یک کمپانی تیونینگ با نام فت هاوس پرفورمنس در ایندیانای آمریکا یکی از استثناییترین فورد موستانگ شلبی GT350 های دنیا را تولید کرده است.
پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری استاندارد این خودرو قدرت ۵۲۶ اسب بخاری دارد اما واضح است که کارشناسان و مهندسان فت هاوس از این قدرت راضی نبوده و به همین خاطر دو توربو را به نیروگاه آهنین خودرو اضافه کردهاند. این توربوها زیر پیشرانه نصب شدهاند تا پاسخ پیشرانه، مدیریت گرمایی و راحتی دسترسی به آنها میسر شود. فت هاوس همچنین تغییراتی در برخی قطعات پیشرانه انجام داده است.
این GT350 ارتقا یافته با استفاده از سوخت E85 قدرت ۹۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۳۲ نیوتون متری در چرخ ها را دارد اما زمانی که از سوخت استاندارد با اکتان ۹۳ استفاده شود قدرت به ۸۰۶ و گشتاور به ۹۱۷ نیوتون متر کاهش پیدا خواهد کرد.
از دیگر تغییرات صورت گرفته میتوان به هدرزهای فولادی توربو، سیستم سوخترسانی جدید و سیستم اگزوز کنترل شده توسط سوپاپ اشاره کرد. موضوع احساسبرانگیز اینکه تغییراتی در سرسیلندر، میللنگ و سایر بخشهای این پیشرانه صورت نگرفته است.
فت هاوس میگوید این خودروی عضلانی هماکنون شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیهای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه و با سرعت ۲۲۸ کیلومتر در ساعت طی میکند. حداکثر سرعت خودرو نیز ۲۹۷ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
تیونر موردبحث پکیج 1000R تنها آغاز ماجراست. مشتریانی که خواهان قدرت بیشتر هستند میتوانند پکیجهای 1200R و 1400R را سفارش دهند که قدرت خودرو را به ترتیب به ۱۲۰۰ و ۱۴۰۰ اسب بخار میرسانند. مدل پرچمدار 1400R ظاهراً شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیهای داشته و مسافت ۴۰۰ متر را تنها در ۸.۲ ثانیه و با سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت طی میکند. فت هاوس میگوید سقف سرعت این هیولا برابر با ۳۵۴ کیلومتر در ساعت است. با توجه به اینکه موستانگ خودرویی دیفرانسیل عقب است بنابراین فکر نمیکنیم که این خودرو با لاستیکهای جادهای بتواند شتاب زیر ۲ ثانیه را ثبت کند.
بههرحال قیمت پکیج پایه شلبی GT350 1000R از ۳۹۹۹۹ دلار شروع میشود.
فورد
۲۶ بهمن ۱۳۹۸1400 اسب
علیx76
۲۶ بهمن ۱۳۹۸حیف که تغییری توی تعلیق و ترمز و شاسی ( بجز رول کیج ) ایجاد نشده
من این نوع تیون رو نمیپسندم
بیشتر بدرد شو آف میخوره
سامی
۲۶ بهمن ۱۳۹۸پیشرانه۱۲ سیلندر 6 لیتری توئین توربوی این هیولا توسط مرسدس-ای ام جی توسعه یافته و قدرت قابلتوجه 827 اسب بخاری و گشتاور 1100 نیوتون متری دارد. به این ترتیب پاگانی ایمولا 36 اسب بخار قدرت و 50 نیوتون متر گشتاور بیشتری نسبت به هوایرا BC رودستر دارد.تیونر آمریکایی با ۴ سیلندر کمتر ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب زیر ۲ ثانیه.
مانی
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ربطی نداره خود مرسدسای م جی موتور ۲ لیتری ۴۱۶ اسبی هم میزنه
۲تاش رو بچسبونی بهم میشه وی هشت ۴لیری با ۸۳۲اسب قدرت
وزن موتور،دوام موتور،دور گرفتن،مصرف،حد اکثر دور مجاز
نمودار قدرت،نمودار گشتاور و … اینا همه مهم و بستگی داره
هر کمپانی هدفش چی باشه،نکنه فکر کردی یه تیونر معمولی
میتونه کاری رو بکنه که قهرمان فورمول یک نمیتونه بکنه؟
مرتضی
۲۶ بهمن ۱۳۹۸از بهترین ماشین ها برای اینجور تیونینگ ها ، دوج وایپر و فورد جی تی بودن. وایپر در موارد دست ساز تا 4500 اسب هم ازش گرفته بودن
MAHDI
۲۶ بهمن ۱۳۹۸مجله THROTTLE HOUSE و مجله MOTOR TREND با هم رقابت بین موستانگ GT500 و شورولت کامارو ZL1 1LE و دوج چلنجر رد آی رو انجام دادن که مسابقه درگ و درگ رولینگ و زمان گیری در پیست توسط راننده موتورترند هستش که نتایج!!!!
مسابقه درگ!!!
جایگاه اول :: شورولت کامارو ZL1
جایگاه دوم:: موستانگ GT500
جایگاه سوم :: دوج چلنجر هلکت رد آی
مسابقه درگ رولینگ!!!
جایگاه اول:: دوج چلنجر هلکت رد آی
جایگاه دوم:: موستانگ GT500
جایگاه سوم :: شورولت کامارو ZL1
مسابقه زمان گیری دور پیست!!!
جایگاه اول:: شورولت کامارو ZL1 1LE زمان 1:27.20
جایگاه دوم:: فورد موستانگ GT500 زمان 1:28.15
جایگاه سوم:: دوج چلنجرهلکت رد آی زمان 1:32.59
MAHDI
۲۶ بهمن ۱۳۹۸زمان گیری در پیست رو مجله Edmunds هم انجام داده بین این 3 خودرو البته در یه پیست کوتاه که اونجا هم رقابت درگ رو انجام دادن که زمان هاشون به این شکل شد!!!!
شورولت کامارو ZL1 1LE زمان :: 36:11
فورد موستانگ GT500 زمان :: 36:27
دوچ چلنجر هلکت زمان :: 38:37
Country boy
۲۶ بهمن ۱۳۹۸این موتور کایوت ماستانگ یکی از پر پتانسیل ترین موتور ها در این رنج قیمت هست.ردلاین8000. استهلاک کم. عمربالا.قیمت معقول موتور.دیگه چی از موتور یه ماشین میخواین.
قبلا هم توی لیست کم خرج ترین خودروهای اسپرت ماستانگ خرج سالانه 500دلاری داشت.
فقط تنها مشکلی که هست خود ماستانگ برای رانندگی یکم مهارت نیاز داره و نمیشه مثه پورش فقط گاز بدی
Ali407
۲۶ بهمن ۱۳۹۸سلام
فورد GT350 باتوجه به نمودار شتابش به نظرم گند زده با این طراحی گیربکسش و سوپاپ خروجی هوا
اگر قوانین جدید خودرو سازی آمریکا دست فورد رو نبسته بود جای اگزوز خمره ای و استخری از یک اگزوز یه سره با توربوی 8 پی اس آ
استفاده می کرد و جای این گیربکس دنده ریز مزخرف از یه گیربکس دو کلاجه 6 سرعته با دنده ریز 5/ میل استفاده می کرد و جای سوپاپ های58 اش از سوپاپ های64 استفاده می کرد و به جای یه تسمه تایم از دو تسمه استفاده می کرد ینی سوپاپ ورودی سوخت با خروجی مجزا می شد قدرتی برابر 2300 اسب بخار چیزی حدود 2/5 برابر قدرت الانش ایجاد می کرد و جای 2/5 ثانیه در چیزی حدود 2 تا 2/1 ثانیه از 0 به 100 می رسید
درضمن یک سری ایراد در طراحی لاستیک و شاسیش هم وجود داره که بحثش مفصله
خلاصه این که این ماشین می تونست بزنه توی دهن فراری ولی متسفانه چون شرکت فورد تا وقتی منو نداشته باشه همیشه یه پله از فراری عقبه
زنده باد انسانیت