تست محصولات جدید صنعت خودرو باعث صرف زمان و هزینه و همچنین تأسیس برخی کارخانههای دیوانهوار میشود. برخی خودروسازان طراز اول جهانی دارای تأسیسات تست شرایط آب و هوایی گوناگون، از جادههای یخ زده گرفته تا بیابانهای سوزان را دارند. فورد یک پله بالاتر رفته و تأسیسات آبوهوای جدید خود را تأسیس کرده است. این مکان یک جایگزین برای تست جدیدترین محصولات این کمپانی نبوده اما شرایط کاملاً سختی برای خودروها تدارک میبیند.
تأسیسات مورد بحث اولین تونل باد دنیا را داراست که میتواند شرایط برف سنگین و ارتفاع ۵۲۰۰ متری از سطح زمین را شبیهسازی کند. این شرایط دقیقاً مشابه شرایط کمپ شمالی کوه اورست است. اگر شما به همراه خودروی اسکیپ خود به این ارتفاع رسیدی شاید راه را اشتباه بروید. این مکان میتواند دماهای گوناگون از منفی ۴۰ درجه تا ۵۵ درجه سلسیوس را شبیهسازی کند.
تأسیسات آب و هوایی فورد میتواند رطوبت ۹۵ درصدی را نیز تأمین کند. شایان ذکر است بهطور همزمان میتوان تا ۱۰ خودرو را در این مکان تست کرد.
جو باکاج معاون توسعه محصول فورد اروپا میگوید:
تستهای شبیهسازی متنوعی در این مکان صورت میگیرد و این امر به رانندگان محصولات فورد اجازه میدهد تا از تواناییهای خودروی خود در هر شرایط آب و هوایی مطمئن باشند. سفر به چهار گوشه این تأسیسات همانند سفر به چهار گوشه دنیا بوده و مهندسان ما این کار را هرروز و هر ساعت انجام میدهند تا به توسعه بهترین خودروها در هر کلاس ادامه دهند.
فورد محصولات خود را به منظور آزمایش ایمنی و دوام، راحتی، عملکرد برقی، ترمزها، کشیدن تریلر، گرمای کابین و سیستم تهویه مطبوع به این مکان میآورد. مهندسان همچنین تأثیرات باد پرسرعت را روی قطعات بیرونی بدنه تحلیل میکنند تا میزان و سرعت یخ زدن شیشه جلو را بررسی کرده و از عدم ورود باران و برف به داخل کابین مطمئن شوند.
مایکل استپ مدیر پروژه و مرکز تست فورد اروپا هم دراینباره گفته است:
ما میتوانیم عملکرد برفپاککنها در دماهای بسیار پایین و همچنین چگونگی تغییر عملکرد پیشرانه در دماهای بسیار بالا و پایین را ببینیم. این یک آرزوی مهندسی است.
شبیهسازی همه این شرایط قدرت زیادی میخواهد که بهصورت دقیق برابر با ۱۱ مگاوات است. این میزان قدرت برای تأمین برق یک شهر ۲۴۰۰ نفری کافی است. البته فورد انرژی خود را از منابع کاملاً تجدید پذیر و دوستدار محیطزیست میگیرد.
Mohammad
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷فقط میتونم بگم غلام علم و فرهنگتم داداش
چجوری سوسک میکنه بقیه رو تو رو خدا ببین
محمد
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷اینا خیلی پرت هستن
این تجهیزات رو که نمیخواد
یه ۴ تا ماشین ۴۰ سال پیش رو انتخاب کن
تا ۴۰ سال دیگه مونتاژ کن
تعرفه ورود هر خودروی غیر رو بالا ببر
بازار محصولاتت رو انحصاری کن
سود بالا بدون دردسر بگیر
نه آزمایشگاه میخواد نه هر تست هزینه بر دیگهای
هر مشکلی هم پیش اومد بگو قطعه است خراب میشه
ایمان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷با این خبرها میشه فهمید که ما چقدر از دنیا عقب افتادیم
تنها چیزی که جلو هستیم اختلاس و دزدی هست
شاهین
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷این فورد مگه امریکایی نیست؟!
مگه امریکایی ها بی کیفیت و الکی گنده نیستن؟! (بقول بعضیا)
پس ولش کن نمیخریم (پیف پیف بو میده)
Sajjad
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷یه موج نفرت علیه کپمانی های امریکایی اللخصوص موپار به وجود اومده
که اونم ناشی از کمبود خودروی امریکایی داخل ایرانه
معمولا چون فقط خودروهای اروپایی توی ایران دیدیم
اکثرمون فکر میکنیم فقط اروپا ماشین خوب میزنه
که این نوع دید عادیه و بخاطر بازار انحصاری محصولات وارداتیه
ایمان
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷زنده باد ایرانخودرو .این ماشینا استاندارد ایران رو نمیتونن پاس کنن دادش
علی
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷داخل تیبای من هر بار که بارون میاد قشنگ شسته میشه