اوایل ماه جاری میلادی بود که خبر خاتمه تولید رسمی فورد فیوژن و برادر لوکستر آن یعنی لینکلن MKZ منتشر شد. این سدان های میان سایز جایگزین مستقیمی نخواهند داشت. هر دو خودرو قربانی برنامههای فورد برای خاتمه فروش خودروهای سنتی در آمریکای شمالی هستند (موستانگ از این قضیه مستثنا است). البته شاید این تصمیم همیشگی نباشد اما کلاسی که سالهای پیش با حضور پررنگ خودرویی همچون فورد تاروس همراه بود هماکنون آینده خیلی روشنی ندارد. البته اینکه تولید فیوژن خاتمه یافته به معنی عدم خرید نسخههای صفرکیلومتر این خودرو نیست.
در واقع فورد بسیار دوست دارد مدلهای باقی مانده این خودرو را به خریداران بفروشد. در حال حاضر تخفیف ۴ هزار دلاری برای برخی مدلهای فیوژن وجود داشته و تنها استثنا به نیویورک مربوط میشود که تخفیف ۳ هزار دلاری را برای فیوژن در نظر گرفته است.
همچنین خریداران میتوانند این خودرو را بهصورت اقساطی و با مدت ۷۲ ماهه و بدون بهره انتخاب کنند. افرادی که در لسآنجلس ساکن هستند یک تخفیف هزار دلاری دیگر نیز خواهند داشت. این تخفیفها تا پایان ماه جاری میلادی معتبر هستند اما انتظار میرود بازهم تمدید شوند. حتی شاید در ماه سپتامبر تخفیفهای جذابتری نیز اعلام شود.
مدل پایه فیوژن S قیمت ۲۵۰۱۰ دلاری داشته درحالیکه مدلهای هیبرید و تیتانیوم پلاگین هیبریدی به ترتیب ۲۹۸۴۰ و ۳۶۸۴۰ دلار قیمت دارند.
بهمنظور استفاده از این تخفیفها خریداران باید تا ۳۱ آگوست خودروی خود را تحویل بگیرند. از آنجایی که فیوژن به پایان راه رسیده کارخانه تولید آن نیز اقدام به مونتاژ برانکو اسپورت جدید خواهد کرد.
موضوع جالب اینکه فورد در حال تست یک کراس اوور/استیشن جدید رؤیت شده است. این خودرو که رقیب بالقوه سوبارو اوتبک محسوب میشود شاید نام فیوژن را به نوعی زنده نگه دارد اما فعلا چیزی تائید نشده است.
F22RAPTOR
۴ شهریور ۱۳۹۹اصلا تصمیم فورد و جی ام رو درک نمیکنم
مزدا
۴ شهریور ۱۳۹۹حیف هست واقعا دیگه تولید نشه
علی
۴ شهریور ۱۳۹۹ای عجب!
Peyman56
۴ شهریور ۱۳۹۹از دهه۶۰ تا اوایل ۲۰۰۰فورد بازاریابی خیلی قوی داشت.هم برای سدانهاش در اروپا و همین طور خود امریکا.سدانهای فوق العاده مثل تاروس و موندئوبازار اروپا و مخصوصا بریتانیا رو کلا قبضه کرده بود.حتی چون امکان عرضه موستانگ در اروپا نبود کاپری معروف رو عرضه کرد که بازم گل کاشت.الان اروپا رو که از دست داده هیچ،بازار سدانهای امریکا رو دو دستی تقدیم ژاپن و المان کرد.بجای حذف باید رو مدلای جدید و احیای نامهای اسطوره ای هم در اروپا و هم امریکا کار میکرد.با اینکار بازار رو به تویوتا و هوندا داد و سالها بعد که دوباره سدانها محبوب بشن دیگه امکان رقابت رو با اونا نداره.
AMG///
۴ شهریور ۱۳۹۹فیوژنم رفت…..
کراس اور ها حتی به فیوژنم رحم نکردن
از ماست که بر ماست
مهدی
۴ شهریور ۱۳۹۹از ما که نیست اینجا این ماشین که هیچ یک چینی عقب افتاده پادشاهی میکنه
نامجو
۴ شهریور ۱۳۹۹“همچنین خریداران میتوانند این خودرو را بهصورت اقساطی و با مدت ۷۲ ماهه و بدون بهره انتخاب کنند. افرادی که در لسآنجلس ساکن هستند یک تخفیف هزار دلاری دیگر نیز خواهند داشت. این تخفیفها تا پایان ماه جاری میلادی معتبر هستند اما انتظار میرود بازهم تمدید شوند. حتی شاید در ماه سپتامبر تخفیفهای جذابتری نیز اعلام شود.”
جمله بالا باعث میشه برم سیگاری شم!
ali
۴ شهریور ۱۳۹۹فیوزن در مقابل رقباش حرفی برای گفتن نداشت…
بی ریا
۴ شهریور ۱۳۹۹لعنت به کل رده شاسی بلندها و اس یووی ها که اینجور بازار سدان های خاطره انگیز و قدیمی رو نابود کردن
لندکروز ۸ سیلندر ۴ میلیارد
پورشه کاین جی تی اس ۴ میلیارد
لکسوس ال ایکس فیس ۲۰۱۰ ، ۵ میلیارد
ولوو ایکس سی نود ۵ میلیارد
بی ام و ایکس فور ۴ میلیارد
سورنتو ۲۰۱۷ ، ۲ میلیارد و نیم
سانتافه ۲۰۱۷ ، ۲ میلیارد
خودمون رفتیم سراغشون که این قیمتی شدند
حسین
۲۱ آذر ۱۳۹۹پر فروش ترین سدان آمریکایی بود در سال۲۰۱۷یا۲۰۱۸ فروشش از شورلت مالیبو و کروز بیشتر بود.سدان های لینکلن هم نابود کرد .جنرال موتورز در کادیلاک هنوز داره سدان می سازه.