شلبیفورد

تست داینوی شلبی GT500 فیبر کربن تراک پک با نتایجی بحث‌برانگیز

فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ خودروی ارزان‌قیمتی نیست. با برچسب قیمتی ۷۳۹۹۵ دلاری این خودرو فاصله قیمتی زیادی با شلبی GT350R داشته و البته که قیمتش بیش از دو برابر قیمت موستانگ GT پایه می‌باشد.

اما پکیج فیبر کربن تراک پک باعث می‌شود این خودرو گران‌تر هم بشود زیرا قیمت ۱۸۵۰۰ دلاری داشته و باعث می‌شود بهای موستانگ شلبی GT500 به حدود ۱۰۰ هزار دلار برسد. بخش اعظم قیمت این پکیج را رینگ‌های فیبر کربنی شرکت استرالیایی Carbon Revolution تشکیل می‌دهند.

این رینگ‌های فیبر کربنی ۱۷ اینچی که قبلاً به خاطر شکستگی خود خبرساز شده بودند باعث ایجاد پرفورمنس بهتر در پیست می‌شوند. واضح است که استفاده از رینگ‌های سبک‌تر در تست داینو می‌تواند تأثیر مثبتی داشته و باعث افزایش اسب بخار تولیدی چرخ ها شود؛ اما این افزایش چقدر است؟ در ویدئوی منتشر شده شاهد تست داینوی موستانگ شلبی GT500 با پکیج یاد شده هستیم. این خودرو در تست‌ها قدرت ۶۷۷.۹ اسب بخاری را ثبت می‌کند.

موضوع جالب و سورپرایز کننده اینکه قبلاً شلبی GT500 بدون این پکیج قدرت بهتر یعنی ۷۰۵ اسب بخار را در چرخ ها ثبت کرده بود. اگرچه انتظار داشتیم GT500 مجهز به پکیج فیبر کربن تراک پک قدرت بیشتری در چرخ ها داشته باشد اما نتایج درست برعکس این موضوع هستند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که مقایسه یاد شده خیلی درست نیست. فاکتورهای زیادی هستند که می‌توانند روی نتایج تست داینو تأثیر بگذارند و از جمله آن‌ها می‌توان به فشار لاستیک، اپراتورها و… اشاره کرد. در مقایسه بالا از دو خودروی متفاوت استفاده شده و این خود یک متغیر مهم است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (251 ديدگاه)

    اوف چه زیبا

    موافقم 12
    مخالفم 4
  2. R@min

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    امکان نداره با رینگ سبک تر همچین اتفاقی بیوفته. قطعا یه جای کارشون می لنگه

    موافقم 12
    مخالفم 7
    1. ali_x76

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      تو متن هم گفته شد دیگه، دو تا ماشین متفاوت، داینو های متفاوت، سوخت، فیلترهوا، دمای هوا، جت دمنده ای که جلوی ماشین گذاشتن، کارکرد ماشین و …تاثیر گذارن.

      موافقم 10
      1. R@min

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        خواستم تاکید کنم ??

    2. Hadi

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      عجیبه…

  3. Ãbţìň

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بخدا یکی از **** ترین مردم ما هستیم که بخاطر یه خبر،توی این سایت ها دعوا راه می‌اندازیم و میزنیم تو سر و کله همدیگه، آقا صنعت خودروسازی دیگه صنعت خودروسازی نیست شده کامپیوتر سازی،این صنعت تا دهه 90 خوب بود الان همش چرت و پرت شده،من یکی خودم از بچگی عاشق ماشین بودم الان اصلا خوشم نمیاد هی نگاه بندازم به این مطالب،به غیر از این موارد اینها مگه توی ایران اتفاق می‌افته یا به ما مربوطه که خودمونو سرکار میزاریم براش؟ کی هست که نظراتمون براش مهم باشه؟جز پدال کی به حرفمون گوش میده؟! باید قبول کنیم دیگه اوضاع خیلی مسخره شده،فقط کم مونده ربات ها هم جامونو بگیرن!

    درضمن،من این کامنت رو کلی گذاشتم و اصلا ربطی به این مقاله هم نداشته،پس نیاین بگین شما کامنت بی ربط گذاشتی.

    موافقم 19
    مخالفم 14
    1. محمد

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (14 ديدگاه)

      شما کامت بی ربط گذاشتید دوست عزیز
      .
      .
      .
      .
      ههههه شوخی کردم
      ممنون که حرف دل خیلی ها رو زدی که یکی شون خودمم
      کاملا درست میگین
      دعوا و فحش کشیه نا محسوس کار بسیار زشتی ست

      موافقم 11
      مخالفم 1
    2. Ahmedreza2002

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      (اینها مگه توی ایران اتفاق می‌افته یا به ما مربوطه که خودمونو سرکار میزاریم براش؟ کی هست که نظراتمون براش مهم باشه؟جز پدال کی به حرفمون گوش میده؟!)
      این بحث طرافدار بودن خیلی طولانیه
      اگبا این ک میگی جر و بحث نمکنیم موافقم ولی با اظهار نظر نکردن مخالف

  4. ممد ژانگولر

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    این ماشین یک عروسک زیباست
    دلش نمیاد بفروشتش که چی بخره ؟!!!
    اشکم در امد ???

    موافقم 5
    مخالفم 5
  5. behnam1012

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (994 ديدگاه)

    رینگ 17 اینچ ؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    Challenger demon
    Viper arc
    Mustang gt500
    Charger hellcat
    Corvette c7 2019
    Camaro ZL1
    GT 2017
    اینا به نظرم جذاب ترین ماشین های آمریکایی هستن

    موافقم 13
    مخالفم 9
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      چرا دیس؟؟؟؟

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Twin H Power

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (272 ديدگاه)

        چون لیستتون خیلی محدود بود

        اکثر آمریکایی ها جذابن D:

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          گفتم نظر شخصیه
          خودم حالم از نسل جدید کوروت و فیس‌لیفت کامارو به هم میخوره

          موافقم 2
          مخالفم 2
  7. M.A.S

    ۱۶ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (849 ديدگاه)

    نکته ای که وجود داره اینه که نشون میده کاراییش تو انتقال قدرت خیلی بیشتر از هلکت ردای و دیمن باید باشه
    (تست داینو دیمن قدرت موتور 840 تا روی چرخ فک کنم 749 بود
    این 760 تا روی چرخ فک کنم 705 تا)
    اما چرا تو درگ ها معمولا از ردای تایمای پایین تری میزنه ؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Sajjad

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1868 ديدگاه)

      به خاطر گیربکس

      1. M.A.S

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (849 ديدگاه)

        من متوجه نمیشم
        خب گیربکسش که کارایی بیشتری داره و قدرت بیشتری تحویل چرخ میده

        1. R@min

          ۱۶ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          البته گیربکسش توانایی کنترل قدرت تو شتاب اولیه نداره همین باعثه هرزگردیش میشه اما تو شتاب ثانویه و پاسخ دهی عالی کار میکنه. شاید شتاب اولیه واسه شلبی مهم نبوده. البته 3.3 زمان خیلی خوبیه.

        2. Sajjad

          ۱۷ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1868 ديدگاه)

          شما اگه روی یه ماشین، دوتا گیربکس با ضرایب دنده های ابتدایی متفاوت بزاری، شتاب های صفر تا صد متفاوتی به دست میاد.
          بر فرض مثال
          یک گیربکس 8 دنده اگر داشته باشیم و از هرزگردی صرف نظر کنیم.
          اگه ضرایب دنده ها اعداد بالایی باشه، برای مثال خودرو در دنده 3 به صد کیلومتر در ساعت میرسه با شتاب بالا، چون گشتاور زیادی رو به دلیل ضریب زیاد به چرخ منتقل میکنه
          اما اگه ضرایب اعداد کوچک تری باشن، برای مثال خودرو توی دنده 2 به صد کیلومتر میرسه ولی شتاب صفر تا صدش از حالت قبلی پایین تر میاد.
          هر کدوم از حالت ها یه سری مزایا و معایب دارن که خیلی گسترده و نسبیه
          خب شما فرض کن داری بین دوتا ماشین مختلف با موتور و گیربکس های کاملا متفاوت مقایسه میکنید.
          به هزاران علت این تفاوت میتونه ایجاد بشه اما گیربکس به شدت تاثیرگذاره

      2. Twin H Power

        ۱۶ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (272 ديدگاه)

        در کل میشه گفت که گیربکس دوکلاچه به خاطر استفاده از کلاچ و اتصال مستقیم با موتور از گیربکس های اتوماتیک معمولی که مبدل گشتاور دارن بهتر عمل میکنن و با کمترین اتلاف نیروی موتور رو به گیربکس انتقال میدن .
        اما شنیدم که در ماشینای با عملکرد بالا وقتی دورموتور بالا میره و درخواست قدرت از ماشین زیاد میشه خود مبدل گشتاور مثل یه کلاچ به طور مستقیم قفل میشه و صد در صد توان رو انتقال میده …

        در کل اتومات های معمولی رو بیشتر میپسندم …

    2. R@min

      ۱۶ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      اونا درگسترن و این پیست محور

      موافقم 2
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا