فورد در چند سال اخیر دو نسخه موفقیتآمیز از تریم رپتور را در پیکاپ F-150 تولید نموده و هماکنون پیکاپ کوچکتر رنجر نیز به فرم رپتور عرضه خواهد شد. البته چیزی که واقعاً منتظرش هستیم تولید یک شاسیبلند رپتور است و این کار هنوز صورت نگرفته است؛ اما شاید به این موضوع نزدیک شده باشیم… حداقل در بخشی از دنیا!
فورد استرالیا اخیراً یک سری تغییرات را در شاسیبلند اورست اعمال کرده که مهمترین آنها قرار دادن قوای محرکه رنجر رپتور در دل این شاسیبلند است. فورد اورست تنها پلتفرم نردبانی خود را با رنجر شریک نیست بلکه قطعات مشترک زیادی با آن دارد.
پیشرانه مورد بحث از نوع ۲ لیتری توئین توربو دیزل است که قدرت ۲۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه در اورست با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همراه شده است. قلب آهنین یاد شده قدرت بیشتری نسبت به پیشرانه بزرگتر ۳.۲ لیتری دوراتک که مجهز به یک توربو می باشد دارد. پیشرانه دوراتک یاد شده قدرت ۱۹۲ اسبی و گشتاور ۴۷۰ نیوتون متری داشته و به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری میکند.
پیشرانه کوچکتر اما قویتر اورست به عنوان یک آپشن در تریم ترند عرضه شده اما در تریم تیتانیوم بهصورت استاندارد حضور دارد. دیگر مدلها همچنان از پیشرانه ۳.۲ لیتری استفاده خواهند کرد. متأسفانه اورست از قابلیتهای آفرود رنجر رپتور بهرهای نبرده و ما هنوز پرفورمنس آن را نمیدانیم.
چیزی که میدانیم این است که فورد اورست با پیشرانه توئین توربودیزل جدید خود میتواند تا ۳۱۰۰ کیلوگرم را بکشد؛ و این ظرفیت یدککشی کاملاً بیشتر از ظرفیت ۲۲۶۸ کیلویی کراس اوور اکسپلورر بازار آمریکاست. در واقع برای اینکه بتوانید به ظرفیت یدک کشی بالاتر برسید باید مدل بزرگتر اکسپدیشن (ظرفیت یدک کشی ۴۰۳۷ کیلوگرم) را انتخاب کنید.
Mohammad
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷زیبا . کار امد . مقرون به صرفه . با شخصیت
ایمان
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷به ظرفیت بکسل ماشین های فورد دقت کنید
2268 کیلوگرم _ اکسپلورر
3100 کیلوگرم _ اورست
4037 کیلوگرم _ اکسپدیشن
الحق واژه غول ساز برازنده شرکت بزرگی مثل فورد هست