال من این است که میخواهم یک ماشین بخرم به نظرتون فورد اج بهتره یا سانتافه
Peyman
۹ شهریور ۱۴۰۳درود دوستان . من چند ساله ساکن کانادا هستم . امشب که نظرات دوستان را خوندم تعجب کردم که چطور خودروهای کره ای را با آمریکایی مقایسه کردن. واقعا اینجا به هیوندا و کیا مثل یه اسباب بازی نگاه میشه . تو قبرستون خودروها مملو هستش از موتورهای خراب و افتضاحشون .ماشین های دست دوم نیسان و میتسوبیشی و سوبارو هم به مفت معامله نمیشه . البته تویوتا و هوندا اینجا قابل احترامه و مزدا هم تا حدودی طرفدار داره . اما هیچکدوم را اصلا نمیشه با ماشین های عضلانی و قدرتمند آمریکایی مقایسه کرد . من چند سال اول را تویوتا سوار میشدم ولی از اولین خودروی آمریکایی که اتفاقا فورد اسکیپ بود خریدم دیگه نتونستم ماشین ژاپنی سوار بشم .