کنترل خودرو در زمان روبرو شدن با مانع یا حیوانات بسیار حیاتی و مهم است. چگونگی عملکرد خودرو در زمان واکنش به تغییر مسیر ناگهانی راننده در پیشگیری از برخورد به معنی تفاوت بین مرگ و زندگی است. به همین دلیل است که تست گوزن یکی از مهمترین تستهای صنعت خودرو میباشد. البته که کراس اوورها و شاسی بلندها عملکرد کاملاً متفاوتی در مقایسه با خودروهای اسپورتی همچون فورد موستانگ GT مجهز به سیستم تعلیق سفارشی MagneRide خواهند داشت.
این تست سناریویی طراحی کرده که طی آن راننده باید از موانع پیش رو رد شود. تست مورد استفاده برای تست گوزن فرم S شکل دارد. در حالت موفقیتآمیز، خودرو باید سریعاً تغییر مسیر داده و البته با مخروطهای در نظر گرفته هم برخوردی نداشته باشد.
ویدئو با نشان دادن موستانگی که با مخروطها برخورد کرده و نمیتواند مسیر خود را سریعاً تصحیح کرده و در مسیر خود باقی بماند شروع میشود. سرعت خودرو در این تست ۷۷ کیلومتر در ساعت بوده است. البته بنا به گفتهی مجری، راننده باید از هندلینگ خودرو اطلاع داشته باشد. پس از گذشت زمان، راننده توانسته با موفقیت این تست را پشت سر بگذارد.
سیستم تعلیق موستانگ در این تستها حالت نرمال را داشته است. مشاهدهی این تست با سیستم تعلیق استاندارد و یا حالت سفتتر MagneRide جالبتر خواهد بود.
مجری میگوید موستانگ تقریباً هیچ کم فرمانیای تولید نکرده و خودرو با دقت به فرمانهای راننده گوش میکند. با افزایش سرعت، تواناییهای هندلینگی موستانگ کاهش یافته و این کوپه محبوب نمیتواند تستها را با موفقیت انجام دهد. البته گفته شده موستانگ همچنین پیشبینی پذیر باقی مانده و کنترل آن آسان است.
کنترل خودرویی پیشبینی پذیر در شرایط خطیر بهطور قابلتوجهی میتواند شانس تصادف را کاهش دهد. معمولاً رانندگان میتوانند از تصادف اولیه دوری کنند اما سپس کنترل خودرو را از دست داده و با عواقب بعدی آن مواجه میشوند. این اصلاً خوب نیست!
حسین
۱۲ آبان ۱۳۹۷هر چقدر ماستنگ و کامارو از ماسل کار بودنشون داره کم میشه به جاش داج چلنجر داره فوق العاده عمل میکنه .
امیدوارم نسل جدید ماستنگ و کامارو به ابهت گذشته برگردن
امیر
۱۲ آبان ۱۳۹۷دقیقا همینطوره
کامارو و موستانگ دارن اروپایی میشن تقریبا ک خیلی برام عجیبه وحداقل این چنتا ماشین ک افتخار امریکاییا هستن و افسانه ای هستن نباید اصالت خودشونو از دس بدن مخصوصا تو طراحی( لطفا دوستان جوگیر نشن و فک نکنن ک دارم توهین میکنم ،صرفا بابت طراحی و در بعضی شرایط فنی منظورم هس ک داره به سمت خودروهای اروپایی سوق داده میشه )
mahdy
۱۲ آبان ۱۳۹۷آخه هنوز چلنجر تغییر شاق و بزرگی ایجاد نکرده باید منتظر این تغییرات نه تنها در چلنجر که در خیلی ماشین های دیگش بود مثلا دورانگو با این که طراحیش خیلی جذابه ولی معلومه نیاز به تغییر نسل داره
امیدوارم که این تغیرات باعث اروپایی شدن جیپ نشه و این تنها باز مانده هم کمر خم نکنه
امیر
۱۲ آبان ۱۳۹۷امیدوارم ک همچین اتفاقی نیوفته
mahdy
۱۲ آبان ۱۳۹۷عذر میخوام اروپایی شدن دوج منظورم بود خط آخر نوشتم جیپ
کوروش
۱۲ آبان ۱۳۹۷قطعا آینده همین هست نه مسیر چلنجر الان موستانگ برای. هر کسی عاقلانه ترین انتخاب هست فقط تجربه رانندگی با این دو بنظرم نظر سرسخت ترین علاقه مندان چلنجر رو عوض کنه مگر اینکه فقط دنبال ظاهر کلاسیک باشند
Mopar or No Car
۱۲ آبان ۱۳۹۷تجربه رانندگی من با چلنجر که علاقمو بهش بیشتر کرد.
(Ali (Chevy nova
۱۲ آبان ۱۳۹۷چه مىکنه موستانگ
کوتاه بىا بابا فورد
چقدر اخه موستانگت موفقه؟؟؟؟
اون از فروش بالاش
اون از محبوبىتش
اىنم از تستهاش
mahdy
۱۲ آبان ۱۳۹۷چی میگی ؟
کوتاه بیا علی
با فروش و محبوبیت کار ندارم ولی نتیجه ی این تست در حد پز دادن نیست واقعا
Solid Snake
۱۲ آبان ۱۳۹۷البته تستش بد هم نبود
موستانگ یه ماشین کاملا مکانیکی و سنتی و در یک کلام یه ماسل کار هس
و با سیستم های الکترونیکی خودش رو تو خط نگه نمیداره
به عبارتی مثل ماشینایی که مهندسی پیشرفته دارن مثل bmw یا نیسان gtr نیست که شما فرمون بدی کامپیوتر بقیه کارا رو بکنه
من اینجا تو کیش روندمش
باید خیلی حرفه ای باشی که بتونی با یه موستانگ رانندگی کنی وگرنه مثل کامارو خوش هندلینگ نیس و مثل چلنجر به اون راحتی نمیشه باهاش دریفت زد
باید خیلی راننده حرفه ای باشی که بتونی موستانگ رو کنترل کنی
وگرنه میری تو دیوار