فورد با اعلام برنامههای خود برای نصب تکنولوژی ارتباط خودرو با محیط اطراف در تمامی خودروهای جدید قدمهای تویوتا و لکسس را دنبال میکند. این برنامه با آغاز سال ۲۰۲۲ عملیاتی میشود.
تکنولوژی موردبحث خودروها را قادر میسازد تا با دیگر خودروها، زیرساختها و عابران پیاده ارتباط برقرار کنند. عابران پیاده میتوانند با استفاده از گوشی هوشمند روی صفحهنمایش خودرو نقش ببندند، حتی اگر در دید راننده نباشند.
از دیگر مزیتهای ایمنی این تکنولوژی میتوان به توانایی خودروها در آگاهسازی دیگر رانندگان از وقوع تصادفات اشاره کرد. توانایی برقراری ارتباط با زیرساختها نیز به این معنی است که رانندگان میتوانند اطلاعات پیشرفتهای دربارهی ساختار راه داشته باشند بنابراین با مسیر و خطرات آن آشناتر خواهند بود.
تکنولوژی ذکر شده همچنین میتواند ترافیک را روانتر کند زیرا خودروها خواهند توانست با چراغهای راهنمایی نیز ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب رانندگان اطلاعاتی دربارهی زمان باقی مانده برای سبز شدن چراغ دریافت خواهند کرد و آمادهی عبور از چراغ خواهند شد.
فورد میگوید سیستم V2X برای کار با سیستمهای ایمنی بکار رفته در بستهی ایمنی کو پایلوت ۳۶۰ این برند طراحی شده است. این موضوع خیلی سورپرایز کننده نیست اما فورد خاطرنشان ساخته این تکنولوژی باعث میشود ترمز اضطراری خودکار در صورت عدم پاسخ راننده به تصادف قریبالوقوع فعال شود.
اگرچه تویوتا و لکسس در حال استفاده از سیستم ارتباطی برد کوتاه هستند اما فورد جهت متفاوتی را انتخاب کرده و میخواهد از شبکهی سلولی که ارتباط ۵ جی دارد سود ببرد. البته دان باتلر، مدیر محصولات و پلتفرم ارتباطی فورد گفته سیستم این برند باعث ارتباط مستقیم بین دستگاهها خواهد شد و این به معنی عدم نیاز سیگنال به ارسال اولیه به برج سلولی است.
سؤالات زیادی دربارهی این تکنولوژی وجود دارد اما اتکا به ارتباط سلولی میتواند یک نقطهضعف باشد زیرا مشتریان شاید علاقهای به پرداخت هزینهی اضافی نداشته باشند. تکنولوژی V2X میتواند در میلیونها خودروی فورد بهصورت استاندارد نصب شود اما تنها برخی از رانندگان خواهند توانست از مزیتهای این سیستم برخوردار شوند. این موضوع ناامیدکننده خواهد بود زیرا حتی باتلر هم گفته است که این تکنولوژی در صورتی به حداکثر پتانسیل خود خواهد رسید که بسیاری از خودروها و زیرساختهای جادهای دارای مزیتهای آن باشند.
NAVID۰۰۹۸
۱۹ دی ۱۳۹۷این جور مقالات از ارتباط خودروها با هم ، بهم اِسترس میده که دیگه حریم شخصی وجود نداره و زندگی در آینده با تمام امکانات و راحتیهاش ، دیگه بیروح و بی معنی میشه .
Mohammad
۱۹ دی ۱۳۹۷ما شاهد یه انقلاب در کمپانی فورد هستیم
_ حذف تمام سدان ها
احتمالا تنها سدانش همون موستانگ چهار در باشه در اینده البته نام دیگه ای براش میزارن
_ ساخت کراس اوور های جدید اس یو وی های جدید
از جمله برانکو
_ احتمالا نقشه ای هم واسه بازار برقی ها داشته باشن
_ احتمال ساخت یه ماشین اسپورت کوپه دیگه
_ فناوری های چاپ سه بعدی
و . . .
آینده مال توست
اشکان
۱۹ دی ۱۳۹۷خیلی وقته که فورد مدل جدیدی معرفی نکرده به جز یکی دوتا سال به سال هم فروشش داره میاد پایین و داره بازار سدان ها رو هم به راحتی به بقیه واگذار میکنه خیلی دلم میخواد بدونم چه فکری تو سرسونه فکر نمیکنم به این راحتیا بتونه جایگاهه قبلیو پس بگیره کم کم داره قافیرو به فیات-کرایسلر هم میبازه البته جی ام هم دسته کمی از اون نداره به نظر من الان فرق مارکیونه با مدیرعاملای جدید فورد و جی ام مشخص میشه چون اونا دوتا شرکت سر حالو تحویل گرفتن ولی مارکیونه یه شرکت داغونو اینطور سرپا کرد که داره هر سال رشد بالاییو نشون میده. البته شایدم فورد و جی ام دارن جای دیگه ای سرمایه گذاری میکنن خدا میدونه باید منتظر موند و دید.
Car Lover
۱۹ دی ۱۳۹۷واقعا فورد خیلی خوبه صد درصد وا نمیده
ببین تو این پیکاپای امسال رشد داشته افزایش فروشش به درصد کمه ولی افزایش فروشش اندازه یه ماشین معمولی بوده 10000 تا.
دو اینکه کم کم و در فواصل کم فورد کراس اوراشو بیرون میده و بهتر از قبل میکنتش کما اینکه اول نماینده این تحول در فورد نویگیتور و اویاتور بسیار چشمگیرن و همین الانم اکسپلورر خوبه و اسکیپ هم همینطور
چند روز دیگه نسل جدید اکسپلورر مارو با دنیای جدید فورد اشنا میکنه
و سورپرایز عالی فورد:برانکو
امیدوار باش داداش کراس اورای فورد خیلی عالین و همینطور باقی امریکاییا