بعد از رونمائی کمپانی فورد از نسخه قدرتمند و سطح بالای موستانگ نسل ششم یعنی GT350 در نمایشگاه لسآنجلس، توجه بسیاری از طرفداران بیشتر به موتور ۵.۲ لیتری V8 و میللنگ تخت اتومبیل جلب شد. اما لازم به ذکر است که بهبودهای انجام شده بر روی این خودرو فقط محدود به موتور نبوده و در بسیاری از بخشهای دیگر خودرو شاهد بهروزرسانیهای مختلف هستیم.
اخیراً جزئیاتی از بهروزرسانیهای انجام شده بر روی قسمتهای مختلف شاسی موستانگ GT350 اعلام شده که نشان میدهد بعضی از قسمتها برای اولین بار و برای ارائه عملکردی جالبتوجه در خیابان و پیست بر روی موستانگ نصب شدهاند. سیستم تعلیقیکی از مهمترین بهروزرسانیهای انجام شده بر روی نسخه GT350 که اولین بار است از آن در موستانگ استفاده میشود کمکفنرهای تطبیقپذیر مغناطیسی است. این کمکفنرها که با کمک نیروی مغناطیس عمل میکنند به لطف حالتهای رانندگی مختلف تعبیه شده در اتومبیل و با توجه به شرایط جاده طیف گسترده ای از تنظیمات را در اختیار راننده قرار میدهند. حالتهای رانندگی موستانگ GT350 عبارتاند از Tour ، sport، Track و Drag. با انتخاب هرکدام از حالتها برنامهریزی تراتل، واکنش فرمان، پایداری و کنترل کشش و همچنین تنظیمات اگزوز تغییر میکنند.
یکی دیگر از بهبودهای قابلذکر که بر روی موستانگ GT350 انجام شده استفاده از طبقهای جلو و توپیهای چرخ آلومینیومی است که نسبت به نمونههای استفاده شده در موستانگ استاندارد سبکتر و قویتر میباشد. همچنین ضخامت میل موج گیر های محور جلو و عقب این نسخه نسبت به مدل استاندارد افزایش داشته و فنرهای لول محور عقب با آرایش متقارن استقرار پیدا کردهاند بدین نحو که آرایش فنر لول یک سمت دقیقاً با طرف دیگر متقارن است درواقع محل قرارگیری فنر لول یک سمت تصویری آینه ای از سمت دیگر است.ترمزها
تا قبل از این میدانستیم که فورد شلبی GT350 مدل ۲۰۱۶ از نظر ترمزگیری قویترین موستانگ تاریخ است اما اکنون اطلاعات بیشتری در مورد سیستم ترمز این خودرو اعلام شده است. ترمزهای محور جلو دستپرورده برمبو بوده و از انواع ۶ پیستونه و دو لایه با دیسکهای ۱۵.۵ اینچی سوراخدار خنک شونده بوده و سایز دیسک ترمزهای محور عقب هم ۱۵ اینچ بوده و کالیپر ۴ پیستونه دارد همچنین مجراهای ورودی هوا در محور جلو و عقب بهمنظور خنک شدن هر چه سریعتر دیسکها تعبیه شدهاند که بهکار بردن آنها عملکرد قدرتمند سیستم ترمز را در پیست تضمین میکند.
رینگ و تایرهابرای اینکه نتیجه استفاده از تمام تکنولوژیهای فوق به بهترین نحو به زمین انتقال بیابد کمپانی فورد در شلبی GT350 مدل ۲۰۱۶ از تایرهای مخصوص و با چسبندگی بالا میشلن پایلوت سوپر اسپرت که اندازه آن در محورهای جلو و عقب به ترتیب ۲۹۵/۳۵ و ۳۰۵/۳۵ میباشد استفاده کرده است. این تایرها، رینگهای قالبریزی شده آلومینیومی با سایز ۱۹ اینچ را که پهنای آنها در محور جلو ۱۰.۵ اینچ و در محور عقب ۱۱ اینچ میباشد، میپوشانند.
کمپانی فورد در مدل شلبی GT350R حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و از رینگهای پیشرفته فیبرکربنی و تایرهای چسبندهتر میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ استفاده کرده است به گفته کمپانی فورد استفاده از تایرهای ویژه در مدل GT350R کاهش وزن ۲۳ کیلوگرمی وزن را در قیاس با GT350 به همراه آورده است. اخیراً کمپانی فورد بهمنظور گرامیداشت ۵۰ سالگی نسخه اورجینال شلبی GT350 مدل ۱۹۶۵ تعداد ۱۰۰ دستگاه GT350 و ۳۷ دستگاه از مدل GT350R مدل ۲۰۱۵ را به بازار عرضه کرد اما موستانگ های GT350 و GT350R مدل ۲۰۱۶ در اواخر سال جاری و احتمالاً پائیز پیش رو وارد بازار خواهد شد.
"Amir"
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴قدرت،قدرت،قدرت ،،،، چیزی که فقط تو ماشینای آمریکایی میشه پیدا کرد ، فقط رینگاش یکم تو ذوق میزنه!!!!!
امیرحسین (Lion26)
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴قدرت = بلعیدن بنزین
ماشینای آمریکایی بنزین قورت می دن.
Just France.
فریا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴مافیا توی تمام دوران فعالیتش توی پدال به خودش جرات گفتن همچین جمله ای رو نداد . این یه پدیده ست . :D :D :D :D
شروین
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴مافیا رو خوب اومدی فریا جان :-D
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴فریا داداش ما رو یاد مافیا انداختی.
ای روزگار…
چه قدر ما رو اذیت کرد این مافیا ولی خب داداش طول میکشه تا مردم این تفکر سطحی و غیر منطقی رو کنار بذارن. “بنزین قورت میدن”
یعنی دنیای لطیفه و جک متحول شد!!!!!!!!
امیر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴یک آمریکایی الاصل…..
موستانگ شاهکار فورد و آمریکاس…
فقط سری 3
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا موستانگ ماشین فوق العاده ای هستش .ابوهت خاصی داره .این شلبی هم واقعا حریف میطلبه
peyman
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴تنفس طبیعیه 500 اسب با 542 نیوتن متر گشتاور
قیمتشم حدود 53هزار دلار خواهد بود
آفرین به تکنولوژیه آمریکا
شورلت فورد و کادیلاک پیشتازن
shahryar
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴داداش همچین میگی تنفس طبیعه 500 اسب انگار از موتور 4 سیلندر گرفته اون قدرتو
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا پیمان چیز بی ربطی نگفتن فورد هنگام معرفی این موتور اعلام کرد که پر بازده ترین موتورشه.
از 5.2 لیتر 500 اسب گرفته موتور تنفس طبیعی عالیه و با توجه به این که بحث نسبت قدرت به وزن و عملکرد موتور هم در این زمینه بی تاثیر نبوده و چیزای دیگه ای هم هستن که این پیشرانه رو شایسته ی کلمه ی تحسین برانگیز میکنن.
فریا
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴آخه مهندس دور موتوری که فورد این قدرتو ازش میگیره رو برندای دیگه میتونن تو خوابشونم ببین ؟!
این ماشینا بر محوریت استهلاک پایین برای قشر متوسط و استفاده توی پیک قدرت تولید میشن . رد لاین اینم مثل امثال فراری روی 9000 دور بود قدرتش میشد 800+ اسب ! خیلی شاهکاره که با این دور موتور تونسته همچین قدرتی بگیره !
فورد GT از 3.6 TT ششصد اسب می گیره ! طبعا استهلاکش چند برابر این شلبیه . ولی صاحب ماشینی که 400K$ خرج ماشین کرده میتونه خرج تعمیر موتور رو هم بده . صاحب یه ماشین 60K$ ـی همچین هزینه هایی رو نمیتونه متحمل بشه .
علی
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴امریکا اخرته هر چی فکرشو بکنیده فقط امریکا
کافر مقدس
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴یذره کمپانی هایی اروپایی یاد بگیرن! همیچین قدرتی بخوان بدن بیرون حداقل 80هزار$ از مشتری میگیرن:| دور دنده رو هم برات میدوزن با نخ زرشکی به اسم لوکس میفروشن
بنده مثل بعضی ها تفرقه اندازـه بین آمریکا و اروپا و مابقی نیستم ولی نظرم این است که اینقدر Fan بازی در نیاریم! آمریکا آمریکا گویان میریم بره فیلتر شدن پدال ! مگر یادتان نیست نشریه هایی بودن که از ماشین های آمریکایی مینوشتن! اما چه برسر شان آوردن؟ دستی در کار است (از بیرون) که ملت فهیم ایران تنفری به محصولات آمریکایی داشته باشد . همانا ما آنها را به جهنم بشارت میدهیم .
Carroll Shelby
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴من ۱۰۰٪ باهات موافقم ایول (کافر مقدس)
ماستنگ هم که عشق اول اخرمه دیگه حرف هم توش نیست
احسان(احسان سابق)
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴موستانگ واسه کلاس گذاشتن و فخر فروشی مناسب نیست.واسه اینه که ادرنالین ترشح کنی و با خودت خوش باشی
american muscle
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴فورد دلش نمیاد یکم قدرت بده به ماشیناش.نمیدونم چرا.دوجو ببین روز به روز داره گشتاور و اسب بخار ماشیناشو میبره بالا.فورد با این ابهت باس یکم رو قدرت بیشتر کار کنه از لحاظ طراحی باز بهتر و شیک تر شده .تو ماشینای آمریکایی خیلی سخت میشه گفت کدوم بهتره چون هر کدوم یه چیزی دارن که بقیه مثل اون ندارن.من خودم شخصا شورولت و دوجو از فورد بیشتر دوس دارم هرررررررچند فوردو همیشه دوس دارم یه احساس قدرت توش داره لامذهب.دوج چلنجر هل کت با 707 اسب بخار و گشتاور 880 تا ترککککککوند.درسته تو سایت دوج بری میبینی نوشته قوی ترین ماسل کار ولی شورولت با مدل z6 رقابتو باهاش خیییلی تنگ کرد.اصلا نمیشه پرچمو داد دست یه کشور.باید دید تو مغز آمریکاییا چی میگذره و شاهد شاهکارای بعدیشون بود.ولی گشتاور 880 تا واسه ی یه ماشین واقعا طراحی و مهندسی عالی میخواد نزنه شاسی رو بترکونه همچنین موتورو.ولی همون باید ببینیم ماشینای بعدی چی میشن..مخصوصا دوج و شورولت…ووای چی بشه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴american muscle جان فورد این خودرو رو با هدف رقابت با کامارو Z28 به قدرت 505 اسب بیرون داد وگرنه فورد موستانگ شلبی GT500 هم 662 اسبیه و فورد بنابر هدف تولید خودرو قدرتشو تغییر میده.
american muscle
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴قبول دارم ولی انتظارارو برآورده نمیکنه درست و حسابی
میــلاد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴بچه ها من اشتباه میکنم که نمای پشت نسل قبلش ابهت بیشتری داره یا این فقط یه حس جاه طلبیه؟؟؟
واقعا احساس میکنم چراقهای پشتش ظرافت پیدا کرده و به نظرم هماهنگ با یه ماسل کار 5000 لیتریه آمریکایی نیست!!!
البته اینا همش برداشت از روی عکس هستش. شاید اگر از نزدیک ببینم نظرم به کلی عوض شه!!!!
احمد باقری
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا فورد موستانگ جلوه خاصی داره و یک ماشین پر ابهت و قدرتمنده. احسنت به فورد.
milad
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی خوفناکه….فقط US
سعید
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴فقط میتونم بگم فوق العادس این ماشین،عاشقشم من
BMW7
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴قشنگ ماشین رو از بالا تا رو زمین توضیح داد و چیزهایی که گفته شد همه از جدیدترین و قوی ترین نوعش بودن و من فک میکنم کمتر کسی باشه ک دوست نداشته باشه پشت این اوعجوبه مهندسی آمریکا ننشینه،
a.m
۳۰ مهر ۱۳۹۵اقا همه چیز ک قدرت نیست که چلنجر با ۷۰۷اسب بخار تو یه ازمایش تایم تریلر بین موستانگ و کامارو سوم شد وقتی موتورش اونقد قدرت داره مصرف بنزینش بالاس اصن بنزینم ب کنار وزنش چی؟دو تن نیم وزن داره خوب مطمعنن حتی با اون قدرت زیادشم نمیتونه کاری بکنه و شتاب اولیه نداره تو درگ ها نیسان جی تی ار و جنسیس چون کوچیکن و وزن کمی دارن اونو میخورن
Mojtaba.t
۲۰ فروردین ۱۳۹۶سلام
حداکثر سرعت فورد موستانگ ۲۰۱۶ و فورد شلبی چند هست؟؟؟