شلبیفورد

تست سرعت و شتاب فورد موستانگ شلبی GT350

فقط شما و اتوبانی خالی… و ۵۳۳ اسب بخار سرکش!

به جرات می‌توان گفت ۹۹ درصد مالکان فورد موستانگ شلبی هرگز به دنبال رسیدن به حداکثر سرعت خودروی خود نیستند زیرا بخش قابل‌توجهی از محصولات شلبی در آمریکای شمالی فروخته می‌شود جایی که خبری از اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت نیست.

به نظر می‌رسد دو راه قانونی برای تجربه حداکثر سرعت یک خودرو وجود دارد. اولین روش حضور در پیست یا یک باند فرود قدیمی است. روش دیگر هم حضور در اتوبان‌های آلمان و البته بخش‌های بدون محدودیت سرعت آن است. این همان کاری است که دست‌اندرکاران کانال AutoTopNL با فورد موستانگ شلبی GT350 انجام داده‌اند.

پیش از این شاهد شتاب گیری های زیاد این خودرو و البته نمایش سرعت آن بوده‌ایم اما این ویدئو روی ثبت حداکثر سرعت و شتاب گیری هایی در سرعت‌های معین تمرکز دارد. موستانگ شلبی GT350 توانسته به سرعت حدود ۲۸۰ کیلومتر در ساعت دست یابد که اگرچه در برابر برخی خودروهای پرفورمنس دیگر رقم کمتری است اما همچنان احساس‌برانگیز می‌نماید.

یکی از نکات بسیار جالب در این ویدئو تفاوت دور پیشرانه بین دنده‌پنج و شش می‌باشد. در نیمه دوم ویدئو یعنی جایی که تست حداکثر سرعت انجام می‌شود راننده دنده‌پنج را کاملاً نزدیک ردلاین ۸۲۰۰ نگه می‌دارد. زمانی که او تصمیم می‌گیرد دنده شش را انتخاب کند دور پیشرانه به حدود ۵ هزار افت می‌کند و بیننده احساس می‌کند دنده از پنج به هشت تعویض شده است.

به نظر می‌رسد این GT350 استوک باشد بنابراین زیر کاپوت آن پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری با قدرت ۵۳۳ اسب بخار و گشتاور ۵۸۸ نیوتون متر قرار دارد. فورد می‌گوید محصولش شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Hamdreza

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    خوش صدا ترین آمریکایی حال حاضر! واقعا خفنه

    موافقم 13
    1. RezaRs

      ۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      عشق حمیدرضاست روش کراش داره این است gt350 ازدل مک لارن یهو عشق فورد

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Hamid

        ۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        لطف داری دایی رضا

  2. challenger

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (178 ديدگاه)

    فورد خدای خودرو سازی در امریکا

    موافقم 9
    مخالفم 1
  3. R@m!n

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    نشسته ام به صفحه نگاه می کنم….

    موافقم 10
    1. AMG///

      ۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (142 ديدگاه)

      ???

  4. Ali_x76

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    دنده ی ۶ over drive هست و فقط برای رانندگی ( و کروز ) در اتوبان با سرعت ثابت.
    علت اختلاف زیاد بین ۲ دنده همینه.

  5. Aran Milan

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    با قیمت عالی همه چی داری!

  6. Abbas.Lambo

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    فقط شما و اتوبانی خالی… و ۵۳۳ اسب بخار سرکش!
    چیزی که تا عمر داریم نمی تونیم تجربه کنیم…

    موافقم 10
    1. Aryan kia

      ۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (574 ديدگاه)

      عوضش ۶۳ اسب بخار (پراید) با جاده پر چاله چوله به همراه دره رو تجربه میکنیم???

      1. SRT

        ۲ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (624 ديدگاه)

        این عالی بود??

  7. Ramin

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    دقیقه 2:29 موستانگ از ورودی اتوبان وارد میشه بعد یه گلف یا یه سوبارو دقیق نفهمیدم ولی طوسی بود با حداقل سرعت 150 تا رد میشه
    موستانگ تازه وارد شده بود با سرعت 30 کیلومتر

    موستانگ رسید بهش…. ردش هم کرد !!!! با سرعت 230 تا….
    بعد 17 یا 18 ثانیه…

    دقیقه 2:29 فکر کنم… ولی دقیقه 2 بود…

    خیلی باحال بود…

    .
    ولی اخه تو اتوبان… ?? چی بگم

    ولی موستانگ فقط موستانگ باس 429……. ( محصول دهه 70 میلادی… )

    پدال بزار کامنتم منتشر بشه… با سپاس…

    موافقم 2
    مخالفم 8
    1. محمد

      ۱ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      پدال انصافا نذار منتشر بشه

      موافقم 11
      1. ?porsche?

        ۱ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (749 ديدگاه)

        دقیقا نذار منتشر بشه

    2. Real

      ۳ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (38 ديدگاه)

      میشه هی اخر کامنتات نگی پدال بذار کامنتم منتشر بشه!
      همه دارن کامنت میذارن منتشر هم میشه و برای همین طراحی شده!
      ممنون

  8. عارف

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (327 ديدگاه)

    دنده ۳ تا ۱۵۰ تا آمپر میزنه ، چه حالی میده با این بزنی به جاده

  9. $Ãbţìň$

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    عشققققققققققققققههههههه⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
    ماستنگ خصوصا شلبی بی نظیره،چقدر حال داد این فیلم ???
    ماستنگ و دیگر هیچ….

  10. مهیار احمدنیا

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    فقط رخ رو نگاه کن

  11. زیزیگولو

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    بسیار عالی ???

  12. شاهین

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    کلا شلبی ۳۵۰ همین ضریب دنده هاش همینجوریه، درگ هایی که همزمان از دو ماشین فیلمبرداری میشه رو ببینید متوجه میشید یه نمونشو قبلا گذاشته بودم
    موتورش خیلی قدره و خوراک تیونینگه

  13. مهدی

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    چه حالی واقعا
    عععععاااااششششششققققققتتتتتتمممممم خخخییییللللیییی جذابه عاشقشم یعنی خیلی خوش صداس خیلی قشنگه عالیه

  14. Ramin

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    دوستان خیلی باحالید…

    گفتم موستانگ فقط باس 429 بعد 5تا دیس دادید

    اولا من نظر خودمو گفتم

    دوما همین موستانگ 429 شتابش 40 سال پیش 5.5 ثانیه بود.
    زمین و زمانو پاره پاره میکرد…

    نسخه های تقویت شده تو درگ زیر 10 ثانیه میره…. ( تقویت شده 1000 اسبی منظورمه )

    دوستان موافق نیستن…..!!!!

    اصلا اسمش روشه… موستانگ باس 429….

    1. $Ãbţìň$

      ۲ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      متاسفانه حرف بی اساس زیاد می زنی،حالا چه فرقی داره این موستانگ با اون قدیمیه، جفتشون خدائن….

  15. Ramin

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اقای آبتین…

    ???
    از شما بعیده…

    یعنی میگی این موستانگ که اینجاس خداس ؟؟؟؟

    پس باس 429 چیه ؟؟؟

    GT 500 دهه 70 ؟؟

    40 سال پیش اون ها شتابشون 5.5 الی 6 ثانیه بود…
    دارم میگم 40 سال پیش… ( بیشتر … 50 سال پیش… )

    اما همین موستانگه که اینجاس شتابش 4.8 هست… ??

    یعنی بعد 50 سال از 5.5 الی 6 شدش 4.8 …..

    خب قطعا اونا بهتر بودن….

  16. ?Ali Hossein?

    ۲ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    واااااااااااااااااااااااااااااااای چقدر اون عکس دومیه قشنگههههههههههههههههه???????❤❤❤❤❤❤❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا