فورد

تعدیل نیروی 7 هزارنفری فورد در سراسر جهان

فورد همچنان به تعدیل نیروهای خود ادامه می‌دهد و جدیدترین خبر دراین‌باره به کاهش چشمگیر نیروهای دفتری این خودروساز آمریکایی مربوط می‌شود.


بنا به گزارش CNBC، فورد در حال تعدیل نیروی حدود ۱۰ درصدی از کارمندان دفتری می‌باشد که این میزان یعنی از کار بیکار شدن حدود ۷ هزار نفر. اکثر این کارمندان در دفاتر خارج از آمریکا مشغول بکار هستند اما حدود ۲۳۰۰ نفرشان در آمریکا حضور دارند و در آینده شغل خود را از دست خواهند داد. البته این تعدیل نیرو به اندازه‌ای که دیده می‌شود بد نیست زیرا یکی از سخنگویان فورد گفته ۱۵۰۰ نفر از آن ۲۳۰۰ نفر سال پیش به‌صورت داوطلبانه بازخرید شده‌اند.

جیم هکت مدیرعامل فورد با فرستادن یک ایمیل اعلام کرده این خودروساز نزدیک به ۲۰ درصد از ساختار مدیریتی فورد را کاهش خواهد داد. این میزان کاهش کاملاً قابل‌توجه بوده اما هکت گفته کاستن از بروکراسی‌های اداری و سرعت بخشیدن به این اتخاذ این تصمیم بسیار مهم است.


متأسفانه این شرایط برای کارمندان دیگر فورد هم نابسامان بوده و همین هفته نزدیک به ۹۰۰ نفر دیگر از کار بیکار خواهند شد. از این میان حدود ۵۰۰ نفر در آمریکا مشغول بکار هستند. تا پایان ماه آگوست نیز ۳۰۰ نفر دیگر از کمپانی فورد اخراج خواهند شد.


اگرچه فورد از کارمندان یاد شده خواسته هرچه سریع‌تر کار خود را ترک کنند اما این برند هم‌اکنون می‌گوید کارکنان جدا شده خواهند توانست چند روزی دیگر دفتر خود حضور داشته باشند و با همکارانشان خداحافظی کنند. این خودروساز همچنین گفته به منظور کمک به افرادی که شغل خود را از دست داده‌اند سرویس‌ها و منابع دیگری در نظر خواهد گرفت.

انتظار می‌رود این تصمیم‌ها صرفه‌جویی سالانه‌ی حدود ۶۰۰ میلیون دلاری در پی داشته باشد. هکت گفته است این کاهش هزینه‌ها برای موفقیت فورد ضروری و مهم است چراکه فورد نیازمند کاهش بروکراسی، سطوح مدیریتی، بهبود سرعت تصمیم‌گیری و تمرکز روی کارهای ارزشمند و کاهش هزینه‌ها می‌باشد.


این تعدیل نیرو و برنامه‌های صرفه‌جویی بخشی از استراتژی جدید فورد است که به دنبال هماهنگی با دنیایی در حال تغییر می‌باشد. کاهش هزینه‌ها و بروکراسی اداری بخش مهمی از برنامه‌ی این خودروساز بوده و هکت گفته تا پایان سال بخش اعظم کمپانی دارای ۹ سطح مدیریتی و یا کمتر خواهد بود که نسبت به ۱۴ سطح قبلی کاهش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. hossin

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (83 ديدگاه)

    بنا به گفته متن دلیلش 2 علت هست 1. کاهش هزینه ها 2. کم شدن بروکراسی اداری

    ((البته این تعدیل نیرو به اندازه‌ای که دیده می‌شود بد نیست زیرا یکی از سخنگویان فورد گفته 1500 نفر از آن 2300 نفر سال پیش به‌صورت داوطلبانه بازخرید شده‌اند.))

    ((انتظار می‌رود این تصمیم‌ها صرفه‌جویی سالانه‌ی حدود 600 میلیون دلاری در پی داشته باشد. هکت گفته است این کاهش هزینه‌ها برای موفقیت فورد ضروری و مهم است چراکه فورد نیازمند کاهش بروکراسی، سطوح مدیریتی، بهبود سرعت تصمیم‌گیری و تمرکز روی کارهای ارزشمند و کاهش هزینه‌ها می‌باشد.))

    ((این تعدیل نیرو و برنامه‌های صرفه‌جویی بخشی از استراتژی جدید فورد است که به دنبال هماهنگی با دنیایی در حال تغییر می‌باشد. کاهش هزینه‌ها و بروکراسی اداری بخش مهمی از برنامه‌ی این خودروساز بوده و هکت گفته تا پایان سال بخش اعظم کمپانی دارای 9 سطح مدیریتی و یا کمتر خواهد بود که نسبت به 14 سطح قبلی کاهش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.))

    1. Mad.z.Max

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      باور کن متن رو خوندیم! :)

      ولی واقعا دستشون درد نکنه، کسی که کارش به ادارات ایران افتاده میدونه کم شدن بروکراسی اداری چقد میتونه سرعت بخش باشه..

      1. hossin

        ۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (83 ديدگاه)

        Mad.z.Max
        علت این کارم اونکه الان یه عده متن رو نخونده باز میان میخوان داستان بگن منم برای همین 1 باره دیگه قسمتهای مهمش رو مشخص کردم و اوردم توی کامنتهام

    2. Reza

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      چون شرکت آمریکایی هستش واسه کاهش هزینه و بروکراسی اداری هستش ولی اگه شرکت اروپایی بود زمین و زمان و به هم ریخته بودین.

      باشه باشه اصلا اینایی که میگین همش درست

      1. hossin

        ۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (83 ديدگاه)

        مگه ما میگیم این حرف رو؟؟؟
        متنی که پدال ترجمه کرده داره این رو میگه
        میخوایی بگی پدال اشتباهی ترجمه کرده؟؟؟؟

    3. کوروش

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1129 ديدگاه)

      چیزی که روشنه افول برند های سنتی و عقب افتاده امریکایی هستش نتیجه سیاست های یک پرزیدنت پوپولیست…

  2. MOHAMMAD.DEMON

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    یه کمپانی تعداد مدل هارو کاهش میده ( مرسدس )
    یکی تعداد انجین هارو کاهش میده ( فلکس )
    یکی کاهش نیرو میده ( فورد ) ( تسلا )
    یکی از بازار سدان ها خارج میشه ( فورد و جنرال موتورز )
    و … و… و…
    اینا نشان دهنده یه سری تغیرات اساسی در دنیای خودرو هست
    شارخ و برگ اضافی باید قطع شه

  3. me84

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    محمد دمون به چیزایی اشاره کردی که تو ذهنم بود. حالا اینارو مقایسه کن با تویوتا:
    تعداد موتورهاش انقدر نیست که بخواد تولید بعضیهاشو قطع کنه. سرمایشو طوری استفاده میکنه که نهایت سود رو ببره (فولکس)
    زمانی که بعضیها دارن از بازار سدانها خارج میشن مدیر تویوتا گفته اتفاقا این کار باعث کمتر شدن رقبا و باز شدن بازار میشه و ما تو این بازار میمونیم مگر اینکه تقاضای بازار انقدر کم بشه که موندن توجیه نداشته باشه (فورد و جنرال موتورز)
    در مورد استراتژی منابع انسانی تویوتا تو گوگل سرچ کن ببین چه سیستمی داره. اصلا اخراج تو کارشون نیست و جوری سیستم رو راه انداخته که یه کارگری که استخدام میشه تا بازنشستگیش تو شرکت هستش. (فورد و تسلا)
    واقعا شرکت کار درستیه و من بجز تویوتا هوندا رو هم خیلی قبول دارم. همه چیز تولید میکنه.

    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      تفاوت کمپانی تویوتا با کمپانی هایی مثل جنرال موتورز و فورد میدونی چیه
      تفاوت اصلی شون سهام داران هستن
      تعداد سهام داران شخص در کمپانی مثلا فورد خیلی بیشتر از تویوتاست
      خانواده فورد به تنهایی صاحب 5 در صد از کل کمپانی فورد هستن
      در حالی که در تویوتا چند تا از بانک های امریکایی و زاپنی در مجموع
      حتی به 5 درصد از دارایی ها و سهام تویوتا دسترسی ندارن
      کمپانی فورد بیشتر از تویوتا روی سود خالص تمرکز داره
      حتی در ساخت محصولات هم اینا قابل حس هستش
      مثلا فورد جی تی به خاطر علاقه یه سری با تشکیل یه گروه کاملا جدا
      بدون حساب اولیه هزینه مورد نیاز یه جای دیگه دوباره ساخته شد
      بعد ارم فورد روش خورد
      ولی در تویوتا نمیتونی چنین چیز هایی ببینی
      قابل مقایسه نیستن اصلا

  4. بهزاد

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    آقای demon بنده متوجه نشدم سهام و سهامداران چه ارتباطی به عملکرد کلی یک شرکت داره!
    ببینید آمارها دروغ نمیگن و نتایج 2018 با این چیزهایی که شما فرمودی در تناقضه!
    شرکت فورد با درآمد 160 میلیارد دلاری سودی معادل 3.7 میلیارد دلار داشته در حالی که تویوتا با درآمد 264 میلیارد دلاری سودی بیش از 22 میلیارد دلاری داشته و کجای این آمار میگه فورد بیشتر از تویوتا بر روی سودآوری تمرکز داره؟
    پروژه LFA هم برای تویوتا از نظر مالی زیان ده بوده اما به خاطر علاقه مدیر یا عوامل دیگه انجام گرفت.
    در کل وضعیت فورد در خارج از خاک آمریکا خوب نیست و با این جنگ تجاری هم اوضاع بدتر خواهد شد.

    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      کمپانی فورد خیلی کوچیک تر از تویوتاست
      این سود 22 میلیارد دلاری که میگی اگه تقصیم کنی بین سهام داران بزرگ تویوتا که فقط 6 تا بانک هستش و کلی افراد حقیقی و حقوقی میبینی تویوتا باید بیشتر از اینا در میاورد
      تویوتا تا اونجایی که یادم میاد 18 تا کمپانی متصل به خودش رو داره
      در حالی که فورد اینجوری نیست این درامد 3.7 میلیارد دلاری خوب به نظر میاد
      فورد کوچیک تره به عبارتی نون خور هم کم داره
      اگه یه بحران مالی مثل سال 2008 امریکا جهان رو در بر بگیره
      کمپانی تویوتا از اون کمپانی هاست که ممکنه ضرر های جبران ناپذیری ببینه
      بخش بزرگی از تولیدات تویوتا در کشور هایی هست که حتی خود تویوتا درشون نظارت نداره
      مثل تولیدات فرانسوی ها تو ایران
      اگه ترامپ کاری که قول داده انجام بده انجام بده تویوتا که هیچ اقتصاد زاپن با مشکل مواجه میشه برای همین اولین نفری هستن که اعتراض میکنن
      ولی فورد کاملا ورشکست شد ولی توی چند سال دوباره سرپا شد
      اگه همچین اتفاقی برای تویوتا بیوفته این کمپانی سر پا نمیشه

      1. عشق

        ۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (225 ديدگاه)

        تویوتا و بهتره بگم ژاپنیا جایی نمیخوابن که زیر پاشون آب بره

      2. #ali.m#

        ۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        “اگه همچین اتفاقی برای تویوتا بیوفته این کمپانی سر پا نمیشه”
        ?اقا محمد شما رو چه حسابی این حرفو میزنی ؟
        مگه جریان سونامی ژاپن رو یادت نیست؟
        یه سرچ کن ببین تویوتا چقدر تو اون اتفاق اسیب دید .و الان هنوزم تو دنیا اوله .
        اصلا بزار یه چیز جالب بهت بگم فرض کن یه روز بلند شیم ببینیم کلا فروش تویوتا در امریکا ممنوع شده و هیچ ماشین تویوتایی در امریکا فروخته نمیشه .
        اخر اون سال بازم تویوتا توی فروش برند اول دنیاست.
        اینو میتونی از همین مقاله هایی که پدال میذاره هم حساب کنی
        یعنی تویوتا بدون فروش خاک امریکا هم باز پرفروش ترینه .

        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۱ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          As one might imagine, Toyota, a foreign company with a deep dependence on US customers but also a large investment in US manufacturing, was not happy to hear the news
          این متن اصلی هست
          اینجا دقیقا نوشته
          ( تویوتا به عنوان یک شرکت خارجی با وابستگی عمیق
          به مشتریان امریکایی و با سرمایه گذاری های بزرگ در امریکا از شنیدن این خبر اصلا خوشحال نخواهد شد )
          حتی بزرگ ترین تحدید برای برند لکسوس هست
          چرا چون عملا لکسوس در امریکا تاسیس شده
          و در اصل یه کمپانی امریکایی حساب میشه با وابستگی عمیق به خارج
          من که از خودم در نمیارم دوست عزیز

        2. MOHAMMAD.DEMON

          ۱ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (420 ديدگاه)

          البته بگم این متن خبر اعلام تهدید بودن واردات خودرو و قطعه به امریکاست

  5. بهزاد

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    مهندس جان نمیدونم ارتباط عملکرد مالی یک شرکت با سهامدارانش چیه!
    وقتی سود میاد در نهایت تو جیب صاحبان اون شرکت میره و احتمال داره شما همینطوری یک چیزی برای جواب گفته باشی وگرنه از اساس عنوان این موضوع اشتباهه.
    تویوتا تا اینجا چندین بحران رو تجربه کرده و تنها باری که زیان داد مربوط به سونامی 2011 بود و در همان سالهای بحران هیچگونه زیانی نداشت.
    شما تصور کن هنوز بحران اصلی بوجود نیومده که فورد از حالا دچار روند کاهش سود و فروش شده.
    اون بخش بزرگ تولیدات بدون نظارت کجاست و اگر امکانش هست بگید؟ شاید منظور تولید یک مدل در پاکستان!
    به هر روی با موج جدید بحران اقتصادی شرکت های تولید کننده خودرو آمریکایی جزو اولین شرکت های در معرض خطر هستند.

    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۲ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      من مهندس نیستم
      دیپلم هستم
      عملکرد مالی شرکت وقتی به سهام داران ارتباط پیدا میکنه که
      اون چند سهام دار ( بازو های تصمیم گیری )
      1 . قدرت و پشتوان مالی شون چقدر باشه ( برای همین مثلا اجازه نمیدن یه فرد ناشناس بدون مشخص بودن پشتوانه مالی سهم بزرگ از یه کمپانی رو بخره
      2 . اون سهام داران و صاحبان کمپانی چقدر نفوذ در دولت داشته باشن
      مثلا ( یه مقدار از سهام تسلا رو اخیرا یکی از دولتی های سابق خریداری کرد
      و بعدش دیده شد قانونی تصویب شد مبنی بر تامین منابع طبیعی از طریق حفاری در خاک امریکا برای ساخت باطری های خودرو های الکتریکی )
      و غیره همین ها کافی هستش تا بفهمی تاثیر سهامداران در اینده کمپانی چقدر مهمه
      و البته عملکر مالی
      مثلا چرا جنرال موتورز و فورد بعد ورشکستگی انقدر راحت سر پا شدن
      شاید بگی کمک های مالی دولت امریکا و کانادا باعث شد سریع سر پا شن
      ولی مگه دولت عاشق چشم و ابروی این کمپانی ها بود
      نه این سهام داران بودن که با لابی کردن چنین کمک هایی رو جمع کردن

      1. بهزاد

        ۲ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (2545 ديدگاه)

        برادر اونقدر حرف ها بی سر و ته هست که معلوم نیست چی رو میخوای اثبات کنی!
        شما نه راجب تویوتا اطلاعاتی داری نه راجب سهام و کلا اقتصاد صنعتی و بیخودی با یکسری صحبت های بی پایه اتفاقات تلخ را ماله کشی میفرمایید که مرغ پخته به خنده میاد.

  6. Khosrow

    ۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    7000 اولاد به بچه های مش ترامپ اضاف شد ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا