فورد

جزئیات حالات رانندگی مختلف سوپراسپرت فورد GT

چند وقتی است فورد نسل کاملاً جدید سوپراسپرت GT خود را معرفی کرده و چندی پیش نیز مشخصات فنی آن‌را اعلام نمود. حالا نیز سازنده آمریکایی حالات رانندگی مختلف این سوپراسپرت را اعلام کرده است که برای جاده یا پیست می‌توان با لمس یک دکمه شرایط سواری ماشین را تغییر داد.

2017-ford-gt-front-three-qu

در حالت رانندگی «عادی» فاصله سوپراسپرت از سطح زمین به ۱۲ سانتیمتر رسیده و به عبور راحت‌تر از دست‌اندازها و چاله‌های مسیر کمک می‌کند. علاوه بر این در این حالت تعلیق نرم‌تر شده و واکنش پدال گاز و گیربکس نیز برای رانندگی استاندارد تنظیم می‌شوند. اسپویلر عقب هم به‌طور خودکار در هنگام رسیدن به سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعت بالا آمده، در صورت کاهش سرعت به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت جمع شده و درصورتی‌که سنسورها ترمزی ناگهانی را تشخیص دهند به‌عنوان یک ترمز هوایی عمل می‌کند.

2017-ford-gt-rear-three-qua

در حالت «خیس» تمام تنظیمات پیش‌فرض حالت عادی اعمال می‌شود اما واکنش پدال گاز به‌منظور بهبود چسبندگی در مسیرهای بارانی تنظیم می‌شود. با فعال کردن حالت «اسپرت»، پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست توئین توربو خودرو نسبت به پدال گاز پاسخ سریع‌تری را ارائه می‌کند و سیستم ضد تأخیر توربوها فعال می‌شود. علاوه بر این، در این حالت راننده می‌تواند از طریق سیستم AdvanceTrac به‌صورت دستی سیستم‌های کنترل ثبات و کنترل کشش را تنظیم کنند درحالی‌که فاصله از سطح زمین همان ۱۲ سانتیمتر است.

2017-ford-gt-front-three-quarters-in-motion-e1481056835424

حالت «پیست» اما که برای شرایط سخت مسابقه‌ای تنظیم شده است، به‌طور خودکار ارتفاع را ۵ سانتیمتر کم کرده و فنرها و دامپرها را سفت‌تر می‌کند. علاوه بر این، قطعات آئرودینامیکی ماشین برای افزایش داون‌فورس تنظیم شده و اسپویلر عقب بالا می‌آید. تمامی این تنظیمات در کمتر از ۲ ثانیه انجام می‌گیرد.

2017-ford-gt-front-end-in-motion

و آخرین حالت هم «V-Max» نام دارد که در آن تمامی تنظیمات سوپراسپرت برای رسیدن به حداکثر سرعت ممکن تنظیم می‌شوند. در این حالت ارتفاع از سطح زمین به همان میزان حالت پیست باقی می‌ماند اما تمامی عناصر آئرودینامیک برای به حداقل رساندن ضریب آئرودینامیک تنظیم می‌شوند و به جهت اطمینان از سریع بودن خودرو در هنگام شتاب گیری در یک خط مستقیم، کنترل ثبات فعال می‌ماند.

2017-ford-gt-rear-end-in-motion

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Madjid

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    امروز دو بار از فورد GT تعریف کردم و حالا سر و کله اش پیدا شد.
    .
    نسل قبل GT با موتور 5.4 لیتری V۸ مدولار+ سوپرشارژ مصرف سوخت بسیار بالایی در جاده داشت ، در اون قسمت تاپ گیر که میخواستن بفهمن آیا سوپراسپرت ها واقعا به درد رانندگی درشهر میخورن یا نه ، جرمی فورد GT برداشته بود ، جیمز می فراری F430 نقره ای و هموند پاگانی زوندا نارنجی، یادمه جرمی هر 10 دقیقه بنزین میزد ???
    .
    این نسلش موتور 3.5 لیتری V۶ اکوبوست توئین توربو داره ، وزنش هم خیلی کم شده ، حدود 1386 کیلوگرم.
    .
    داخل پیست فکر نکنم 911 توربو ، نیسان GTR ، آکورا NSX ، آئودی R8 یا مکلارن 570S حریفش بشن. فقط فراری 488 یا مکلارن 720S در برابرش میتونن حرفی بزنن که البته به نظر من شکست میخورن.
    .
    فورد GT طرفداران خودش رو داره که خیلی هم زیادن. قیمتش 2 برابر فراری 488 بود ، اما تمام 500 دستگاهش فروش رفت ، مشتری ها به حدی اصرار کردن که فورد قبول کرد ( در واقع مجبور شد) 500 تای دیگه هم ازش بسازه.
    .
    قرار شده از سال 2016 تا 2020 هر سال 250 دستگاه فورد GT تولید بشه.

    1. نوید جهرمی

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      مجید راجب این نسلش، به نظرم میاد بیشتر از چیزی ک واقعا هست و باید میبود، روش مانور تبلیغاتی دادن و بزرگش کردن.
      وقتی پرفورمنس ماستنگ شلبی رو با این مقایسه میکنم یا نسل قبلی رو کنار این میزارم فک میکنم اعجوبه ای که میخواستن و توانش رو داشتن ارائه ندادن.مثلا یه چیزی در حد لافراری یا P1.

      1. Madjid

        ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        سقف سرعتش 350 ، 647 اسب بخار و 747 نیوتن متر گشتاور ، 1386 کیلوگرم.
        موتور وسط ، محور عقب هم هست. (RMR )
        فورد میگه این ماشین یکی از بهترین نسبت های قدرت به وزن رو تا الان خواهد داشت. ( 467 اسب بخار برای هر تن) ( فراری 488 برابر با 427 اسب به ازای هر تن )
        .
        دوست من ، فورد GT یک مدل Hommage ( = بزرگداشت) هست. هدف اصلیش زنده نگه داشتن اسم این ماشین و بهترین بودن در کلاس و حد و اندازه ی خودشه. قرار نیست سریع ترین یا پرشتاب ترین باشه. قراره در کلاس خودش رقابت کنه.
        .
        مطمئن باش از 1000 نفری که قراره این ماشین رو به قیمت نیم میلیون دلار بخرن حتی یک کدوم هم فکر نمیکنه GT قراره از لامبورگینی اونتادور ، فراری 812 یا مکلارن 675LT و حتی 720S سریع تر باشه. حتی پیست هم واسه این افراد مهم نیست.
        مشخصه که GT با موتور نسبتا کوچیک و محور عقب بودنش در درگ از تمام ماشین هایی حتی با نصف قیمت خودش شکست میخوره.
        .
        ارزش GT به خاطر تاریخچش هست. به خاطر اصالتش. به خاطر افتخاراتش.
        شخصیت فورد GT رو هیچ سوپراسپرت و هایپرکاری نداره.
        .
        همه میدونن من چقدر لامبورگینی رو دوست دارم ، اما بی تعارف میگم ، عظمت کاری که فورد با همون GT40 انجام داد از تمام تاریخ 54 ساله ی لامبور‌گینی و مکلارن بیشتره.

    2. Madjid

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      اولین سری از این خودرو فورد GT بود که بعد ها به GT40 معروف شد.
      ( 40 ، به خاطر ارتفاع سقف این ماشین از سطح زمین که 40 اینچ یا 1متر بود) .

      داستان ساخت GT40 هم بسیار جالبه :
      فراری در سال های 1960، 1961، 1962 ، 1963 ، 1964 و 1965 ، 6 بار پشت سر هم قهرمان لمانز شده بود.
      هنری فورد دوم ، در سال 1963 پیام هایی از طرف انزو فراری دریافت مرد مبنی بر اینکه انزو نسبت به فروش فراری به فورد تمایل داره ، فورد هم بسیار مشتاق بود و چندین میلیون دلار در 50 سال پیش برای خرید فراری هزینه کرد . انزو فراری وقتی فهمید در صورت خریده شدن فراری دیگه توان شرکت در مسابقات ایندی رو نخواهد داشت معامله رو در لحظات آخر کنسل کرد. چون فورد میخواست با اسم خودش در این مسابقات شرکت کنه. نه با فراری.

      هنری فورد دوم از این کار انزو به شدت خشمگین شد و تصمیم گرفت حال فراری رو جوری بگیره که در تاریخ موندگار بشه.

      داستان ساخت فورد GT40 خیلی مفصله ، ……….. برای ساخت GT40 شرکتی متشکل از بهترین مهندسان اون زمان از جندین شرکت مطرح در لمانز با نام ( شرکت اتومبیل های پیشرفته ی فورد) تاسیس شد.

      هنری فورد دوم ، خودش شخصا در لمانز 1966 شرکت کرد.
      GT40 در این سال رتبه ی اول ، دوم و سوم رو کسب کرد.
      در سال 1967، 1968 و 1969 هم دوباره قهرمان لمانز شد.

      به این ترتیب فورد GT40 به پیروزی های فراری در لمانز بعد از 6 سال متوالی خاتمه داد ، فراری از اون زمان دیگه هرگز قهرمان مسابقات استقامت نشد.

  2. moein

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    واقعا وقتش بود این استوره دوباره زنده شه
    خوشا به سعادت مالکش

  3. آرش آمریکایی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    ای جونم فورد
    منتظر رکورد فورد تو جهنم سبز

    1. arash

      ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      مجله Automobile-catalog.com در مورد شورلت کوروت c3 مدل دهه های 60 و 70 از 1968 تا 1982 نوشته بود قدرتش از165 اسب بخار تا 530 اسب بخار . این میزان قدرت برای 40 الی 50 سال پیش رقم عحیبیه واقعیت داره؟-واقعا دهه های 50 و 60 و 70 دوران طلایی امریکاییها در صنعت خودرو بوده.

      1. ونوم اف ۵

        ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        بله ارش جان قدرتها و سرعتهای بالا در اونموقع برای امریکایی ها عادی بود البته معمولا توی کاتالوگ قدرت رو تا حدود ۴۰۰ اعلام میکردن که برای کم شدن میزان مالیات بود ولی در تست های دقیق معلوم شد مدلهایی مثل شوی شول بالای ۵۰۰ اسب قدرت دارن و یا دوج چارجر دیتونا با ۳۳۰ کیلومتر سرعت اعجوبه ای بوده برا خودش

  4. #ali.m#

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ?????

  5. Abbas us.c

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (269 ديدگاه)

    خیلی زیباست خیلی هم عالی

  6. arash

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فقط برید ببینید مدل الدز مبیل تورنادو 1971 رو سرچ کنید چه ماشین زیبایی و چه شکوه و جلالی.

  7. ونوم اف ۵

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    این بدنه خیلی حساب شده هست ایکاش از انجین موستانگ جی تی ۳۵۰ که حدود ۵۵۰ اسب تنفس طبیعی قدرت داره هم استفاده میکردن و مثل همین مدل با جفت توربو به راحتی ۱۰۰۰ اسب قدرت از دلش میکشیدن بیرون اونوقت دیگه از کلاس سوپراسپرت میرفت تو اوج هایپر کار

  8. Sina Naseri

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    درسته جی تی ماشین معرکه ای هست ولی با توجه به قیمت حدود اونتادور ش قطعا اونتادور خیلی از جی تی برتره

  9. Ahmad

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    چرا با وجود چنین خودرویی، مجلات خودرویی از جمله سری پیش بی بی سی اصرار داشتن شورلتz06 بهترین خودرویه آمریکاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا